AIM Solo, Racestudio 2 vragen

Twan Arnts

Die hard MF'er
24 nov 2005
709
0
Druten
Hallo,
Ik heb een AIM Solo GPS laptimer gekocht en afgelopen week op Assen gebruikt. Werkt prima en i.c.m. Racestudio 2 is er best veel info uit te halen. Eenmaal thuis ben ik me verder gaan verdiepen en stuit op wat problemen. Het kan zijn dat ik wartaal uitsla waarvoor dan excuses :X

In het analyse programma kun je een circuit kiezen in de bovenste taakbalk. Hier kan ik echter alleen Misano selecteren en ik wil graag Assen hebben. Met het GPS manager programma kun je volgens mij track maps exporteren naar Racestudio 2 maar wanneer ik ze dan wil openen zijn ze niet zichtbaar. De track map van Misano heeft een andere extensie wat wss de rede is dat hij andere maps niet herkend.

Wanneer je het kanaal GPS snelheid selecteert kun je in de grafiek je snelheid op de baan zien. Echter ik kan het knopje rechtsboven de grafiek om het circuit te openen waarmee je met je cursor over heen kunt gaan niet openen. Mss heeft dit met het bovenstaande te maken.

Het kanaal GPS Gyro moet je kunnen gebruiken voor de remvertraging kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?

N.a.v. het bovenstaande zullen er wel meer vragen komen :Y Alvast bedankt voor de info...
 
Ik gebruik zelf ook racestudio weliswaar met een mxl dash en diverse sensoren maar dat maakt niets uit. Wellicht handig om een keer te bellen of elkaar op te zoeken? Gaat makkelijker dan typen.
 
Prima plan! Ik weet dat er veel meer mogelijk is maar nog niet goed hoe toe te passen. Beetje het verhaal van de klepel en de klok...
 
Heb je niet een filter aan staan dat ie alleen Misano kan zien?

Als je in het analyse programma een test opent kun je rechts boven de functie GPS lap insert kiezen. Hier heb ik een filter ingeschakeld voor de Nederlandse en Belgische circuits.

Als ik bij de knop circuit, circuit wijzigen wil doen staat er alleen Misano en kan ik geen ander circuit selecteren. Maar ook geen importeren vanuit GPS manager.
 
Ik lees mee, heb ook sind kort een Solo even met de software leren werken dus :)
 
Laatst bewerkt:
Als je in het analyse programma een test opent kun je rechts boven de functie GPS lap insert kiezen. Hier heb ik een filter ingeschakeld voor de Nederlandse en Belgische circuits.

Als ik bij de knop circuit, circuit wijzigen wil doen staat er alleen Misano en kan ik geen ander circuit selecteren. Maar ook geen importeren vanuit GPS manager.

In VdV had Dimi ook een soortgelijk probleem meende ik. Dacht ik toen het circuit handmatig toegevoegd had (via circuitmanager) en niet een circuit geïmporteerd had van een bestand.

Blijft ff lastig zo op afstand ;)
 
Thanks voor de info en hoe meer lezers des te beter natuurlijk! Ik ga het vanavond eens proberen...
 
Kan iemand mij misschien wat van zijn data willen/kunnen mailen?

Zou graag een paar snelle laps (< 1:53) op Assen, snelle ruskenhoek, willen vergelijken! Liefst gereden met een 600cc ;-)
 
Oké een nieuw circuit toevoegen is gelukt! Je selecteert een ronde die jezelf hebt gereden en slaat dat op als TT circuit Assen. Maar dan komt meteen de volgende vraag :? Het rondje Assen is dan verdeeld in 3 kleuren rood, blauw en groen dit is ook in de grafiek terug te zien. Waar staan de kleuren voor? Versnellen, vertragen en ...

En hoe kun je het circuit aanpassen want nu heeft Assen maar 10 bochten i.p.v. 13. Onderin het programma waar je het circuit kunt aanpassen staat: Delen, verwijder, alle verwijder, bocht 1. Weet iemand hoe dit te gebruiken?
 
Is er onder de lezers iemand met een bult verstand over Racestudio 2, of kent die iemand met die bult verstand. Is het een idee om met wat OW Cuppers of andere RS2 gebruikers af te spreken?

Zelf ben ik 3 mei de hele dag aanwezig en hoop dan weer een hoop data te verzamelen. Misschien kunnen we 's avonds wat afspreken, bij ons in de camper is ruimte voor een paar man en voldoende stopcontacten voor een paar laptops :Y Of we spreken ergens in een Pitbox af...
 
Ik ook. die kleuren zijn secties. Op basis van je grafiek bovenin kun je secties maken. Die kleuren zeggen niet zoveel. Ben er 3 mei ook. Pitbox 29.

Maak niet meer dan 4 secties. Heeft nl geen zin op ons nivo.
Vb. start/finish - strubben
strubben- stekkenwal
stekkenwal-mandeveen
mandeveen- startfinish

zo heb de 4 belangrijkste stukken van Assen te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook. die kleuren zijn secties. Op basis van je grafiek bovenin kun je secties maken. Die kleuren zeggen niet zoveel. Ben er 3 mei ook. Pitbox 29.

Maak niet meer dan 4 secties. Heeft nl geen zin op ons nivo.
Vb. start/finish - strubben
strubben- stekkenwal
stekkenwal-mandeveen
mandeveen- startfinish

zo heb de 4 belangrijkste stukken van Assen te pakken.

Thanks voor de info ga ik mee aan de slag!
 
Ik kom 3 mei ook even langs, kan wel wat aanwijzingen gebruiken!

@ Arnold, ik ga je nog ff mailen!
 
:W ;) mijne is onderweg. 3 & 4 mei proberen op Assen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan