AGV K-5 S Helm soundproof?

Ik heb een k5 en is niet bijzonder stil.
Maar ik rij evengoed met oordoppies in. Heb nog geen helm gehad in betaalbare prijsklasse die echt stil is.

Verder vind ik het een fijne helm.
 
Is inderdaad geen technische vraag. Maar 'Techniek, vraag en antwoord' had ook kunnen betekenen dat het over Techniek ging en je er vragen en antwoorden kon stellen.

@KwaSuz, bedankt voor je reactie! Denk dat ik toch voor deze helm ga, tenzij iemand alternatieven kent.
 
Alternatieven genoeg, maar kies een prijsklasse wat je wil betalen en ga naar een winkel en passen, passen, passen. Hierdoor merk je dat verschillende merken anders/beter zitten.

Miscchien zit de AGV wel helemaal niet lekker en past een HJC veel beter.

Misschien moet je het budget wat opschroeven ... maar eerst passen... ;)
 
je zoekt een helm waarin je enkel je bloed hoort ruisen eh de zee hoort?
 
Alweer een helm en geluid topic :?
Jullie weten toch dat "stil" relatief is?
Zelfs met de stilste helm heb je oordopjes nodig als je langer dan een half uur op de snelweg rijdt.
De "stilste" helm is ook per persoon verschillend omdat er tientallen factoren meespelen die geluid veroorzaken of juist beperken.
Wind is er bij iedereen want je zit op een motor en niet in een auto.
Zelfs de jas heeft nog invloed op de mate van windruis om je helm.
Ook is het niet zo dat een integraalhelm per definitie stiller is dan een systeemhelm want dat heb ik persoonlijk ondervonden toen ik van de Lazer integraalhelm over ging naar de Nolan N103 systeemhelm want die laatste was een heel stuk stiller.
Koop een helm die goed zit met een paar oordoppen want dat rijdt een stuk aangenamer dan een helm die oncomfortabel is waarvan je het gevoel hebt dat oordoppen niet nodig zijn.
Bedenk wel dat dat gevoel niet klopt en dat je zonder oordoppen ook in dat geval gehoorschade oploopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan