Ahhhhhhh Eng

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Heb net rijles gehad, klote weer.
Maar toen nam ik een afslag, breekt me achterkant uit ! Dus is daar plat met mijn voeten op het asfalt, maar het is goed gekomen, mijn instructeur vond het supergoed dat ik hem eruit heb gekregen. Maar toch is het eng, zo de eerste keer dat je je motor kwijt bent.
 
Hehe, ik ken het gevoel. Laatst bijna highsider doordat er olie in een bocht lag, dan schrik je wel ff. Goed dat je hem onder controle hield. :)
 
Onder controle houden ..
hehe, je hield niks onder controle. Allah heeft je behoed :P
 
Als ik hem niet onder controle hield lag ik ergens tegen een vangrail aan !!!!
 
Mja ok, maar \'onder controle houden\' duidt bij mij op vaardigheid en expertise.
Bij jou was het naar alle waarschijnlijkheid gewoon dom geluk.
 
Vaardigheid is de motor uit een slip kunnen halen!
Maar ik had ook wel een engeltje op mijn schouder.
Na 15 rijlessen kan je niet echt spreken van veel vaardigheid
 
Vaardigheid is de motor uit een slip kunnen halen!
Maar ik had ook wel een engeltje op mijn schouder.
Na 15 rijlessen kan je niet echt spreken van veel vaardigheid

Al jun je nog zoveel geluk hebben, zonder vaardigheid blijf je waarschijnlijk in zo\'n situatie niet overeind.
Maar andersom; als je geen geluk hebt dan lig je.

En voorwiel die graag wil glijden is een stuk lastiger.
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat de achterkant van je motor wegbreekt ben je de controle kwijt (maar controle kwijt betekent niet automatisch val), dat je niet op je bek bent gegaan is gewoon mazzel.

Je reed waarschijnlijk niet te hard en je hebt geen domme dingen gedaan op het moment dat je de controle verloor (dat spreekt weer wel in je voordeel). Als zoiets op je examen gebeurt mag je het waarschijnlijk later nog eens proberen |( .
 
Gewoon domweg te vroeg op het gas bij nat wegdek.
Mijn instructeur zij dat ze me erop niet zouden laten zakken .
 
Gewoon domweg te vroeg op het gas bij nat wegdek.
Mijn instructeur zij dat ze me erop niet zouden laten zakken .

Hehe, maar net een fractie meer gas en je had plat gelegen en dat is wel een reden om je te laten zakken lijkt mij :)
Trouwens.. no offence hoor, ben zelf een sukkel op de motor maar je post deed me echt doen overkomen als \"ik heb de situatie overwonnen\" is misschien zo, maar met 5% vaardigheid en 95% geluk.
 
Hehe, maar net een fractie meer gas en je had plat gelegen en dat is wel een reden om je te laten zakken lijkt mij :)
Trouwens.. no offence hoor, ben zelf een sukkel op de motor maar je post deed me echt doen overkomen als \"ik heb de situatie overwonnen\" is misschien zo, maar met 5% vaardigheid en 95% geluk.

Maar toch,
Als hij iets minder vaardigheid had gehad had ie gelegen (of hij had 100% geluk moeten hebben).

Of rekening moeten houden dat het wel eens glad kon zijn.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal niet. Het was gewoon beetje domheid en ontwetendheid. Het scheelde een haartje en MIJN FOUT ken ergere gevolgen hebben. Ik sta nog steeds te shaken op me benen. Enige wat ik kan zggen is at mijn instructeur zei dat ik het goed en proffecioneel heb opgelost. Maar ik ga niet zeggen dat door mijn rijunsten ik overeind gebleven.
No hard feelings !
 
Go easy on the boy...

Hij is er niet af gepleurd, vind ik persoonlijk al een hele prestatie. Zou wel eens willen zien wat de meesten van ons gebeurd, wanneer ond hetzelfde overkomt?
 
het leek vast dat je de fiets kwijt was...
als je wat meer kilometers gemaakt heb kom je er wel achter dat een achterkant niet zomaar uitbreekt
je zult in de toekomst ook nog wel hebben dat er steentjes in een bocht liggen...
je merkt dan ook dat je achterband ff geen grip meer heeft.. echter in de meeste gevallen heb je na een paar centimeter al weer grip... zoniet dan ga je en dan hou je er echt niks meer aan

Trouwens veel succes gewenst met het vervolg van je rijlessen :]
 
Go easy on the boy...

Hij is er niet af gepleurd, vind ik persoonlijk al een hele prestatie. Zou wel eens willen zien wat de meesten van ons gebeurd, wanneer ond hetzelfde overkomt?

Hehe, ik ben al 2 maal onderuit gegaan.. zegt genoeg denk\'k :)
Al heb\'k ook eens zwaar in de remmen moten gaan (te zwaar op de achterrem) waardoor me achterwiel me voorwiel wou inhalen.. gelukkig nreed\'k niet al te snel.. anders was\'t niet bij een versneld hartritme gebleven denk\'k
 
Het zal je nog wel vaker gebeuren met motorrijden.
Je hebt altijd weleens van die momenten dat het net goed gaat.
Succes met rijlessen :)
 
Thanx, moet nu wel nieuwe schoenen kopen. Er is een paar cm vanaf. Ziet er niet uit. 10 dec om 2.45 gaat het gebeuren. moet wel lukken !!!!!
 
Veel succes! ;)
En nu weet je in ieder geval een beetje hoe het voelt als het nat is... lessen in de winter is eigenlijk ideaal, heb ik zelf ook gedaan.

Met goed weer rijden kan (bijna) iedereen, nu blijven de echte kerels over 8-)
 
Ik heb door zo\'n akkefietje m\'n CBR total-loss gereden, toen lag er grind in een bocht, en ook een keer net op kunnen vangen toen er in een bocht een spoor dieselolie lag (het lag echt niet aan m\'n (koude) banden........)
 
ja motorrijden en glijen hoort bij elkaar wen er maar aan dat zal vast niet de laatste keer geweest zijn.

meestal zijn het maar kleine stukkies waarover je een beetje wegglijd heel vaak heb je gewoon weer grip na het \'gladde\' gedeelte op het wegdek.

gewoon goed opletten op zand, grind, en na regen op diesel in bochten of als je moet remmen.

sommige vrachtwagens rijden zonder brandstofdop rond (die moeten ze tegelijk een flinke boete geven) en dan komt er in de bocht een paar liter diesel op het wegdek LEVENSGEVAARLIJK.
En dan ook nog die #$*@! boeren die hun banden niet schoonmaken voordat ze het land afkomen ook LEVENSGEVAARLIJK! soms kom ik gewoon kluiten tegen NIET NORMAAL dan ga je zelfs op je B*K als je netjes rechtdoor rijdt.

al met al gewoon goed uit je doppen kijken.

veel plezier
 
Hier vorige week ook 2 auto\'s uit de bocht gevlogen omdat er een vettige substantie op de weg lag. 1 in de sloot en 1 tegen de \'vangrail\', nou ja hekje met daarachter een kanaal. Moet je toch niet voorstellen dat je daar als motorrijder langs komt en ineens een duik neemt. :(
 
Zulke vrachtwagens die in elke bocht diesel neergooien, DAAR moeten ze tegen optreden en keihard ook, zelf dus ook bijna eens op m\'n bek gegaan door zoiets.
Gelijk 5000 gulden boete ofzo + schoonmaakkosten.
 
En BBS kan er helaas van meepraten, dat olie/diesel in een bocht zuigt. :(

Damn, verhoog die 5000 gulden die ik net noemde maar tot 50.000 gulden ofzo. :r
 
´s Avonds over een onverlicht weggetje rijden blijft ook erg fijn. Laats ging m´n motor mooi met twee wielen glijden in één of ander flauw bochtje. Bleek een helelaag modder over de gehele breedte van de weg te liggen. Was niet te zien vanaf de motor en toen ging ie dus met me aan de haal. Ging gelukkig goed (mazzalpik), want ik reed niet zo hard. Weer een mooi motormoment erbij :)
 
Ik trok dit weekend bij het stoplicht ook ietsie te hard op. 1 ging prima maar bij het gas geven in de tweede versnelling zwabberde mijn achterkant alle kanten uit. Is ook niet echt prettig :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan