Agusta MV F4S voor een weekend

gijsco

MF'er
6 sep 2004
64
0
's-Hertogenbosch
Hallo allemaal,

Binnen nu en een maand hoop ik mijn motorrijbewijs op zak te hebben, maar ik kan
er daarna weinig van genieten (student zonder bijbaan jaja).
Ik wil in ieder geval minimaal een weekend een motor huren, en toen viel mijn
oog op een topic hier waarin Silverline werd genoemd. Zij verhuren o.a. de Agusta.
(Het is niet voor niks, maar een weekendje moet kunnen)

Mijn brandende vraag is (al vaak gesteld, i know): is dit verstandig?
Daarbij moet je weten dat ik ervan overtuigd ben dat ik me kan 'inhouden', en ook
dat ik me bewust ben van de krachten die zo'n bike kan produceren.
En of ik er redelijkerwijs mee kan omgaan als 75 kilo wegend persoon van 1.79 ?
(ben 24)

Mijn lesmotor is dus een Honda CB600 (van Bruinsma Utrecht)..een wereld van verschil??

bedankt alvast
 
Ik vrees dat je die niet eens mag huren.
Bij dat soort fietsen eisen ze meestal de nodige aantoonbare ervaring.
Met een nog natte stempel in je roze briefje lijkt me dat een beetje afwezig.
 
Ik vrees dat je die niet eens mag huren.
Bij dat soort fietsen eisen ze meestal de nodige aantoonbare ervaring.
Met een nog natte stempel in je roze briefje lijkt me dat een beetje afwezig.

:^

die ga je niet meekrijgen met je kersverse rbw waarvan de inkt nog niet eens droog is :P

Ik denk trouwens ook niet dat het verstandig is om nou meteen na het behalen van je rbw op een MV Agusta F4S te beginnen :X
Is een R1, ZX-10R of Fireblade niks voor je? :P


edit: en nee, ik geloof niet dat jij je kan inhouden als je eenmaal op dikke agusta zit :9~

edit2: kan op de site niks vinden over beperkende voorwaarden :? Enige voorwaarde is dat je minimaal 24 moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Indien inderdaad het mogelijk is om te huren vind ik dat je dat voor jezelf het beste ik kan schatten :) Hier zul je in ieder geval veel verschillende meningen te zien krijgen denk ik
 
Hier zul je in ieder geval veel verschillende meningen te zien krijgen denk ik
dat is waar, maar soms krijg je toch nuttige info of tips

een R1 of zelfs een R6 is misschien een betere "begin" motor (expres tussen quotes)
maar als je dan zo'n agusta op de foto ziet denk ik tenminste "nouuuuu, als het
toch maar voor een weekend is gaan we gelijk voor de top" =)
 
edit2: kan op de site niks vinden over beperkende voorwaarden :? Enige voorwaarde is dat je minimaal 24 moet zijn.

dat meen ik ook te hebben gezien, kon niks ontdekken over ervaring
ik kan me wel voorstellen dat ze raar staan te kijken
ik denk dat ik het gewoon ga proberen en als het niet lukt hebben ze ook nog een R6
en een Ducati 749 Biposto
 
Wat dacht je van een Fazer 600 en als je het weekend overleefd hebt, mischien een keer wat zwaarders/snellers :?

Als het jou lukt om alle power en mogelijkheden van de Fazer te benutten in slechts 2 dagen, zonder enige motorervaring.... dan bij jij de nieuwe Rossi..
 
Wat dacht je van een Fazer 600 en als je het weekend overleefd hebt, mischien een keer wat zwaarders/snellers :?

Als het jou lukt om alle power en mogelijkheden van de Fazer te benutten in slechts 2 dagen, zonder enige motorervaring.... dan bij jij de nieuwe Rossi..

zonder meer ben ik het daarmee eens, mits je er vanuit gaat dat ik van plan ben om
te gaan rijden als Rossi of zowiezo alle PK's ga benutten

ik ben niet op de laatste plaats gaan lessen omdat ik zware snelle sportmotoren
gewoon (esthetisch) mooi vindt, en bovendien fascineren ze me door de kracht/gewicht verhouding
dat wil niet zeggen dat ik daar de eerste dag al mee kan omgaan, maar de ervaring
van het uberhaupt erop zitten en een beetje bochtjes maken lijkt me de moeite al
waard =)
en eerlijk is eerlijk: ik vind een Fazer lelijk, dan huur ik liever niets...

(call me stupid =))
 
Als je 'verstandig'bent moet het kunnen , waarom niet?
Ik betwijfel echter of je een MV los krijgt, ik zou 'm niet meegeven als ik 'm in de verhuur had.

Ik kan me je gevoel voorstellen. Toen ik 18 jaar was en net mijn rijbewijs had kwam Honda met de RC30 op de proppen. En geloof me, als ik toendertijd de kans had gekregen om er mee te rijden dan had ik dat zeer graag gedaan. Niet omdat dat nu bijzonder verstandig was maar omdat ik het gewoon ontzettend graag wilde.

Ben nu inmiddels 33 jaar en ik heb op vanalles gereden maar nog steeds niet met een RC30 ;)
 
Ik denk trouwens ook niet dat het verstandig is om nou meteen na het behalen van je rbw op een MV Agusta F4S te beginnen
Is een R1, ZX-10R of Fireblade niks voor je?

IS een ZX-10R niet nog een stapje extremer..?
vind de MV de mooiste fiets en zoals je zelf zegt het is maar voor een weekend en als jij jezelf in bedwang kan houden waarom niet, SS'ers zijn idd de mooiste fietsen en er zullen maar weinig zijn die alles van een fiets benutten ook Fazer rijders zullen niet alles van de fiets gebruiken...
 
als ze hem meegeven zou ik het echt wel doen, zou er ook wel eens op willen rijden :9~
let er wel op dat je eigen risico niet ineens verdriedubbeld word, lullig als je er dan een krasje op maakt.
 
gewoon huren wat je wil huren en niet wat jij (of anderen) denkt verstandig is
het is namelijk ook heel verstandig om met de bus te gaan, er zijn ongetwijfeld
heel erg pakkende uitspraken hierover maar die schieten me op dit moment even
niet te binnen, veel plezier in ieder geval met JOUW keuze :]
 
Laatst bewerkt:
LET OP:De alg.voorwaarden van het verhuurbedrijf
Je kunt meestal wel een DEEL van het eigen risoco afkopen, maar er blijft nog een flink bedrag staan. Dus krijg je hem mee, en maak je/krijg je brokken, dan zou je best nog eens minimaal 1500 euro of meer extra kwijt kunnen zijn!
Er kan van alles gebeuren onderweg, als je iets krijgt met een voetganger of fietser ben je helemaal de klos, ook al is het je schuld niet, je blijft voor 50 % aansprakelijk voor alle schade, lees MOTORmagazine van de afgelopen week!
Ik denk dat de keuze die je maakt niet verstandig is, maar ja, emotie he??
succes!
 
De F4 is niet echt zoo een extreme motor qua power, als je jezelf wat kan beheersen moet dat evengoed lukken als een R6 of Gix600...als je op j eplaat gaat is het alleen wat duurder :X en ik betwijfel of je de skills al hebt om het verschil in rijplezier te merken, je moet al echt hard gaan om het verschil te voelen (lees circuit :X )
 
stupid.gif
 
Zal ik ook eens reageren?

Je kunt de MV gewoon huren, al kom je net van het gemeentehuis lopen met je nieuwe stempel. Wie ben ik om te beoordelen of je die motor beheerst dan wel voorzichtig ermee omspringt? Als ik naar onze eigen statistieken kijk, dan komen de meeste schades helemaal niet van personen die óf net hun rijbewijs hebben, óf nog geen 24 jaar zijn. Wel is het zo dat onze verzekeraar alleen nog motoren met meer dan 100 pk vermogen verzekert bij personen van 24 jaar of ouder. Dat ben je, dus wat let je?

Het vermogen is inderdaad behoorlijk, maar op een R6, SP-2 of zelfs ER-5 kun je je ook hartstikke dood rijden. Het is maar net of je zelf je verantwoordelijkheden neemt. Hoewel dat ook niet alles uitsluit natuurlijk. En de motor rijdt niet moeilijker dan, pak m beet, een 998.
 
Ik denk trouwens ook niet dat het verstandig is om nou meteen na het behalen van je rbw op een MV Agusta F4S te beginnen :X
Is een R1, ZX-10R of Fireblade niks voor je? :P


edit: en nee, ik geloof niet dat jij je kan inhouden als je eenmaal op dikke agusta zit :9~

FF wat over de zx10r

Uit: motor-freaks: multi-test 1000cc superbikes

No wannabees
Dit is geen motorfiets meer, dit is een pijlsnel wapen. De meest spectaculaire roller-coaster ter wereld. Tenminste, als je er mee om kunt gaan. Een ZX10R is geen motor voor wannabe Rossi’s. Het hele punt aan deze ZX10R is dat de motor erg extreem is. Extreem in snelheid, extreem in acceleratie en extreem in stuureigenschappen. Zelfs de meest verwende supersport piloten met jarenlange ervaring op diverse machines zullen nog een kick krijgen tijdens het sparren met deze motor. Laat je meesleuren door de Kawa en ervaar de powerrush die langzaam maar zeker je brein benevelt. Maar kijk uit dat je niet overmoedig wordt. God vergeeft, deze Kawa beslist niet. Laat je aandacht verslappen of verlies je concentratie en je bent hoogstwaarschijnlijk het spreekwoordelijke haasje. Deze motor is niet behulpzaam en vergevevingsgezind.

en uit hetzelfde artikel omdat ik het zom mooi vond: Peter Beljaars (niet de minst onervaren rijder dacht ik zo).


4e plaats: Miss Kawa; Harde Porno!
Tijdens het eerste oogcontact met “miss Kawa” kreeg ik het gevoel dat dit wel eens een dominante tante kon zijn. Een katje dat niet zonder handschoenen aan te pakken is. De ”looks” heeft ze zeker, ze nodigt uit om direct lekker te gaan sexen. Toch kan ik je adviseren om voldoende tijd in je voorspel te steken en de zaak wat te temperen, want tjonge wat gaat ze te keer. Constant harde porno! Ben je zelf nog wat onervaren, laat haar, hoe verleidelijk ze ook is, links liggen. De kans dat je voor eeuwig in je hoogtepunt blijft en alleen nog in Gods paradijs kunt vertoeven, ligt bij haar altijd op de loer. Ze laat zich overigens zeer gewillig alle hoeken van het bed zien. Door haar gewicht en afmetingen niet verwonderlijk. Zelf vind ik het heerlijk om in de tang van lange benen te worden genomen en dat mis ik bij haar wel. Ze is behoorlijk kort en klein, en maakt mij een reus in verhouding tot haar. Breng je haar tot een hoogtepunt dan is het geluid wat ze produceert onmiskenbaar en verslavend: 100% kippenvel gegarandeerd!
Kortom, ben je ervaren, hecht je weinig waarde aan een goed gesprek, leef je je graag uit “on the edge” en ga je puur voor de sex, dan is zij jouw maatje! Persoonlijk leidde haar dominante houding teveel tot discussies en werd ik gevoelig om eens echt goed vreemd te gaan.
---------------------------

Wil je dan toch op een super-sport weg: probeer dan een blade 2004 te huren. Hier waren de test-coureurs een stuk milder over:
- goed te sturen
- geen verassingen
- makkelijker dan een 600
- wel wat saai

.......... dus daarom was het mijn keuze 8-)



 
Ik denk dat hij gewoon de 750 bedoelt...

Die is alleen in de hogere toeren sterk, en daar onder niet.
Dus het is heel iets anders dan een R1 of wat dan ook.

Maar goed, in mijn ogen het wel te snel voor een beginner.
Maar kan hem ook wel snappen })
 
ik denk dat je leeftijd niet eens zo'n probleem is ik dacht dat 24 net de grens was. naar lengte rijbewijs vragen ze volgens mij niet.
Maar als jij je zelf 675 euro eigen risico wil bespareb ( niet afkoopbaar) dan zou ik wat anders proberen.
Ik heb een mv gehuurd toen ik cbr 600 reed, en de zit houding is echt extreem sportief. na weekend doet je reet en je polsen zeer. tenminste als je voldoende km maakt. potentie is ook rechtuit in duitsland uit te proberen, ik haalde toe iets richting 290km/u

Maar het grootste gevaar is, 22.000 euro lichter te worden, dat je hem niet meer uit je kop krijgt net als ik. De stabiliteit is zo fantastisch, dat ik een paar maanden na het huren er een moest en zou hebben. sindsdien rijd ik nu al 2 jaar en 20000km verder F4

fijn weekend gewenst, hb :]
 
man ik heb elf een mv agusta f4s en dat ding is langsamer dan een r6!
vandaar ook de verkoop hiervan..

als het je wat lijkt , gewoon doen!
let wel op dat het heeel anders rijdt dan een japanner!

veel plezier ;)
 
:^

die ga je niet meekrijgen met je kersverse rbw waarvan de inkt nog niet eens droog is :P

Ik denk trouwens ook niet dat het verstandig is om nou meteen na het behalen van je rbw op een MV Agusta F4S te beginnen :X
Is een R1, ZX-10R of Fireblade niks voor je? :P


edit: en nee, ik geloof niet dat jij je kan inhouden als je eenmaal op dikke agusta zit :9~

edit2: kan op de site niks vinden over beperkende voorwaarden :? Enige voorwaarde is dat je minimaal 24 moet zijn.
Alsof een mv sneller is dan een zx10r of een R1 |(
 
Alsof een mv sneller is dan een zx10r of een R1 |(

hahahha idd |( wat een lol!

een cbr 600rr is tot 200 sowieso sneller, helemaal onder de 7 duusend toeren pm.

(duusend =achterhoeks voor duizend)

laten we er wel duidelijk over zijn dat het hier om een f4s uit +- 2002 gaat, en niet de f4 1000, want die zou idd wel een een concurent kunnen zijn..
(advies :en daar zou ik ook de eerste jaren maar niet opstappen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan