agenten waarschuwen burgers via twitter

Nogmaals, als ze blijven volhouden dat snelheidscontroles de veiligheid van het verkeer dienen dan moeten ze controleren met een groot lichtgeven bord en daarboven een zeppelin met een lichtgeven bord waar opstaat

OPGELET! WIJ HOUDEN HIER EEN SNELHEIDSCONTROLE.
 
Laatst bewerkt:
Heb eigenlijk een hekel aan twitter maar vertel eens wie die mensen zijn dan ga ik ze volgen. :P
 
Even los van hoe ik, of de rest van Nederland denkt over snelheidscontroles, is dit gewoon niet zo handig geweest van de agenten in kwestie. Dit is kennis die hen uit hoofde van hun beroep is toevertrouwd en waarvan zij zouden moeten weten dat deze niet openbaar moet worden gemaakt. Dat hebben zij zelfs beloofd/gezworen toen zij bij aanstelling belofte/eed aflegden. Je zou dit kunnen vergelijken met een agent die een coffeeshophouder belt om te vertellen dat hij vandaag controle gaat krijgen. Op zijn zachtst uitgedrukt is het niet handig geweest van de betreffende agent(en) en kunnen zij een stevig gesprek met de baas krijgen, of zelfs een officiële berisping. In het ernstigste geval zelfs een intern onderzoek en (voorwaardelijk) ontslag.
 
Nogmaals, als ze blijven volhouden dat snelheidscontroles de veiligheid van het verkeer dienen dan moeten ze controleren met een groot lichtgeven bord en daarboven een zeppelin met een lichtgeven bord waar opstaat

OPGELET! WIJ HOUDEN HIER EEN SNELHEIDSCONTROLE.
Onzin natuurlijk, je moet je overal aan de regels houden, en blijkbaar doen veel mensen dat pas als ze overal een controle kunnen verwachten.
Er staan trouwens genoeg waarschuwingsborden voor controles langs de weg. Als die borden het gewenste effect hebben zoals jij beweert, hoeft de controle daar niet eens plaats te vinden. M.a.w. het bord kan op een andere plek staan dan de controle.
 
Overal aan de regels houden haha, dan kunnen ze half Nederland wel in de cel flikkeren als we dat overal gaan doorvoeren :')
 
als er controle zou staan bij die borden zou het mischien wel helpen ja maar 9 van de 10 keer staat er een loos bord, dus zonder controle.
en dus rijden we daar ook gezellig door :)
 
Dit wordt weer het zoveelste "ik heb hekel aan flitsers" topic. TS heeft gevraagd wat jullie van een dergelijke actie van de betrokken agenten vinden. Probeer het on-topic te houden aub.
 
Beetje ondoordachte actie van de betreffende agenten.... waarschijnlijk goed bedoeld maar toch foutje.

Ik hoop dat ze niet al te veel in de problemen komen.....
 
On topic dan:
Het verheugt mij zeer dat men zelfs binnen de politie begint te beseffen dat die snelheidscontroles er alleen maar zijn om extra geld binnen te harken. Dat mag nooit de bedoeling zijn en ik zie dit dan ook als een legitieme protestactie.

Daarom: Hulde voor deze agenten!
 
Dit is wel een hele generaliserende opmerking zegt meer over jou dan over die helft van Nederland..

Hoezo generaliserend? Mijn uitspraak is misschien wat extreem en dat de gevangenis in is natuurlijk zwaar overdreven, maar het lijkt mij een zeer slechte ontwikkeling als je overal alle regeltjes exact gaat naleven.
 
Even los van hoe ik, of de rest van Nederland denkt over snelheidscontroles, is dit gewoon niet zo handig geweest van de agenten in kwestie. Dit is kennis die hen uit hoofde van hun beroep is toevertrouwd en waarvan zij zouden moeten weten dat deze niet openbaar moet worden gemaakt. Dat hebben zij zelfs beloofd/gezworen toen zij bij aanstelling belofte/eed aflegden. Je zou dit kunnen vergelijken met een agent die een coffeeshophouder belt om te vertellen dat hij vandaag controle gaat krijgen. Op zijn zachtst uitgedrukt is het niet handig geweest van de betreffende agent(en) en kunnen zij een stevig gesprek met de baas krijgen, of zelfs een officiële berisping. In het ernstigste geval zelfs een intern onderzoek en (voorwaardelijk) ontslag.
:^

je geeft intern bedoelde informatie vrij, dat is gewoon niet toegestaan. dat heb je bij iedere beroepsgroep, dus is bij de politie niet anders.

het is wel mooi voor ons natuurlijk, daar niet van. Hieruit blijkt dus ook dat de agenten niet achter hun eigen werk staan, het uitdelen van boetes dmv het flitsen. maar toch blijft het niet handig van ze.
 
Laatst bewerkt:
Zeer droevige actie van de agenten in kwestie, dat ze zo'n kansloos stuk media als twitter gebruiken voor het geven van informatie.

128876459144683837.jpg
 
Mooi man, ik vind het wel mooi dat de politie meer controles bekend gaat maken. Op internet staan er vaak ook controles aangekondigd of doorgegeven meldingen van weggebruikers, dus veel is er vaak ook al bekend van snelwegen en provenciale wegen. Als de agenten ik kwestie dit beroepshalve niet hadden mogen geven, was het dom en hadden ze beter moeten weten, maar ik denk dat ze dat ook zelf wel weten. Ik ben er blij mee dat het gebeurt, ook de politie gaat met de tijd mee op twitter :P Overigens staan ook niet per definitie alle agenten achter het boetebeleid, maar hoort het wel bij hun takenpakket en is het soms dus even uitvoeren mars. Uiteraard zijn er altijd moraalridders die nooooooit een overtreding begaan en graag anderen wijzen op hun fouten, misschien kan er een emoticon komen met een geheven vingertje? ;)
 
Ach, mogen de gewone agenten ook een keertje in de fout gaan??
Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren in het nieuws al mogen vernemen dat een rechter, een ovj of een andere hoge ome zijn dossiers per ongeluk op straat had laten slingeren...
Daar hoor je nooit iemand over maar als een paar agenten op twitter controles aankondigen worden er zo ongeveer kamer vragen gesteld....
LB, niet zo handig van ze, nou weer gauw over tot de orde van de dag :Y
 
Een ander woord voor agent is (was) diender. Deze agenten hebben het dus *wel* begrepen.
 
Hoezo generaliserend? Mijn uitspraak is misschien wat extreem en dat de gevangenis in is natuurlijk zwaar overdreven, maar het lijkt mij een zeer slechte ontwikkeling als je overal alle regeltjes exact gaat naleven.

Zoals ik al zei het zegt meer over jou dan over de rest van de wereld..

Ik ga zeker niet zeggen dat ik alle regels naleef en alles precies doe zoals het moet.
Maar de ontwikkeling dat het maar normaal gevonden wordt dat regels niet nageleefd worden is juist de verkeerde.

Dat deze agent duit soort informatie naar buiten brengt is op zijn zachtst gezegd onhandig.
 
Laatst bewerkt:
De uitdrukking "dat zegt meer over jou dan over mij/hem/hun/etc" gebruiken, zegt meer over jou dan over hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan