Airoh Cezannee ervaring?

Plaatje doet wonderen... ;)

Casque-moto-Airoh-CEZANNEE-2008-Noir_Mat.jpg
 
Overigens, ik heb de Airoh Mathisse... 2 stuks...
Mijn ervaring daarmee is dat het prettig zittende helmen zijn, de kinsluiting erg handy is, ze best licht aanvoelen en alles werkt, zij het wat krakerig of minder soepel...

Het is echter ook zo dat dit merk qua geluidsreductie 0% scoort!
Ofwel, als je voor dit soort helmen kiest, dan zijn oordoppen een aanrader... ;)

Ik verwacht niet dat de Cezannee veel beter scoort in geluidsreductie, dus die helm zal ongetwijfeld lekker bulderen. Met goede oordoppen is dat niet zo'n probleem...
 
Thanx.

Mijn probleem is dat ik een nieuwe helm nodig heb, en dit waarschijnlijk een systeem word. Bij de Shoei Multitec zit mijn neus in de weg, bij de Schubert C3 heb ik teveel ruimte bij de wangen.(Andere wangstukken niet leverbaar volgens vertegenwoordiger).
Mijn tourmaatje heeft ook een Airoh (weet ff niet welke, wel een systeem), en heeft weinig problemen.

Misschien heeft Airoh geleerd van de vorige modellen qua geluid..........

In ieder geval ziet de helm er mooi uit.
 
Misschien heeft Airoh geleerd van de vorige modellen qua geluid..........

In ieder geval ziet de helm er mooi uit.

Gezien de vele naden, de randen van het visier en de uitstulping aan de zijkant denk ik van niet...
Maar nogmaals, met goede oordoppen is het prima te doen!

Zelf heb ik niet zo maar 2 Mathisses gekocht... zit gewoon prettig aan m'n kop... :)
 
Zoals Clown al zei, Airoh systeemhelmen zijn niet erg stil, maar met oordopjes best te doen. Zelf heb ik een SV55 en een Mathisse RS, beide systeemhelm dus. Ze zitten heerlijk, en de SV55 is stiller dan de Mathisse RS. Heb overigens ook andere helmen geprobeert van Airoh, en eigenlijk zijn ze allemaal niet echt stil te noemen..

Wel vind ik ze mooi, vooral de Cezannee in de afbeelding. Misschien een idee voor een volgende... :)
 
Dag oma :W

Ondertussen al iemand ervaring met de Airoh Cezannee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Cezannee, maar ben nog aan het lessen en ga voorlopig nog niet de snelweg op. Bovendien heb ik ook nog niet gereden met het vizier dicht :p De helm zit me goed, en als het vizier dicht is is het wel stiller, maar helaas kan ik er niet meer over zeggen :$
 
Laatst bewerkt:
Heb al 4 jaar een sv55 (gekocht aan 150€ als actieprijs)
Zit goed, is redelijk stil voor een klaphelm.
De Airoh sluiting is wereldklasse.
Nadeel: het mechanisme van de zonneklep is wat chinezig
De vijzen waarmee het klapstuk vastzit hebben de neiging om langzaam te lossen (drupje loctite). En het is wat priegelen om het vizier los te maken, wat soms wel es nodig is: Ik heb 2 vizieren: een wintervizier+fogcity, en een zomervizier zonder.
Ventilatie is net voldoende.

De mathissen en cezannes zullen ongeveer dezelfde karakteristieken hebben als de sv55.

Je hebt geen luxe helm, maar wel veel helm voor je geld. En door zen lagere prijs is het niet zo erg als ie na een jaar of 4 aan vernieuwing toe is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan