AGV GP-Tech

TheodoRRus

Rookie
9 jan 2012
3
0
Zit eraan te denken om een AGV GP-TECH Rossi Elements kopen. Vind 'm superrmooi en hij zit helemaal perfect, maar las op een ander forum dat de lak van die helm (en dan met name de fluor kleuren) na een paar maanden mat wordt/verkleurt. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Jep, de mijne is verkleurd helaas! Niemand die het opvalt, mar mij wel. Maar ik heb bij Motorplaza in Groningen (AGV dealert) navraag gedaan, en die hoorden het voor het eerst. Het geldt volgens mij niet voor alle helmen, ik had alleen toevallig net de beker denk ik.
 
Zie hier de fletse kleuren!
Foto-Z38MLPRV.jpg


Naar mijn mening mag dit nooit gebeuren met zo'n dure helm. Ik denk dat het bij mij komt van op mijn slaapkamer staan in de felle zon. Kwam er te laat achter. De stukken die achter mijn vizier zaten (stond open namelijk) zijn minder verkleurd!
Ik denk als je hem niet vol in de zon laat staan dat het meevalt, desalniettemin is het klote.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Celebr-8 uitvoering (gebruikt in de wintertesten)

Rossi.jpg


Die is na een jaar of 3 (veel) rijden nog niet zichtbaar verkleurd. MAAR! Ik heb hem als ik hem niet op heb altijd in een helmhoes zitten en hij ligt meestal in een donkere kast. Dus hij wordt alleen aan zonlicht bloot gesteld als ik fysiek op de motor zit.

De Elements is minder fluor dan de 5-continents hierboven. Dus ik denk dat hij ook minder verkleurd (fluor is ALTIJD een probleem! Niet alleen bij AGV en niet alleen bij helmen)


P.S. Misschien had je het al gezien: De helmen van Rossi zijn handgeschilderd en super gedetailleerd. De replica's die wij kunnen kopen zijn niet handgeschilderd, maar via een soort zeefdruk/stencil systeem gemaakt. Ze zijn dus VEEL minder gedetailleerd.. Dit valt vooral op bij bijvoorbeeld de 5-continents, maar ook wel bij de Elements. Het zijn dus hele 'losse/vrije' replica's. Ik wilde zelf ook een 5-continents (en sinds een tijdje een Elements) maar omdat ze niet zo mooi en gedetailleerd zijn als de handgeschilderde helmen van Rossi zelf heb ik dat bewust niet gedaan.

Ik rij nog wel even door met mijn Celebr-8. Perfecte pasvorm voor mijn rare hoofd!
 
Laatst bewerkt:
Ja, het zijn ook alleen de fluo kleuren. Ik denk dat als je hem in de hoes doet idd dat er niet zoveel loos is. Die van mij heeft echt weken in de volle zon gestaan.....


En ja, is wel duur. Maar zit ook erg goed om mijn hoofd, en ik vind hem heel erg mooi!
 
Ok Manne,

Dank voor de input! Ga dit weekend de GP-tech elements en een Arai RX7 Hayden nog een keer op mijn hoofd zetten, en dan de knoop doorhakken.
 
Succes met kiezen van het weekend ! Ben zelf sinds een jaartje ook in het bezit van de five elements,tis even een dure uitgave,maar hij zit stukken beter als me oude shark helm die toch ook nog best prijzig was 7 jaar geleden.
full
 
ken 1 iemand die er zo een rossi fluo helm heeft (AGV maar GP-tech weet ik niet) en die is zwaar verkleurd, maar denk ook dat hij die fluo helm al lang heeft, hij draagt hem in ieder geval heel veel
 
Succes met kiezen van het weekend ! Ben zelf sinds een jaartje ook in het bezit van de five elements,tis even een dure uitgave,maar hij zit stukken beter als me oude shark helm die toch ook nog best prijzig was 7 jaar geleden. [afbeelding]
Zo zie je duidelijk het verschil met de mijne! Zet hem maar niet pal in de zon voor langere tijd is mijn tip. Better safe than sorry!
 
Mooie en goeie helm. Suomy excel en rx7 en Agv tech heb ik zelf vergeleken met deze agv. Uiteindelijk een Suomy Excel Biaggi replica gekocht. De moeite waard om deze helmen met elkaar te vergelijken. succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan