Agressieve vrachtwagenchauffeur

Flying goalie

Die hard MF'er
30 aug 2003
853
0
Tilburg
Ik rij intussen al een paar jaar motor waarin ik toch al heel wat kilometertjes heb afgelegd. Je komt dan altijd wel een keer in een situatie dat je denkt: "Oef...scheelde niet veel!" Je kent ze wel...auto die naar links komt terwijl jij daar rijdt, bochtje dat je verkeerd inschat, auto's die zonder te kijken een rotonde oprijden, etc. Maar wat ik vanmorgen heb meegemaakt slaat wat mij betreft alles!!! :(

Op weg naar mijn werk rij ik elke morgen over een stuk waar veel vrachtwagens rijden. Bij een verkeerslicht kruip ik, als het mogelijk is tenminste, dan ook altijd wel naar voren. ;) Ook vandaag. Er was ruimte genoeg en vooraan stond een vrachtwagen. Normaal gesproken dus een heer in het verkeer (althans dat is mijn ervaring), zeker naar motorrijders toe. Vooraan gekomen stel ik me, weliswaar een beetje schuin, voor hem op zodat ik het verkeerslicht nog goed kan zien en verder niemand in de weg sta. Op mijn gemakje sta ik te wachten (ik ken de volgerde van de verkeerslichten dus weet ook wanneer ik op moet letten), begint de vrachtwagen achter mij plotseling te rollen! Ik ga snel een stukje naar voren en denk eerst bij mezelf: "Gaat per ongeluk...heeft ie vast niet door". Hij stopt dus de rust is weergekeerd.

Komt ie vervolgens weer naar voren B| Hij rolt net zo lang door totdat de vrachtwagen mijn achterlicht kust. Dan stopt ie pas!! :( Ben weer een stukje naar voren gereden en heb toen toch wel zwaar gepikeerd eens achterom gekeken, want volgens mij was dit geen ongelukje meer. Toen het groen was ben ik snel weggereden en heb een stukje verderop gekeken of er toch niet iets kapot was. Gelukkig niet. Toen de vrachtwagen mij vervolgens voorbij kwam heb ik wel met enige gebaren mijn ongenoegen duidelijk gemaakt (mooi verwoord, hè?), maar dit is echt ongekend. Helaas heb ik zijn kenteken niet kunnen noteren, maar hoe dan ook ga ik wel een berichtje naar zijn werkgever sturen. Interesseert me niet wat ze ermee doen, maar ik moet het gewoon kwijt.

Naast dat ik ziedend was, was ik ook gewoon erg verbaasd. Wat bezield die vent (of vrouw)? :? Hij/zij zit lekker hoog, veilig, warm en droog. Gun ons motorrijders dan het plezier dat we wat sneller door kunnen zodat we niet zolang in de regen hoeven te rijden. Ik kan je verzekeren dat ik me niet echt prettig voelde, want de strijd tussen een motor en vrachtwagen is toch wel een hele ongelijke!!!

Zoals gezegd...moest ik even kwijt.
 
Tja, ik heb eens meegemaakt dat 2 vrachtwagens ineens van baan veranderden (terwijl er verder niemand reed) exact op het moment dat ik hun wilde inhalen op de A4 bij de bocht de A10 op. Overal zitten rotte appeltjes tussen heh. Op zo'n moment gaat het bloed koken in je kop en denk je niet meer zuiver na. Ik stak dan ook alleen m'n middelvinger op en vervolgde m'n weg. Als zoiets nog eens gebeurd neem ik andere maatregelen. Ik vind dat zo'n actie namelijk wel afgestraft mag worden }) ;)
 
Als ie je achterlicht raakt is het gewoon een aanrijding.. Ik zou toch even mn motor neerzetten en verhaal halen bij die chauffeur.

Als je later ziet dar er iets stuk is heb je er weinig meer aan
 
Ik ben met de clio 'n keer letterlijk van de weg gedrukt door een zandauto...
Ik dacht bluf, maar dat was het niet... B|


Overigens schade (open zijkantje) :P volledig vergoed door het desbetreffende bedrijf, na een melding bij onze blauwe vrienden.
 
Als ie je achterlicht raakt is het gewoon een aanrijding.. Ik zou toch even mn motor neerzetten en verhaal halen bij die chauffeur.

Als je later ziet dar er iets stuk is heb je er weinig meer aan

Ja...je hebt gelijk, maar zoals hierboven al gezegd...misschien denk je niet meer helemaal zuiver en ben je gewoon pissig. Ik had idd meteen af moeten stappen en even moet kijken. Gelukkig is er achteraf niets aan de hand maar goed...je hebt gelijk.
 
Niet om het een of ander... weet je zeker dat de chauffeur je daar zag staan?

[me]pmponer kan zich namelijk niet voorstellen dat iemand dat doet, maar ik zal wel weer naief zijn [/me]
 
Ik heb precies hetzelfde gehad op mijn scooter en met een grote 4X4.
Alleen ik was nog nieteens vooraan gekropen bij het stoplicht (kon niet). Ik weet hoe je voelt ;)

Op dat moment "knapte" ik ook. En dat gebeurt niet vaak :) Groot gelijk dat je zijn werkgever op de hoogte stelt!
 
Is pas geleden ook nog es een draadje over geweest toch? Bij vrachtwagens heb je ook pal voor je truck een behoorlijke dooie hoek (zou voor de aardigheid es in zo'n renault moeten stappen).

Hoeveel ruimte zat er tussen jouw en die truck toen je er net voor ging staan?
 
ehmmm okay in dat geval was ik meteen afgestapt en had ik even met die chauffeur gepraat. B|
 
Is pas geleden ook nog es een draadje over geweest toch? Bij vrachtwagens heb je ook pal voor je truck een behoorlijke dooie hoek (zou voor de aardigheid es in zo'n renault moeten stappen).

Hoeveel ruimte zat er tussen jouw en die truck toen je er net voor ging staan?

Je hebt wel gelijk...vrachtwagen rijden is ook niet makkelijk. Ik heb daar veel respect voor hoor :} . Maar volgens mij moet hij mij echt wel gezien hebben. De vrachtwagen stond ook nog niet helemaal stil toen ik ervoor ging staan. Ik ben rustig langs hem gereden en ben toen naar links gegaan. Toen ik dat deed, was de vrachtwagen nog iets verder weg (meter of 5). Hij rolde daarna nog een stukje door en stopte kort achter me. Daar is dus niets mis mee. Maar wat daarna gebeurde?!
 
ehmmm okay in dat geval was ik meteen afgestapt en had ik even met die chauffeur gepraat. B|

Ach ja...ik wil vaak de slimste zijn om het niet erger te maken. Hoewel ik natuurlijk wel even naar mijn motor had moeten kijken. Daarnaast wilde ik zo snel mogelijk voor de vrachtwagen weg.
 
Ach ja...ik wil vaak de slimste zijn om het niet erger te maken. Hoewel ik natuurlijk wel even naar mijn motor had moeten kijken. Daarnaast wilde ik zo snel mogelijk voor de vrachtwagen weg.


Dat begrijp ik ... kijk ik ben ook niet uit op ruzie ofzo maar als ze bewust even mijn achterkant aantikken... dan zet ik hem wel even op zijn standard ja. :X
 
Ach ja...ik wil vaak de slimste zijn om het niet erger te maken. Hoewel ik natuurlijk wel even naar mijn motor had moeten kijken. Daarnaast wilde ik zo snel mogelijk voor de vrachtwagen weg.


Als je zeker weet dat ie je gezien heeft dan is het gewoon een mongooltje dat eigenlijk nog niet eens een kruiwagen mag besturen.
Dan kun je wellicht beter even de cabine instappen, dat bandje van henk wijngaard uit zijn cassettebijter halen, en die samen met zijn pakkie voorgedraaide zware vannelle via het linkeroor, door het rechterneusgat heentrekken. (lijkt me veiliger dan proberen hem de berm in te snijden :+ )
 
Als je zeker weet dat ie je gezien heeft dan is het gewoon een mongooltje dat eigenlijk nog niet eens een kruiwagen mag besturen.
Dan kun je wellicht beter even de cabine instappen, dat bandje van henk wijngaard uit zijn cassettebijter halen, en die samen met zijn pakkie voorgedraaide zware vannelle via het linkeroor, door het rechterneusgat heentrekken. (lijkt me veiliger dan proberen hem de berm in te snijden :+ )

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet ;)
 
misschien kon hij die MF-sticker op je motor niet goed lezen en wilde hij daarom wat dichterbij komen???

...doorgaans :} :} aan vrachtwagenchauffeurs...regelmatig meegemaakt dat die staan te steken om ruimte te maken in de file voor je....alhoewel dat wel een stuk minder is nu ik zijspan rij... :+

maarja....frusties blijf je houden, alleen jammer dat hij die op jouw achterlicht uit moet leven :( ben echt benieuwd of dat bedrijf nog iets doet met je telefoontje (wel ff bellen dusssss), heb ook ooit een taxibedrijf gebeld over een busje dat me de vangrail in wilde drukken, maar meer als een "kijken we na" heb ik daar toen niet uit weten te krijgen B|

en dat je wegrijdt; logische (oer)reactie...ik denk achteraf ook wel eens "dat had ik anders moeten doen...."
 
positief aan dit verhaal; hij kwam van achter en je zag 'm aankomen.....

....het kan ook anders.... :+



full
 
ik heb mensen voor minder een artikel 5 zien krijgen....
en geloof me, met die 3 papiertjes die vrachtwagenchauffeurs moeten hebben is dat geen pretje om dat opnieuw te moeten halen.
 
bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellenbellen bellenbellenbellenbellenbellenbellen


we willen een reactie weten van de werkgever
 
Voortaan gelijk afstappen en net doen als of je motor het niet meer doet op de standaard zetten en rustig alles te gaan controleren, is wel vervelend voor de auto's erachter maar geeft net dat kleine beetje genoegen om zo'n eikel te zien balen.....
 
Heb het een keer gehad met een auto, ik stond vooraan bij een stoplicht en voel in een keer een schokje naar voren dus ik keek naar achteren stond ie gewoon met zijn bumper tegen mijn achterwiel aan. Heb het toen niet gedaan maar de volgende krijgt mijn achterband in kleine rokende stukjes op zijn motorkap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan