Airbag topic

als je nou eerst eens deze site door leest en daarna weer eens verder gaat met uiten in wat jij leest:


Heb ik gelezen. 48 uur kun je het ding gebruiken, daarna moet een abonnement worden betaald. Daar zit al een groot bezwaar: Wat gebeurd er wanneer je op tijdstip 48h 01m 03s op je gezicht gaat? Kun je dan op bescherming rekenen? Het feit dat die vraag moet worden gesteld is al helemaal fout.

Het is ook niet duidelijk hoe die 48 uur wordt geteld. Actieve rij/gebruik tijd? Of vanaf het moment van activeren 48 uur?

Je betaald €400 voor een product waarvan de werking op geen enkele manier hoeft te worden belemmerd door een abonnement. Het is heel anders dan webhosting of clouddienst, waar de leverancier maandelijks kosten maakt om de dienst in de lucht te houden. Dit is gewoon een smerig verdienmodel.

Het is prima wanneer er moet worden betaald voor:
- Een algoritme update
- Service / onderhoud
- Reparatie
- Lease constructie

Het is zelfs prima om bovenstaande in een abonnementsvorm te gieten: Direct recht op updates zolang het abonnement loopt. Maar de werking van dit product, wat jouw veiligheid moet garanderen, blokkeren op basis van een abonnement is echt ontzettend verkeerd.

En hoe zit het als de fabrikant failliet gaat of besluit het product niet meer te supporten? Kun je het product dan ook meteen weg gooien? Je hebt er initieel wel €400 voor betaald.
 
Ik heb dan weer goede ervaring met Damen (geen airbag), 2 keer gecrashed met hetzelfde pak. 1 keer de Bult en 1 keer de GT > pak zag er natuurlijk flink geschaafd uit en op 1 arm was het stiksel doorgeschuurd ( 1 van 3 lagen).
In de winter heb ik toen een nieuw Damen aangeschaft welke ik nog steeds heb.
De pasvorm van mijn Dainese D'air heeft een betere pasvorm ondanks dat het geen maatpak is en de Daemen was een aangepast pak.
 
na mijn schuiver recent in een pak zonder airbag , ga ik nu voor een dainese pak met airbag .
juist het feit dat het meteen verwerkt is in het pak vind ik een voordeel want anders kan hij toch verschuiven bij aantrekken/glijden net zoals mij backprotector regelmatig doet bij aantrekken van het pak .
 
Heb ik gelezen. 48 uur kun je het ding gebruiken, daarna moet een abonnement worden betaald. Daar zit al een groot bezwaar: Wat gebeurd er wanneer je op tijdstip 48h 01m 03s op je gezicht gaat? Kun je dan op bescherming rekenen? Het feit dat die vraag moet worden gesteld is al helemaal fout.

Het is ook niet duidelijk hoe die 48 uur wordt geteld. Actieve rij/gebruik tijd? Of vanaf het moment van activeren 48 uur?

Je betaald €400 voor een product waarvan de werking op geen enkele manier hoeft te worden belemmerd door een abonnement. Het is heel anders dan webhosting of clouddienst, waar de leverancier maandelijks kosten maakt om de dienst in de lucht te houden. Dit is gewoon een smerig verdienmodel.

Het is prima wanneer er moet worden betaald voor:
- Een algoritme update
- Service / onderhoud
- Reparatie
- Lease constructie

Het is zelfs prima om bovenstaande in een abonnementsvorm te gieten: Direct recht op updates zolang het abonnement loopt. Maar de werking van dit product, wat jouw veiligheid moet garanderen, blokkeren op basis van een abonnement is echt ontzettend verkeerd.

En hoe zit het als de fabrikant failliet gaat of besluit het product niet meer te supporten? Kun je het product dan ook meteen weg gooien? Je hebt er initieel wel €400 voor betaald.

Staat er volgens mij duidelijk genoeg?
48u na eerste activering, dus uit de winkel gelijk aan en gebruiken en thuis abo afsluiten.
Het hoeft niet, maar Ixon heeft voor dit prijsmodel gekozen. Voordeel is dat je in eerste instantie een VEEEL kleiner bedrag kan uitgeven voor volle bescherming. Je kan ook kiezen om het ineens te betalen.
De software word regelmatig bijgewerkt. Alpinestars heeft dat verwerkt in de prijs blijkbaar, Ixon doet dat met het abo.

Ik zie hier geen probleem in. Sluit een abo af en je bent klaar.

Ik heb dan weer goede ervaring met Damen (geen airbag), 2 keer gecrashed met hetzelfde pak. 1 keer de Bult en 1 keer de GT > pak zag er natuurlijk flink geschaafd uit en op 1 arm was het stiksel doorgeschuurd ( 1 van 3 lagen).
In de winter heb ik toen een nieuw Damen aangeschaft welke ik nog steeds heb.
De pasvorm van mijn Dainese D'air heeft een betere pasvorm ondanks dat het geen maatpak is en de Daemen was een aangepast pak.

Vooropgesteld, elk product kent goede en slechte recensies en iedereen moet zelf besluiten waar hij/zij zich wat van aan trekt.

na mijn schuiver recent in een pak zonder airbag , ga ik nu voor een dainese pak met airbag .
juist het feit dat het meteen verwerkt is in het pak vind ik een voordeel want anders kan hij toch verschuiven bij aantrekken/glijden net zoals mij backprotector regelmatig doet bij aantrekken van het pak .

Moet zeggen dat ik daar nooit last van heb met mijn rugprotector?
 
Dainese....ik heb een Dainese pak. Vorig jaar gevallen en de schouder plaatjes waren wat beschadigd. Ik vraag in de plaatselijke Dainese store om dat te vervangen. Moest opgestuurd worden zou weken duren. In alle ernst... .

Ik vraag me af hoeveel weken die airbag pakken van Dainese in herstelling zullen zijn na een val.

Daarom en ik meen ook voor de completere protectie lijkt het systeem van Alpinestars me beter.
 
Zelf zit ik te denken aan een airbag.. Dit in verband met een crash die ik eerder gehad heb met een normale/standaard backprotector. Met een lowsider a 80/90kmph had ik evengoed gekneusde ribben vlak naast de aanhechting van mn ruggengraat. Dit betrof een Alpinestars Bionic Air. Hierdoor ben ik sterk gaan twijfelen over de beschermingsgraad van een hard plasticen plaat met wat stof erop. Is mijn twijfel hierover terecht of had ik gewoon pech? Mocht de bescherming van zo'n plasticen ding echt zo belabberd zijn ga ik denk ik toch kijken voor zo'n airbag.
 
Zelf zit ik te denken aan een airbag.. Dit in verband met een crash die ik eerder gehad heb met een normale/standaard backprotector. Met een lowsider a 80/90kmph had ik evengoed gekneusde ribben vlak naast de aanhechting van mn ruggengraat. Dit betrof een Alpinestars Bionic Air. Hierdoor ben ik sterk gaan twijfelen over de beschermingsgraad van een hard plasticen plaat met wat stof erop. Is mijn twijfel hierover terecht of had ik gewoon pech? Mocht de bescherming van zo'n plasticen ding echt zo belabberd zijn ga ik denk ik toch kijken voor zo'n airbag.
Rugprotector is meer de klap verspreiden over een groter oppervlakte en een airbag dempt de klap ook.
Waarschijnlijk zonder rugprotector had je meer letsel gehad, met airbag minder.
Toch beetje koffiedik kijken want spelen veel factoren mee maar slechter is het sowieso niet!
 
In mijn "gewone" pak heb ik een forcefield rugbeschermer die is veel dikker en kwam destijds veruit als beste uit de test met absorberen en verdelen van de impact. In mijn Dainese D'air heb ik een kleinere en dunnere rugbeschermer maar dat wordt natuurlijk gecompenseerd door het airbag systeem.
 
Ik ben serieus op zoek naar een pak met airbag. Ik geloof niet in het principe met een koord, dus losse vesten en het pak van Held vallen af. En dus ook Gimoto (mèt bekkenprotectie!
Dit snap ik niet: wat valt er te "geloven" aan een principe met koord?

Ik rij liever met een airbag met koord dan helemaal zonder airbag. Het prijsverschil is aanzienlijk.
 
Dit snap ik niet: wat valt er te "geloven" aan een principe met koord?

Ik rij liever met een airbag met koord dan helemaal zonder airbag. Het prijsverschil is aanzienlijk.

Je zou maar een tankslapper krijgen en jezelf niet van de motor af kunnen werpen. Of de welbekende target fixation waar je regelrecht naar het object stuur
 
Je zou maar een tankslapper krijgen en jezelf niet van de motor af kunnen werpen. Of de welbekende target fixation waar je regelrecht naar het object stuur
Het schijnt dat er 30 kg voor nodig is, dat is net genoeg om hem niet per ongeluk te activeren. Als jij van je motor af wilt springen dan houdt dat koordje je niet tegen.
 
Yes, maar ik bedoel te zeggen dat een airbag met een algoritme kan opblazen bij een tankslapper alvorens een impact. Een airbag met een koordje zal niks doen omdat je netjes op de motor blijft zitten totdat je een object raakt, dan is de vraag of het koordje op tijd werkt.
 
Yes, maar ik bedoel te zeggen dat een airbag met een algoritme kan opblazen bij een tankslapper alvorens een impact. Een airbag met een koordje zal niks doen omdat je netjes op de motor blijft zitten totdat je een object raakt, dan is de vraag of het koordje op tijd werkt.
Klopt, echter is het beter als geen airbag. En die dingen zijn zo snel dat hij opgeblazen is voor je de grond raakt.

Maar goed, ik zou sowieso voor draadloos gaan.
 
Yes, maar ik bedoel te zeggen dat een airbag met een algoritme kan opblazen bij een tankslapper alvorens een impact. Een airbag met een koordje zal niks doen omdat je netjes op de motor blijft zitten totdat je een object raakt, dan is de vraag of het koordje op tijd werkt.
Ah nu snap ik wat je bedoelt. Ik heb er zelf een met koord, maar ik ben wel redelijk overtuigd dat de vesten met sensoren en algoritmes (iets) meer veiligheid bieden. Maar daar betaal je ook flink meer voor en woonwerkverkeer doe ik liever niet in m'n race-overall ;)
 
GIMOTO heeeft beste geintegreerd systeem voor het geld imo
enkel lastig dat je een koordje aan de motor moet bevestigen MAAR na een crash moet je het pak niet opsturen en voor 60€ is je airbag weer gebruiiksklaar kun je zelf doen.
EN is nog eens een van de zoniet meest uitgebreide airbag op de markt met zelf een kussen die eruit schiet dat achter de helm komt.

Ik zelf heb het niet geprobeert had het mss beter wel genomen nu al 4 maanden uit met een gebroken nekwervel.... heb het gimoto airbag pak maar de airbag zat er niet in 8)7
 
GIMOTO heeeft beste geintegreerd systeem voor het geld imo
enkel lastig dat je een koordje aan de motor moet bevestigen MAAR na een crash moet je het pak niet opsturen en voor 60€ is je airbag weer gebruiiksklaar kun je zelf doen.
EN is nog eens een van de zoniet meest uitgebreide airbag op de markt met zelf een kussen die eruit schiet dat achter de helm komt.

Ik zelf heb het niet geprobeert had het mss beter wel genomen nu al 4 maanden uit met een gebroken nekwervel.... heb het gimoto airbag pak maar de airbag zat er niet in 8)7
Lijkt wel alsof dat systeem je erg rond maakt? Dan lijkt me dat je sneller gaat rollen?
 
Heb zojuist bij de kledingwinkel bikers outfit gehoord dat Alpinestars ook met een stand alone airbag vest komt ,welke onder elk willekeurig pak zou kunnen, kostprijs rond de 600€ .
Dan zouden ze óf A veruit de goedkoopste zijn óf B er alsnog een abbonement van bijv In&motion bij komen.. maar ik ben erg benieuwd!
 
Dainese komt met een vest die onder alle pakken kan gedragen worden voor een vrij scherpe prijs van 599.
Er staat bij dat na activering het vest direct terug klaar gemaakt kan worden bij dainese dealer.
Als het vest naar Italië zou moeten dan had ik al geen interesse....
Ik heb nu gimoto 2.5 pak en als ik een beetje extra opleg ivm dainese heb ik wel een airbag dat nog meer bescherming bied nek schouders staartbeentje waar dainese alleen torso beschermt en rug.
Nadeel is de kabel die aan de motor moet bevestigd worden maar systeem is altijd gebruiksklaar bij dainese moet je eraan denken dat het opgeladen moet zijn

Voor circuit gebruik is dat geen nadeel maar als je vb last minute met je motor ergens naartoe wil of mee met een groepje en je pak is niet opgeladen heb je geen bescherming.
Lastig kiezen
 
Ik persoonlijk vind het gedoe met een kabeltje niets. Heb ik daar zoveel extra voor over? Ja. Met racen druk genoeg en heb je eens haast scheelt het weer een handeling, hoe klein dan ook.
 
Dainese....ik heb een Dainese pak. Vorig jaar gevallen en de schouder plaatjes waren wat beschadigd. Ik vraag in de plaatselijke Dainese store om dat te vervangen. Moest opgestuurd worden zou weken duren. In alle ernst... .

Ik vraag me af hoeveel weken die airbag pakken van Dainese in herstelling zullen zijn na een val.

Daarom en ik meen ook voor de completere protectie lijkt het systeem van Alpinestars me beter.

Mijn pak is via Arie Molenaar 7 weken weg geweest voor reparatie van airbag en een aantal andere reparaties. Kosten totaal €550. Het schijnt dat er een aantal nederlandse partijen zijn die ook een licentie hebben om alleen de airbag te vervangen. Dan kan het snel geregeld worden als ze op het circuit aanwezig zijn zoals een vriend van mij heeft ervaren. Weet alleen niet meer welk bedrijf dat was en volgens Molenaar heb je er dan geen garantie op, maar of dat klopt betwijfel ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan