AGV iridium vizier verweert al na 3500km, geen garantie!

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.327
153
'avond! :)

Sinds begin dit jaar heb ik een rainbow iridium viziertje voor mijn Rossi helm gekocht via racevisors.co.uk, deze dus *O*
91ce6bc57fc058c5555d2bc793389fff


Prachtige combinatie, al zeg ik het zelf :Y

Maar wat schetst mijn verbazing, mijn vizier wordt nu al lelijk in de hoekjes! -O-
4eaf6fcde48cbb807479ad5031ff676a

8e18704a6462d7c9e306a78b6fe71cfa


Toegegeven, het is op dit moment minimaal, maar dat gaat zich natuurlijk uitbreiden :N Vind ik persoonlijk toch wel erg vlot :/ Het erge is nog dat ik het vizier altijd met lauw water schoon gemaakt hebt, juist omdat ik bang was om het spiegel geval te beschadigen.

Ik heb contact opgezocht met racevisors en zei zeggen - bij monde van AGV - geen garantie te kunnen verlenen omdat dit soort beschadigingen niet te voorkomen zijn :?

Ben ik nou gek dat ik dit onzin vind? Hebben anderen soort gelijke ervaringen met AGV viziertjes? En/of racevisors.co.uk?

Ik vind 't zwaar balen iig! :(
 
ik heb een agv ti-tech met donker vizier, nergens last van :N

ik weet niet wat die 3.500 km ermee te maken heeft maar dit is geen schade die je krijgt van lauw water lijkt me.

lokale motorzaak proberen?
 
Ik ken de regels in de UK niet, maar hier heb je garantie waar je het koopt, niet bij de fabrikant.
 
ik heb een agv ti-tech met donker vizier, nergens last van :N

ik weet niet wat die 3.500 km ermee te maken heeft maar dit is geen schade die je krijgt van lauw water lijkt me.

lokale motorzaak proberen?
nee dat snapte ik ook al niet.... :N
door die hoeken kijk je toch niet?
en elk jaar verwissel ik 3 schermen ,das normaal denk ik ,oja heb een arai hopper replica
 
'avond! :)

Sinds begin dit jaar heb ik een rainbow iridium viziertje voor mijn Rossi helm gekocht via racevisors.co.uk, deze dus *O* [afbeelding]

Prachtige combinatie, al zeg ik het zelf :Y

Maar wat schetst mijn verbazing, mijn vizier wordt nu al lelijk in de hoekjes! -O-
[afbeelding]
[afbeelding]

Toegegeven, het is op dit moment minimaal, maar dat gaat zich natuurlijk uitbreiden :N Vind ik persoonlijk toch wel erg vlot :/ Het erge is nog dat ik het vizier altijd met lauw water schoon gemaakt hebt, juist omdat ik bang was om het spiegel geval te beschadigen.

Ik heb contact opgezocht met racevisors en zei zeggen - bij monde van AGV - geen garantie te kunnen verlenen omdat dit soort beschadigingen niet te voorkomen zijn :?

Ben ik nou gek dat ik dit onzin vind? Hebben anderen soort gelijke ervaringen met AGV viziertjes? En/of racevisors.co.uk?

Ik vind 't zwaar balen iig! :(
Ikiheb zelf een agv xr-2 helm met blauw irridium vizier en herken dit probleem niet
een mooiere combi ;) https://www.motor-forum.nl/media/661518/full

Mijn 1ste vizier heeft 30k op de helm gezeten in 4 jaar tijd en bij een wissel knapte er een nokje af was geen orginele agv heb sinds vorig jaar 10k verder nog steeds helemaal goed en dit is wel een org. agv
 
Laatst bewerkt:
je hebt er zeker snachts mee gereden hea :N

















dan gaat ie oplossen staat toch duidelijk op for day time only :+

maar ff serieus heb dan wel geen agv maar heeft je helm niet ergens tegen aan gestaan ofzo.
ow na beter kijken is het wel vreemd dat het in een rechte lijn wegtrekt :?
zou gewoon eens langs dealer langs gaan kijken of hij iets meer info heeft zoals al gezegd wordt :)
 
Sorry maar ik zie het probleem niet. Een vizier is een gebruik artikel. Dus gaan stuk, komen krassen op. etc etc. Af en toe een nieuw vizier kopen hoort er bij. Dat je waarschijnlijk veel geld hebt betaald voor een fancy vizier hoeft niet te betekenen dat het ook langer mee gaat.
 
iridium vizieren zijn nou eenmaal wat kwetsbaarder dan gewone getinte vizieren, voor de rest vind ik het eerlijk gezegd een beetje gejank op niks af als ik die foto zie.
 
Sorry maar ik zie het probleem niet. Een vizier is een gebruik artikel. Dus gaan stuk, komen krassen op. etc etc. Af en toe een nieuw vizier kopen hoort er bij. Dat je waarschijnlijk veel geld hebt betaald voor een fancy vizier hoeft niet te betekenen dat het ook langer mee gaat.
dit zijn toch geen gebruikssporen :W dit soort beschadigingen zouden niet op mogen treden, en al helemaal niet binnen de 3500km waarin TS dit vizier bezit. het vizier zelf is zo goed als nieuw :z

ik heb alleen geen idee hoe je dit moet afhandelen met een engelse webshop -O-
 
dit zijn toch geen gebruikssporen :W dit soort beschadigingen zouden niet op mogen treden, en al helemaal niet binnen de 3500km waarin TS dit vizier bezit. het vizier zelf is zo goed als nieuw :z

ik heb alleen geen idee hoe je dit moet afhandelen met een engelse webshop -O-

:^ Dat is dus precies de reden waarom ik dit raar vind.

Ik weet dat dit soort vizieren zeer kwetsbaar zijn. Er zitten ook al wat steenslag plekjes op. Dat hoort er nou eenmaal bij. Maar in dit geval lijkt de coating gewoon vanzelf op te lossen. Dat heeft in mijn ogen niets met het gebruik te maken :N

Wel weer een goed voorbeeld dat via buitenlandse webshops kopen niet altijd handig is... -O-
 
Zit daar nou een (plakband)streep op je vizier daar waar het slecht wordt of lijkt dat zo?:^ :)

Dat lijkt inderdaad zo, maar het zit er niet. Heeft er ook nooit gezeten. Het lijkt meer op een soort van productie foutje ofzo want aan de andere kant zit het niet.
 
Ook in Engeland geldt de consumentenbeschermingsregeling dat een product moet voldoen aan de normale gebruiksduur. Dit lijkt me nu niet het geval. Dus conact opnemen met de verkoper en je beroepen op de consumenten bescherming. Je kan hier veel lezen: http://www.consumerdirect.gov.uk/after_you_buy over dit onderwerp.
 
Ook in Engeland geldt de consumentenbeschermingsregeling dat een product moet voldoen aan de normale gebruiksduur. Dit lijkt me nu niet het geval. Dus conact opnemen met de verkoper en je beroepen op de consumenten bescherming. Je kan hier veel lezen: http://www.consumerdirect.gov.uk/after_you_buy over dit onderwerp.

Top, dit is precies wat ik nodig had om mijn verhaal kracht bij te zetten :}
 
Dat lijkt inderdaad zo, maar het zit er niet. Heeft er ook nooit gezeten. Het lijkt meer op een soort van productie foutje ofzo want aan de andere kant zit het niet.
Ik zou het op productie fout gooien en de fabrikant aanschrijven.
 
iridium vizieren zijn gewoon kwetsbaar, je moet die van mij es zien na 2 jaar en 86 hommels verder :') :') :')

als je zo veel waarde hecht aan je smetteloze viziertje zou ik gewoon een zwarte kopen, zit geen laag op, maar die is gewoon door en door zwart
 
wees blij mijn GP-Tech á € 700,00 verkleurd vrij ernstig na nog geen 10 maanden.
De verkleuring is dusdanig dat al het oranje uit de helm verdwenen is.

Morgen gaat hij terug naar Termaat en die sturen hem op naar AGV en ik hoop dat die met een nieuwe komen, want dit is onacceptabel.

Terug naar jouw probleem. Gewoon lekker mailen etc. tot je gelijk krijgt, dit hoort gewoon niet. En volgende keer gewoon je viziertje in NL kopen
 
Zulk soort beschadiging heb ik ook op mijn Irridium vizier zitten die bij een Shark RSI hoort. Maar volgens mij komt dat doordat je je vizier opent en sluit, dan schuurt het vizier een beetje over de helm heb ik het idee.

Maar na 2 jaar mag er ook wel een keer een nieuw vizier op, zitter redelijk veel kleine krasjes op door vliegen etc. Dus ga voor een donker vizier dit keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan