Airbag topic

Benieuwd naar het pak.
Was ook aan het kijken naar dainese vest voor 599 maar is nog weinig info over en ik vrees dat je die ook niet zomaar zelf kunt her activeren.
IXon en gimoto zijn in dat opzicht een stuk makkelijker je koopt er de cartridge bij en als de airbag is af gegaan kun je direct na de crash er een nieuwe in plaatsen en is het weer klaar voor gebruik ik heb deze ook gekocht ter vervanging van rugbeschemer.

Ik ook! Heb het eerste ontwerp wel gepost op Instagram en FB maar het eind ontwerp is nog wat verandert, logo ed erop. Die laat ik 8 feb op de feestavond voor het racen zien.
Bij de A* idd helaas wel opsturen/afgeven ed, maar ik hoop mijn minimale crash score door te zetten dus dat ik het niet nodig ga hebben. Ik ga hem ook niet elk jaar opsturen en voor 200 euro laten nakijken en reinigen. Dikke doei zeg.
Dainese zal idd vast niet zelf te heractiveren zijn, maar van wat ik begreep ook meer weg gericht. Ixon, Dainese D'air en de Tech Air RACE zijn zover ik weer de enige echt 100% voor circuit bedoelde/geschikte vesten. Betekend niet dat die andere niets doen, maar die zijn er niet specifiek voor ontwikkeld zover ik weet.

Ik heb afgelopen seizoen met het ixon vest gereden en ben er heel tevreden over. Ik heb uiteindelijk voor Ixon gekozen, omdat het de enige variant is die de nek beschermd. Helaas wel minder bescherming op de schouders.

Het vest kan in principe onder alle motorkleding indien er genoeg ruimte is. In de handleiding staat hoe te meten. Maar Ixon geeft aan dat er maar 2 Ixon overalls geschikt zijn. Deze hebben stretchpanelen over je hele flank om ruimte te maken voor de airbag. Past dus niet zomaar onder ieder pak.

Hoe beschermt Ixon de nek dan?
In principe kan de Ixon onder elk pak die ruimte genoeg heeft. Echter zou dat betekend dat je pak aan de ruime kant is. Elk airbag ready pak heeft die stretch aan de zijkant/flank en daar zou "in theorie" elke airbag onder moeten kunnen.
 
Ik ook! Heb het eerste ontwerp wel gepost op Instagram en FB maar het eind ontwerp is nog wat verandert, logo ed erop. Die laat ik 8 feb op de feestavond voor het racen zien.
Bij de A* idd helaas wel opsturen/afgeven ed, maar ik hoop mijn minimale crash score door te zetten dus dat ik het niet nodig ga hebben. Ik ga hem ook niet elk jaar opsturen en voor 200 euro laten nakijken en reinigen. Dikke doei zeg.
Dainese zal idd vast niet zelf te heractiveren zijn, maar van wat ik begreep ook meer weg gericht. Ixon, Dainese D'air en de Tech Air RACE zijn zover ik weer de enige echt 100% voor circuit bedoelde/geschikte vesten. Betekend niet dat die andere niets doen, maar die zijn er niet specifiek voor ontwikkeld zover ik weet.



Hoe beschermt Ixon de nek dan?
In principe kan de Ixon onder elk pak die ruimte genoeg heeft. Echter zou dat betekend dat je pak aan de ruime kant is. Elk airbag ready pak heeft die stretch aan de zijkant/flank en daar zou "in theorie" elke airbag onder moeten kunnen.


In principe zal het Ixon waarschijnlijk wel werken onder ieder airbag geschikt pak. Maar het wordt door Ixon niet gegarandeerd. Is natuurlijk ook marketing technisch interessant :)

De nek wordt beschermd doordat de balg over de schouders dikker is dan bij de andere systemen en daardoor de schouders hoger worden zodat de beweging van het hoofd beperkt wordt.
Filmpje is wellicht duidelijker.

 
Ik snap wat je bedoeld echter denk ik dat die werking minimaal is omdat hij onder het pak zit en je niet die volle dikte er dan bij zal krijgen. Ze adverteren en volgens mij ook niet heel bewust mee dat het voor de nek is toch?

Maar goed, zoals eerder gezegd. Helm, pak, airbag, banden zijn behoorlijk persoonlijke dingen doe je een gevoel moeten geven en als hij dat voor je doet 👌🏻
 
Ik snap wat je bedoeld echter denk ik dat die werking minimaal is omdat hij onder het pak zit en je niet die volle dikte er dan bij zal krijgen. Ze adverteren en volgens mij ook niet heel bewust mee dat het voor de nek is toch?

Maar goed, zoals eerder gezegd. Helm, pak, airbag, banden zijn behoorlijk persoonlijke dingen doe je een gevoel moeten geven en als hij dat voor je doet 👌🏻
Ze adverteren er wel mee, maar het zal wel iets minder dik zijn met pak. Dat is natuurlijk bij alle systemen zo.

Ze hebben allemaal voor en nadelen en iedereen moet daar zijn eigen keuze in maken, maar ik ben ervan overtuigd dat ze allemaal een flinke stap vooruit zijn tov pakken zonder airbag.
 
Als importeur van de Hit Air airbagvesten vonden wij het tijd om ons hier aan te melden. We zijn reeds 13 jaar importeur en zien dat de markt aan het veranderen is.
Veiligheid is een belangrijk topic in deze dynamische tijden met een groeiend aantal voertuigen op de weg.
Hebben jullie interesse of vragen dan horen we dat graag.
Team Hit Air Benelux

Modbreak:

Laat dit geen spam worden...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ik heb mijn Alpinestars Tech Air Race vest ook binnen.

Ziet er erg degelijk uit, voelt ook solide aan en de L past mij goed. Ik heb de overal van 4SR nog niet binnen dus kan nog geen ervaring geven over hoe dat samen werkt.
Er zit een schuifje op de achterzijde om hem aan/uit te zetten erg van belang bij vervoeren in een auto (hoewel je normaal je natuurlijk wel LEDs hebt die aangeven of hij aan of uit staat zit er geen duidelijke markering bij de schakelaar dus hier zelf maar een stickertje bij geplakt). Het vest voelt trillingen en zou liggend in een auto en bij het van de bank vallen anders kunnen ploffen. Hoeft niet, maar het risico is aanwezig. Altijd uit zetten dus, wel zou ook de klittenband sluiting aan de voorzijde dicht moeten zijn.
Zoals bij elke klittenbandsluiting die veelvuldig gebruikt zal worden ben ik benieuwd hoe lang de niergordel en activeringssluiting goed zal blijven werken.

Dus monteren dmv klittenband in je nek, op je schouderbladen, schouders en de 2 ritsen aan de voorzijde. Kabeltje tussen pak en vest erin prikken. Schakelaar op het vest omzetten en als je dan het flapje aan de voorzijde sluit is het vest actief. Het vest blijft in het pak zitten dus normaal alleen even het schuifje omzetten, flap dicht en niergordel (verwijderbaar) dichtmaken en good to go.


Feiten uit de manual:

De Tech Air Race is ook te gebruiken met algoritme voor op de openbare weg. Dit is nog wat omslachtig door het vest aan de computer te verbinden en de andere software erop te zetten. Door middel van een LED aan de linker of rechter kan van de regeleenheid kan je zien of hij in straat of circuit modus staat, deze staat verder niet gemarkeerd dus heb ik er maar vast een sticker bij geplakt in welke stand hij staat. Niet te gebruiken bij enduro, motorcross, supermoto, stunten.
CE183D29-817D-4464-8475-3D6582CE1118.jpeg

7C70E050-586F-4FE5-B685-E313B3537A83.jpeg


Hij heeft 3 sensoren, 1 in de regeleenheid op je rug en 1 op elke schouder. Hij vult zich in ongeveer 45 milliseconden.
Hij word geactiveerd door:
- Highsider
- Lowsider, met tenminste 1 van de volgende:
1. Hogere snelheid als 80kmh
2. Botsing of plotselinge afname snelheid tijdens het schuiven.
3. Veel energie in de ledematen (vallend of niet) (Ik denk als je tolt en je armen rond slaan?)
4. Botsing tegen een obstakel bij meer dan 30kmh (andere motor of bandenmuur)
5. Van de motor vallen zonder schuiven (in de grindbak vallen)

Hij word NIET geactiveerd:
- Lowsider met lagere snelheid als 30kmh
- De motorrijder schuift zonder dat je rug de grond raakt
- Botst tegen een obstakel met lagere snelheid als 30kmh

Opladen van leeg naar geheel vol duurt ongeveer 6u en is goed voor ongeveer 25u gebruik. 1u opladen is goed voor ongeveer 3-4u gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik vroeg dat omdat in de meeste airbag pakken , die niet van A stars zijn ,geen ritsen zitten om het vest aan vast te ritsen.
 
Ah, ik vroeg dat omdat in de meeste airbag pakken , die niet van A stars zijn ,geen ritsen zitten om het vest aan vast te ritsen.

Ik geef niet zoveel geld uit zonder onderzoek ;)
4SR en Damen zijn de enige die hun pakken officieel gereed maken voor de Tech Air dus met ritsen en de LED op de arm.
 
Vandaag een 4SR custom suit besteld..ben benieuwd ,toch een beetje tricky met jezelf opmeten en niet zien wat je koopt.
Nu nog een astars vest aanbieding zoeken .
 
Vandaag een 4SR custom suit besteld..ben benieuwd ,toch een beetje tricky met jezelf opmeten en niet zien wat je koopt.
Nu nog een astars vest aanbieding zoeken .

ik heb het laten doen. Geen gezeik straks als er iets niet klopt qua maat.
De vesten zijn erg stabiel heb ik gemerkt, puur de black friday deal die hem leuk geprijsd maakte.
 
Vandaag een 4SR custom suit besteld..ben benieuwd ,toch een beetje tricky met jezelf opmeten en niet zien wat je koopt.
Nu nog een astars vest aanbieding zoeken .
Vandaag een 4SR custom suit besteld..ben benieuwd ,toch een beetje tricky met jezelf opmeten en niet zien wat je koopt.
Nu nog een astars vest aanbieding zoeken .
He Frank via welke site heb je u 4sr pak bestelt
 
Na lang in raad te zijn geweest met me zelf mede door budget toch de knoop door gehakt. Vrijdag is mijn ixon vest binnen gekomen, geen fan van het abonnement maar dat maakt het betaalbaar. App en bedienng zijn lekker duidelijk.
Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik had besloten dat het niet onder mijn huidige pak past.... anders was het nu al die IXON geworden. Mijn circuitseizoen is de afgelopen twee jaar toch minder dan 6 maanden geweest, dus dan valt dat abo wel weer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan