Agenten mogen 24/7 bekeuren per vandaag

Agenten bekeuren in hun vrijetijd!

  • Goed,..meer blauwe

    Stemmen: 17 13,0%
  • Belachelijk,...

    Stemmen: 6 4,6%
  • Waanzin

    Stemmen: 81 61,8%
  • Bewijs????

    Stemmen: 17 13,0%
  • Maar hoe zit het dan met,...

    Stemmen: 5 3,8%
  • Ze doen maar,. ik doe wat IK wil.

    Stemmen: 5 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    131
Slechte ontwikkeling lijkt me, als dit echt massaal toegepast gaat worden. Zonder bewijs beboet worden is wel erg slecht. De diender heeft geen apparatuur aan boord, dus het is altijd maar de vraag of je echt een overtreding gemaakt hebt, of dat er gewoon uit frustratie gehandeld is. Zie derhalve ook onderstaande, gegeneraliseerde, post van een agent:

Om het duidelijk te maken...de meesten hier zullen wel eens wat zien en dan denken "Kolere....als ik toch eens een keer een bon uit kon delen!!" Die types dus. Mensen voor wie een file niet geldt en over de vluchtstrook knallen....mensen die door rood rijden waarbij ze bijna een aanrijding veroorzaken. Mensen die een motorrijder van z´n rijbaan afdrukken terwijl ze hem zien....dat soort types. Types waarvan het gros hier in andere topics loopt te bléren dat die eens aangepakt moeten worden.
Normale mensen denken dat niet. Van sommige verkeersacties schrik je, ben je verbaast, soms vind je dingen onverstandig, gevaarlijk, maar nooit leidt dat tot de behoefte om iemand te naaien. Ik vind het een slechte zaak dat je mensen die deze behoefte wel hebben ook maar een vrijbrief geeft om er gebruik van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Normale mensen denken dat niet. Van sommige acties schrik je, ben je verbaast, soms vind je dingen onverstandig, gevaarlijk, maar nooit leidt dat tot de behoefte om iemand te naaien.

Ik denk dat je je zal verbazen. Maak maar eens een poll en vraag eerlijk aan de mensen hier hoeveel van hun die gedachte wel eens hebben gehad.

Als je schrijft voor een schofterige verkeersovertreding heeft dat volgens mij niets met naaien te maken.
 
Normale mensen denken dat niet. Van sommige acties schrik je, ben je verbaast, soms vind je dingen onverstandig, gevaarlijk, maar nooit leidt dat tot de behoefte om iemand te naaien. Ik vind het een slechte zaak dat je mensen die deze behoefte wel hebben ook maar een vrijbrief geeft om er gebruik van te maken.

Moet je voor de grap eens de vergelijking met NSB'ers trekken, vooral over dat "naaien"...Ho...gegarandeerd 100 extra replies :+

Maaruh tja...ik vind het ook een niet al te beste ontwikkeling. Diensttijd = diensttijd en niet diensttijd = niet diensttijd. Werk en prive moet je gescheiden houden. Slechte les door ze achteraf bonnetje te geven. Oftewel, ik herhaal maar wat, wat de rest ook al zei, maar waar ik het wel mee eens ben :z
 
Schrijven voor een schofterige overtreding, daar is idd weinig mis mee. Maar de vraag is of 't daar wel om gaat, of dat 't uitdraait op 'naaien' voor minimale overtredingen.

Waar imho een groot pijnpunt zit, wat ook blijkt uit de vele reacties hier:
Door het beleid van onbegrepen lage snelheidslimieten, en buitensporige controle op de naleving hiervan, niet op gevaarlijke punten, maar op financieel aantrekkelijke punten, is het merendeel van de weggebruikers z'n volledige vertrouwen in regelgevers en politie kwijt. Dus ook bij zo'n persberichtje ziet iedereen alleen maar het slechte er van in.
 
Schrijven voor een schofterige overtreding, daar is idd weinig mis mee. Maar de vraag is of 't daar wel om gaat, of dat 't uitdraait op 'naaien' voor minimale overtredingen.

Waar imho een groot pijnpunt zit, wat ook blijkt uit de vele reacties hier:
Door het beleid van onbegrepen lage snelheidslimieten, en buitensporige controle op de naleving hiervan, niet op gevaarlijke punten, maar op financieel aantrekkelijke punten, is het merendeel van de weggebruikers z'n volledige vertrouwen in regelgevers en politie kwijt. Dus ook bij zo'n persberichtje ziet iedereen alleen maar het slechte er van in.

Die vraag is al beantwoord. Het gáát juist om de schofterige overtredingen.
 
Die vraag is al beantwoord. Het gáát juist om de schofterige overtredingen.

En daarvoor word er ook bijvoorbeeld op een provinciale weg langs Wassenaar waar werkelijkwaar echt helemaal geen hond rijdt op dat tijdstip en waar het een gigantisch rechte weg is zaterdagsmorgens gecontroleerd :z

En nog eens door niet 1 BOA, maar door 2 BOA's die lekker in het gras zaten te picknicken :X :r

En vanmiddag bij mijn werk weer gezien. Aanrijding tussen een vrachtwagen en een autotje (auto achterop vrachtwagen geknald). Maar je moet niet denken dat de toevallig passerende motoragent even zal stoppen om de schade op te nemen en ervoor te zorgen dat de weg vrij komt :X :( :r

[me]Didiot heeft absoluut geen vertrouwen in politiediensten, al te veel voor gezien en meegemaakt. Er zijn hedentendage slechts nog weinige ECHT rechtvaardige agenten die nog wel TEGEN ECHT ONRECHT optreden i.p.v. zeiken dat je 15 km p/h te hard rijdt op een lege weg...[/me]

Vroeger was de politie er voor de normale eerlijke medemens, tegenwoordig lijkt het erop of ze tegen de normale eerlijke medemens zijn :r
 
Ok, jij hebt er het vertrouwen in dat het zo gebruikt zal worden, ik als gewone weggebruiker duidelijk niet.
Heb er ook wel gemengde gevoelens over maar denk toch als je redelijk normaal doet, je niet bang hoeft te zijn. zelf laat ik me nog wel eens gaan als ik me erger aan anderen. als ik dan daar een boete voor zou krijgen (hoge snelheid, abrupt rechts inhalen) van een agent in zijn vrije tijd zou ik dat vervelend vinden. ik zou me ook niet kunnen ergeren en zorgen dat zodoende mijn hart wat langer meegaat. Maar ik kan het maar niet naast me neerleggen dat er van die enorme suffe kloothommels op de weg zitten die iedere dag een wel zeer grote bijdrage leveren aan de files.
Zelf een tijdje zo'n zwarte flap gehad met gouden tostielogo erin.
Moet zeggen, heerlijk gevoel als je die laat zien. trekken de meeste wit weg.
Goed motiverend praatje maken en uiteraard zonder boete heenzenden.
Helpt bij sommigen. Heb ze ook wel eens gehad die de dag na het waarschuwen (dat de gemaakte overtredingen goed waren voor in beslagname rijbewijs) gewoon weer net zo horkerig tekeer gingen. Voor die type's is zo'n gluiperige boete natuurlijk wel gepast. Die moeten echt van de weg af.
Idd. hoop ik wel dat men het dus op de juiste wijze toe zal passen.
Mocht je twijfel hebben als Agent, bel de persoon in kwestie even. kleine moeite en scheelt je misschien PVtje tikken.

:W
 
En vanmiddag bij mijn werk weer gezien. Aanrijding tussen een vrachtwagen en een autotje (auto achterop vrachtwagen geknald). Maar je moet niet denken dat de toevallig passerende motoragent even zal stoppen om de schade op te nemen en ervoor te zorgen dat de weg vrij komt :X :( :r

[/quote]
Was dat niet op de prinses beatrixlaan in Den Haag?
Als die motoragent naar iets anders onderweg is met een hogere prioriteit dan stopt ie daar niet voor idd. Soms is het niet wat het lijkt!!!
 
Was dat niet op de prinses beatrixlaan in Den Haag?
Als die motoragent naar iets anders onderweg is met een hogere prioriteit dan stopt ie daar niet voor idd. Soms is het niet wat het lijkt!!!

Jups... maare, heb het in Den Haag al te vaak gezien dat politieagenten gewoon voorbijgaan aan ongelukken en dergelijk... En als je dan ziet dat er tig politieauto's af en aan rijden bij een spectaculaire brand (vorig jaar in de nieuwbouw op de hoek van de Schenk en Prinses Beatrixlaan) dat ze gewoon zelfs door collega's weggestuurd worden omdat ze helemaal niet opgeroepen zijn en helemaal niet nodig zijn daalt het vertrouwen helemaal naar het dieptepunt...
 
En daarvoor word er ook bijvoorbeeld op een provinciale weg langs Wassenaar waar werkelijkwaar echt helemaal geen hond rijdt op dat tijdstip en waar het een gigantisch rechte weg is zaterdagsmorgens gecontroleerd :z

En nog eens door niet 1 BOA, maar door 2 BOA's die lekker in het gras zaten te picknicken :X :r

En vanmiddag bij mijn werk weer gezien. Aanrijding tussen een vrachtwagen en een autotje (auto achterop vrachtwagen geknald). Maar je moet niet denken dat de toevallig passerende motoragent even zal stoppen om de schade op te nemen en ervoor te zorgen dat de weg vrij komt :X :( :r

[me]Didiot heeft absoluut geen vertrouwen in politiediensten, al te veel voor gezien en meegemaakt. Er zijn hedentendage slechts nog weinige ECHT rechtvaardige agenten die nog wel TEGEN ECHT ONRECHT optreden i.p.v. zeiken dat je 15 km p/h te hard rijdt op een lege weg...[/me]

Vroeger was de politie er voor de normale eerlijke medemens, tegenwoordig lijkt het erop of ze tegen de normale eerlijke medemens zijn :r

Lezen is ook wel verdomd moeilijk he? Waar gaat dit topic nou over? Heb je enig idee?
 
Hoe moet ik het verhaal eigenlijk lezen ?
Zijn die 2600 paar ree bruine ogen nu ook bevoegd om een achtervolging in te zetten? Dus iemand rijd over de vluchtstrook en een paar ogen rijdt er achteraan om het kenteken te kunnen noteren.
Vrachtwagen chauffeur denkt hé komt weer zo'n eikel over de vluchtstrook, ff de vrachtwagen naar rechts...oops duwt hij zomaar de privé auto van sheriff Roscoe P.Coltrane in elkaar.

Gaat sheriff Roscoe P. Coltrane ook de achtervolging inzetten, als ik met 150 langs Hazzard County over de higway rij, om mijn kenteken te noteren ?
Want wat is nou associaal rijgedrag ? Wie maakt dat uit ?
Als sheriff Roscoe P.Coltrane dat voor jou gedaan heeft kan je het aanvechten
wat je dan weer geld en dagen gaat kosten.
Ik vind het een regeling van lik mijn reet.
 
Laatst bewerkt:
Jups... maare, heb het in Den Haag al te vaak gezien dat politieagenten gewoon voorbijgaan aan ongelukken en dergelijk... En als je dan ziet dat er tig politieauto's af en aan rijden bij een spectaculaire brand (vorig jaar in de nieuwbouw op de hoek van de Schenk en Prinses Beatrixlaan) dat ze gewoon zelfs door collega's weggestuurd worden omdat ze helemaal niet opgeroepen zijn en helemaal niet nodig zijn daalt het vertrouwen helemaal naar het dieptepunt...

haha, tja. blijven mensen dus ook senstatiebakken. ik was trouwens niet de motoragent hoor. Vond wel dat ze zelf even de weg vrij hadden kunnen maken.
Verhaal was duidelijk, achterop is verzekeringtechnisch altijd fout. Daar hoeft geen politie meer aan te pas te komen. Maar het was ook weer een chinees of ander aziatisch type die achterop reed en op de vuilniswagen zat weer het type holbewoner met niet al te subtiele voet voor eem nette remactie.
2 mooie ingrediënten voor een kop-staart botsing |(
 
haha, tja. blijven mensen dus ook senstatiebakken. ik was trouwens niet de motoragent hoor. Vond wel dat ze zelf even de weg vrij hadden kunnen maken.
Verhaal was duidelijk, achterop is verzekeringtechnisch altijd fout. Daar hoeft geen politie meer aan te pas te komen. Maar het was ook weer een chinees of ander aziatisch type die achterop reed en op de vuilniswagen zat weer het type holbewoner met niet al te subtiele voet voor eem nette remactie.
2 mooie ingrediënten voor een kop-staart botsing |(

Het gebeurde vlak voor onze neus, ging net met pauze, motoragent kwam net ff een tel later voorbij, leek zich even vluchtig te laten informeren en reed weer verder. Half uur later toen ik weer terugkwam stonden ze er nog de doorgaande weg te blokkeren :X |(
 
Ik denk dat ik wel weet waar de schoen wringt.
Laat ik het zo verwoorden;
Mocht er ooit een bekeuring in de bus glijden die gegeven is door een Agent in z'n vrije tijd dan mag ik hopen dat ie geschreven is door een welbespraakte 40 plusser met verstand van verkeerszaken en niet door een prestatiedranggerichte huppelkut van 22 omdat zij het toevallig allemaal heel eng vond wat er gebeurde.
Mijn moeder vindt het ook eng als ik plat door de bocht ga,is het daarom gevaarlijk?

Dank u.
 
Ik denk dat ik wel weet waar de schoen wringt.
Laat ik het zo verwoorden;
Mocht er ooit een bekeuring in de bus glijden die gegeven is door een Agent in z'n vrije tijd dan mag ik hopen dat ie geschreven is door een welbespraakte 40 plusser met verstand van verkeerszaken en niet door een prestatiedranggerichte huppelkut van 22 omdat zij het toevallig allemaal heel eng vond wat er gebeurde.
Mijn moeder vindt het ook eng als ik plat door de bocht ga,is het daarom gevaarlijk?

Dank u.

Ik ben er zeker van dat dit soort situatie's gaan ontstaan.
Maar omdat huppeltrutje of strevertje het eng (of misschien wel leuk om
te doen)vinden mogen wij er straks tijd en geld in gaan stoppen om je
onschuld te bewijzen. Is toch ronduit belachelijk.
 
DEN HAAG - Automobilisten die te hard rijden, rechts inhalen of een andere verkeersovertreding begaan, maken vanaf maandag een grotere kans om gepakt te worden. Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) neemt een telefoonnummer in gebruik waar politiemensen buiten diensttijd het kenteken van een verkeersovertreder kunnen melden. Een boete gaat daarna richting het adres van de kentekenhouder.

"We hebben er 2600 paar ogen bij", zei KLPD-woordvoerder F. Zuiderhoek. "Op dit moment zien we te weinig en krijgen we veel klachten van andere weggebruikers over asociaal rijgedrag." Met deze 'kliklijn', of zoals de officiële naam luidt het Meldpunt Asociaal Vekeersgedrag, hoopt het KLPD "een stroom aan bonnen" te krijgen. "Zodat mensen zich thuis achter de oren krabben dat ze zonder de politie gezien te hebben, toch een boete krijgen."


Het succes van een dergelijk meldpunt bij andere politiekorpsen deed het KLPD besluiten ook over te gaan tot een eigen meldpunt.

"Wij nemen ook deel aan het woon- en werkverkeer en zien zat. Nu kunnen we de gegevens doorgegeven aan dit meldpunt." Overtredingen als rechts inhalen, te hard rijden, het negeren van een inhaalverbod door vrachtwagens en het rijden op de vluchtstrook tijdens een file, kunnen worden doorgeven. "Dit zijn duidelijk te registreren overtredingen." Voor een overtreding als bumperkleven is meer geavenceerde en geijkte aparatuur nodig.

-----------------------------

Mijn inziens een waardeloze ontwikkeling ;( :r

Op deze manier gaan we een hoop bonnen krijgen,...elke gefrustreerde agent kan dus nu die motorrijders eens lekker gaan aanpakken


:(


Hier zou de NSB trots op zijn geweest,dit land gaat nog eens kapot aan al zijn regeltjes. :X
 
Als het mode wordt om in elk topic over dit soort onderwerpen indirect uitgemaakt te worden voor NSB-er, SS-er of vergelijkbare zaken dan ben ik er klaar mee. Kennelijk begint dat hier de normaalste zaak van de wereld te worden en is het kennelijk toegestaan.

De mazzel.
 
Als het mode wordt om in elk topic over dit soort onderwerpen indirect uitgemaakt te worden voor NSB-er, SS-er of vergelijkbare zaken dan ben ik er klaar mee. Kennelijk begint dat hier de normaalste zaak van de wereld te worden en is het kennelijk toegestaan.

De mazzel.
Zou ik persoonlijk jammer vinden als je om die reden niets meer zou schrijven of zelfs van forum zou wisselen. misschien ff een aandachts puntje voor de moderator (in dit geval de aanmoderator haha)
Geen na oorlogse termen meer in de Topic's en wie dat wel doet krijgt een holpunter.
Maar dat was al beloofd door de (aan)moderator. wil je wat eelt hebben van mijn ziel? heb er zat op zitten. *D
 
Als het mode wordt om in elk topic over dit soort onderwerpen indirect uitgemaakt te worden voor NSB-er, SS-er of vergelijkbare zaken dan ben ik er klaar mee. Kennelijk begint dat hier de normaalste zaak van de wereld te worden en is het kennelijk toegestaan.

De mazzel.
Als dit in veel topics begint voor te komen zit er misschien toch een kern van waarheid in :?
NSB en SS zat wel wat verschil tussen ;)

Sluit je ogen/oren maar weer en ga maar mee met de massa. :r
 
Als het mode wordt om in elk topic over dit soort onderwerpen indirect uitgemaakt te worden voor NSB-er, SS-er of vergelijkbare zaken dan ben ik er klaar mee. Kennelijk begint dat hier de normaalste zaak van de wereld te worden en is het kennelijk toegestaan.

De mazzel.

Neem niet alles persoonlijk op Remco. Ik snap heel goed dat dit tegen het zere been is van de gemiddelde motorrijder, echter zal niet iedere KLPD agent hier gebruik van maken lijkt me. Als je het draadje 'respect de agent' leest zal je wel weer opvrolijken. *O*

Mensen op dit forum moeten leren niet binair / zwart-wit te denken en zomaar iedereen over een kam scherm. Dat de KLPD hiervan wil gebruik maken zegt zeker niet per definitie dat iedere KLPD agent naar zijn carkit grijpt zodra hij iemand voorbij ziet komen met 140KM/u. :W


Hopelijk heb ik je op andere gedachten gebracht Remco O-)
 
....vaak als ik vroege dienst heb, rij ik over de Utrechtse baan 90 rij ipv 70, om 05:35 in de ochtend, niet te overdreven te hard lijk't mij,....en wordt ik redelijk vaak links en rechts ingehaald door 24/7-werknemer ,....als zij daar dus 120/130 karren dan mag dat,...maar ja, dan zullen ze wel naar hun werk 'geroepen ' zijn B| ...
en hetzelfde geldt voor het naar huis toe rijden, waar ik meerdere malen heb ervaren dat een 24/7-werknemer niet graag in de file staat, ( waar ik als motorrijder makkelijk door heen laveer), daar 'moet' deze persoon ineens met signalen aan, de vluchtstrook gaan benutten om thuis te komen,( en het is/ zijn iedere keer dezelfde kentekens die dit flikken, en niet alleen in het 'koekblik', want op een warme zomerdag als vandaag zijn er een aantal op de motor, en dan móet dat gas helemaal open.....en de daarbij behorende gedragingen misstaan niet in een bekend TV-programma...
Dus zulke 'clowns' mogen ons nu gaan "Orwellen"..... B| ..nice



( ... GEORGE ORWELL-1984..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan