Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
cbfrider Leeft die nog?Verdomme, het was ook een kwestie van tijd voordat ze er met zijn idee vandoor zouden gaan
Hallo allemaal,
Heeft er iemand al eens een Air-Back Jack/vest aangeschaft, zou graag wat info willen weten over het draagcomfort.
Hieronder staat een link waar mijn interessen naar uitgaat (MLV-RC).
Groet,
Mask.
hit-air
Mijn neef werkte jaren terug (2006, 2008, zoiets) in een motorzaak waar ze die dingen al verkochten. Merk je verder niets van wat betreft dragen. Hij heeft het ook nog gedemonstreerd; je kunt ze ook zelf laten opblazen. Blijft een seconde of 5 opgeblazen en loopt dan langzaam leeg. Zijn wel herbruikbaar alleen moet je zo'n nieuwe druk cylinder kopen (wat dan meteen iets van 100 euro kostte).
Het is nooit echt aangeslagen; misschien vanwege de prijs. Toen was het wel duur in ieder geval, weet niet hoe het nu is. Ben wel benieuwd hoe veel veiliger zoiets nou echt is in vergelijking met bijv. een klasse 2 rugprotector.
Dankjewel Daniel,
Mijn interessen naar dit product is ontstaan omdat de conventionele rugprotectors toch niet afdoende zijn. Hierbij zijn de onderste ribben L/R, bekken, stuitje en de milt niet beschermd.
Even een voorbeeld, een vriend van mij heeft als bescherming een Level twee protector in zijn lerenpak en is van het voorjaar van de weg gereden door een automobilist, hij is over de vangrail geslagen en enz enz. Juist bij de onbeschermde delen die ik net opnoemde heeft hij zwaar letsel opgelopen.
Zelf werk ik al een aantal jaren op een Ambulance en zie toch elke keer weer ondanks een rugprotector, de zelfde inwendige letsels in het lichaam die niet beschermd waren.
De prijs van zo'n vest varieerd tussen de €390,- tot €450,- euro, het is net waar je hem besteld.
Ik weet dat ook een soort van vesten zijn zoals de Buse Belluno 2:
[afbeelding]
Die schijnen ook level 2 protectie (EN1621-2) te bieden beschermen meer dan alleen je rug. Kwam een tijdje terug als beste getest uit zo'n bekende duitse test die aardig ver ging. Misschien is het dan beter daar mee te vergelijken. Blijft een uitdaging om op je motor je bekken en je stuitje te beschermen. Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk dat ik alleen m'n rug bescherm en verder niets. Mijn textiel broek heeft aan de zijkant wel van die schuim matjes maar ik vraag me af of dat in de praktijk echt helpt. Dat wordt een kevlar boxershort met een level 2 protector er in denk ik Aan de voorkant heb ik eigenlijk helemaal geen scherming anders dan op de schouders, ellebogen en knokkels.
Ik ben verder ook wel benieuwd naar zo'n airbag oplossing en de resultaten er van bij een crash. Volgens mij gaat het vaak ook pas echt fout bij vangrails, een stoep, dat soort dingen. Lijkt me wel dat zo'n airbag in dat geval effectiever is.
Volgens de ADAC is het belangrijkste hoe snel de airbags opblazen. Ik zie bijv. http://www.dainese.com/eu_en/d-air/street en die schijnt snel op te blazen (45msec).
Ben je specifiek op zoek naar ervaringen met die Air-Back of naar motor airbags in het algemeen?
Ik heb net deze besteld, motoair vest (airbag) http://motoairairbageurope.com/product/hi-vis-airbag-vest/
Ben benieuwd, hoop het nooit te gebruiken, maar €260, - voor een hoop veiligheid vind ik niet veel.
Een vriend van mijn zus had er eentje aan tijdens een ongeluk op de A2, en stond met een schrammen en kneuzing op. Volgens de politie ter plaatse hadden ze dit nog niet eerder mee gemaakt.
Ik heb net deze besteld, motoair vest (airbag) http://motoairairbageurope.com/product/hi-vis-airbag-vest/
Ben benieuwd, hoop het nooit te gebruiken, maar €260, - voor een hoop veiligheid vind ik niet veel.
Een vriend van mijn zus had er eentje aan tijdens een ongeluk op de A2, en stond met een schrammen en kneuzing op. Volgens de politie ter plaatse hadden ze dit nog niet eerder mee gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een trekkoort ziet er een beetje uit als iets om een keer te vergeten Hebben ze niet iets met sensoren?Ik heb het vest binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
Het trekkoort,
[afbeelding]
Met deze gesp, zoals een auto gordel zit het trekkoort vast aan de motor.
[afbeelding]
Een trekkoort ziet er een beetje uit als iets om een keer te vergeten Hebben ze niet iets met sensoren?
Dat is dan wel een complete jas.Ja, die heb je ook maar is een ander prijskaartje €1600,- ipv €260,-
http://www.termaatmotoren.nl/product/4424/Dainese-D-air Airbag jacket.html
Het D-air systeem werkt alleen door middel van de D-air motorkit, wat KOSTELOOS op de motor gebouwd wordt. Kosten: 499 euro.
Tja, er zijn ook mensen die liever zonder helm rijden. Maar helpt voor relatief weinig wel mee aan je veiligheid. Je kaan er gewoon in bewegen. En ik heb het trekkoort zo afgesteld dat ik kan staan op mijn steppies. Morgen ga ik er voor het eerst meerijden, is kijken hoe dat gaat.