- Onderwerp starter
- #151
Benieuwd naar het pak.
Was ook aan het kijken naar dainese vest voor 599 maar is nog weinig info over en ik vrees dat je die ook niet zomaar zelf kunt her activeren.
IXon en gimoto zijn in dat opzicht een stuk makkelijker je koopt er de cartridge bij en als de airbag is af gegaan kun je direct na de crash er een nieuwe in plaatsen en is het weer klaar voor gebruik ik heb deze ook gekocht ter vervanging van rugbeschemer.
Ik ook! Heb het eerste ontwerp wel gepost op Instagram en FB maar het eind ontwerp is nog wat verandert, logo ed erop. Die laat ik 8 feb op de feestavond voor het racen zien.
Bij de A* idd helaas wel opsturen/afgeven ed, maar ik hoop mijn minimale crash score door te zetten dus dat ik het niet nodig ga hebben. Ik ga hem ook niet elk jaar opsturen en voor 200 euro laten nakijken en reinigen. Dikke doei zeg.
Dainese zal idd vast niet zelf te heractiveren zijn, maar van wat ik begreep ook meer weg gericht. Ixon, Dainese D'air en de Tech Air RACE zijn zover ik weer de enige echt 100% voor circuit bedoelde/geschikte vesten. Betekend niet dat die andere niets doen, maar die zijn er niet specifiek voor ontwikkeld zover ik weet.
Ik heb afgelopen seizoen met het ixon vest gereden en ben er heel tevreden over. Ik heb uiteindelijk voor Ixon gekozen, omdat het de enige variant is die de nek beschermd. Helaas wel minder bescherming op de schouders.
Het vest kan in principe onder alle motorkleding indien er genoeg ruimte is. In de handleiding staat hoe te meten. Maar Ixon geeft aan dat er maar 2 Ixon overalls geschikt zijn. Deze hebben stretchpanelen over je hele flank om ruimte te maken voor de airbag. Past dus niet zomaar onder ieder pak.
Hoe beschermt Ixon de nek dan?
In principe kan de Ixon onder elk pak die ruimte genoeg heeft. Echter zou dat betekend dat je pak aan de ruime kant is. Elk airbag ready pak heeft die stretch aan de zijkant/flank en daar zou "in theorie" elke airbag onder moeten kunnen.