Airforce one bomber Jack

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Kerel, als jij en je vrouw je er prettig bij voelen.

Kopen dat jack en toeren.
 
Joh, koop dat jack en klaar.....
Je hebt gelijk, wat kan je nou helemaal lijen voor € 50,-.

Ach, ik vind het wel grappig. Je begint de topic met een simpele vraag over een jacky en het eindigt met de eigen risico's in de gezondheidszorg.
 
Komt omdat er een hoop mensen zijn die ook echt geloven dat de stijgende ziektekosten iets te maken hebben met zieke mensen i.p.v met de hebzucht van de mens in het algemeen
 
Hmja, dat "gelul" over veiligheid.....
Probleem is natuurlijk dat je in je leven maar één keer over het asfalt hoeft te schrapen. Dan weet je meteen ook waarom er wordt "geluld over veiligheid"..... Dan maakt het ook niet uit of je vrouw maar één of twee keer per jaar achterop stapt.....

Je bepaalt uiteraard zélf wat je aantrekt etc. Zo te lezen heb je er zelf ook niet erg veel belang bij.....Dat mag.

Maar.... waarom dan anderen opzadelen met de zorg en extra kosten als het wél fout gaat? Ik neem namelijk aan dat je wel in aanmerking wilt komen voor een behandeling, zoals huidtransplantaties etc., als je een keer bent wezen glijden?

Wat een geemmer,.. dat zou iedere automobilist kunnen zeggen over motorrijders
 
Maar.... waarom dan anderen opzadelen met de zorg en extra kosten als het wél fout gaat? Ik neem namelijk aan dat je wel in aanmerking wilt komen voor een behandeling, zoals huidtransplantaties etc., als je een keer bent wezen glijden?
Dus de medische zorg is er alleen voor mensen die niet roken, die niet drinken, die in elk vertrek een rookmelder hebben, die er een gezonde levensttijl op nahouden, en ook in een leren combi op de motor stappen. Draven we niet een klein beetje te ver door?
 
Het valt mij op dat op alle motorfora het wel goed gevonden word om tegen
160 km/u , in vol ornaat een knietje te leggen op het klaverblad ,
maar dat in je bomber-jasje tegen 50 door de polder te rijden verboden moet worden . :?
 
Het valt mij op dat op alle motorfora het wel goed gevonden word om tegen
160 km/u , in vol ornaat een knietje te leggen op het klaverblad ,
maar dat in je bomber-jasje tegen 50 door de polder te rijden verboden moet worden . :?
Precies, dat bedoel ik dus.
 
Nee, zij vindt dat het er een beetje goed uit moet zien. Ze vindt de meeste motorkleding oerlelijk en lomp en daar geef ik haar nog gelijk in ook.

En dat gelul over veiligheid, dat is weer een hele andere discussie. Ik weet ook wel dat een jas van 1000,- euro met alle toeters en bellen beter beschermt als een jacky van 50,-. Maar die twee keer per jaar dat ze een stukkie mee toert rijden we amper harder als een gemiddelde wielrenner.

En daarbij geloof ik ook nog eens in het lot. Als het mijn tijd is om onderuit te gaan en me te pletter te rijden, dan is dat maar zo. Door zo te denken maakt het het leven een stuk zorgelozer en motorrijden al helemaal. Niet dat ik roekeloos rondrij, maar ik rij in ieder geval al ruim 25 jaar ontspannen op de motor.

Je hebt het nu over twee heel verschillende bedragen.
Er is ook nog zoiets als de gulden middenweg.

Ik heb zelf:
1 zwart lederen motorjas, getailleerd dus zeer vrouwelijk,
1 zwart lederen motorjas met een gele bies over de schouder en arm, zeer sportief,
1 roze motorjas :X textielen jas die ook getailleerd is.
Deze jassen draag ik op een zwart lederen motorbroek waarbij ik ook nog eens de jassen aan de broek kan ritsen, maximale bescherming dus.

En niet geheel onbelangrijk: al deze jassen waren per stuk niet duurder dan 500 euro.
Je ziet, kies voor de middenweg en er is zeker keuze genoeg.
Als je het mij vraagt, dat bomberjack ziet er behoorlijk onstijlvol uit, er is genoeg moois te koop.

Succes met zoeken! :W
 
Je hebt het nu over twee heel verschillende bedragen.
Er is ook nog zoiets als de gulden middenweg.

Ik heb zelf:
1 zwart lederen motorjas, getailleerd dus zeer vrouwelijk,
1 zwart lederen motorjas met een gele bies over de schouder en arm, zeer sportief,
1 roze motorjas :X textielen jas die ook getailleerd is.
Deze jassen draag ik op een zwart lederen motorbroek waarbij ik ook nog eens de jassen aan de broek kan ritsen, maximale bescherming dus.

En niet geheel onbelangrijk: al deze jassen waren per stuk niet duurder dan 500 euro.
Je ziet, kies voor de middenweg en er is zeker keuze genoeg.
Als je het mij vraagt, dat bomberjack ziet er behoorlijk onstijlvol uit, er is genoeg moois te koop.

Succes met zoeken! :W
500 Niet duur? :? Daar koop je ook een complete leren combi voor, met een beetje zoeken. Ik vind het heel veel geld voor alleen een jas. Iig toch een faktor 10 meer dan de jas waar TS het over had.
 
500 Niet duur? :? Daar koop je ook een complete leren combi voor, met een beetje zoeken. Ik vind het heel veel geld voor alleen een jas. Iig toch een faktor 10 meer dan de jas waar TS het over had.

Goedkoop is volgens mij geen enkele motorkleding, maar ik heb een paar jassen die maar iets van 300 euro kosten, en nee, dat vind ik voor optimale bescherming niet duur.
 
even (semi) offtopic:

ik vind rijden zonder degelijke kleding asociaal. ik heb er zelf weinig last van maar denk ook eens aan het mannetje met het plamuurmes dat jou van de snelweg mag afschrapen.

on-topic:
kan van de jas alleen maar zeggen, RTLsix het is beter dan niks...

:W
 
Het valt mij op dat op alle motorfora het wel goed gevonden word om tegen
160 km/u , in vol ornaat een knietje te leggen op het klaverblad ,
maar dat in je bomber-jasje tegen 50 door de polder te rijden verboden moet worden . :?

:^

Het ene is stoer! Het andere niet...


duuh |(
 
even (semi) offtopic:

ik vind rijden zonder degelijke kleding asociaal. ik heb er zelf weinig last van maar denk ook eens aan het mannetje met het plamuurmes dat jou van de snelweg mag afschrapen.

on-topic:
kan van de jas alleen maar zeggen, RTLsix het is beter dan niks...

:W

Waar leid jij uit af dat TS uberhaupt met zijn Cruiser op de snelweg komt :?
 
Je hebt het nu over twee heel verschillende bedragen.
Er is ook nog zoiets als de gulden middenweg.

Ik heb zelf:
1 zwart lederen motorjas, getailleerd dus zeer vrouwelijk,
1 zwart lederen motorjas met een gele bies over de schouder en arm, zeer sportief,
1 roze motorjas :X textielen jas die ook getailleerd is.
Deze jassen draag ik op een zwart lederen motorbroek waarbij ik ook nog eens de jassen aan de broek kan ritsen, maximale bescherming dus.

En niet geheel onbelangrijk: al deze jassen waren per stuk niet duurder dan 500 euro.
Je ziet, kies voor de middenweg en er is zeker keuze genoeg.
Als je het mij vraagt, dat bomberjack ziet er behoorlijk onstijlvol uit, er is genoeg moois te koop.

Succes met zoeken! :W
Voor 500,- ga ik wel naar de Leertent in Amsterdam, voor dat geld vind ik ook wel een mooi jacky.
 
spijkerjasje is genoeg voor de polder bij snelheden onder de 60 naar mijn inziens.. En als het er goed uit moet zien ,weet ik nog wel goede leren pakjes voor je vrouw (als ze mooie billen heeft teminste :X )
 
Waar leid jij uit af dat TS uberhaupt met zijn Cruiser op de snelweg komt :?
Ik kom inderdaad zeer, zeer zelden kom ik op de snelweg. 90% van mijn ritjes zo'n 10.000km per jaar is een woonwerk traject van Hoorn naar Alkmaar over precies drie dijken. De Walingdijk, dan binnendoor over het Schermerdijkje, puur vanwege de fantastische, maar zeer smalle bochten, waar ik menig sportieveling zwaar zie stuntelen. En tot slot De Huygendijk. Kijk, zou ik dan echt een keer onderuit gaan, dan is dat nog geen punt, want dan lig ik in het kanaal. _O- .

Een paar jaar terug heb ik me eens verremd en reed van de dijk af aan de graskant. Ook toen droeg ik niet meer als laarzen, handschoenen en een helm. Dat gebeurde me overigens op een Off the Road motor. |(
 
koop er dan ook meteen ff een speciale motorstring bij, ook leuk voor het geval wij achter je rijden

full
 
Lenen niet. Ik heb maar een klein wijffie, maatje 34.

Neem dan eens de moeite om naar Verheul in Vroomshoop te rijden, dan kan je iets leuks op maat laten maken, zonder dat je de hoofdprijs betaald.

Vervolgens hier het resultaat showen en dan kijken of er nog moraalridders zijn, die hun mond opentrekken.


Ik reed 10 jaar terug in de zomer ook met een nylon jasje en spijkerbroekie, maar ik ben inmiddels wat ervaringen rijker :X
 
even (semi) offtopic:

ik vind rijden zonder degelijke kleding asociaal. ik heb er zelf weinig last van maar denk ook eens aan het mannetje met het plamuurmes dat jou van de snelweg mag afschrapen.

Mwoh, gezien er mennetjes zijn die na mijn vraag over de boete antwoorden
"Ik doe alleen maar m'n werk".....
 
Terug
Bovenaan Onderaan