Airbag topic

Grote voordeel is dat de clip in versie (kan het dan natuurlijk niet echt inclippen) open is achter het mesh paneel / rits. En de omschrijving zegt dat het rugpaneel met gasfles en elektronica een luchtdoorlatende honingraatstructuur heeft, dus het mesh paneel aan de achterkant van de Revit zou dan ook een voordeel zijn.
Ondanks dat dit circuit gerelateerd topic is, toch ff een tip. Als het een “clip in” is die je niet kan “clippen”, weet ik niet of die A lekker blijft zitten en B hoe die ploft áls die ploft.. als ie helemasl scheef onder je jassie zit en hij ploft met een val, kon het wel eens schade opleveren ipv voorkomen..
 
Het Held Clip-in eVest past eigenlijk alleen in de speciaal daarvoor geschikte pakken met clip-in voorbereiding. Het vest komt dan tussen de voering en het leer van het pak te zitten, waardoor het makkelijk aan te trekken is.
Vooral dat was voor mij de reden om voor dit systeem te kiezen. Met de losse vesten van andere merken had ik telkens ruzie met aantrekken en om het vest dan goed op zijn plek te houden.
 
Ben ik de enige die erin slaagt zijn tech air race vest op te laden, weg te hangen in de kast en ze er met lege batterij weer uit haalt omdat ze geactiveerd was
 
Ben ik de enige die erin slaagt zijn tech air race vest op te laden, weg te hangen in de kast en ze er met lege batterij weer uit haalt omdat ze geactiveerd was
Ja

Maar je hebt een dubbele veiligheid eigenlijk, schakelaar op het vest achterop en de sluiting.
Maar ik zet hem op dag 1 aan en laat hem het hele evenement aan staan.
 
Klopt maar blijkbaar was de sluiting in de kast op elkaar gaan hangen. Het was nu voor op de baan trouwens in een ride24 trui van alpinestars.
 
Voorlopig is de ervaring dat ze leverproblemen hebben…ben al sinds april bezig om er eentje te kopen.
Update: Ik geef het op… het is nu september en ik heb nog steeds geen RST-pak en de gezochte grootte.
Heb zelfs overwogen om een lelijke kleur te nemen, als de maat maar goed is…
Mijn dealer geeft nu aan dat de importeur zegt dat er leveringsproblemen bij de grondstoffen voor de airbag zijn.
Weer een verhaal… zo is er elke keer iets.
Zoals ik schreef; ik probeer vanaf april al een pak met airbag van RST te kopen, het mag gewoon niet lukken.

Wat dit betekent als je een keer service oid nodig hebt van RST…?

Voor de hele grote, en hele kleine MF-ers; vandaag koop je zo een pak bij FC Moto voor 688,= euro.
Geen geld vind ik.
 
Update: Ik geef het op… het is nu september en ik heb nog steeds geen RST-pak en de gezochte grootte.
Heb zelfs overwogen om een lelijke kleur te nemen, als de maat maar goed is…
Mijn dealer geeft nu aan dat de importeur zegt dat er leveringsproblemen bij de grondstoffen voor de airbag zijn.
Weer een verhaal… zo is er elke keer iets.
Zoals ik schreef; ik probeer vanaf april al een pak met airbag van RST te kopen, het mag gewoon niet lukken.

Wat dit betekent als je een keer service oid nodig hebt van RST…?

Voor de hele grote, en hele kleine MF-ers; vandaag koop je zo een pak bij FC Moto voor 688,= euro.
Geen geld vind ik.
Herkenbaar.... Mijn dealer was wat specifieker. De pakken opzich zijn niet het probleem. De chip(s) voor het airbagysteem zijn niet leverbaar. Dit is iets wat nu in meer sectoren speelt, zoals de automotive.
Ik heb nu zelf geen haast meer, het trackday seizoen is toch (nagenoeg) voorbij.
 
Oops. En ja ook met doorwaaipak op circuit gereden en lowsider gedaan. Geen lichamelijke schade maar doorwaai wel helemaal weg.
Als je met een doorwaaipak op het circuit gelaten wordt vraag ik mij ernstig af wat voor organisatie dit toelaat.....of was het zo'n knmv dagje?...
 
Aankomende vrijdag ga ik voor het eerst met mijn nieuwe pak (Alpinestars GP Tech V3 met Tech-Air Race vest) het circuit op. Tot nu toe alleen ervaring ermee op straat. Het gevoel van veiligheid, met het vest in de straat-modus uiteraard, op straat is groot. Dat komt misschien ook wel omdat de LED-statuslampjes zo duidelijk aanwezig op de onderarm. Je weet dat het goed zit en dat je rondrijdt met extra veiligheid.
Ik denk dat het gevoel op het circuit nog veel groter is.

Ik hoop er echter nooit gebruik van te hoeven maken.
 
Aankomende vrijdag ga ik voor het eerst met mijn nieuwe pak (Alpinestars GP Tech V3 met Tech-Air Race vest) het circuit op. Tot nu toe alleen ervaring ermee op straat. Het gevoel van veiligheid, met het vest in de straat-modus uiteraard, op straat is groot. Dat komt misschien ook wel omdat de LED-statuslampjes zo duidelijk aanwezig op de onderarm. Je weet dat het goed zit en dat je rondrijdt met extra veiligheid.
Ik denk dat het gevoel op het circuit nog veel groter is.

Ik hoop er echter nooit gebruik van te hoeven maken.
Grappig, ik ervaar dat totaal niet zo.
Kijk ook niet/amper naar de LED.
Ik rij er dan niet mee op straat maar begin circuitdag zet ik hem aan en voor elke sessie kijk ik 1x of er geen rood lampje brand en verder helemaal niet.
 
Het is ook niet dat ik continu naar de LED's kijk natuurlijk. Maar af en toe bij een verkeerslicht een snelle blik doe ik wel.
Denk inderdaad dat ik op het circuit ook maar eenmalig bij aanvang van de sessie ernaar kijk. Daarna zijn m'n ogen ergens anders op gericht.
 
Het is ook niet dat ik continu naar de LED's kijk natuurlijk. Maar af en toe bij een verkeerslicht een snelle blik doe ik wel.
Denk inderdaad dat ik op het circuit ook maar eenmalig bij aanvang van de sessie ernaar kijk. Daarna zijn m'n ogen ergens anders op gericht.
Nee op circuit word hem dat niet, maar ik dénk dat ik dat op de weg ook niet zou doen.
Maar ik sta er nog steeds in met "Baat het niet schaad het niet"
 
Vandaag mn rst pro series airbag pak binnen gekregen, maat L. Helaas niet de pasvorm die bij mijn lichaamsbouw past. Hij valt wat te ruim rond mijn middel en bovenbenen. De lengte is wel goed, dus een maat kleiner (M) gaat hem ook niet worden helaas. 😭

Mocht er iemand intresse hebben, hij is in Nederland nergens leverbaar... Anders gaat deze weer terug naar Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mn rst pro series airbag pak binnen gekregen. Helaas niet de pasvorm die bij mijn lichaamsbouw past. Hij valt wat te ruim rond mijn middel en bovenbenen. De lengte is wel goed, dus een maat kleiner (M) gaat hem ook niet worden helaas. 😭

Mocht er iemand intresse hebben, hij is in Nederland nergens leverbaar... Anders gaat deze weer terug naar Duitsland.
M is maat 52, denk ik. Voor mij helaas te klein. Misschien foto posten?
 
Vandaag mn rst pro series airbag pak binnen gekregen, maat L. Helaas niet de pasvorm die bij mijn lichaamsbouw past. Hij valt wat te ruim rond mijn middel en bovenbenen. De lengte is wel goed, dus een maat kleiner (M) gaat hem ook niet worden helaas. 😭

Mocht er iemand intresse hebben, hij is in Nederland nergens leverbaar... Anders gaat deze weer terug naar Duitsland.
Pak in laten nemen bij een bedrijf als De zilveren naald geen optie??
 
Verhip, krijg net een melding van Alpinestars om de software van mijn Tech-Air 5 te updaten.
Zie ik in de settings dat ik nu ook kan kiezen tussen street en race.
Zal ik niks mee doen, omdat ik niet het circuit op ga.
Maar wel netjes dat ze die software gratis beschikbaar gesteld hebben.
1B91BFEC-FA9A-47ED-973A-FD4B9DC7F829.jpeg
 
Ik weet niet of dit vest al eens is geopperd, maar dit lijkt me zelf wel een goede :)

Voor méér geld krijg je minder bescherming.

Waar zie jij de voordelen t.o.v. de exemplaren van bijvoorbeeld Alpinestars ?
 
Voor méér geld krijg je minder bescherming.

Waar zie jij de voordelen t.o.v. de exemplaren van bijvoorbeeld Alpinestars ?
Hoezo minder bescherming? Op het oog/tekst lees ik dat de airbag een hoog volume biedt en dus ook erg veilig is.
Verder is het een vest voor over je pak (voor en nadelen zijn al benoemd) en de sliders van de airbag kunnen eventueel ook vervangen worden in geval van een crash. Het patroon kun je ook zelf eenvoudig vervangen.
De tech air 5 zal zeker ook goed zijn begrijp me niet verkeerd, maar als je voorkeur uitgaat naar een vest over je pak heen is dit naar mijn mening zeker een goede kandidaat. Deze past namelijk altijd itt de techair5 waarbij je zeker moet zijn dat je nog minimaal 4 cm ruimte hebt qua borstomvang en ook dit vest gaat elektronisch af i.p.v. via een koordje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan