Airbag topic

Hoezo minder bescherming? Op het oog/tekst lees ik dat de airbag een hoog volume biedt en dus ook erg veilig is.
Verder is het een vest voor over je pak (voor en nadelen zijn al benoemd) en de sliders van de airbag kunnen eventueel ook vervangen worden in geval van een crash. Het patroon kun je ook zelf eenvoudig vervangen.
De tech air 5 zal zeker ook goed zijn begrijp me niet verkeerd, maar als je voorkeur uitgaat naar een vest over je pak heen is dit naar mijn mening zeker een goede kandidaat. Deze past namelijk altijd itt de techair5 waarbij je zeker moet zijn dat je nog minimaal 4 cm ruimte hebt qua borstomvang en ook dit vest gaat elektronisch af i.p.v. via een koordje.
Elk airbag vest biedt meer bescherming dan welk schuimpje dan ook.
Helemaal mee eens.
Met minder bescherming doel ik op het onbeschermd blijven van schouders en zijkant van de borstkas. Daarin lijken de Alpinestars een stap boven de andere vesten te staan.
 
Ja ok, maar dan kan je je ook afvragen of je dan het juiste pak gekocht hebt.
Is natuurlijk ook allemaal budget afhankelijk en ik kan/wil niet in de portemonnee van iemand anders kijken.

Wat mij overigens wel opvalt is dat veel mensen een veel te ruim zittend lederen motorpak kopen, onder het mom van "Ja, want anders zit het niet zo lekker als ik sta!".
Iemand die zo'n overmaats pak heeft, heeft dan dus ook ruimte genoeg voor een airbagvest voor onder het leder.
 
Laatst bewerkt:
Hoe strak zit het Alpinestars vest bij jullie? Heb het Tech Air 5 online gekocht met korting, maar de vrije ruimte die ik dacht te hebben in mijn pak, wordt opgevreten door o.a. het vest zelf dat erg ruim zit, en dubbel of zelfs driedubbel gaat zitten (ik kan een paar vuisten tussen het vest en mijn borst stoppen). Ja ik ben klein en ik heb vest maatje XS hier.:+ Heb het vest maar weer terug in de doos gestopt, zit absoluut niet fijn zo.
 
Hoe strak zit het Alpinestars vest bij jullie? Heb het Tech Air 5 online gekocht met korting, maar de vrije ruimte die ik dacht te hebben in mijn pak, wordt opgevreten door o.a. het vest zelf dat erg ruim zit, en dubbel of zelfs driedubbel gaat zitten (ik kan een paar vuisten tussen het vest en mijn borst stoppen). Ja ik ben klein en ik heb vest maatje XS hier.:+ Heb het vest maar weer terug in de doos gestopt, zit absoluut niet fijn zo.
Het vest behoort als een gilet te zitten. Gewoon netjes op je lijf.
Een vuist ruimte is wel erg veel.
Misschien dan toch maar bij Dainese kijken. Die hebben nog kleinere maten.
Dat vertelde me de jonge dame bij MKC Veghel. Die had er een van dat merk, omdat Alpinestars niet in haar kleine formaat levert.
 
Ik heb al bijna moeite om mijn pak aan te doen, laat staan dat er ruimte is om ook nog een airbagvest eronder te doen (al kan ik wel mijn rugprotector weglaten natuurlijk) maar daarom staat die helite airbag e-gp op het verlanglijstje. Zag er iemand mee rijden op Assen, en het zag er niet belachelijk bulky uit
 
Ik heb al bijna moeite om mijn pak aan te doen, laat staan dat er ruimte is om ook nog een airbagvest eronder te doen (al kan ik wel mijn rugprotector weglaten natuurlijk) maar daarom staat die helite airbag e-gp op het verlanglijstje. Zag er iemand mee rijden op Assen, en het zag er niet belachelijk bulky uit
Als je geen plek over hebt onder je motorkleding is zo’n Helite of voornoemde Dainese zeker het overwegen waard.
 
Bedankt :t . Zal nog wel eens kijken bij Dainese en Helite, eventueel een keertje beide laten komen.
 
Stuk makkelijker om naar een winkel te gaan met goede voorlichting en passen?
Klopt, weet alleen niet waar ze beiden in het assortiment hebben. Voorlopig ga ik er waarschijnlijk niks meer mee doen overigens. Eigenlijk denk ik, dat het verstandiger is in mijn geval om nog een paar jaartjes te wachten.
 
Huh? Waarom "mag" die niet op circuit?
Omdat deze geen track/street standen heeft en puur voor straat gebruik gemaakt is. Als we het over hetzelfde D-air vest hebben.
Ik zag deze wel zitten toen (voordelig, geen contract enz) maar na informeren bij importeur, een motorzaak én bij Dainese zelf (via insta) was 3x hetzelfde antwoord “not for track use”.

Zal wel, net als de Ixon in street mode, dsn te vroeg afgaan bij bepaalde hellingshoeken enz.
 
Klopt, weet alleen niet waar ze beiden in het assortiment hebben. Voorlopig ga ik er waarschijnlijk niks meer mee doen overigens. Eigenlijk denk ik, dat het verstandiger is in mijn geval om nog een paar jaartjes te wachten.
Je verwacht nog veel te groeien? 😉
Maar gezien de uitgave zou ik er gewoon 2 (of meer) winkels voor bezoeken.

Omdat deze geen track/street standen heeft en puur voor straat gebruik gemaakt is. Als we het over hetzelfde D-air vest hebben.
Ik zag deze wel zitten toen (voordelig, geen contract enz) maar na informeren bij importeur, een motorzaak én bij Dainese zelf (via insta) was 3x hetzelfde antwoord “not for track use”.

Zal wel, net als de Ixon in street mode, dsn te vroeg afgaan bij bepaalde hellingshoeken enz.
Dus als je te plat door de bocht gaat (spelen op ind terrein) ploft de Ixon? Lijkt me sterk?
Ik dènk dat het meer is dat een straatvest niet de veiligheid heeft die je wil op circuit, maar bij een sessie grind tellen genoeg zal doen?
Again, aannames nergens op gebaseerd.
 
Dus als je te plat door de bocht gaat (spelen op ind terrein) ploft de Ixon? Lijkt me sterk?
Ik dènk dat het meer is dat een straatvest niet de veiligheid heeft die je wil op circuit, maar bij een sessie grind tellen genoeg zal doen?
Again, aannames nergens op gebaseerd.
Ik zeg alleen wat mij gezegd door Dainese zelf. En ja ook bij de Ixon loop je bij streetmode op circuit risico dat ie veel eerder (onnodig) ploft ;)
 
Ik zeg alleen wat mij gezegd door Dainese zelf. En ja ook bij de Ixon loop je bij streetmode op circuit risico dat ie veel eerder (onnodig) ploft ;)
Ja "wij van wc-eend"... zal hij ideaal zijn voor circuit werk? Nee dat zal.. Maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan géén airbag denk ik toch? Als er geen (pasbaar) alternatief is?
 
Het had met het algoritme te maken van de gps unit en ook Ixon zegt dat.

En “wij van wc eend” gaat hier juist niet op wat Dainese zegt dus “nee ons vest kan niet op circuit” en dat van Ixon wel dus 🤷🏻‍♂️😂
 
En “wij van wc eend” gaat hier juist niet op wat Dainese zegt dus “nee ons vest kan niet op circuit”
Dat kan ik op geen enkele pagina van Dainese of productpagina van een webshop vinden?
Ik zou dan een of andere disclaimer verwachten "not suitable for track use" als je zegt dat ze het zo stellig zeggen... Dat kan ik dus niet (terug)vinden.
 
Ja ik heb hier de nodige vraagtekens bij.
Zou goed kunnen hoor, maar klinkt wat raar.
Vraag me dan echt af wat een reden op de weg kan zijn dat hij wel moet ploffen en op circuit niet?

Even uit het hoofd ploft de Tech air race in circuit modus niet onder de 60kmh en op de weg wil je dat natuurlijk wel maar verder?
 
De algoritmes tussen straat en track zijn inderdaad (heel) anders. Zal per merk vast iets verschillen onderling.
Ik zal zo de verschillen van de Tech Air Race benoemen.
 
Afgelopen woensdag nog de Ixon airbag uit geprobeerd, wederom zeer tevreden.
met 103 op GPS afgestapt over de motor heen, head first op de grond gekomen met de helm.
of wat stijve spieren en gekneusde vinger en duim na geen klachten.


Schermafbeelding 2021-10-22 om 23.18.02.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan