Agressie in het verkeer,dader en daarna slachtoffer ervan

Kesco

MF'er
18 aug 2010
152
0
Op mijn vorige topic is hier net een slotje op gekomen, omdat ik er een omschrijving/opsporing verzocht van had gemaakt.

Ik heb nu aangifte gedaan bij de politie en ik ben dan ook NIET op zoek naar getuigen o.i.d. Dus aub geen slotje hierop ik wil alleen het verhaal delen.

(vooral ook omdat de agent me vertelde dat zelfs met een nummerbord en getuigen er eigenlijk niks gedaan kan worden omdat hij me niet daadwerkelijk mishandeld heeft)


Ok wat er dus iets eerder vanavond gebeurde:

Vanavond reed ik over een 50km/h weg en toen kwam een auto uit een zijstraat (ik had voorrang) die mij bijna van de motor reed hij kon nog net vol in de ankers en ik kon nog maar net uitwijken.

Daarop gaf ik een keer extra gas om hem te laten merken dat hij op moest passen en met een schaamte moet ik toegeven dat ik in mijn emotie mijn middelvinger nog op stak. (dader verkeers agressie)

Daarop zie ik de auto ineens scherp rechtsaf slaan (achter mij aan) ik twijfel of hij nu echt achter mij aan gaat of dat het toeval is, wanneer ik zie dat hij met hoge snelheid op mij af komt geef ik gas bij t/m ong 90km/h waar je 50 mag. Ik wil niet harder want ik verwachtte niet het volgende:

Hij haalt me rakelings in met ik schat +120km/h, gaat vol in de remmen voor mij, zij auto overdwars op de weg... Slippende achterband en bijna onderuit gaant kan ik vermijden om hem te raken. Hij stapt uit en komt op mij af lopen (grote kaalgeschoren kerel midden 20), ik twijfel om hem daadwerkelijk letterlijk omver te rijden of er rechts langs te gaan (instinctief vlucht/vecht gedrag heel vreemd wat er dan allemaal in je op komt), blijkbaar ben ik een watje want ik vlucht. Ik rij rechts langs de auto over het gras met moeite weer de weg op. Hij stapt ondertussen in en komt weer achter mij aan zie ik in mijn spiegel.

Nu geef ik wel echt gas (ik ben bekend in het gebied) en sla rakelings voor een andere auto een smal fietspad in die ik ken, hij knalt over de hoge stoep en volgt me over het fietspad desondanks weet ik hem uiteindelijk kwijt te raken na nog een aantal paden te kiezen waar je met een auto niet makkelijk langs komt.

Het ergste vindt ik nog wel dat ik toch nog zo hard/gevaarlijk heb gereden en hiermee anderen ook in gevaar heb gebracht, maar ik was voor het eerst in mijn leven (doods)bang op de motor dat iemand mij daadwerkelijk opzettelijk aan wou rijden.

Zoals in de titel te lezen is ben ik me ervan bewust dat ik zelf voor deze situatie heb gezorgd. Dit zal ik dan ook niet tegenspreken.

Toch is het vreemd dat politie hier helemaal niks mee kan? Zijn er andere mensen met zo een soort ervaring in het verkeer en wat is daarmee gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Blijft zelfs met getuigen een lastig verhaal maar als de automobilist nog een keer zoiets flikt en daarvan wordt ook melding of aangifte gedaan dan heeft de politie, ook voor de 2de melder, meer in handen.
 
Ik heb zo iets ook meegemaakt in een auto.
De politie wist wie het was, enz...

Maar kon niks aan gedaan worden.
Wel aangifte gedaan van bedreiging, en de politie weet ook wie het is.
Buurtonderzoek geweest, kwam weinig uit.
Was midden in de bebouwde kom, en er stonden mensen op de oprit, maar goed, geen bewijs zeg de politie.

Het enige wat je nu hebt is een bang gevoel dat de kerel je een keer weer ziet rijden.
Ik heb 1,5 jaar lang met een bus pepperspray in het deurvak rond gereden.
De kerel was ook kaal, en aggeresief, en 2x zo breed als mij.

Hier word niks aan gedaan, laat die ilusie varen.

Het systeem hoe dat werkt is gewoon fuckd up.
Ik kan je wel aan een bus pepperspray helpen overigens.
En sterkte er mee, en ik hoop dat de politie voor jou wel wat kan betekenen, maar heb geen valse hoop.

(ik heb ik deze post niks ten nadele van de politie gezegd).
 
Zoals in de titel te lezen is ben ik me ervan bewust dat ik zelf voor deze situatie heb gezorgd. Dit zal ik dan ook niet tegenspreken.

Mwah, een middelvinger opsteken is alles behalve netjes.
Maar dit hoeft geen reden te zijn om doodgereden te worden. Beetje buiten proportie.

Wel een bizarre actie van die idioot. Goed dat je aangifte gedaan hebt, ook al zal het niet helpen.

Ik weet wel uit ervaring dat er goeie debielen op de weg rondrijden.
Een jaar of wat terug was er ook een of andere gek in een Mercedes die super gevaarlijk mensen in aan het halen en tegenliggers de berm in drukte daarmee zelfs. Ik ging toen later bij het stoplicht tussen de auto's naar voren en deed het tik tik-gebaar op m'n helm dat hij gek was. Gevolg was dat ie z'n deur tegen m'n motor probeerde open te rammen. Ik snel doorrijden. Daarna ging ie ook als een gek door het verkeer om achter me te komen. Was toen ook wel bang dat ie me ging aanrijden.
 
Laatst bewerkt:
Heftig. Hoop dat je hem niet meer tegenkomt iig.


En dan pepperspray je hem doet hij aangifte heb je verboden wapenbezit aan je broek...
 
Adem in .... Adem uit ... én blijf dat gewoon herhalen.

Waarschijnlijk werd je niet express afgesneden door 'm maar had 'ie je niet gezien (gebeurt anders nooit)..... Jouw reactie lokt weer een vervolg-actie uit en die actie kun je nooit inschatten op voorhand.

Je weet niet wat voor een "medicatie" zo'n persoon gebruikt (heeft), bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo iets ook meegemaakt in een auto.
De politie wist wie het was, enz...

Maar kon niks aan gedaan worden.
Wel aangifte gedaan van bedreiging, en de politie weet ook wie het is.
Buurtonderzoek geweest, kwam weinig uit.
Was midden in de bebouwde kom, en er stonden mensen op de oprit, maar goed, geen bewijs zeg de politie.

Het enige wat je nu hebt is een bang gevoel dat de kerel je een keer weer ziet rijden.
Ik heb 1,5 jaar lang met een bus pepperspray in het deurvak rond gereden.
De kerel was ook kaal, en aggeresief, en 2x zo breed als mij.

Hier word niks aan gedaan, laat die ilusie varen.

Het systeem hoe dat werkt is gewoon fuckd up.
Ik kan je wel aan een bus pepperspray helpen overigens.
En sterkte er mee, en ik hoop dat de politie voor jou wel wat kan betekenen, maar heb geen valse hoop.

(ik heb ik deze post niks ten nadele van de politie gezegd).

Ja dat is exact het gevoel wat ik nu ook heb, ik ben zelf een kaalgeschoren jongen van 21 (maar met een klein hartje haha), maar ik ben als de dood dat ik een keer voor het stoplicht sta en dat ie weer achter je staat en je van de motor rijdt/slaat. Toch maar eens een keertje kijken voor zo'n busje pepperspray idd! alleen (al) voor het gevoel van veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik werd vanmorgen ook bijna aangereden door een auto die me niet zag, ik kon gelukkig nog verder doordraaien de stoep op. (Ik kwam ook van rechts)

Hoofdschudden en weg vervolgen :)
 
Nou, das weer lekker dan :/

Succes (en een beetje sterkte)
 
:/ tsja

ook voor hem ben je nu een target.

Heb het nog nooit meegemaakt alhoewel ik het wel een keer andersom gedaan heb.
Klerelijer op een scooter die mijn meisje bedreigde.
Heb hem opgejaagd als een bang hertje tot aan zijn voordeur en toen weer weg gereden omdat de boodschap duidelijk was.
Daarna een tijd paranoïde rond gereden omdat ik wraak verwachtte dus dat doe ik ook nooit meer.
Aangifte doen is een wijs besluit geweest, het idee dat ze er niks mee doen moet uit het hoofd van iedereen want als iedereen dat deed dan is er meer kans op een aanpak van zulks gespuis.

Men drinkt teveel Red Bull, al die caffeine kan nooit goed zijn. :N
 
Middelvinger had denk ik niet nodig geweest.
Fout kan gebeuren.
Misschien handig om nooit bang te zijn als er iemand op je af komt lopen.
Als je bang bent krijg je een pak slaag.
Als je direct terug reageert op een harde manier van spreken is het meestal al gauw over met de ruzie en kan je het bijpraten.
Ja ik spreek wel uit ervaring heb vaak zat ruzie met achterlijke fietsers als ik in mn vrachtwagen in de wijk zit.
Meestal als je samen kwaad word kom je er wel uit.
Helaas is dat niet altijd zo en moet je echt van je af bijten.
Zei die knakker geen sorry of even zn hand omhoog van oh shit sorry?
 
Godver.. ik zit nu zelfs met een hartslag van 200 op de bank :o ...

Wat betreft die middelvinger, niet helemaal goed, maar als iedereen zo reageerd
als de ander een middelvinger opsteekt dan wordt de openbareweg een grote oorlog :Y ..

Ik had hetzelfde gedaan als jou denk ik.. En ik snap de politie dat je geen aangifte kunt doen
van mishandeling.. Als ik het zo lees is er door die kale man geen strafbaar feit gepleegd.
Als hij gepoogd had jou aan te rijden op de motor dan kan je aangifte doen van poging doodslag :( ..

Ik zou ook bang zijn dat ik hem weer tegen zou komen.. Geluk bij een ongeluk is dat hij alleen jouw motor met pak en helm heeft gezien en hopelijk niet je gezicht..
Als je niet op de motor bent is de kans daarom klein dat hij je dan herkent...

Ik zou bij de politie wel melding maken in een zogeheten algemene mutatie..
Dan weten ze er in ieder geval van...

En de volgende keer, hou je handen aan het stuur, kun je ook geen middelvinger opsteken, en wegwezen bij al die domme maloten -O- !
 
Ben niet agressief maar weet zeker dat ik zou koken van woede wanneer iemand mij dit zou flikken.
Wanneer ik denk hem aan te kunnen en te dicht bij komt zou ik hem zeker een harde goed geplaatste mep verkocht hebben. Uiteraard na een waarschuwing.

Aanval is meestal de beste verdediging bovendien heb je motorhandschoenen aan die zeker hard aankomen :P
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is exact het gevoel wat ik nu ook heb, ik ben zelf een kaalgeschoren jongen van 21 (maar met een klein hartje haha), maar ik ben als de dood dat ik een keer voor het stoplicht sta en dat ie weer achter je staat en je van de motor rijdt/slaat. Toch maar eens een keertje kijken voor zo'n busje pepperspray idd! alleen (al) voor het gevoel van veiligheid.
Niks ten nadele van kale mensen hoor, maar het was er 1 uit een bepaald milieu.
Ook nog niet zo erg, maar had ook in een inrichting gezeten volgens de politie.
En hij woont bij mij in het dorp. Een niet al te groot dorp.
En ik had als enige een blauwe verlaagde Saxo met die velgen enz.
En het is me overkomen dat die achter me stond in het verkeer ergens, waar ik niet weg kon.
Scheet 7 kleuren...
Maar via PM kan ik wel wat betekenen voor je.
Overigens later heb ik te horen gekregen dat ik niet meer bang hoef te zijn voor die gene, en ben dat nu ook niet meer.

* Overigens, dat was toen 1,5 jaar na het voorval dat ik Pepperspray had, nergens staat dat ik dat nu nog heb.
En daarbij, ik verkrijg het op een legale manier.
 
als ik jou was zou ik even een zondagje op het industrie terrein uitleven. geen enkele auto is een partij voor een motor buiten een vrij circuit. (jij kan altijd tussen de auto's door. hij zal ruimte moeten afdwingen.

en ga kilometers maken binnen de bebouwde kom. zodat je je aanleerd om zo snel mogelijk je omgeving in kaart te kunnen brengen. zodat je in dit soort gevallen overzicht houd terwijl je 100+ door een 30 zone gaat.

voor drempels op je stepjes gaan staan. heb je er bijna geen last meer van.


kom welleens mensen tegen die het niet leuk vinden dat je harder dan ze kan. gaan lopen plakken en dat soort ongein. even het gas erbij en tussen 3 auto's door slingeren. en je bent hem meestal kwijt.

zon rf600? 0-100 in? <4sec? noem eens 3 auto's die dat ook halen en minder dan 100 000 euro kosten?

meet je stuur op. en zorg dat je die maat in je hoofd weet te prenten. zodat je een precisie van 2 mm aan beide zijden kan aanhouden. ( oftewel veel file rijden.)

en de volgende keer geen vinger. even een dot gas werkt meestal beter.
 
Klinkt erg bekend zo'n verhaal. Een paar maanden geleden werd ik (in kleine auto) 2x gesneden door een grote transportbus. Ik haalde dus ook zo'n 'middelvinger' actie uit -> ik ging namelijk voor hem rijden en heb met hand uit het raam naar hem gezwaaid.

Vanaf dat moment was het oorlog. Hij heeft me 3-4 remtesten gegeven, heeft 2km lang de snelweg over geslingerd (3 banen) zodat ik nooit meer voorbij zou komen. Hij is mij gevolgd naar de stoplichten om me daar aan te pakken (ik heb dat kunnen voorkomen)...en tenslotte heeft hij een 'aanloop' genomen vanaf de uitvoegstrook, om zo met 120+ mij aan de zijkant te kunnen rammen. Ik ben wel wat gedreig gewend - maar ik kan je vertellen dat deze mij echt plat wilde hebben.

Mijn gevoel: ik wil een grotere auto en die kerel he-le-maal platrijden... een grote pickup nemen en hem met 120 tegen een brugpilaar smijten zou nog het beste gevoel zijn. Het is misschien maanden geleden..maar ik ben er nog steeds kwaad over. -O-

~[edit] wat mij vooral irriteerde was de machteloosheid. Net zoals bij je motor moet je gewoon zwichten voor zulke $#@% voor je eigen veiligheid en het heel houden van je voertuig.
 
Laatst bewerkt:
Heel houden ja, nog zo iets.
In mijn geval parkeerde ik mijn linker voorzeide in zijn passagiers portier!
Slipte ook eerst zijn auto voor de mijne.
En ik word er ook nog boos van als ik er aan denk!
Ik had ook schade aan mijn auto, maar vind dat het ergste niet.
Kerel rende met gebalde vuisten op me af, en trok me zowat de auto uit.
Kon net wegkomen, en ben idd met 140+ door een woonwijk gereden.
Bij het politiebureau aangekomen was dat al door buurtbewoners gemeld ook.

Maar dan opmekingen maken dat dit maar op een industrieterrein geoefend moet worden?
Het hoeft toch niet zo te zijn dat wij ons in Nederland bang moeten voelen voor zulke ideoten?

En ik had niet eens een middelfinger opgestoken.
 
het gaat mij niet om het oefenen van bedreigingen door dat soort gestoord volk.

maar het verbeteren van de voertuig beheersing waarbij het in dit soort situaties. vele malen makkelijker word om je snel en veilig uit de voeten te kunnen maken. en zonder hartkloppingen thuis weer op de bank te ploffen.
 
Niks ten nadele van kale mensen hoor, maar het was er 1 uit een bepaald milieu.
Ook nog niet zo erg, maar had ook in een inrichting gezeten volgens de politie.
En hij woont bij mij in het dorp. Een niet al te groot dorp.
En ik had als enige een blauwe verlaagde Saxo met die velgen enz.
En het is me overkomen dat die achter me stond in het verkeer ergens, waar ik niet weg kon.
Scheet 7 kleuren...
Maar via PM kan ik wel wat betekenen voor je.
Overigens later heb ik te horen gekregen dat ik niet meer bang hoef te zijn voor die gene, en ben dat nu ook niet meer.

* Overigens, dat was toen 1,5 jaar na het voorval dat ik Pepperspray had, nergens staat dat ik dat nu nog heb.
En daarbij, ik verkrijg het op een legale manier.

Je kan het wel legaal krijgen maar het is in Nederland gewoon illegaal om te hebben als burger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan