Dragonkiss
Honda VTR SP2
Hey MF-ers!
Ik rij sinds een paar maanden motor (ongeveer 9 maanden) en begin steeds meer feeling te krijgen met mijn motor. Echter stuit ik op sommige probleempjes.
Vooral bij agressief rijden, daarmee bedoel ik dus strakke bochtjes en lekker doorrijden, merk ik dat tijdens aanremmen en daarbij het gas dicht draaien een gat ontstaat in de acceleratie: de bekende kettingspeling. Vooral van een snellere bocht direct in een langzamere is dit verschil duidelijk te merken omdat het gas een stuk verder dicht gaat.
Aangezien dit gat heel veel invloed heeft op de grip van de motor (verschil gewicht op voor- en achterwiel) vroeg ik me af hoe de pro daar het beste mee omgaat?
Dit is vooral puur uit nieuwsgierigheid en voor de duidelijkheid: agressief rijden wordt alleen gedaan als er geen verkeer is!!!
MVG
Bart
Ik rij sinds een paar maanden motor (ongeveer 9 maanden) en begin steeds meer feeling te krijgen met mijn motor. Echter stuit ik op sommige probleempjes.
Vooral bij agressief rijden, daarmee bedoel ik dus strakke bochtjes en lekker doorrijden, merk ik dat tijdens aanremmen en daarbij het gas dicht draaien een gat ontstaat in de acceleratie: de bekende kettingspeling. Vooral van een snellere bocht direct in een langzamere is dit verschil duidelijk te merken omdat het gas een stuk verder dicht gaat.
Aangezien dit gat heel veel invloed heeft op de grip van de motor (verschil gewicht op voor- en achterwiel) vroeg ik me af hoe de pro daar het beste mee omgaat?
Dit is vooral puur uit nieuwsgierigheid en voor de duidelijkheid: agressief rijden wordt alleen gedaan als er geen verkeer is!!!
MVG
Bart