Ai! Kortsluiting!

Santtu Pikkarainen

MF veteraan
29 okt 2001
4.476
2
Ermelo
Hallo mede-motormuizen,

Omdat ik met de huidige tonnen pekel op de weg zeker niet op de Intruder rij heb ik gisteravond de accu maar even verwijderd. De eerste keer, dus verwachtte ik dat je eerst de accu eruit kon halen en daarna de kabels los kon maken en niet dat je eerst de spaningsregelaar moest verwijderen en dan met moeite de draadjes los accubak open enzovoorts... Weer wat geleerd :-)
Maar goed, ik had de accubak dus open wilde de accu eruit halen en heb toen heel even kortsluiting gemaakt (2 keer een vonkje) |( . Daarna snel de accubak weer dicht en even het kontakt aangezet, alle lampjes deden het nog :} . Toen maar eens beter gekeken en het op de goede manier gedaan...
Nu is mijn vraag: wat kan ik aan problemen verwachten? Accu naar de eeuwige jachtvelden? Andere problemen? ;( Of gewoon geluk gehad en niks aan de hand? :}

Alvast bedankt!
 
Ik hoef de accu er niet uit te halen om op te laden. Heb onder het duozitje een 12V stekkerdoos (als voor aansteker) gemaakt en aangesloten op een vrije aansluiting van het zekeringenkastje. Kan de druppellader zo ingeplugd worden. Maar die stekkerdoos gebruik ik ook om m\'n gsm op te laden en voor een luchtpompje, toch wel handig op vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 03 januari 2002 17:53 schreef Joris het volgende:
Ik hoef de accu er niet uit te halen om op te laden. Heb onder het duozitje een 12V stekkerdoos gemaakt en aangesloten op een vrije aansluiting van het zekeringenkastje. Kan de druppellader zo ingeplugd worden. Maar die stekkerdoos gebruik ik ook om m\'n gsm op te laden en voor een luchtpompje.
Mc \"kawa\" Guyver
 
Ik hoef de accu er niet uit te halen om op te laden. Heb onder het duozitje een 12V stekkerdoos (als voor aansteker) gemaakt en aangesloten op een vrije aansluiting van het zekeringenkastje. Kan de druppellader zo ingeplugd worden. Maar die stekkerdoos gebruik ik ook om m\'n gsm op te laden en voor een luchtpompje, toch wel handig op vakantie.
of gewoon je optimate gebruiken met vaste aansluiting, inpluggen en klaar
klein friemelplugje en werken
 
Ik hoef de accu er niet uit te halen om op te laden. Heb onder het duozitje een 12V stekkerdoos (als voor aansteker) gemaakt en aangesloten op een vrije aansluiting van het zekeringenkastje. Kan de druppellader zo ingeplugd worden. Maar die stekkerdoos gebruik ik ook om m\'n gsm op te laden en voor een luchtpompje, toch wel handig op vakantie.

Ik ga daar ook nog een mooie constructie voor maken als ik een druppellader heb. Ik heb de accu er nu uitgehaald om te voorkomen dat ie door de kou leeg raakt. De druppellader wil ik er pas opzetten als ik ook een garage gebouwd heb, ik heb niet zo\'n goed gevoel over een druppellader onder het zeiltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan