Airbag topic

Je hebt gelijk: Ixon geeft aan dat het onder elk pak kan. Ik weet niet hoe strak
jouw pak zit, maar ik heb nauwelijks ruimte voor mijn Büse Belluno vest met
rugprotector. Ik vrees/denk dat je bij dit airbag vest een maat groter van raceoverall
nodig hebt. Maar dat is een aanname, als iemand hier daar al ervaring mee heeft dan hoor ik
dat graag.

Is het bij Ixon nog steeds zo dat de lucht pas uit t vest gaat als de patroon wordt
verwijderd? Dan zou ik het niet aandurven. Het idee dat je er af stuitert, het niet breed hebt
en dat je borst klem zit tegen de airbag totdat jij je pak uitdoet (hoe?) en je de lucht aflaat.
Iemand die weet of hun systeem nog steeds zo werkt?

Nee onder mijn huidige pak zal het zeker niet kunnen. Echter bij GPmoto in Dingden (net over de grens bij mij) kunnen ze zo'n vest handmatig opblazen en kan je dus testen of het onder je huidige pak past. Dus hoeveel ruimte ed durf ik ook niet te zeggen, maar je moet idd wel ruimte hebben.

Nee dat is niet zo. Race maatje heeft zo'n vest en is er in de 4u endurance vanaf gegaan. Maar hij loopt wel langzaam leeg.
 
En je moet niet vergeten, hij komt in plaats van je rugprotector.
Met mn huidige pak heb ik met rugprotector en borstprotector een klein beetje ruimte over.
Zonder beide protectoren heb ik echt ruimte over.. :Y
 
Als je pak groot genoeg is om zo'n opgeblazen vest eronder te hebben zit veel te ruim/ gaat flapperen. Daarnaast denk ik dat het op warmere dagen veel te heet is om een gesloten vest eronder te doen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn Dainese Misano D'air 2, gelukkig nog niet uitgetest op het asfalt maar bewegingsvrijheid is ook super belangrijk.
 
Als je pak groot genoeg is om zo'n opgeblazen vest eronder te hebben zit veel te ruim/ gaat flapperen. Daarnaast denk ik dat het op warmere dagen veel te heet is om een gesloten vest eronder te doen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn Dainese Misano D'air 2, gelukkig nog niet uitgetest op het asfalt maar bewegingsvrijheid is ook super belangrijk.
Mwoah, daar zou ik niet zo bang voor zijn. Het is niet dat je gelijk 2 maten meer nodig.
 
In&motion (data van oa Ixon vest) bij Furygan op EICMA :Y
53FB7B19-8DE0-4A65-A41F-90C15360103C.png
 
Systeem wordt ingeritst, kan niet vinden of er met een kabel wordt geactiveerd of stand alone is.
Op foto's op hun website lijkt het stand alone, geen kabel te zien.
Verder weinig info nog ...
 
Leesnet een reclame van Gimoto; hun vest is los en kun je onder elk ander pak dragen.
En dan komt het "onder elk ander pak dat geschikt is voor airbag-gebruik".
Dus in eerste instantie zeggen zonder elk pak, en vervolgens is dat toch niet zo.:(

Tis maar dat je het weet......
 
Leesnet een reclame van Gimoto; hun vest is los en kun je onder elk ander pak dragen.
En dan komt het "onder elk ander pak dat geschikt is voor airbag-gebruik".
Dus in eerste instantie zeggen zonder elk pak, en vervolgens is dat toch niet zo.:(

Tis maar dat je het weet......

Ja, denk dat ze bedoelen onder elk pak dat de ruimte heeft maar je hebt er geen verder aangepast pak voor nodig.

Luuk van PBS heeft aangegeven door gezondheidsredenen het bedrijf even op een laag pitje te zetten dus omdat ik mijn zinnen eigenlijk op de Alpinestars Tech Air heb gezet zit ik nu dus aan 4SR en Damen vast. Andere opties zijn er niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag een Alpinestars gp tech v3 tech air gepast.
Helaas val ik net tussen een 52 en 54 in dus niet geslaagd.
Met airbag vest wel erg zwaar en lomp, de rugprotector die geintergreerd is ,is erg stug ,zeker in vergelijking met bv een dainese wave rugprotector.

Ze hadden daar ook de nieuwe Dainese stand alone airbag vest, zonder kabeltje maar toch erg toergericht, dikke stof en ,zo lijkt het, niet erg ademend..20191113_123224.jpg20191113_123243.jpg20191113_123206.jpg

In december komt het nieuwe systeem van gimoto uit.
Deze kan naar believen met kabel of met een losse zender gebruikt worden,interessant .


 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag een Alpinestars gp tech v3 tech air gepast.
Helaas val ik net tussen een 52 en 54 in dus niet geslaagd.
Met airbag vest wel erg zwaar en lomp, de rugprotector die geintergreerd is ,is erg stug ,zeker in vergelijking met bv een dainese wave rugprotector.

Ze hadden daar ook de nieuwe Dainese stand alone airbag vest, zonder kabeltje maar toch erg toergericht, dikke stof en ,zo lijkt het, niet erg ademend..Bekijk bijlage 1443127Bekijk bijlage 1443128Bekijk bijlage 1443129

In december komt het nieuwe systeem van gimoto uit.
Deze kan naar believen met kabel of met een losse zender gebruikt worden,interessant .


Ben dan vooral benieuwd naar de antenne of die buiten de kuip moet of er in mag.
Ik heb het idee dat het pak het ziet als de afstand ineens te groot word tussen antenne en vest?
 
Had vanmiddag contact gezocht met Ixon official (wou graag een vest passen onder mn pak) maar ik krijg dit terug:

“Hello,
I’m sorry but you can’t wear it under a spidi suit, we really dont recommand it.”




Tot zover “onder elk pak te gebruiken” :/..
 
Of hij zegt plof als de verbinding wegvalt 🙄

Ik denk dat we hetzelfde bedoeling?

Had vanmiddag contact gezocht met Ixon official (wou graag een vest passen onder mn pak) maar ik krijg dit terug:

“Hello,
I’m sorry but you can’t wear it under a spidi suit, we really dont recommand it.”




Tot zover “onder elk pak te gebruiken” :/..

Oh?
Zou eens terug sturen "Waarom dan?" Wat zijn de voorwaarden wanneer het wel of niet kan?
 
Snap wel waarom ze dat schrijven.
Als je het onder een losse jas draagt en hij ploft is er altijd wel ruimte voor het opblazen (jas schuift omhoog). Onder een strak zittend pak (heb ik ook) is het maar de vraag of er ruimte genoeg is om lekker op te blazen en daarmee voldoende bescherming te bieden. Daarom snap ik dat ze adviseren om te laten checken bij een dealer of er voldoend ruimte is. Tenminste dat had ik ergens gelezen. Mijn eigen conclusie is dat zo'n vest NIET gaat passen onder mn huidige pak, het is te krap in de lengte voor zo'n vest om op te blazen.

Dus bij een volgend pak nog eens goed over nadenken wat dan de beste oplossing is...

Verder denk ik dat een pak waar de airbag in is geintegreerd ten alle tijden de beste bescherming zal bieden. Maar wie koopt er nu elk jaar een nieuw pak? dus een ontwikkeling naar een los vest erover of eronder lijkt me logisch. Maar een los vest stelt dus wel wat eisen aan het pak dat je al in bezit hebt....
 
Nou moet er niet aan denken dat mijn jas omhoog schuift als de airbag ploft?

Vind ze erg onduidelijk.
Met een los jack zal dat zeker gaan gebeuren..
Het spul moet érgens naar toe. En met een los jack is dat de makkelijkste weg.

Maar dat is voor diegene met eendelig pak (of aan elkaar geritst pak) niet mogelijk. Daar zal genoeg ruimte, or rek in het pak moeten zitten.
Het eerste vind ik al een beetje eng. Als je al genoeg ruimte hiervoor hebt, heb je hiervoor met een véél te groot pak gereden (als je kijkt naar hoeveel ruimte ervoor nodig is, wat best wel veel is).
En de rek in het pak moet dan wel in de goede richtingen zijn en dat zullen ze vast lang niet allemaal zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan