Airbag topic

Het aantrekken was voor mij één van de redenen om een techair 10 te kopen.
Gisteren voor het eerst het vest de hele dag aangehad. Zit comfortabel. Ik heb hem gelukkig niet getest in opgeblazen toestand.
 
Ik had al bijna spijt, dacht als dat zo iedere keer moet?
maar nu perfect geen probleem en ik kan het nu ook gebruiken onder mijn textiel jas.
tot nu toe erg tevreden met de tech air 5 8-)
 
Ik heb vandaag de Tech Air 5 geprobeerd en helaas past deze niet onder mijn leren jas. Hij zit dan dermate strak dat ik echt slecht kan bewegen.
Zonder vest heb ik genoeg ruimte, maar het vest heeft een backprotector met daarbovenop nog eens een knobbel voor de computer/gas canisters. De verkoper zei dat ik evt kon kijken naar een andere jas die tech-air ready was.

Ik wilde al teleurgesteld de winkel verlaten tot ik ook het Dainese smart jacket zag liggen. Deze kon heel mooi over mijn leren pak (eronder ging al beter dan met Tech Air 5, maar nog altijd niet genoeg ruimte). Daarbij kan hij weer onder (of over) mijn textiel/stads-jas etc.
Ik rij 99% op straat met een incidentele circuitdag, dus ik heb besloten om de Dainese smart jacket aan te schaffen :)

Hij valt ook mooi weg bij de kleurstelling van mijn motorpak, dus ik ben er blij mee.
 
Dit is precies waarom ik voor Held (met clip-in technology) icm. In&Motion ben gegaan. Je klikt het vest in je jas of overall. Daarbij komt in mijn overall het airbag vest tussen het leer en de “binnenvoering”. Ook is het vest ruim genoeg om er meerdere lagen onder te dragen.

Goed idee van Stief DB; als nog iemand een referral-code zoekt voor korting op het abbo, stuur maar een DM!
 
Dit is precies waarom ik voor Held (met clip-in technology) icm. In&Motion ben gegaan. Je klikt het vest in je jas of overall. Daarbij komt in mijn overall het airbag vest tussen het leer en de “binnenvoering”. Ook is het vest ruim genoeg om er meerdere lagen onder te dragen.

Goed idee van Stief DB; als nog iemand een referral-code zoekt voor korting op het abbo, stuur maar een DM!
Clip-in kende ik nog niet. Dan heb je ook een pak nodig van Held lijkt mij?
 
Dat klopt ja. Held maakt best een hoop kleding met de clip-in voorziening. Ik heb inmiddels een overall (voor op circuit) en een jas voor op straat zodat ik mijn airbag vest overal kan gebruiken.
 
Is het niet zo dat de race algoritmes onderscheid kunnen maken tussen een lowsider en highsider en soms bij lowsiders bewust niet afgaan?
Het is wel bijzonder dat hij dan bij het tot stilstand komen wel afgaat.
 
Is het niet zo dat de race algoritmes onderscheid kunnen maken tussen een lowsider en highsider en soms bij lowsiders bewust niet afgaan?
Het is wel bijzonder dat hij dan bij het tot stilstand komen wel afgaat.
In&Motion gaat bij track mode met een lowside onder de 50 of 60 niet af dacht ik.
Ik weet niet welk merk Isaac Vinales gebruikt tho. Pak is van Rewin.
 
Ik heb nu een dainese pak maat 110 die precies goed zit, maar wil graag een airbag. De airbag past niet onder mijn huidige pak, dus ik overweeg:

1) Maatpak Dainese met airbag (~2.5k-3k)
+ past precies & 2 airbag ladingen
- lange levertijd & geen heup airbag

2) Dainese van het rek maat 116 kopen(zou precies de juiste marge voor airbag geven) en Tech Air 10 eronder. (2.1k)
+ heup airbag & lekker snel binnen
- pas wellicht iets minder & 1 lading

Welk van de opties zouden jullie adviseren? vergeet ik nog iets in mijn overwegingen?
 
Ik vind elke meerprijs gerechtvaardigd om niet te lopen hannesen om mijn pak aan te krijgen en dat de airbag op de goede plek zit. Ik zou dus (als het 1 van die 2 moet zijn) voor optie 1 gaan.
 
Voor dat prijsverschil zou ik ook voor een maatpak gaan.

Je zou nog kunnen overwegen om een airbag compatibel pak aan te schaffen die precies goed met een los vest eronder.
Maar met jouw budget zou ik voor een maatpak gaan.
 
Ik zou voor optie 2 gaan. Ik heb zelf ook een techair 10 onder een airbag ready pak (van ixon). De techair10 trek je aan als een onderpak en gaat veel makkelijker aan onder je pak (dan b.v. een techair 5 of ixon vest), omdat deze ook om je benen en heupen zit.
Ik heb expres niet voor optie 1 gekozen, omdat je bijeen val ook je hele pak kwijt bent voor een herlading. Bij een losse airbag kun je altijd nog overwegen om zonder ter rijden als het vest nog niet herladen is.
 
Voor 2.5-3k kun je ook een Tech-Air 10 met een maatpak krijgen, in ieder geval bij Damen.
Ik zou ook voor een maatpak gaan, om de reden die Roy zegt (tenzij je 110% zeker weet dat die 116 perfect zit). En ik ben heel blij met mijn Tech-Air 10, makkelijk aan te trekken, de beste bescherming die er is.
 
Voor 2.5-3k kun je ook een Tech-Air 10 met een maatpak krijgen, in ieder geval bij Damen.
Ik zou ook voor een maatpak gaan, om de reden die Roy zegt (tenzij je 110% zeker weet dat die 116 perfect zit). En ik ben heel blij met mijn Tech-Air 10, makkelijk aan te trekken, de beste bescherming die er is.
Ik heb hele slechte verhalen over Damen maatpakken gehoord, zijn ze tegenwoordig wel weer goed?
 
Ik heb nu mijn derde Damen maatpak, ik ben er erg tevreden mee. Ik ben met een ook behoorlijk gecrasht en toen heeft het absoluut gedaan wat het moest doen.

Klantenservice is ook super in mijn ervaring. Bij een van de pakken bleken de kuiten te wijd (teveel leer, wat vervelend ging plooien). Na een half seizoen werd dat dat nog steeds kostenloos vermaakt.

Wat voor verhalen heb je gehoord? Helpt dit?
 
Ik heb nu mijn derde Damen maatpak, ik ben er erg tevreden mee. Ik ben met een ook behoorlijk gecrasht en toen heeft het absoluut gedaan wat het moest doen.

Klantenservice is ook super in mijn ervaring. Bij een van de pakken bleken de kuiten te wijd (teveel leer, wat vervelend ging plooien). Na een half seizoen werd dat dat nog steeds kostenloos vermaakt.

Wat voor verhalen heb je gehoord? Helpt dit?
Ik heb 1 klacht gehoord van 1 persoon, dus dit hoeft zeker niet waar te zijn voor alle Damen pakken. Deze persoon had een schuiver gemaakt met een Damen maatpak en eindigde zo ongeveer naakt in de grintbak omdat meerdere stiksels het begaven. Hij zweerde nu bij Dainese pakken omdat hij daar betere ervaringen mee had. Nogmaals, geen betrouwbaar onderzoek en sample size=1 dus ik wil hier niet Damen mee afvallen of slechte reclame maken.
Ik heb zelf ook al wat (hoge snelheid) schuivertjes mogen maken met Dainese en dat is tot nu to ook altijd goed ge/bevallen, dus ben niet heel gemotiveerd om over te stappen.
 
DAMEN is best goed daar is niets mis mee. Ik heb al veel andere pakken ook kapot zien gaan waaronder ook 2000 en 5000 EURO DAINESE pakken.

Heb zelf de vorige week nog een DAMEN pak afgeschreven bij 160km uur dan mag/kan je verwachten dat je het daarna niet meer kunt dragen :X
 
DAMEN is best goed daar is niets mis mee. Ik heb al veel andere pakken ook kapot zien gaan waaronder ook 2000 en 5000 EURO DAINESE pakken.

Heb zelf de vorige week nog een DAMEN pak afgeschreven bij 160km uur dan mag/kan je verwachten dat je het daarna niet meer kunt dragen :X
Theeeerink!
Wat doen jullie allemaal?
Hopelijk alles op een circuit gebeurd.
 
Ik heb 1 klacht gehoord van 1 persoon, dus dit hoeft zeker niet waar te zijn voor alle Damen pakken. Deze persoon had een schuiver gemaakt met een Damen maatpak en eindigde zo ongeveer naakt in de grintbak omdat meerdere stiksels het begaven. Hij zweerde nu bij Dainese pakken omdat hij daar betere ervaringen mee had. Nogmaals, geen betrouwbaar onderzoek en sample size=1 dus ik wil hier niet Damen mee afvallen of slechte reclame maken.
Ik heb zelf ook al wat (hoge snelheid) schuivertjes mogen maken met Dainese en dat is tot nu to ook altijd goed ge/bevallen, dus ben niet heel gemotiveerd om over te stappen.
Ik denk dat je dit bij ieder merk wel hebt. Er is altijd wel iemand niet tevreden, of er is altijd wel iemand die een slechte ervaring heeft met een bepaald merk pak.

Ik rij zelf in een Damen pak en overweeg een opmaat airbag pak. Ik zou dan juist weer voor Damen gaan om het feit dat ze op het circuit zitten/in NL zitten. Makkelijk voor wat betreft service/reparatie. Maat van mij was vorig jaar z’n dainese airbag pak 7 week kwijt na een crash omdat hij terug moest naar Italië. Ik heb mij Damen pak ook een keer laten repareren na een crash, die was in een week klaar. Zulke dingen zijn ook wat waard als je het mij vraagt.
 
Ik heb mij Damen pak ook een keer laten repareren na een crash, die was in een week klaar. Zulke dingen zijn ook wat waard als je het mij vraagt.
Ik heb recent bij Damen nog navraag gedaan voor reparatie. Ze hebben 5 tot 6 weken nodig voor reparatie en minimaal 10 voor een nieuw pak....
 
Terug
Bovenaan Onderaan