Airbag topic

Ik heb nu een Dainese D'air, pak zit perfect en ook nog in standaard maat O-)
Gewoon pakken gaan passen, moet goed zitten!
Ik weet dat Damen ook airbag pakken maakt met de Alpinestars vest.
 
Op de Held site staat hij ook zonder koord maar alsnog.
Ik zie het, wat ik zo zie is die nagenoeg identiek aan Ixon dus zal ook onder raceoverall kunnen.
Prijsverschil 50€ nihil haha.

Ik heb nu een Dainese D'air, pak zit perfect en ook nog in standaard maat O-)
Gewoon pakken gaan passen, moet goed zitten!
Ik weet dat Damen ook airbag pakken maakt met de Alpinestars vest.
Das leuk als je een nieuw pak moet inderdaad, ik zou ook graag een airbag willen maar heb net paar maanden terug een nieuw pak gekocht, dus dan is een vest de “enige optie” :P
 
Ik heb nu een Dainese D'air, pak zit perfect en ook nog in standaard maat O-)
Gewoon pakken gaan passen, moet goed zitten!
Ik weet dat Damen ook airbag pakken maakt met de Alpinestars vest.

Dainese pak wil ik niet, want ik wil niet na 1x vallen mijn pak op moeten sturen.
Die Damen pakken zijn helemaal belachelijk duur en om eerlijk te zijn heb ik over Damen al teveel slechte ervaringen gelezen. Of dat terecht is weet ik niet maar waar rook is...

Dus ik blijf bij mijn opties sofar, PBS en Alpinestars Tech Air.
 
Op de website van heb heb ik ondertussen kunnen vinden dat het clip-in vest niet geschikt is voor over strakke leren pakken, dus niet voor circuitgebruik.
 
Ik ga waarschijnlijk voor een tech air race van alpinestars.
Deze geeft meer bescherming dan de dainese misano d air, welke alleen de bovenkant van de romp beschermd via airbag.
De dainese mugello van bijna 4000€ bied ongeveer dezelfde bescherming als het tech air vest.
Vorig jaar mijn bekken gebroken tijdens de endurance en inmiddels begin ik weer redelijk te herstellen en aan racen te denken.
De heupprotectie bij alpinestars ziet er ook beter uit dan bij dainese,voorheen nooit naar gekeken....had ik dat maar wel gedaan ,had me een hoop leed lunnen besparen.
Ben nu 3x in een dainese overall middensegment gecrasht en 3x opengescheurd bij overgang textiel naar leder.
De combi alpinestars gp tech v3 suit en airtech race vest kost zo n 2500€ samen.
 
de uitleg hier Ixon Airbagmoto


Service abonnement: de prijs
De airbagjas IX-Airbag U03 bestaat uit de jas en een service abonnement. De mogelijkheden voor dit abonnement zijn de volgende:

  • 12 € per maand na inschrijving bij In&Motion
  • Mogelijkheid tot eenmalige betaling per jaar van 120 € (10 € per maand)
  • Mogelijkheid om een definitief abonnement te nemen aan 399 €
  • Mogelijkheid om eigenaar te worden van de In&Box na drie jaar aan 99 €
  • 8 € per maand om de ‘piste’ optie te activeren met een verschillend algoritme of 25 € per jaar. Deze maandelijkse optie kan geannuleerd worden na één maand.
  • Mogelijkheid om het abonnement te onderbreken en het later opnieuw op te starten (de In&Box opsturen naar In&Motion)

Dit wil je toch allemaal niet. Een airbag heeft 1 functie: afgaan als het moment daar is. Moeten nadenken of de juiste optie wel of niet aan staat, of is verlopen, helpt dan niet. Moeten opsturen om zaken te activeren, daar heb je morgen / over een week niks aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
ja klopt, maar dat is als je hem wilt onderbreken, mogelijk een optie in de winter bijvoorbeeld.
dus niks opsturen als je hem wilt actieveren. ;)

Daarnaast heb ik de ixon airbag gekocht maar nog niet binnen.
 
ja klopt, maar dat is als je hem wilt onderbreken, mogelijk een optie in de winter bijvoorbeeld.
dus niks opsturen als je hem wilt actieveren. ;)

Daarnaast heb ik de ixon airbag gekocht maar nog niet binnen.
En hoe zit het dan als je het vergeet te 'verlengen' en je gaat op je gezicht?

Daarnaast ben ik zwaar principieel tegen dit soort constructies. Het is anders wanneer bij een product een bepaalde dienstverlening zit. Een PS4 kun je stand alone gebruiken, maar voor online te gamen moet je voor de service betalen. Helemaal prima.

Maar dit is een stand alone product en moet gewoon werken. Er is geen enkele vorm van dienstverlening. Nu blijf je betalen voor het gebruik terwijl je al hebt betaald voor het bezit. Maak er dan een lease constructie van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
En hoe zit het dan als je het vergeet te 'verlengen' en je gaat op je gezicht?

Daarnaast ben ik zwaar principieel tegen dit soort constructies. Het is anders wanneer bij een product een bepaalde dienstverlening zit. Een PS4 kun je stand alone gebruiken, maar voor online te gamen moet je voor de service betalen. Helemaal prima.

Maar dit is een stand alone product en moet gewoon werken. Er is geen enkele vorm van dienstverlening. Nu blijf je betalen voor het gebruik terwijl je al hebt betaald voor het bezit. Maak er dan een lease constructie van.
Het is ook lease maar je kan ook direct aftikken en hij is van jou 😉
 
Dainese pak wil ik niet, want ik wil niet na 1x vallen mijn pak op moeten sturen.
Die Damen pakken zijn helemaal belachelijk duur en om eerlijk te zijn heb ik over Damen al teveel slechte ervaringen gelezen. Of dat terecht is weet ik niet maar waar rook is...

Dus ik blijf bij mijn opties sofar, PBS en Alpinestars Tech Air.
Hey,

Ben zelf op zoek naar een nieuw pak. Ik ga kiezen voor maatwerk, ik pas niet in gewone maten. Ik overweeg om dat te laten doen bij Damen en te kiezen voor het Alpinestars airbag systeem. Nu spreek je van slechte ervaringen met pakken van Damen. Kan je voorbeelden geven? Heeft iemand anders daar een andere mening over?
 
Maar... Bij Alpinestars moet je toch ook elk jaar(of elke 2 jaar?) betalen voor een servicebeurt?
Die kosten moet je ook meenemen.

Ik ben serieus op zoek naar een pak met airbag. Ik geloof niet in het principe met een koord, dus losse vesten en het pak van Held vallen af. En dus ook Gimoto (mèt bekkenprotectie!)
Pasvorm van Alpinestars is helaas niet de mijne. Het voordeel van dit merk: na val hoef je niet meteen te stoppen met rijden omdat je een tweede partoon hebt, en dus, mits gezond weer kunt opstappen. Je zou ookzonder vest kunnen rijden met een oiderwets rugprotector. Wel heb ik vraagtekens bij de stekkerverbinding tussen vest en pak. Maar dat is mijn gevoel.Als er hier mensen zijn met ervaring daarmee; ik hoor graag....

Dainese past mij (vreemd genoeg) perfect. Nadeel; de prijs en het feit dat je na een valpartij meteen klaar bent en het pak moet opsturen. Maar als er een mooie aanbieding voorbij komt koop ik de Mugello.

En verder... iS het jammer dat andere merken nog geen serierijpe versie met airbag hebben.
Ik weet twee merken die vol op testen met airbag in een racepak, maar verkopen doen ze niet.
En mij uitnodigen om mee te teseten doen ze ook niet....
 
Hey,

Ben zelf op zoek naar een nieuw pak. Ik ga kiezen voor maatwerk, ik pas niet in gewone maten. Ik overweeg om dat te laten doen bij Damen en te kiezen voor het Alpinestars airbag systeem. Nu spreek je van slechte ervaringen met pakken van Damen. Kan je voorbeelden geven? Heeft iemand anders daar een andere mening over?

Eigen ervaring; zonder te vallen, en met netjes zorgen voor mn pak met schoomaken en vervoeren:
naad van mn been scheurt gewoon helemaal open.
Eigenlijk jammer want de mogelijkheid om een airbagpak te kopen en voor onderhoud gewoonin NL
terecht te kunnen vind ik zeeer positief
 
Dat zo'n vest je hoop ellende kan besparen is onder tussen wel duidelijk. Maar het staat allemaal duidelijk nog in de kinderschoenen met de losse vesten. Een d air pak kan ik niet betalen, ixon vest spreekt me het meeste aan door de prijs. Maar vraag me wel af of het net zo effectief is als een dainesse of Alpinestars airbagpak.
 
Kinderschoenen? In geval van hit-air vest dan wel sinds 1985.

En dat het werkt kan ik je vertellen uit eigen ervaring.
 
Een vest over je pak en met een koordje...op de weg prima ,maar voor een serieuze circuitrijder/racer?
Maar is natuurlijk altijd beter dan niets.
 
Hey,

Ben zelf op zoek naar een nieuw pak. Ik ga kiezen voor maatwerk, ik pas niet in gewone maten. Ik overweeg om dat te laten doen bij Damen en te kiezen voor het Alpinestars airbag systeem. Nu spreek je van slechte ervaringen met pakken van Damen. Kan je voorbeelden geven? Heeft iemand anders daar een andere mening over?
Maar... Bij Alpinestars moet je toch ook elk jaar(of elke 2 jaar?) betalen voor een servicebeurt?
Die kosten moet je ook meenemen.

Ik ben serieus op zoek naar een pak met airbag. Ik geloof niet in het principe met een koord, dus losse vesten en het pak van Held vallen af. En dus ook Gimoto (mèt bekkenprotectie!)
Pasvorm van Alpinestars is helaas niet de mijne. Het voordeel van dit merk: na val hoef je niet meteen te stoppen met rijden omdat je een tweede partoon hebt, en dus, mits gezond weer kunt opstappen. Je zou ookzonder vest kunnen rijden met een oiderwets rugprotector. Wel heb ik vraagtekens bij de stekkerverbinding tussen vest en pak. Maar dat is mijn gevoel.Als er hier mensen zijn met ervaring daarmee; ik hoor graag....

Dainese past mij (vreemd genoeg) perfect. Nadeel; de prijs en het feit dat je na een valpartij meteen klaar bent en het pak moet opsturen. Maar als er een mooie aanbieding voorbij komt koop ik de Mugello.

En verder... iS het jammer dat andere merken nog geen serierijpe versie met airbag hebben.
Ik weet twee merken die vol op testen met airbag in een racepak, maar verkopen doen ze niet.
En mij uitnodigen om mee te teseten doen ze ook niet....

Zoals Marcel idd aangaf, veel berichten over scheurende naden. Vind ik dusdanig verontrustend dat ik er dan weinig vertrouwen in heb en daarbij zijn ze ook vrij duur.

Alpinestars vest kan je 2x mee vallen en dan moet je hem opsturen voor nieuwe patronen, op dat moment zullen ze hem verder ook helemaal nakijken maar verder zover ik weet geen onderhoud nodig.
 
@rsvfrank inderdaad woon/werk gebruik voor mij dus ideaal. Activatie via touw zie ik daarbij ook niet als nadeel. Verder geen enkele service kost. De capsules vervang je gewoon zelf met de meegeleverde tools.

Met circuit geen enkele ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan