Airbag topic

Maar voor slechts 200/300€ meer heb je een vest dat onder je pak kan (nergens achter blijven haken) en zonder touwtje (dus ploft ook als je toevallig met je motor mee glijd en je touwtje ‘m niet activeert..) in de vorm van een Ixon airbag vest :Y

Heb enkel het gevoel dat de Helite 2.0 iets geschikter is voor crashes op circuit met eventuele langere schuivers als gevolg. (rundsleer afwerking) Het hele abonnement gedoe bij Ixon vind ik ook wat klote.

Het mechanische systeem met touwtje heeft ook niet direct mijn voorkeur maar, het blijft wel een airbag van 18 L t.o.v. bv. Gimoto 25 L, idem mechanische trigger.

Absolute voorkeur gaat naar een nieuw kangoeroe leren pak met sensoren die het rijkbereik heeft van de airbag van Gimoto maar, dat vind ik tot nu toe nog niet terug (los van budget). Ik vermoed dat er nog veel ontwikkeld zal worden in de nabije toekomst, Helite 2.0 lijkt me een mooie overgang en al een stuk meer bescherming dan enkel rugbeschermer onder pak. Ondertussen nog wat sparen :)
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
:^
Dainese heeft wel een versie van kangoeroeleer, maar die kost iets van 4k of zo...
Voor mij zit hij ook erg goed. Enigste wat ik heb is dat de moauwen net iets te kort zijn.

#edit: B| ik had m'n koffie nog niet op... Dat is mijn excuus en daar blijf ik bij :+
 
Laatst bewerkt:
Heb enkel het gevoel dat de Helite 2.0 iets geschikter is voor crashes op circuit met eventuele langere schuivers als gevolg. (rundsleer afwerking) Het hele abonnement gedoe bij Ixon vind ik ook wat klote.

Het mechanische systeem met touwtje heeft ook niet direct mijn voorkeur maar, het blijft wel een airbag van 18 L t.o.v. bv. Gimoto 25 L, idem mechanische trigger.

Absolute voorkeur gaat naar een nieuw kangoeroe leren pak met sensoren die het rijkbereik heeft van de airbag van Gimoto maar, dat vind ik tot nu toe nog niet terug (los van budget). Ik vermoed dat er nog veel ontwikkeld zal worden in de nabije toekomst, Helite 2.0 lijkt me een mooie overgang en al een stuk meer bescherming dan enkel rugbeschermer onder pak. Ondertussen nog wat sparen :)
Onder het pak is de airbag wel het beste beschermd.

Je zou ook een confectie Alpinestars die airbag klaar is kunnen overwegen. Kosten ook niet de wereld.

:^
Dainese heeft wel een versie van kangoeroeleer, maar die kost iets van 4k of zo...
Voor mij zit hij ook erg goed. Enigste wat ik heb is dat de mauwen net iets te kort zijn.

Niet mauwen over de mouwen 😂
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
Alleen daarvan al meerdere malen gelezen en gehoord dat ie terug moet naar Italie na 1 keer ploffen en je hem dan weken kwijt bent.. best kut als je 3weken erop weer een wedstrijd hebt..
 
Iemand al wezen kijken naar de RST met airbag? Kwaliteit?
Ik vind het pak er op de fotos nou niet uitnodigend uitzien.
Maar qua prijs 1.059 ex abo is het wel een prijsknaller.
 
Foto! Link!

Het is nog winter, ik ben lui :P
E29A5E47-6B43-4CA9-86F0-AF5DF238388E.png
AB8808B7-F240-495C-90E5-639B12632892.png

Kwaliteit?
Ik vind het pak er op de fotos nou niet uitnodigend uitzien.
Design is simpel gelaten om de prijs te drukken, kwaliteit van RST pakken is dikke prima volgens mij. *D
 
Vandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.
 
Vandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.
Ik kan je wel in contact brengen met iemand die de pakken in Nederland kan leveren als je wil, moet je even een pb sturen :Y
 
Goed, naar aanleiding van Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee? eens een algemeen topic voor de circuitrijders geopend. Doel: Lijstje maken van de voor- en nadelen van de verschillende soorten gebaseerd op circuitgebruik. Dit omdat ik net bij een motorkledingzaak in Duitsland vandaan kom en daar een best interessante optie tegen kwam, daarover straks meer....

Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.

Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.

Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)



De airbags:

Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.

Los vest onder pak:
-Ixon
Wat vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.

-Alpinestars Tech Air (Race)
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële montage adressen voor de Tech Air.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook.
 
Goed, naar aanleiding van Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee? eens een algemeen topic voor de circuitrijders geopend. Doel: Lijstje maken van de voor- en nadelen van de verschillende soorten gebaseerd op circuitgebruik. Dit omdat ik net bij een motorkledingzaak in Duitsland vandaan kom en daar een best interessante optie tegen kwam, daarover straks meer....

Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.

Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.

Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)



De airbags:

Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.

Los vest onder pak:
-Ixon
Wat vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.

-Alpinestars Tech Air (Race)
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële montage adressen voor de Tech Air.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook.
Ik rij zelf met een Alpinestars tech-air vest onder mijn NFmoto maatwerk motorpak. Ik heb gekozen voor het Alpinestars vest omdat deze het grootste oppervlakte vh bovenlichaam beschermt tov andere merken
 

Bijlagen

  • AAE46A6D-2F80-4042-9023-895C9B31A750.jpeg
    AAE46A6D-2F80-4042-9023-895C9B31A750.jpeg
    125,1 KB · Weergaven: 22
Vandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.


En wat komt er dan bij voor het abo?
 
En wat komt er dan bij voor het abo?

RST heeft gewoon de elektronica van In&Motion (zit dus ook in: Ixon, Klim, Held, Furygan etc)
Ongeacht welk merk je koopt de elektronica gaat rechtstreeks via In&Motion

zie in&motion:
https://www.inemotion.com/myinemotion/en/moto-membership
Heb alle drie varianten van deze stand-alone airbags aan gehad / vergeleken / mee gereden:
Dianese Smart Jacket
Alpinestars Tech-Air5
Ixon U-03

Keus was voor mij heel simpel, is dus de Ixon geworden
- komt het hoogst rond je nek (fixeert dus je helm zodat je je nek "niet" kan breken.
- zit echt heerlijk, zowel onder mijn zomerjas, winterjas als mijn leren race pak Dainese Laguna Seca4
- elektronica is universeel dus als er morgen een mooier vest uit komt, dan kun je hem zo overzetten van het ene naar andere merk.
- is de enige die je via de app in "street or track mode" kunt zetten.

Dainese valt het meest tegen, zit werkelijk waar niets rond je nek (ben trouwens een super fan van Dainese kleding (2 x racepak, jas en meer)
En liever een gebroken schouder/sleutelbeen dan mijn nek.
Ook rond onderkant van je ribben zit niks, gewoon zware tegenvaller (zeker voor Dainese)
Niet kunnen wisselen tussen "street or track mode"

Alpinestars dubbele patroon is lekker handig voor op het circuit (kun je 2 x achter elkaar "op je bek gaan"
Maar wat een mega ding heb je achter op je rug hangen, zit gewoon echt klote alsof je een te zware rugzak om hebt.
Niet kunnen wisselen tussen "street or track mode"

Arthur
 
Laatst bewerkt:
Mooie samenvatting, ik denk dat de afweging op circuit anders is. Voor mij persoonlijk is pasvorm het belangrijkste en direct daarna bescherming. Iets wat niet lekker zit of niet ventileerd gaat irriteren en dat stoort de concentratie.
Ik rij zelf met een D'air en ik heb nog nooit zo'n fijn zittend pak gehad, ook tov diegene zonder airbag.
 
Mooie samenvatting, ik denk dat de afweging op circuit anders is. Voor mij persoonlijk is pasvorm het belangrijkste en direct daarna bescherming. Iets wat niet lekker zit of niet ventileerd gaat irriteren en dat stoort de concentratie.
Ik rij zelf met een D'air en ik heb nog nooit zo'n fijn zittend pak gehad, ook tov diegene zonder airbag.
Hij heeft het ook over het D-air vest, niet het D-air pak hé.
Die zijn volgens mij wel 1 vd besten.
 
Hallo allemaal,
Ik ben zelf ook aan het kijken om dit jaar een airbag pak aan te schaffen. Bij mij zou het voornamelijk zijn voor (sportief) straatgebruik met een enkele trackday. Ik rijd ook supermoto maar daarvoor zou ik het pak niet gebruiken denk ik aangezien de snelheid lager is en de frequentie van schuivers hoger 8)7

Nu heb ik bedenkingen bij de alpinestars en dianese varianten aangezien ik niet veel zin heb om mijn pak te moeten opsturen na elke crash. Daartegenover heb ik het gimoto pak gezien maar dat heeft dan weer als nadeel de mechanische bevestiging...
Dus nu de vraag zijn er toevallig pakken die geen bevstiging hebben op de motor maar wel even makkelijk te hergebruiken zijn als het gimoto pak?

qua budget zou ik onder de 3500euro willen blijven waarbij ik persoonlijk denk dat je dan weinig beperkingen hebt qua keuze.
 
Volgens mij ligt de Dainese D'air rond de 2000 euro, dan kun je eventueel nog een reserve pak erbij aanschaffen.
Zelf heb ik mijn oude Damen pak nog, gelukkig niet nodig gehad enkel bij een dagje Supermotard rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan