Airforce one bomber Jack

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Neem dan eens de moeite om naar Verheul in Vroomshoop te rijden, dan kan je iets leuks op maat laten maken, zonder dat je de hoofdprijs betaald.

Vervolgens hier het resultaat showen en dan kijken of er nog moraalridders zijn, die hun mond opentrekken.


Ik reed 10 jaar terug in de zomer ook met een nylon jasje en spijkerbroekie, maar ik ben inmiddels wat ervaringen rijker :X
Kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb. Thnx.
 
Kijk ook eens bij Polo in Kleef.
Ik heb daar een complete outfit voor 320 euro aangeschaft, inclusief CE protectoren op schouders, ellebogen en knieën. Als je alleen gaat voor een jas ben je dus goedkoper uit.

Ik ben een keer met 70km/u onderuit gegaan met de brommer, en reken maar dat ik nu al wel degelijke kleding aan wil, zelfs tijdens het lessen!
 
Een paar jaar terug heb ik me eens verremd en reed van de dijk af aan de graskant. Ook toen droeg ik niet meer als laarzen, handschoenen en een helm. Dat gebeurde me overigens op een Off the Road motor. |(
Huh, tja..
 
Dijkwegen? Maat van me remde z'n motor 2 jaar geleden onderuit op een dijkweg. Hij reed rond de 80. Hij kon z'n pak weggooien, maar z'n huidje zat er nog op. Hij was, nadat ie de motor los had gelaten, ongeveer 10 meter doorgegleden. Hij vroeg zich voor die tijd wel eens af of het nou wel nodig was, al die bescherming. Het zag er niet uit, was duur en zat nog warm ook in de zomer.

Wist je dat, per meter glijden over droog asfalt, je zonder bescherming ongeveer een centimeter huiddikte kwijtraakt? Dan is de vraag hoe dik de huid op bv. je handen, je ellebogen, je enkels en je knieën is?
Wist je dat niet specifieke kleding in sommige gevallen het letsel nog verergert, doordat bepaalde kunststoffen "doorbranden" in de huid, wat het effect van napalm geeft?

Maar je hebt gelijk, mensen maken hun eigen keuzes. Die paar tienen die je uitspaart kun je mooi gebruiken om de extra kosten voor het ziekenhuis te dekken......
Ik hoop uiteraard niet, dat je ooit spijt krijgt van je beslissing, daar niet van.

Ik weiger overigens iemand achterop te nemen, die niet de vereiste motorkleding draagt. Ik voel me namelijk ook verantwoordelijk voor mensen die ik meeneem.
 
Dijkwegen? Maat van me remde z'n motor 2 jaar geleden onderuit op een dijkweg. Hij reed rond de 80. Hij kon z'n pak weggooien, maar z'n huidje zat er nog op. Hij was, nadat ie de motor los had gelaten, ongeveer 10 meter doorgegleden. Hij vroeg zich voor die tijd wel eens af of het nou wel nodig was, al die bescherming. Het zag er niet uit, was duur en zat nog warm ook in de zomer.

Wist je dat, per meter glijden over droog asfalt, je zonder bescherming ongeveer een centimeter huiddikte kwijtraakt? Dan is de vraag hoe dik de huid op bv. je handen, je ellebogen, je enkels en je knieën is?
Wist je dat niet specifieke kleding in sommige gevallen het letsel nog verergert, doordat bepaalde kunststoffen "doorbranden" in de huid, wat het effect van napalm geeft?

Maar je hebt gelijk, mensen maken hun eigen keuzes. Die paar tienen die je uitspaart kun je mooi gebruiken om de extra kosten voor het ziekenhuis te dekken......
Ik hoop uiteraard niet, dat je ooit spijt krijgt van je beslissing, daar niet van.

Ik weiger overigens iemand achterop te nemen, die niet de vereiste motorkleding draagt. Ik voel me namelijk ook verantwoordelijk voor mensen die ik meeneem.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.
 
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.
:^

:o









;)

Om van fietsen en brommerrijden nog maar te zwijgen. :X
 
:] laat ik nu bij een bedrijf werken die motorkleding importeerd & zelf ontwikkeld..
Goede kleding hoeft niet honderden euro's te kosten, maar voor 50 euro heb je tegenwoordig niet eens een normale jas, laat staan een motorjas.

Er zijn natuurlijk verschillende type rijders, de een vindt het stoer om met slippers, korte broek en blote buik op de motor te stappen, de ander wil perse zo'n imago pakkie, omdat Rossi dat draagt, dan heb je nog mensen die niet bij de eerste de beste glijder gefileerd wil worden dus beschermende kleding kopen en natuurlijk willen zij er ook niet bijlopen> rijden als eens of andere aap :N

Het probleem wat hier regelmatig besproken wordt is dat motorrijders veel te lang door blijven rijden met oude spullen, van wel 10 jaar terug ofzo.. Er hangt ook nog heel wat van dat oude spul in de winkels vaak tegen lage prijzen waardoor de huidige motorrijder nu in 'nieuwe' 'oude' spullen rond rijdt -O- Qua bescherming nog wel steeds prima, maar inderdaad niet meer zo modieus.. maar voor 150 euro heb je een heel leuk motorjasje, wat er niet uitziet als een motorjas, maar wel de nodige bescherming biedt! :Y

Ik heb zelf de 'Macna Avenue' www.macna.nl/nl/productswoman.html in eerste instantie zien mensen niet eens dat ik een motorjas aan heb. Dit is dan 1 kledingmerk, maar er zijn er nog vele vele meer!
 
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.
en door het dragen van beschermende kleding ben je ineens onaantastbaar; bij elke schuiver loop je weg zonder enig letsel _O-
 
en door het dragen van beschermende kleding ben je ineens onaantastbaar; bij elke schuiver loop je weg zonder enig letsel _O-
Dat is dan weer het andere uiterste. :)

Als we beide nu eens combineren.
Rijden met voldoende bescherming, alsof je in short en t-shirt op je moto zit.

(dan is er nog altijd voldoende kans dat één of andere blind sturende automobilist je overhoop rijdt, of dat je je eigen stuur - rem - ontwijk - inschat - capaciteiten wat overschat)
 
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij gaan glijden. ;) Even afkloppen (klop, klop) Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie en vind de meeste echte motorkleding gewoon niet mooi. Ja Difi maakt een leuk jack, maar dan houdt het wel op vind ik. We dragen laarzen, handschoenen een helm en ikzelf een retro jacky of jeans jack.

Ik moest 2x goed kijken of dit er echt stond: "Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie", hoe dom kun je zijn ???
Koop dat jack nu maar gauw, staat best wel mooi denk ik op de motor....
 
Ik moest 2x goed kijken of dit er echt stond: "Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie", hoe dom kun je zijn ???
Koop dat jack nu maar gauw, staat best wel mooi denk ik op de motor....
Blijkbaar niet zo heel dom. :Z

Aangezien ie nog steeds rijdt, hoeft het blijkbaar niet zo'n groot probleem te zijn. Er zijn er zat die volledig in leer rijden en die die 25 jaar rijden niet halen.

F*ckin moraalridders. :r
 
Ik moest 2x goed kijken of dit er echt stond: "Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie", hoe dom kun je zijn ???
Koop dat jack nu maar gauw, staat best wel mooi denk ik op de motor....
Zoals ik al eerder schreef, ik geloof in het lot. Hou me redelijk aan de snelheid, trek niet a wheeliend van stoplicht naar stoplicht. Anticipeer voldoende, en dat gaat me al 25 jaar goed af. En ik maak kilometers genoeg, zoals je in een andere topic hebt kunnen lezen.
Misschien heb ik geluk gehad, vandaar dat ik schreef, ik geloof in het lot.

Voorbeeldje dan, een collega van me, motorrijder bij de politie. Alle cursussen gevolgd, kan dus een behoorlijk stukkie sturen neem ik aan. Zit ook altijd strak in het leer. Hij gaat lichtjes onderuit, niks erngstig op het eerste gezicht, echter hij glijd met zijn rug tegen de stoeprand. Dwarslesie. :N Tot op de dag van vandaag is hij verlamd en zit hij in een rolstoel, gelukkig heeft hij bij ons aangepas werk. Maar dat is nou zo'n voorbeeld waarmee ik bedoel. Pure pech, dat overkomt je.
 
Klopt, maar het moet er ook nog een beetje uitzien.
Voor die paar keer per jaar? Waar maak je je liever druk over... :X

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid. Met maatje 34 zou ik wel zoeken naar overjarige modellen (zo'n maatje loopt niet zo snel).
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet zo heel dom. :Z

Aangezien ie nog steeds rijdt, hoeft het blijkbaar niet zo'n groot probleem te zijn. Er zijn er zat die volledig in leer rijden en die die 25 jaar rijden niet halen.

F*ckin moraalridders. :r
Ik vertoef ook regelmatig in Suriname, geloof me, ook daar rijden ze rond op Yamaha's R1, Ducati's 916, etc. etc.. Maar echt niet in het leer hoor.

Azie en Afrika hetzelfde verhaal. Dat verhaal van het Lot heb ik trouwens in Thailand geleerd van een taxi chauffeur. Dat was een verschrikkelijke waaghals. Hij zij altijd, als het mijn tijd is, dan heb ik pech gehad.

Wil nogmaals niet zeggen dat ik roekeloos rij. Ik kijk gewoon goed uit en durf van mezelf best te zeggen dat ik een goede voertuig beheersing heb. Voorheen ook in weer en wint op Off the roads gereden, onder bijzarre omstandigheden. Dat ik van huis ging en dacht. "Shit, lijkt wel ijzel, zal ik maar met de trein gaan"? Mwahhh dacht ik dan, gewoon voorzichtig rijden. :)
 
Voor die paar keer per jaar? Waar maak je je liever druk over... :X
Nou precies, dit jaar is ze pas een keer meegegaan, een ritje van 100 km, waarom zou ik dan een jas kopen van 5 a 600,- euro. Al moet ik zeggen dat ik toch een paar goede tips heb gezien in dit topic, dus is deze topic toch nog ergens goed voor.
 
Levensgevaarlijk.


full
 
En nog een paar van die waaghalzen.


full
 
En deze moet helemaal beter weten toch?

full
 
Azie en Afrika hetzelfde verhaal. Dat verhaal van het Lot heb ik trouwens in Thailand geleerd van een taxi chauffeur. Dat was een verschrikkelijke waaghals. Hij zij altijd, als het mijn tijd is, dan heb ik pech gehad.
Wel lullig voor z'n eventuele passagier op dat moment dat het dan ook gelijk zijn tijd is. :+
 
Voorbeeldje dan, een collega van me, motorrijder bij de politie. Alle cursussen gevolgd, kan dus een behoorlijk stukkie sturen neem ik aan. Zit ook altijd strak in het leer. Hij gaat lichtjes onderuit, niks erngstig op het eerste gezicht, echter hij glijd met zijn rug tegen de stoeprand. Dwarslesie. :N Tot op de dag van vandaag is hij verlamd en zit hij in een rolstoel, gelukkig heeft hij bij ons aangepas werk. Maar dat is nou zo'n voorbeeld waarmee ik bedoel. Pure pech, dat overkomt je.

Daarmee ben ik het wel eens.. pech kan de beste overkomen, niet alleen met motorrijden! kleine nichtje van een vriendin van me zong in een kerkkoor, stapte langs het podium > Dwarslesie - zelfde verhaal.

Ikzelf draag wel kleding met protectie, voor het geval ik een keer een schuiver maak: liever mijn kleding kapot dan levenslang littekens van een huidtransplantatie.. het hoeft nl niet altijd zo dramatisch af te lopen als hierboven beschreven.. Ik zie het een beetje als, schoenen aan doen als je de straat op gaat..
maar op blote voeten lopen kan ook :9 (net als in afrika) :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan