Aggregaat wil niet lopen op peut

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.192
3.768
Amersfoort
Ha People,

Ergens (natuurlijk voor weinig :X ) een aggregaatje opgesnort. Een honda geluidgedempt aggregaatje, altijd handig, een 20 of 2000i, daar kom ik niet uit, lijken exact op elkaar volgens google :P
Nu wil hij echter niet starten. Historie onbekend, dus carb open, gruwelijk smerig. Schoongemaakt, ook de sproeier schoongemaakt. Was zo snel de enige sproeier die ik zag, zou zo'n ding geen hoofd en stationair sproeier hebben? Hoe kan ik nou simpel checken dat hij wel peut krijgt?

Met een beetje remmenreiniger in het luchtfilter loopt hij echt direct, dus ontsteking e.d. is prima.

Wie o wie O-)
 
De honda stationaire motoren die ik ken (gx serie) die op vanalles en nog wat zitten hebben doorgaans een apart circuit voor de co afstelling en de sproeier daarvan is verzegeld, er zit een dopje in geperst dat je er niet heelhuids uit krijgt, als die verstopt zit kun je nog ultrasoon reinigen en doorblazen maar dat heeft bij mij nooit gewerkt, enige optie dan nog is een nieuw carb huis.
Symptoom is altijd hetzelfde , alleen willen lopen met choke en zonder choke blaft ie uit de uitlaat als hij van belasting afvalt.
Nieuw carb basis blokje kost iets van 8-9 tientjes.
 
Kennis van me heeft ook lopen kutten en van alles geprobeerd met zijn aggregaatje. Uiteindelijk maar voor weinig weer van de hand gedaan.
Als het voor iets minder weinig is dan waar ik hem voor gekocht heb, is dat nieteens zo'n slecht alternatief ;)

Dingen kosten nieuw rond de 1400, nu 4 tientjes betaald, niet lopend en defecte behuizing, maar voor thuis zal die defecte behuizing zorg zijn.
Is makkelijk voor die ene keer dat je ergens spanning nodig hebt waar het niet is of bij stroomstoring. Mooi man, hele buurt in het donker, gewoon lekker tv kijken :P
 
Is makkelijk voor die ene keer dat je ergens spanning nodig hebt waar het niet is of bij stroomstoring. Mooi man, hele buurt in het donker, gewoon lekker tv kijken :P

Dat dachten we hier thuis ooit ook. :+
Televisie ging netjes aan.
Maar bij de kabelmaatschappij hadden ze ook last van dezelfde storing.
Dus geen TV signaal.
Met digitenne maak je misschien nog wel kans dat je signaal hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan