Agenten mogen 24/7 bekeuren per vandaag

Agenten bekeuren in hun vrijetijd!

  • Goed,..meer blauwe

    Stemmen: 17 13,0%
  • Belachelijk,...

    Stemmen: 6 4,6%
  • Waanzin

    Stemmen: 81 61,8%
  • Bewijs????

    Stemmen: 17 13,0%
  • Maar hoe zit het dan met,...

    Stemmen: 5 3,8%
  • Ze doen maar,. ik doe wat IK wil.

    Stemmen: 5 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    131

Japiejo5

MF veteraan
DEN HAAG - Automobilisten die te hard rijden, rechts inhalen of een andere verkeersovertreding begaan, maken vanaf maandag een grotere kans om gepakt te worden. Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) neemt een telefoonnummer in gebruik waar politiemensen buiten diensttijd het kenteken van een verkeersovertreder kunnen melden. Een boete gaat daarna richting het adres van de kentekenhouder.

"We hebben er 2600 paar ogen bij", zei KLPD-woordvoerder F. Zuiderhoek. "Op dit moment zien we te weinig en krijgen we veel klachten van andere weggebruikers over asociaal rijgedrag." Met deze 'kliklijn', of zoals de officiële naam luidt het Meldpunt Asociaal Vekeersgedrag, hoopt het KLPD "een stroom aan bonnen" te krijgen. "Zodat mensen zich thuis achter de oren krabben dat ze zonder de politie gezien te hebben, toch een boete krijgen."


Het succes van een dergelijk meldpunt bij andere politiekorpsen deed het KLPD besluiten ook over te gaan tot een eigen meldpunt.

"Wij nemen ook deel aan het woon- en werkverkeer en zien zat. Nu kunnen we de gegevens doorgegeven aan dit meldpunt." Overtredingen als rechts inhalen, te hard rijden, het negeren van een inhaalverbod door vrachtwagens en het rijden op de vluchtstrook tijdens een file, kunnen worden doorgeven. "Dit zijn duidelijk te registreren overtredingen." Voor een overtreding als bumperkleven is meer geavenceerde en geijkte aparatuur nodig.

-----------------------------

Mijn inziens een waardeloze ontwikkeling ;( :r

Op deze manier gaan we een hoop bonnen krijgen,...elke gefrustreerde agent kan dus nu die motorrijders eens lekker gaan aanpakken


:(
 
Ik heb het ook gelezen net... Ik denk eerlijk gezegd wel dat ze dat eerder ook al gewoon deden. Een kennis van ons was een politieagent, en zei dat een aantal jaren geleden al. Hij zei dat als hij iemand door rood zag rijden, dat hij ervoor zou zorgen dat de bekeuring op de mat zou komen!

Ik moet zeggen dat ik daarna bijna nooit meer iets tegen hem gezegd heb..... De beste man is nu inmiddels overleden, dus vandaar dat hij een politieagent "was".

oppassen geblazen dus!
 
Maar bewijs het maar is denk ik dan,...

Ze kunnen van alles zeggen,...

Ik word persoonlijk bang van dit soort ontwikkelingen,...Ik ga ook radicale beslissingen nemen als er daadwerkelijk een stroom van bonnen gaat binnenkomen,...voor kleine overtredingen..

Denk aan doorgetrokken strepen,..70km wegen,..File's en ga zo maar door!!
 
"Wij nemen ook deel aan het woon- en werkverkeer en zien zat. Nu kunnen we de gegevens doorgegeven aan dit meldpunt." Overtredingen als rechts inhalen, te hard rijden, het negeren van een inhaalverbod door vrachtwagens en het rijden op de vluchtstrook tijdens een file, kunnen worden doorgeven. "Dit zijn duidelijk te registreren overtredingen." Voor een overtreding als bumperkleven is meer geavenceerde en geijkte aparatuur nodig.

Hmmm, voor bumperkleven is wel geijkte aparatuur nodig, maar voor snelheid niet dan?????
 
dit heb ik jaren geleden ook al meegemaakt en ex oom van mij zat bij de politie hij werd gesneden op de weg en ook hij zorgde ervoor dat die nietsvermoedende bestuurde een prent in de bus kreeg,was lekker lullig voor die gast , maar het zal nu alleen wel erger worden lekker als je bv trameland met iemand heb en hij zit toevallig bij de politie. ben je lekker klaar mee dan.
 
Vraag me toch af hoe een agent in een prive auto zonder geijkte apparatuur en dergelijke een snelheidsovertreding op de juiste wijze vast wil leggen.... of gaat de KLPD alle auto's voortaan ijken?
Verder is het tegen erg asociale bestuurders wel mooi, alleen moeten die dan ter plekke aan de kant gezet kunnen worden, dat werkt veel beter.
 
Tja, moeilijk hoor.

Als elke plisieman/vrouw hier discreet mee omgaat heb ik er geen bezwaar tegen. Echt asociaal weggedrag kan wat mij betreft niet genoeg bestreden worden.
Het politiekorps is een afspiegeling van de maatschappij, dus je komt er niet onderuit dat daar een aantal figuren rondlopen die - laten we zeggen - niet geheel voldoen aan het gewenste profiel. Voor die lui wordt het dan wel heel makkelijk om iemand te n@@ien.

*edit teipvautte
 
Worden de snelheidsmeters in hun auto's dan ook geijkt?

En als ze altijd in functie zijn....mogen ze dan ook geen drank meer hebben? ;)
 
Maar bewijs het maar is denk ik dan,...

Ze kunnen van alles zeggen,...

Ik word persoonlijk bang van dit soort ontwikkelingen,...Ik ga ook radicale beslissingen nemen als er daadwerkelijk een stroom van bonnen gaat binnenkomen,...voor kleine overtredingen..

Denk aan doorgetrokken strepen,..70km wegen,..File's en ga zo maar door!!
je weet toch dat je in Nederland met verkeersovertredingen schuldig bent totdat je je onschuld bewezen hebt :r
En Balkenende met zn bek vol over normen & waarden...moet je vooral dit soort achterbakse praktijken gaan toelaten.
En hoe gaan agenten dit trouwens doen? Snel langs de kant stilstaan en kentekens opschrijven? Of schrijven tijdens het rijden?
George Orwell gaat gelijk krijgen :X B|
 
En als ze altijd in functie zijn....mogen ze dan ook geen drank meer hebben? ;)

Gisteravond toevallig die ouwe herhaling van Blik op de weg gezien? Daar werden "collega" agenten gewoon bekeurd voor te hard rijden, door rood, en zelfs eentje zijn rijbewijs ingevorderd!!
 
538 aan vanmorgen??

Klopt, op Veronica was even geen leuke muziek.


Maar ik heb mij al eens laten vertellen dat een agent op het oog ook vrij nauwkeurig de snelheid kan schatten. Hectometerpaaltjes enzo :X

Dat heb ik tenminste hier al eens voorbij zien komen toen er bezwaar werd aangetekend op een bekeuring.
 
een goede zaak! dat het maar flink wat ontzeggingen van de rijbevoegdheid gaat opleveren, want dan komt er weer wat ruimte op de weg. en het geld kunnen we goed gebruiken voor de terrorismebestrijding en voor de normen- en waardencampagne })
 
Trouwens...Limburg Noord kent dit systeem al van dienders die buiten diensttijd kunnen bekeuren via een speciaal telefoonnummer. De zogenaamde REM lijn. De achterliggende gedachte is hiervan..bekeur op zaken die echt gevaarlijk zijn. Bv iemand die door rood licht rijdt..of iemand die zonodig via bedrijvingsvlakken moet inhalen en daarmee bijna tegen een tegenligger knalt.

En ik kan jullie geruststellen...bekeuren op snelheid kan niet, want idd...daarvoor moet het voertuig geijkt zijn. Er zal ook voornamelijk bekeurd worden op kenteken..dus zonder staandehouding..want als je als diender in je prive auto met hang en vliegwerk een auto moet staande houden..dat is dus ook weer niet echt veilig!! En dat proberen ze der juist mee te voorkomen!!!!

Al met al een initiatief waar ik echt geen probs mee heb! *O*
 
Probleem wat IK hier mee heb is het volgende;

Op zich heb ik er niets op tegen dat leipo's op de snelweg O-) een bekeuring krijgen, maar dan wil ik wel dat OOK de volgende zaken beter opgepakt worden (niet meer dan terecht lijkt me).

Als oom agent de moeite neemt om de ambtelijke molen in gang te zetten om een acceptgiro in JOUW bus te laten deponeren, dan heeft ie toch ook wel tijd om minimaal een sporenonderzoek te houden naar de daders van de diefstal van jouw complete inboedel? Geen tijd? Hmmm..raar

Zo lang DAT niet gebeurt, dan begrijp ik werkelijk niet waarom die overspannen verkeershandhaving de voorkeur geniet boven de WERKELIJKE misstanden. Want kan rechts inhalen en harder rijden dan toegestaan nog steeds NIET echt crimimeel vinden _O- (hooguit burgerlijk ongehoorzaam O-) )
 
Ik ben voor, mits de chagerijnige zeiksnorren onder de politieagenten (net zoals je die bij elke beroepsgroep hebt ;) ) er geen misbruik van gaan maken :)

Ik bedoel stel je voor dat je je een keer aan de wet moet houden :P En dan gaan zeuren over waarden en normen en dat de maatschappij zo verslechterd, maar als je wat aan je eigen gedrag moet doen, dan is de politie en de regering direct achterbaks. De wereld op z'n kop |(

Maar goed, ik zie de "moraalridder" reacties alweer met plezier tegemoet *O*

Overigens wil ik niet beweren dat ik nooit de wet overtreed, maar ik zie het juist als een soort kat/muis spel :+ Vooralsnog sta ik met 1000-9 voor (aantal keren dat ik een bekeuring heb weten te ontwijken tegen het aantal keren dat ik dat niet heb :+ )
 
Laatst bewerkt:
Even voor de helderheid. Dat gevoel dat je hebt kan ik best begrijpen.

Maarrr...heb je er al eens over nagedacht wat een verkeersongeval met letsel voor een manuren kost? Je kan het er mee eens zijn of niet...maar door een hard bekeurings beleid te voeren zijn het aantal verkeersongevallen met letsel gewoon gedaald. Dit zijn echt harde cijfers!! Daar komt bij dat de politiemensen van bureau verkeershandhaving meestal boa's zijn. Zeg maar burgers die mogen bekeuren en verder niets.
Doordat de verkeerongevallen dalen hebben de echte politiemensen hun handen meer vrij voor het echte werk. Boeven vangen!! Ik denk dat hier bij iedere politieman ook zijn hart ligt.

Over het bekeuren van politieagenten zelf? Tjah..het klinkt misschien lullig..maar daar zit m de tijd echt niet in. Het is een kwestie van het bonnetje wat jij hebt gekregen inleveren bij de administratie en voor de rest heeft hij er geen omkijken naar. En even een vraag...als iemand voor de neus van een politieauto door het rood rijdt...dan verwacht jij toch dat die gast een bekeuring krijgt? Wat zou er gebeuren als iedereen maar door rood licht reed omdat de politie toch niet bekeurde? Denk daar aub eens over na.

Wat betreft sporen onderzoek en inbraak. Ervaring heeft uitgewezen dat bij veel kleine inbraken technisch weinig info te verkrijgen is. Daarbij zijn de mensen van het Technisch Onderzoek zowiezo al overbezet 9 van de 10 keer...dus gaat men een "sjifting" maken. Dus vanaf papier kijken...daar wel TO en daar niet.
Dat deze gasten het druk hebben...heeft voornamelijk te maken met het volgende: Als er in de regio 1 moord/verkrachting wordt gepleegd..dan hebben bepaalde onderdelen van de politie de verplichting hiermee aan de slag te gaan . Dan blijven idd de minder belangrijke zaken liggen..en dat KAN jou inbraakje zijn..
 
Even voor de helderheid. Dat gevoel dat je hebt kan ik best begrijpen.

Maarrr...heb je er al eens over nagedacht wat een verkeersongeval met letsel voor een manuren kost? Je kan het er mee eens zijn of niet...maar door een hard bekeurings beleid te voeren zijn het aantal verkeersongevallen met letsel gewoon gedaald. Dit zijn echt harde cijfers!! Daar komt bij dat de politiemensen van bureau verkeershandhaving meestal boa's zijn. Zeg maar burgers die mogen bekeuren en verder niets.
Doordat de verkeerongevallen dalen hebben de echte politiemensen hun handen meer vrij voor het echte werk. Boeven vangen!! Ik denk dat hier bij iedere politieman ook zijn hart ligt.

Over het bekeuren van politieagenten zelf? Tjah..het klinkt misschien lullig..maar daar zit m de tijd echt niet in. Het is een kwestie van het bonnetje wat jij hebt gekregen inleveren bij de administratie en voor de rest heeft hij er geen omkijken naar. En even een vraag...als iemand voor de neus van een politieauto door het rood rijdt...dan verwacht jij toch dat die gast een bekeuring krijgt? Wat zou er gebeuren als iedereen maar door rood licht reed omdat de politie toch niet bekeurde? Denk daar aub eens over na.

Wat betreft sporen onderzoek en inbraak. Ervaring heeft uitgewezen dat bij veel kleine inbraken technisch weinig info te verkrijgen is. Daarbij zijn de mensen van het Technisch Onderzoek zowiezo al overbezet 9 van de 10 keer...dus gaat men een "sjifting" maken. Dus vanaf papier kijken...daar wel TO en daar niet.
Dat deze gasten het druk hebben...heeft voornamelijk te maken met het volgende: Als er in de regio 1 moord/verkrachting wordt gepleegd..dan hebben bepaalde onderdelen van de politie de verplichting hiermee aan de slag te gaan . Dan blijven idd de minder belangrijke zaken liggen..en dat KAN jou inbraakje zijn..

-Door rood rijden: onmiddelijk bestraffen (levensgevaarlijk :( ) Mee eens dus
-rechts inhalen; tsja, ligt eraan of er voldoende ruimte is en geheel afhankelijk van de verkeersomstandigheden. Niet per se crimineel ;)
-te hard rijden :+ (zinloze discussie) Daarover worden oom agent of moralridder en ik het nooit eens 8-)
-rijden in/op een gevaar op de weg (brik); bestraffen en hard ook
-meer geluid uit de uitlaat ; zie te hard rijden })
-rijden onder invloed, maakt me niet uit waarvan; rijbewijs kwijt svp B|
-rijden zonder verzekering/rijbewijs; keihard bestraffen :X

Zo zou ik het graag willen zien. Helaas worden juist rechts inhalen en te hard rijden als de werkelijke wegpiraterij gezien, terwijl ik gewoon gebruik maak van de weg en vlot mijzelf wil voortbewegen. Bespaar me de details over wat te hard rijden voor gevolgen KAN hebben, want dat weten we echt wel. Je moet het alleen wel in de juiste context plaatsen en niet op zichzelf stellen zoals te vaak gebeurt :Z
 
-Door rood rijden: onmiddelijk bestraffen (levensgevaarlijk :( ) Mee eens dus
-rechts inhalen; tsja, ligt eraan of er voldoende ruimte is en geheel afhankelijk van de verkeersomstandigheden. Niet per se crimineel ;)
-te hard rijden :+ (zinloze discussie) Daarover worden oom agent of moralridder en ik het nooit eens 8-)
-rijden in/op een gevaar op de weg (brik); bestraffen en hard ook
-meer geluid uit de uitlaat ; zie te hard rijden })
-rijden onder invloed, maakt me niet uit waarvan; rijbewijs kwijt svp B|
-rijden zonder verzekering/rijbewijs; keihard bestraffen :X

Zo zou ik het graag willen zien. Helaas worden juist rechts inhalen en te hard rijden als de werkelijke wegpiraterij gezien, terwijl ik gewoon gebruik maak van de weg en vlot mijzelf wil voortbewegen. Bespaar me de details over wat te hard rijden voor gevolgen KAN hebben, want dat weten we echt wel. Je moet het alleen wel in de juiste context plaatsen en niet op zichzelf stellen zoals te vaak gebeurt :Z
:^ Vrijwel helemaal mee eens.
Ik zou er graag eigen rechter spelen aan toe willen voegen, daarmee bedoel ik het blik gebruiken als wapen om zo een medeweggebruiker naar het leven te staan. Is voor mij poging tot doodslag/moord.
 
Don't worry,ik ga je idd niet vertellen wat het gevaar is van te hard rijden.

Maar kijk..het niet dragen van de gordel bv..of niet handfree bellen..tjah..ik ben dan geloof ik 1 van we weinigen die daar het nut van een bekeuring voor inziet.

Dat ga je denk ik vanzelf wel inzien als je mensen met een plamuurmes van de voorruit af kan schrapen.

Verder..met de door jou genoemde punten ben ik wel eens. Maar gelukkig gegrijpen we elkaar wel over het feit dat verkeershandhaving gewoon nodig is *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan