Airbag topic

Weet er iemand of er ook systemen zijn die enkel afgaan bij een highsider?
Ik heb zelf al de alpinestars tech air race maar ben op zoek naar een systeem dat enkel reageert op een highsider. Momenteel ben ik aan het revalideren van een operatie aan mijn schouder na een highsider met de supermoto...

Op de supermoto draag ik de tech air vest niet omdat er te veel gecrasht wordt 99% lowsides dus compleet nutteloos dat de airbag dan zou afgaan. Eerder hinderlijk omdat het dan crashen er terug opspringen en doorrijden is. Maar ik had bij de laatste crash toch liever een airbag gehad dat had me (potentieel) veel leed kunnen besparen.
 
Weet er iemand of er ook systemen zijn die enkel afgaan bij een highsider?
Ik heb zelf al de alpinestars tech air race maar ben op zoek naar een systeem dat enkel reageert op een highsider. Momenteel ben ik aan het revalideren van een operatie aan mijn schouder na een highsider met de supermoto...

Op de supermoto draag ik de tech air vest niet omdat er te veel gecrasht wordt 99% lowsides dus compleet nutteloos dat de airbag dan zou afgaan. Eerder hinderlijk omdat het dan crashen er terug opspringen en doorrijden is. Maar ik had bij de laatste crash toch liever een airbag gehad dat had me (potentieel) veel leed kunnen besparen.

Nutteloos bij lowsiders zeker niet maar snap wel wat je bedoelt te zeggen.

Denk het niet, maar waar rijden de echte toppers mee? Of met niets? Dan denk ik dat dat je antwoord ook is?
 
Nutteloos bij lowsiders zeker niet maar snap wel wat je bedoelt te zeggen.

Denk het niet, maar waar rijden de echte toppers mee? Of met niets? Dan denk ik dat dat je antwoord ook is?
Ik heb niet kunnen vinden... Ben al aan het zoeken geweest voor de S1 GP maar voor zover ik kan zien rijden ze inderdaad zonder airbag.
Inderdaad ze doen hun werk zeker ook bij lowsiders maar daar is het gewone pak zelf vaak ruim voldoende.
 
Als het goed is gaat ie onder bepaalde snelheden (meende 60 op trackmode bij Ixon) ook niet af bij lowsiders, geen idee hoe Alpinestars dit verwerkt heeft.. maar ben bang dat er niet zo'n systeem bestaat voor de consument..
 
Interessant filmpje met vergelijk tussen de tech air race en tech 5:

En ik heb even zitten rekenen (in dollars weliswaar). Pas bij de 7e crash word de tech air race goedkoper. Grote voordeel van de tech air race is het vast erin ritsen, maar persoonlijk zou me dat het prijsverschil niet waard zijn. Na 2 jaar ben ik nu 2x gevallen en heb ik nu voor het eerst het vest opnieuw laten activeren. Theoretisch zou ik dus pas in 2026 goedkoper uit zijn.


Tech Air Race​
Tech 5​
Aanschaf​
€ 1.150,00​
€ 700,00​
Val 1​
€ 200,00​
Val 2​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 1.450,00​
€ 1.100,00​
Val 3​
€ 200,00​
Val 4​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 1.750,00​
€ 1.600,00​
Val 5​
€ 200,00​
Val 6​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 2.050,00​
€ 2.000,00
Val 7 (KANTELPUNT QUA KOSTEN)
€ 200,00​
Val 8​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 2.350,00
€ 2.500,00​
Val 9​
€ 200,00​
Val 10​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 2.650,00​
€ 2.900,00​
Val 11​
€ 200,00​
Val 12​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 2.950,00​
€ 3.400,00​
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nu ook pakken met een geïntegreerd airbag systeem te koop van RST. Dan heb je voor 899 een compleet pak én airbag systeem.
Iemand daar al ervaring mee?
 
Exclusief de abonnements kosten van de In&Motion unit hé dus er komt wel grofweg 450€ nog bij vergeet dat niet ;)
Maar inderdaad interessante pakken!
Waar is die 450 uit opgebouwd dan? Het aankopen van het airbagysteem?

Een abonnement is ook een optie. Ik heb een stukje van het internet gekopieerd. Een patroon bij een crash kost trouwens 99eu per stuk.

"Wanneer je jezelf aanmeldt voor het systeem met het aanmaken van een gebruikersprofiel, krijg je toegang tot een vrijblijvende abonnementenservice. Met een abonnement profiteer je van een onbeperkte garantie op het systeem en een materiële update: iedere drie jaar wordt het bedieningskastje vervangen door een recenter exemplaar. Rijd je een periode niet en blijft je machine op stal staan, kun je het abonnement opschorten. Idem voor circuitgebruik ; je kunt je abonneren puur voor de maanden dat je je rondetijden aan het aanscherpen bent.
Een maandelijks abonnement kost € 12,-, een jaarabonnement € 120,-.
Kies je voor de circuitoptie, betaal je € 8,- per maand óf € 25,- per jaar extra.

De Airbag serie van RST werkt samen met Airbagfabrikant In & Motion.

De voordelen van een in&motion airbag:
- lichter 0,8 kg (andere airbags in motorkleding wegen gemiddeld 1,8 kg)
- rekt mee
- Luchtiger
- Onzichtbaar
- Waterdicht!

De airbag kan 3 keer opgeblazen worden voordat hij voor controle terug moet naar RST.
Je kan zelf het patroon vervangen (3 keer)
Werkt op algoritme, bewegingsregistratie
Beschermt borstkas, buik, wervelkolom, nek en sleutelbeen.
Volledig CE-gecertificeerde kleding, protectie en airbag.
Ingebouwde CE-gecertificeerde rugprotector.
Kledingstuk is ontworpen met de benodigde rek en ruimte voor de airbag. (losse airbag kan te weinig ruimte krijgen bij het opblazen met gebroken borstbeen, ribben tot gevolg)
5-sterren SRA-beoordeleing
Kosten van een los patroon €99,- per stuk.

De airbag in&motion bestaat uit één box met twee algoritmes.
Beschikbaar voor straat en circuit gebruik.
Voortdurende verbetering – data over de motorrijder wordt automatisch naar de In&Motion servers gestuurd om de algoritmes te verrijken.
Draadloos, geen kabels of sensoren nodig op de motor
Elektronisch airbag-decetiesysteem heeft een ingebouwd algoritme voor activatie van het airbagvest – de airbag gaat dus niet zomaar af, alleen bij een ongeval!
Supersnelle detectie en opblazen <60ms (33ms detectie en 22ms opblazen)
Intelligente uitbreidbare technologie, software updates.

Hoe gaat het in zijn werk?
Je koopt bij ons een RST Airbag jas/pak en dan….
- Je ontvangt bij de aanschaf van een Airbag jas/pak een in&motion box
- Je gaat naar my.inemotion.com en maakt daar een account aan
- Je download de in&motion app
- In deze app koop of huur je een ledenpakket
- Activeer je account en ready to go!"
 
Interessant filmpje met vergelijk tussen de tech air race en tech 5:

En ik heb even zitten rekenen (in dollars weliswaar). Pas bij de 7e crash word de tech air race goedkoper. Grote voordeel van de tech air race is het vast erin ritsen, maar persoonlijk zou me dat het prijsverschil niet waard zijn. Na 2 jaar ben ik nu 2x gevallen en heb ik nu voor het eerst het vest opnieuw laten activeren. Theoretisch zou ik dus pas in 2026 goedkoper uit zijn.


Tech Air Race​
Tech 5​
Aanschaf​
€ 1.150,00​
€ 700,00​
Val 1​
€ 200,00​
Val 2​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 1.450,00​
€ 1.100,00​
Val 3​
€ 200,00​
Val 4​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 1.750,00​
€ 1.600,00​
Val 5​
€ 200,00​
Val 6​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 2.050,00​
€ 2.000,00
Val 7 (KANTELPUNT QUA KOSTEN)
€ 200,00​
Val 8​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 2.350,00
€ 2.500,00​
Val 9​
€ 200,00​
Val 10​
€ 300,00​
€ 200,00​
Kosten totaal​
€ 2.650,00​
€ 2.900,00​
Val 11​
€ 200,00​
Val 12​
€ 300,00​
€ 300,00​
Kosten totaal​
€ 2.950,00​
€ 3.400,00​
Toen ik de tech air race aanschafte was de 5 er nog niet. Al zou ik denk ik hiervoor wel gekozen hebben al kon deze al op track-stand.
Wel ben ik blij dat de Tech Air Race 2 x af kan gaan, aangezien ik op 1 dag 2 x gecrashed ben waarvan de 2e keer de airbag me echt wel gered heeft(1e x een schuiver).

En heb voor op straat ook een dianese airbag, achteraf gezien deze beter niet kunnen halen en de tech air race gewoon elke keer omzetten van straat naar circuit. Maar dan moet ik ook een nieuw straat pak(2-delig) aanschaffen waar de airbag in kan..
Waarschijnlijk iets in de winter op de kop tikken dan verkoop ik de smart jacket weer.
Dus mocht iemand interresse hebben:P
 
Wat ik me nog wel afvraag is of de airbag van de tech air race ook effectief beter is? Als ik de foto's vergelijk heeft deze meer compartimenten waardoor hij de kracht nog effectiever zou kunnen verdelen als de tech air 5.
Misschien geen wereld van verschil maar toch het vermelden waard.
 
Exclusief de abonnements kosten van de In&Motion unit hé dus er komt wel grofweg 450€ nog bij vergeet dat niet ;)
Maar inderdaad interessante pakken!
Ah word het prijs verschil al heel anders.

Waar is die 450 uit opgebouwd dan? Het aankopen van het airbagysteem?

Een abonnement is ook een optie. Ik heb een stukje van het internet gekopieerd. Een patroon bij een crash kost trouwens 99eu per stuk.

"Wanneer je jezelf aanmeldt voor het systeem met het aanmaken van een gebruikersprofiel, krijg je toegang tot een vrijblijvende abonnementenservice. Met een abonnement profiteer je van een onbeperkte garantie op het systeem en een materiële update: iedere drie jaar wordt het bedieningskastje vervangen door een recenter exemplaar. Rijd je een periode niet en blijft je machine op stal staan, kun je het abonnement opschorten. Idem voor circuitgebruik ; je kunt je abonneren puur voor de maanden dat je je rondetijden aan het aanscherpen bent.
Een maandelijks abonnement kost € 12,-, een jaarabonnement € 120,-.
Kies je voor de circuitoptie, betaal je € 8,- per maand óf € 25,- per jaar extra.

De Airbag serie van RST werkt samen met Airbagfabrikant In & Motion.

De voordelen van een in&motion airbag:
- lichter 0,8 kg (andere airbags in motorkleding wegen gemiddeld 1,8 kg)
- rekt mee
- Luchtiger
- Onzichtbaar
- Waterdicht!

De airbag kan 3 keer opgeblazen worden voordat hij voor controle terug moet naar RST.
Je kan zelf het patroon vervangen (3 keer)
Werkt op algoritme, bewegingsregistratie
Beschermt borstkas, buik, wervelkolom, nek en sleutelbeen.
Volledig CE-gecertificeerde kleding, protectie en airbag.
Ingebouwde CE-gecertificeerde rugprotector.
Kledingstuk is ontworpen met de benodigde rek en ruimte voor de airbag. (losse airbag kan te weinig ruimte krijgen bij het opblazen met gebroken borstbeen, ribben tot gevolg)
5-sterren SRA-beoordeleing
Kosten van een los patroon €99,- per stuk.

De airbag in&motion bestaat uit één box met twee algoritmes.
Beschikbaar voor straat en circuit gebruik.
Voortdurende verbetering – data over de motorrijder wordt automatisch naar de In&Motion servers gestuurd om de algoritmes te verrijken.
Draadloos, geen kabels of sensoren nodig op de motor
Elektronisch airbag-decetiesysteem heeft een ingebouwd algoritme voor activatie van het airbagvest – de airbag gaat dus niet zomaar af, alleen bij een ongeval!
Supersnelle detectie en opblazen <60ms (33ms detectie en 22ms opblazen)
Intelligente uitbreidbare technologie, software updates.

Hoe gaat het in zijn werk?
Je koopt bij ons een RST Airbag jas/pak en dan….
- Je ontvangt bij de aanschaf van een Airbag jas/pak een in&motion box
- Je gaat naar my.inemotion.com en maakt daar een account aan
- Je download de in&motion app
- In deze app koop of huur je een ledenpakket
- Activeer je account en ready to go!"
Volgens mij was circuit geen optie, “moest” je die wel nemen. Maar het fijne weet ik hier dan weer niet van. Weet wel dat ik dat geleuter met abo’s niet wilde en daarom de tech air race kocht.

Toen ik de tech air race aanschafte was de 5 er nog niet. Al zou ik denk ik hiervoor wel gekozen hebben al kon deze al op track-stand.
Wel ben ik blij dat de Tech Air Race 2 x af kan gaan, aangezien ik op 1 dag 2 x gecrashed ben waarvan de 2e keer de airbag me echt wel gered heeft(1e x een schuiver).

En heb voor op straat ook een dianese airbag, achteraf gezien deze beter niet kunnen halen en de tech air race gewoon elke keer omzetten van straat naar circuit. Maar dan moet ik ook een nieuw straat pak(2-delig) aanschaffen waar de airbag in kan..
Waarschijnlijk iets in de winter op de kop tikken dan verkoop ik de smart jacket weer.
Dus mocht iemand interresse hebben:P
Ik had destijds de keuze ook niet maar nu zou ik denk ik toch voor de tech 5 kiezen. Gewoon een te groot prijsverschil.
Tech air race tussen straat en weg switchen is wel wat omslachtig met de laptop en kabel. Ik gebruik hem nu dan ook niet op de weg.
Wat ik me nog wel afvraag is of de airbag van de tech air race ook effectief beter is? Als ik de foto's vergelijk heeft deze meer compartimenten waardoor hij de kracht nog effectiever zou kunnen verdelen als de tech air 5.
Misschien geen wereld van verschil maar toch het vermelden waard.
Volgens het filmpje wat ik plaatste zegt Alpinestars dat de tech air race en tech 5 net zo goed zijn.
 
Aanvulling: bij RST is de circuitoptie separaat. Je betaalt 8 euro per maand, of 125 per jaar.
Kunt losse maanden kopen, meen ik.

Als je beetje de aanbiedingen volgt kun je tussen 730 en 810 euro een airbagpak kopen.
Tel er de 400 abo bij en het is een nog betere aanbieding.
ik zou voor de huur kiezen en niet voor de koop.
Softwareupdates voor niets en als je na 3 jaar niet koopt krijg je een nieuw systeem,
of software. Koop je dan alsnog is het paar tientjes duurder dan de huur.
 
Ik heb inderdaad het abbo afgesloten, maar dan voor het airbag vest van Ixon.
Kosten:
12 euro per maand of 125 per jaar abbo kosten
25 euro per jaar circuit of 8 euro per maand.

Update`s krijg je zo`n 1x per 2 maanden gok ik.
ik doe zo`n 3 dagen rijden met een accu lading en is met een uurtje weer op geladen.

Twijfel om als ik een nieuw pak nodig heb en RST pak te kopen.
Nadeel blijft in mijn ogen dat als je je pak kapot valt direct ook het airbag systeem op nieuw moet kopen.
Wanneer je het vest draagt vervang je de cartridge en kan je met een ander pak zo weer door.
Het aantrekken vind ik wat minder handig gezien je hem los aan hebt maar niet meer als dat.
 
Waar is die 450 uit opgebouwd dan? Het aankopen van het airbagysteem?

Een abonnement is ook een optie. Ik heb een stukje van het internet gekopieerd. Een patroon bij een crash kost trouwens 99eu per stuk.
De maandelijkse 12 + 8 euro, en afkopen na 3 jaar voor 99€ of je koopt 'm in 1 keer af idd, precieze bedragen weet ik niet meer.
Patroon is in DE wat goedkoper meende ik.
Hij heeft mij gister iig gered.. een rotklap gemaakt na ik in de Bult van de motor gereden werd, dus aankoop meer dan waard :} :} :}

Edit; wat @-bassie- zegt dus, voor deze optie heb ik ook gekozen :Y
 
Iemand die de Ixon met in&motion gebruikt die weet of je als rijder de data na een crash kunt uitlezen? Kan ‘m gewoon met microusb -> usb aan laptop doen en mapje met bestanden zien, maar kan hier niks mee.
in&motion reageert vooralsnog niet op m’n vraag :+
 
Denk nu ook aan een een airbag. Alpinestars is waarschijnlijk de beste, maar lijkt op nul ventilatie en bedekt veel . Als ik het niet aan doe omdat het altijd te warm is dan heeft het ook geen zin. Of als je een kwartier nadat je van de motor af bent nog steeds zweet als een otter. Op andere forums lijkt de A* echt veel teveel te worden richting 90F / 32C, en dat is nu bijna normaal in het zuiden. Ik heb nu een textiel doorwaai pak met dikke rugbeschermer, maar dat is me te weinig bescherming. Overweeg nu Rev'it Ignition 3 (leer met mesh panelen voor en achter), en daaronder de Held In&Motion in de clip in versie.
Grote voordeel is dat de clip in versie (kan het dan natuurlijk niet echt inclippen) open is achter het mesh paneel / rits. En de omschrijving zegt dat het rugpaneel met gasfles en elektronica een luchtdoorlatende honingraatstructuur heeft, dus het mesh paneel aan de achterkant van de Revit zou dan ook een voordeel zijn.
En is één van de goedkoopste oplossingen, zeker als je lang of kort bent waarvoor revit broeken heeft. Ook in&motion prijs lijkt redelijk in vergelijking met anderen, zeker als je een nieuwe gasfles nodig hebt.
Dus een compromis, niet de beste bescherming, wel stukken beter dan een simpele rugbeschermer, leer op valpunten, en hopelijk nog heel aangenaam om te dragen
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag. Dainese heeft ook mooi spul, minder geventileerd, maar lengtematen gaat niet tenzij je custom wil betalen, €350 extra voor elk jas en broek. Jas lijkt me voor mij (ben lang) overbodig, gewoon één maat teveel waar airvest onder past, en mouwlengte is ok
 
Terug
Bovenaan Onderaan