Airbag motor jeans

BartElektrisch

Die hard MF'er
Donateur
19 mrt 2020
572
574
Ik heb er hier nog niks over gelezen, maar zag op YouTube een filmpje van Helite over motor jeans die een ingebouwde airbag hebben. Ze maken alleen de technologie, dus de jeans zelf worden gemaakt en verkocht door een Zweeds merk genaamd Mo'cycle. Nog nooit van gehoord overigens. Technisch zal het wel werken, Helite is een goed merk voor airbags. Maar ik vind die jeans gek zitten op de plaatjes. En dat zeg ik als fan van airbags, ik heb zelf zo'n Dainese jas. Tevens zijn de prijzen echt 😮 maar goed, da's bij die jassen ook zo.

Meningen?

 
Alles wat het rijden veiliger maakt ben ik voorstander van, maar airbag jas en airbag broek...dan mag op een gegeven moment wel op gaan passen dat je niet als een Oompa Loompa over het wegdek heenstuitert en pas 100m verder weer tot stilstand komt.

Maar wel goed dat het er is of aankomt, ik kende de airbag broek nog niet.

Ik rij vrijwel geen woon werk km's en vind het voor de hobbymatige km's wat teveel van het goede. Wanneer ik echt elke dag bij weer en wind op de motor zou zitten had ik sowieso een airbag jas/vest aangeschaft.
 
Laatst bewerkt:
’..It wont deploy if you’re not falling off the bike..’ 🤔 eeeuuhh ik zie dit tòch wel makkelijk gebeuren en dan sta je daar met je broek vol lucht..
Daarbij dit systeem geeft 0 bescherming aan je knieën, toen ik m’n aanrijding had was dat net m’n zwaarste letsel; met m’n knie een appel-grootte bluts in de tank gebotst.. Zelfs met Dainese broek met kniebescherming incluis toch scheuren in bot en ligamenten.
 
Mooi ontwikkeling! Ik heb een tech air 5 en die draag ik onder mijn jas. Het aantrekken daarvan is echt letterlijk 5 seconden werk. Dus ik ben een groot voorstander van deze techniek. Nu nog graag een draadloze versie voor de broeken. Ik heb in het verleden ook een jas met kabel gehad en die beviel mij iets minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan