AirBnB, doen of niet doen ??

Je hebt dan alleen iets minder keuze dan met creditcard, omdat niet elke plek alle betaalmethoden accepteert. Net bijvoorbeeld even iets gezocht op Booking en er kwamen 681 plekken uitrollen en bij 573 daarvan kon je vooraf met Ideal/Paypal betalen. Maar nog steeds keuze genoeg dus.

Ik heb zelf prima ervaringen met Airbnb. Goed reviews van tevoren lezen is het belangrijkste, maar dat geldt voor alles.
 
Klopt , tijdje terug nog een B&B geboekt via Boeking.
Die eigenares zei , volgende keer mail je mezelf maar.
Moeten ze me geen 2 keer zeggen.

Hebben ze mij ook wel eens gezegd. Maar dan is mijn wedervraag direct of ik dan ook tot kort voor vertrek kan annuleren, en dat kan dan meestal niet. Ik boek vaak maanden van tevoren iets voor een lang weekend ofzo en besluit kort tevoren of ik daadwerkelijk ga op grond van het weer. En de kosten van dat annuleren draagt booking.com, niet de eigenaar.
 
Hebben ze mij ook wel eens gezegd. Maar dan is mijn wedervraag direct of ik dan ook tot kort voor vertrek kan annuleren, en dat kan dan meestal niet. Ik boek vaak maanden van tevoren iets voor een lang weekend ofzo en besluit kort tevoren of ik daadwerkelijk ga op grond van het weer. En de kosten van dat annuleren draagt booking.com, niet de eigenaar.

Misschien is dit ook nog een voordeel:

1565520791801.png


Het grootste voordeel vind ik nog dat je ongepland kan reizen. Je rijd gewoon lekker rond, en om een uur of 3 besluit je even een bakkie koffie te doen op het terras. Even inschatten waar je rond 6 uur zit en je boekt daar een hotelletje met 1 druk op de knop. Vaak heb ik dan boven op de Genius korting, ook nog een extra korting van het hotel omdat ze bang zijn dat ze de kamer niet verhuurd krijgen (vaak in na seizoen).

Ik heb regelmatig enorme kamers van 40,- geboekt in 3 sterren hotels in het centrum van een stadje.
 
Laatst bewerkt:
En de voorwaarden voor een credit card zijn meestal dat je rond de 1150 euro per maand op je rekening krijgt bijgeboekt. Lijkt me als dat niet lukt het sowieso al heel lastig is om motor te rijden en op vakantie te gaan. Was maar even een gedachte hoor.
 
En de voorwaarden voor een credit card zijn meestal dat je rond de 1150 euro per maand op je rekening krijgt bijgeboekt. Lijkt me als dat niet lukt het sowieso al heel lastig is om motor te rijden en op vakantie te gaan. Was maar even een gedachte hoor.
Hoezo? Als pensionado kan je zonder veel inkomen toch makkelijk een paar ton op de bank hebben staan?
Zeker als je een eigen bedrijf had, dan heb je waarschijnlijk vrijwel geen pensioen opgebouwd.
 
Misschien is dit ook nog een voordeel:

Bekijk bijlage 1417280

Het grootste voordeel vind ik nog dat je ongepland kan reizen. Je rijd gewoon lekker rond, en om een uur of 3 besluit je even een bakkie koffie te doen op het terras. Even inschatten waar je rond 6 uur zit en je boekt daar een hotelletje met 1 druk op de knop. Vaak heb ik dan boven op de Genius korting, ook nog een extra korting van het hotel omdat ze bang zijn dat ze de kamer niet verhuurd krijgen (vaak in na seizoen).

Ik heb regelmatig enorme kamers van 40,- geboekt in 3 sterren hotels in het centrum van een stadje.
Ik wissel zelf Booking.com en Airbnb ook af met Hotels.com, wat ook een grote boekingssite is. Soms hebben die net iets andere kamers of dezelfde kamer nog iets goedkoper dan bij Booking. Daarbij heeft Hotels.com ook een programma waarbij je na 10 overnachtingen een overnachting gratis krijgt t.w.v. 10% van de voorgaande boekingen.
 
En de voorwaarden voor een credit card zijn meestal dat je rond de 1150 euro per maand op je rekening krijgt bijgeboekt. Lijkt me als dat niet lukt het sowieso al heel lastig is om motor te rijden en op vakantie te gaan. Was maar even een gedachte hoor.

Foute gedachte.
 
Ook hier Booking en Genius extra korting. Ik schrijf ook recensies voor de Booking site en heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met Booking
Ik schrijf overigens ook een negatieve recensie als daar aanleding toe is. Tot nu toe 2 maal gedaan. Deze komen ook gewoon terug op de site en uiteraard in het overall waarderings cijfer.
 
Ik heb afgelopen mei/juni twee vakantiehuisjes in Schotland gehuurd via Airbnb.
Dit is allemaal uitstekend gegaan.
Mijn ervaringen zijn positief, maar misschien had ik geluk?
 
Heb Airbnb gehad in Noorwegen, Engeland en dit jaar nog in Schotland; alles positief. Natuurlijk zitten er slechte plaatsen tussen, maar m.i. is het overgrote deel prima; aangezien "gewone" b&b's tegenwoordig het normaal schijnen te vinden om hotelprijzen te hanteren, neem ik steeds vaker Airbnb's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan