Airbag topic

Met een los jack zal dat zeker gaan gebeuren..
Het spul moet érgens naar toe. En met een los jack is dat de makkelijkste weg.

Maar dat is voor diegene met eendelig pak (of aan elkaar geritst pak) niet mogelijk. Daar zal genoeg ruimte, or rek in het pak moeten zitten.
Het eerste vind ik al een beetje eng. Als je al genoeg ruimte hiervoor hebt, heb je hiervoor met een véél te groot pak gereden (als je kijkt naar hoeveel ruimte ervoor nodig is, wat best wel veel is).
En de rek in het pak moet dan wel in de goede richtingen zijn en dat zullen ze vast lang niet allemaal zijn.

Dat valt bij Ixon nog wel mee hoor.
Maar hoe dan ook, voor mij is die er nu definitief uit en is Alpinestars de enige optie.

Ben in gesprek met 4SR kijken wat er kan...
 
Met een los jack zal dat zeker gaan gebeuren..
Het spul moet érgens naar toe. En met een los jack is dat de makkelijkste weg.

Maar dat is voor diegene met eendelig pak (of aan elkaar geritst pak) niet mogelijk. Daar zal genoeg ruimte, or rek in het pak moeten zitten.
Het eerste vind ik al een beetje eng. Als je al genoeg ruimte hiervoor hebt, heb je hiervoor met een véél te groot pak gereden (als je kijkt naar hoeveel ruimte ervoor nodig is, wat best wel veel is).
En de rek in het pak moet dan wel in de goede richtingen zijn en dat zullen ze vast lang niet allemaal zijn.

Precies!

Maar als je met een te groot pak moet rijden om in geval van een ploffende airbag nog voldoende ruimte te hebben om de airbag zijn werk te laten doen is dat toch een beetje jammer. Ik denk dus dat als je bij een dealer langsgaat met je huidige pak en samen met een deskundig persoon (Ik vrees voor FC-Moto) de situatie bekijkt moet het goedkomen.
Die fabrikanten zijn niet helemaal achterlijk denk ik. Dus er moet een goede middenweg te vinden zijn tussen pasvorm van je pak en de ruimte die nodig is voor de functie van het airbag vest....

Ik hou het voorlopig nog even bij een nieuwe niveau 2 protector van Forcefield voor rug en borst. KLIK

Bij een nieuw pak (hopelijk pas over jaren) komt er vast een airbag....
 
Precies!

Maar als je met een te groot pak moet rijden om in geval van een ploffende airbag nog voldoende ruimte te hebben om de airbag zijn werk te laten doen is dat toch een beetje jammer. Ik denk dus dat als je bij een dealer langsgaat met je huidige pak en samen met een deskundig persoon (Ik vrees voor FC-Moto) de situatie bekijkt moet het goedkomen.
Die fabrikanten zijn niet helemaal achterlijk denk ik. Dus er moet een goede middenweg te vinden zijn tussen pasvorm van je pak en de ruimte die nodig is voor de functie van het airbag vest....

Ik hou het voorlopig nog even bij een nieuwe niveau 2 protector van Forcefield voor rug en borst. KLIK

Bij een nieuw pak (hopelijk pas over jaren) komt er vast een airbag....
En dat is dus precies het nadeel van een 'losstaand' systeem, ten opzichte van een geïntegreerd systeem.
Heel begrijpelijk en niet makkelijk op te lossen in deze "fase" van het bestaan van dergelijke systemen.

(ben ik even blij met mijn geïntegreerde systeem O-) :+ )
 
En dat is dus precies het nadeel van een 'losstaand' systeem, ten opzichte van een geïntegreerd systeem.
Heel begrijpelijk en niet makkelijk op te lossen in deze "fase" van het bestaan van dergelijke systemen.

(ben ik even blij met mijn geïntegreerde systeem O-) :+ )
Tot je gaat liggen en je Dainese 6 weken kwijt bent ;)
 
Dat kan ook aan het circuit al (is mij verteld).
Laatst moest hij naar Italie voor een software update en was hem minder dan 2 weken kwijt (inclusief transport).

Als er toevallig iemand is die dat kan/mag.
En het is laag seizoen he?

Maar ik persoonlijk wil het risico niet lopen in het seizoen zonder pak te zitten.
 
Als er toevallig iemand is die dat kan/mag.
En het is laag seizoen he?

Maar ik persoonlijk wil het risico niet lopen in het seizoen zonder pak te zitten.
Tja...

Keuzes... Ik kon het pak voor een erg mooie prijs kopen en alpinestars pas ik niet/slecht in... dus de keuze was voor mij snel gemaakt/beperkt.
 
Dat kan ook aan het circuit al (is mij verteld).
Laatst moest hij naar Italie voor een software update en was hem minder dan 2 weken kwijt (inclusief transport).
Alpinestars wel bij Damen op Assen maar dat is alles.

Het hele “ruimte voor de airbag” verhaal vind ik ook dubbel inderdaad, een Alpinestars vest kan je dragen onder een “ready” pak, wat houdt dat ready in dan? Dat ie ook “te groot” is?
Vind het gewoon bijzonder raar dat ze inderdaad aanprijzen “under every kind of blablabla” en een track package aanbieden en dan nu met dit lulverhaal komen _O-
Als je op Insta #ixonairbag intypt vindt je mensen met RST/Spidi/4SR/IXS leren pakken die allemaal het vest gebruiken..

Ga wel met mn pak naar GPmoto hier net over de grens, die schijnt ze te verkopen :Y
 
Alpinestars wel bij Damen op Assen maar dat is alles.

Het hele “ruimte voor de airbag” verhaal vind ik ook dubbel inderdaad, een Alpinestars vest kan je dragen onder een “ready” pak, wat houdt dat ready in dan? Dat ie ook “te groot” is?
Vind het gewoon bijzonder raar dat ze inderdaad aanprijzen “under every kind of blablabla” en een track package aanbieden en dan nu met dit lulverhaal komen _O-
Als je op Insta #ixonairbag intypt vindt je mensen met RST/Spidi/4SR/IXS leren pakken die allemaal het vest gebruiken..

Ga wel met mn pak naar GPmoto hier net over de grens, die schijnt ze te verkopen :Y

In deze pakken zitten (leren) stretch/harmonica panelen, waardoor de airbag ruimte heeft indien nodig.
 
Alpinestars wel bij Damen op Assen maar dat is alles.

Het hele “ruimte voor de airbag” verhaal vind ik ook dubbel inderdaad, een Alpinestars vest kan je dragen onder een “ready” pak, wat houdt dat ready in dan? Dat ie ook “te groot” is?
Vind het gewoon bijzonder raar dat ze inderdaad aanprijzen “under every kind of blablabla” en een track package aanbieden en dan nu met dit lulverhaal komen _O-
Als je op Insta #ixonairbag intypt vindt je mensen met RST/Spidi/4SR/IXS leren pakken die allemaal het vest gebruiken..

Ga wel met mn pak naar GPmoto hier net over de grens, die schijnt ze te verkopen :Y

Tech air ready is incl de led montage en alle ritsen en klittenband die hem op zijn plek houden.
GpMoto heeft zoals eerder gezegd een vest die ze handmatig kunnen opblazen dan weet je of het past.

In deze pakken zitten (leren) stretch/harmonica panelen, waardoor de airbag ruimte heeft indien nodig.

Klopt, maar zoals gezegd heeft de Ixon veel minder ruimte nodig.


V-racing kan het op het circuit

En waar zijn die? Op welke dagen? Vast niet altijd en overal aanwezig.

Site zegt ook niets:
F391CA7E-0851-4DB2-A59A-3BA61726585F.png
 
Ja ja nu weet ik wel dat je het dainese systeem niks vind :P

Dat het niet op de website betekent niet...
En ze staan op 95% van alle circuitdagen waar ik tot nu toe ben wezen rijden.
En dat het af is gegaan betekent niet dat ik niet meer kan rijden...
 
Ja ja nu weet ik wel dat je het dainese systeem niks vind :P

Dat het niet op de website betekent niet...
En ze staan op 95% van alle circuitdagen waar ik tot nu toe ben wezen rijden.
En dat het af is gegaan betekent niet dat ik niet meer kan rijden...

Maar wat voor dagen komen ze dan? Ik denk dat anderen ook graag meer willen weten. Daar is het topic voor he? ;) En kan ik info in de OP uitbreiden.

En dat zeg ik ook niet, alleen met wat pech kan er wel ff wat tijd tussen opsturen en terug krijgen zijn.
 
CRT staan ze er sowieso altijd, met racecracks heb ik ze ook gezien.
Trackdays4all en MSL heb ik ze geloof ik ook zien staan, maar het is al een beste tijd geleden dat ik bij hun heb gereden dus ik kan het best mis hebben.
 
:Y
Zal elke keer als ik er ben bij verschillende organisaties hier weer even updaten.
Zal ook eens uitzoeken welke bedrijven in NL de service momenteel kunnen/mogen doen. Ook handig om te weten :)
 
Misschien dat ze bepaalde dagen er zeker staan, die zet ik er dan bij. Als ze er soms wel soms niet staan dan maak ik er wat anders van. Even kijken hoe hun schema in elkaar steekt.
 
Ik kreeg een spam mail van fc moto black Friday
Heb toch beslist om niet voor de airbag van gimoto te gaan vooral voor de hoge aankoopprijs van 799 blijft toch echt een hoop geld.
Heb de ixon gekocht voor 340 thuis geleverd wel nog dat abonement afsluiten als extra kost ik mag al een paar keer vallen voor ik aan 799 zit :+
Is niet de bedoeling....
 
Ik heb mijn pak besteld, 4SR it is. Nu nog de Alpinestars Tech Air.

Edit: En jammer dat ik het geld nu niet kan missen. Toch een mooie 179 euro korting op het vest.
 
Benieuwd naar het pak.
Was ook aan het kijken naar dainese vest voor 599 maar is nog weinig info over en ik vrees dat je die ook niet zomaar zelf kunt her activeren.
IXon en gimoto zijn in dat opzicht een stuk makkelijker je koopt er de cartridge bij en als de airbag is af gegaan kun je direct na de crash er een nieuwe in plaatsen en is het weer klaar voor gebruik ik heb deze ook gekocht ter vervanging van rugbeschemer.
 
Ik heb afgelopen seizoen met het ixon vest gereden en ben er heel tevreden over. Ik heb uiteindelijk voor Ixon gekozen, omdat het de enige variant is die de nek beschermd. Helaas wel minder bescherming op de schouders.

Het vest kan in principe onder alle motorkleding indien er genoeg ruimte is. In de handleiding staat hoe te meten. Maar Ixon geeft aan dat er maar 2 Ixon overalls geschikt zijn. Deze hebben stretchpanelen over je hele flank om ruimte te maken voor de airbag. Past dus niet zomaar onder ieder pak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan