AGV GP-Tech sticker/lak probleempje

Willie n. everride

Die hard MF'er
2 jul 2003
472
0
Sinds gisteren heb ik een nieuwe AGV GP-Tech helm in de "Five Continents" uitvoering.
Mooie helm. Zit goed. Zover geen probleem.

Echter, zoals iedere AGV eigenaar weet, zitten er op de achterzijde meestal 2 of 3 stickers.
Sommigen laten die zitten, anderen halen die eraf. Ik behoor tot die laatste groep.
Nu heeft AGV al enkele jaren van die zwarte "bolle" stickers voor de modelaanduiding.
In dit geval dus AGV GP-Tech.

Toen ik deze voorzichtig probeerde te verwijderen kwam er een gedeelte van de blanke lak/coating mee. Flink balen natuurlijk.
De verkopende partij zegt dat dit niet onder garantie valt omdat volgens die persoon de sticker ontworpen is om niet te verwijderen.
Bullshit natuurlijk. Op andere AGV helmen heb ik ze ook verwijderd, zonder problemen.

Mijn vraag, hebben meer mensen dit probleem gehad bij hun AGV helm?
En is dat opgelost, via garantie o.i.d. ?
 
Nou ik denk dat dit idd geen garantie is, want jij hebt opzettelijk dingen veranderd aan de helm die er op horen. Maar ik ben het wel met je eens dat de lak niet zomaar mag loslaten als je die stickers verwijderd, dit heb ik ook bij mijn helm gedaan maar daar bleef de lak gelukkig gewoon zitten. Geen AVG trouwens.
Wil je nog een poging wagen om je geld terug te krijgen of een andere helm, dan denk ik dat je AVG moet benaderen en het verhaal moet uitleggen, of gewoon zeggen dat ie eraf viel..
succes
 
Laatst bewerkt:
Het is wel degelijk een sticker. Ik heb ze bij enkele andere AGV helmen ook verwijderd. Zonder problemen.
Dat die sticker zgn. niet verwijderbaar is, is bullshit. Als ze zo graag een model aanduiding op de helm willen, dan hadden ze het net als de logo's wel een vinyl sticker onder de blanke lak gebruikt.

Eens kijken wat AGV zelf zegt...
 
'AGV GP-Tech (5 Continents) probleempje' > 'AGV GP-Tech sticker/lak probleempje'
 
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn oude helm.Gewoon een beetje blanke nagellak van mijn vriendin gebruikt O-) .Maar die was dan ook niet zo duur als de GP Tech van Vale.Ik zou er toch ff mee terug gaan ;)
 
Dit is voor jou erg lastig op non-conformiteit te gooien, jij mag van een product verwachten dat het product voldoet aan de eisen die voor normaal gebruik noodzakelijk zijn. Het verwijderen van stickers van de fabrikant valt m.i. niet onder normaal gebruik van het product.

Ga met je neus in de jurisprudentie duiken en wellicht vind je vergelijkbare uitspraken?

Tip Burgelijk Wetboek 7:17
 
Terug
Bovenaan Onderaan