AirBnB, doen of niet doen ??

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/meningen. Ik heb er twee keer gebruik van gemaakt , adressen prima, maar organisatie daar heb ik vraagtekens bij, met name met betrekking tot de privacy.
 
Als huurder of verhuurder?

En wat voor vraagtekens heb je met betrekking tot privacy?
 
'gebruik van gemaakt' klinkt als huurder, als de adressen prima waren.

ik heb er na een keer of 20 ook geen echt slechte ervaringen mee.
prei vaas zie zitiknietmee .
 
Aantal keer gedaan, geen negatieve ervaringen.

Wel negatieve ervaringen met mensen in mijn buurt die hun sociale huurwoning illegaal verhuren aan die rolkoffer-touristen....
 
Maar, toen ik na die eerste twee keer wilde boeken, vroeg airbnb me opeens om een foto die zou moeten matchen met een foto die van rijbewijs op paspoort zou komen. Ik zou dan het BSN nummer kunnen wegkrassen. Toen heb ik eens gekeken wat het privacyreglement inhield, en vond dat airbnb mijn gegevens met allerlei andere, zogenaamde "Partners"zou kunnen delen. Voor de USA zou gechecked worden of je geen strafblad hebt of voor andere overtredingen ergens geregistreerd zou kunnen staan. Nu heb ik niets op mijn kerfstok, maar het big brotheridee staat me helemaal niet aan, en dat fotogedoe is ook helemaal geen garantie voor verhuurders dat je de goede persoon bent. Men kan immers je papieren wel ergens gestolen hebben en dan via de bekende identiteitsdiefstal verder gaan.
Omdat ik nu in Noorwegen onderweg was en even vanaf de geparkeerde motor wilde reserveren en mij nu plotsklaps om die foto werd gevraagd ( ik had nog nooit een ID foto aan airbnb gegeven trouwens) ging een reservering niet door. Men kon niet verifiëren of ik wel was wie ik zei dat ik was , zonder vergelijk van die foto's Jammer dan. Ik had eerder via mijn creditcard gewoon geboekt, en nu opeens dit.
Het airbnb systeem is niet verkeerd maar met al die procedures niet gemakkelijk of leuk meer.
 
dat is een wat duidelijker omschreven verhaal ;)

Airbnb is net als Uber zo snel gegroeid dat men dat voorheen nog niet eerder had meegemaakt, dat hoeft natuurlijk geen vrijkaart te zijn om maar overal en met iedereen je gegevens te delen, maar transparant zijn met wie je te maken heeft is dan voor ale 3 de partijen wel wenselijk.

ik vond het eerlijk gezegd ook wel even slikken toen ze er voor het eerst om vroegen (de dingen die je noemt) maar sindsdien gaat het gewoon prima.
Dit was overigens al weer een jaar of 2 terug.
je zal maar degene zijn die zijn woning etc verhuurd aan iemand die later op het nieuws komt.

TL;DR , als je gewoon de gevraagde gegevens geeft gaat het in het vervolg snel en makkelijk.
Beste om dit thuis op een windows pc te doen.
 
dat is een wat duidelijker omschreven verhaal ;)

Airbnb is net als Uber zo snel gegroeid dat men dat voorheen nog niet eerder had meegemaakt, dat hoeft natuurlijk geen vrijkaart te zijn om maar overal en met iedereen je gegevens te delen, maar transparant zijn met wie je te maken heeft is dan voor ale 3 de partijen wel wenselijk.

ik vond het eerlijk gezegd ook wel even slikken toen ze er voor het eerst om vroegen (de dingen die je noemt) maar sindsdien gaat het gewoon prima.
Dit was overigens al weer een jaar of 2 terug.
je zal maar degene zijn die zijn woning etc verhuurd aan iemand die later op het nieuws komt.

TL;DR , als je gewoon de gevraagde gegevens geeft gaat het in het vervolg snel en makkelijk.
Beste om dit thuis op een windows pc te doen.


Ik snap de redenering erachter wel, en ik zou ook geen bezwaar hebben wat gegevens met een club te delen, maar als je de privacy regels even leest, dan zie je dat je niet alleen je gegevens,( en die zijn best wel gevoelig) deelt met de club waarmee je een afspraak hebt, maar met allerlei instanties die je niet kent. Ik kom wel eens in de USA, en stel nu eens dat je net een stevige bekeuring hebt gehad voor te snel rijden en je wilt daar een motor huren, men gaat dan je credentials even napluizen en het kan dan best dat de verhuurder zegt : meneer U bent een wegpiraat ( bijv, 160km is bij ons niet zo heel erg, maar in de USA tamelijk heftig) .
Daarom heb ik wel bezwaar tegen het ongecontroleerd delen van allerlei dingen zoals foto's , copietjes van ID's en zo, en het is ook nergens voor nodig. Met je Visacard gewoon vooraf betalen, eventueel een borg van zeg 500 euri erbij,( net zoals bij autohuur ! ) en klaar.
 
Mocht je er problemen mee hebben, overweeg booking.com!

(daar kan je niet alleen hotelletjes boeken maar ook appartementen)
 
En bij Bookingpuntcom heb je geen gezever over dat soort zaken.
Voor september heb ik ondertussen al een 20 tal slaapplaatsen van hotels tot B&B geboekt.
Geen gezeik en annuleer je iets voor de gratis annulatie datum en het is al betaald krijg je mooi je geld terug gestort.
Verleden jaar nog bij een B&B in GB nog een kamer willen boeken voor 2 personen met een behoorlijke prijs voor 3 overnachtingen.
Op die website stond niet vermeldt dat het per persoon was , daar kwam ik later pas achter.
Het hele zootje geannuleerd.
Ze moeten gewoonweg eerlijk zijn en alle info onmiddellijk vermelden , geen achteraf gedoe.
Daarom boek ik altijd bij booking en de laatste jaren al vrij veel geboekt via die website.
 
Booking.com werkt prima, Tripadvisor is er ook, Expedia ook, er zijn er genoeg waar je zonder gedoe kunt boeken. Soms is het echter leuker om niet in een hotel te zitten, vandaar AirBnb. Booking is trouwens razendsnel.
 
Ik zit as we speak in een huis via homeaway.us en dat ging echt prima. Airbnb vond ik een drukke en verwarrende interface hebben, wat uiteraard geheel persoonlijk is.
 
AirBnB is wisselend.

Huis was altijd wel schoon.

Vaak wel eigenaren die moeilijk doen, bijvoorbeeld een last minute boeking aannemen en dan een slechte review geven als je last minute boekte (je kunt ook weigeren als je er geen zin in hebt). Of eigenaren die klagen dat je 's nachts naar de WC ging (ja soms moet dat, moet je maar een wasbak in de kamer aanleggen). Zijn vaak ook huizen die te koop zijn vaak dus soms komt overdag de makelaar langs of de eigenaar. Bovendien zijn niet alle huizen ingericht voor verhuur, hotel kun je bijvoorbeeld altijd met 1 afstandbediening de TV aankrijgen, Airbnb moet je maar zien of je de TV aan de praat krijgt.

Sites als booking zijn wel beter qua beveiliging ook, AirBNB kan bijvoorbeeld alleen via credit card, moet je wel willen / hebben.
 
Geen idee hoeveel gebruikers er zijn wereldwijd van Booking, heel waarschijnlijk miljoenen ..... .
Het is ook de eenvoud zelf en je kan filteren wat ik ook wel handig vind.
Wat me wel opvalt als je iets zoekt via Booking gelijk welke accommodatie je aanklikt de omgeving is altijd geweldig en je leest vrijwel ook alleen maar positieve reviews.
Dat klopt niet erg , maar wel best tevreden over de website zelf.
Als ik iets vind op Booking dan pleur ik de naam van het hotel of B&B in tripadvisor en in de meeste gevallen vind je een review of zelfs meerdere.
Als de review overwegend positief is dan is het wel ok , er zijn er altijd die wel iets negatief vinden.
Tripadvisor is kritischer over accomodaties.
 
En bij Bookingpuntcom heb je geen gezever over dat soort zaken.
Voor september heb ik ondertussen al een 20 tal slaapplaatsen van hotels tot B&B geboekt.
Geen gezeik en annuleer je iets voor de gratis annulatie datum en het is al betaald krijg je mooi je geld terug gestort.
......
Daarom boek ik altijd bij booking en de laatste jaren al vrij veel geboekt via die website.
Let wel: niet alle aanbieders op Booking.com doen gratis annuleren.
Soms helemaal niet, en soms houden ze kosten in.
 
Ik zit as we speak in een huis via homeaway.us en dat ging echt prima. Airbnb vond ik een drukke en verwarrende interface hebben, wat uiteraard geheel persoonlijk is.
Ik zag dat homeaway in de US behoorlijk aan de prijs is. Mijn ervaring is dat je ergens tussen de 40 en 100 dollar een goed bruikbaar hotel kunt boeken, en ze hebben ook een systeem waarop je, als je in een plaats bent, als het ware kunt bieden op een hotelkamer ( Overkwam ons dat we in Atlanta een 180 dollar kamer kregen voor 42 dollar ! )
 
Zou kunnen, in Italië leverde het ons de mogelijkheid om 2 weken op vakantie te gaan ipv 1
 
1565123627023.png


Zojuist geboekt, hartje centrum Nancy met parking 8-)

Waarom AirBNB risico's nemen als het ook zo kan :)
 
Wij zijn nu op vakantie in het Schwarzwald en Vogezen via Booking.com
Gewoon op de bonnefooi
Het werkt geweldig (shoppen naar de laagste prijs)
2 daagjes hier, 1dag daar enz. :}
 
Volgens mij is Booking punt com boeken met een credit card? Als pensionado krijg ik geen cc meer, ze vinden mijn inkomen te laag..... (vind ik ook, maar ja, het is wat het is!). Wel altijd gehad, jaren niet gebruikt en nu dus niet meer. En dan kun je Booking toch niet meer gebruiken meen ik.
 
Volgens mij is Booking punt com boeken met een credit card? Als pensionado krijg ik geen cc meer, ze vinden mijn inkomen te laag..... (vind ik ook, maar ja, het is wat het is!). Wel altijd gehad, jaren niet gebruikt en nu dus niet meer. En dan kun je Booking toch niet meer gebruiken meen ik.

Nope!

Ze accepteren een hoop:

1565443355094.png


Mocht een CC geen optie voor je zijn, dan kan je een gratis Paypal accountje aanmaken, en deze linken aan je bank. Boek je dan via booking.com dan betaal je met paypal die het direct afschrijft van je rekening
 
Terug
Bovenaan Onderaan