Airoh Cezannee of Schuberth c3

Pinquiin

MF'er
29 dec 2011
57
0
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe helm, ben er 2 tegen gekomen maar ben benieuwd naar jullie mening.

Het gaat om de Airoh Cezannee en de Schuberth c3

airohcezanneezilv.jpg


schuberth_c3_matzwart2.jpg


Kunnen jullie mij iets over deze helmen vertellen? Natuurlijk ga ik nog naar de winkel toe om te passen etc. maar als ik niks merk dan heb ik misschien wat aan jullie mening.

Qua geluid, regen?, degelijk?, enz.

EDIT: Nog een klein vraagje, ik heb nu een licht motorrijbewijs. Misschien een heeeele domme vraag. Maar proefrijden gaat bij niet lukken dan? Of hebben ze daar iets voor bij een dealer?



Ben benieuwd naar jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
Geen van beide. De Airoh vind ik persoonlijk een helm uit een lagere klasse.

De Schuberth zou een hogere klasse moeten zijn maar dat valt toch aardig tegen, kan ik uit ervaring zeggen. Rubbers die niet helemaal aansluiten, een vizier wat met moeite open blijft staan als je meer dan 60 km/u rijdt en niet genoeg verluchting.
 
Laatst bewerkt:
Helmen, geen verstand van.

Wat betreft dat lichte rijbewijs. Ik kreeg gewoon een vol vermogen Honda CBR600F uit 96 mee, is opzich wel wat tricky natuurlijk als je een ongeluk maakt, weet niet precies hoe het dan verzekeringstechnisch zit.
Overigens hebben de meeste zaken ook wel gewoon 25kW motoren staan hoor. Ga gewoon eens kijken of er wat tussen zit, test desnoods een minder mooi 25kW model, om vervolgens een andere zelfde type aan te schaffen en die dan begrenzen, ofzoiets.

Succes met uitzoeken!
 
Voor helmen geldt altijd passen. Bij de een zit een helm perfect en bij de ander zit hij voor geen meter.

Ook handig om met oordoppen te rijden trouwens. Beter voor je gehoor :)

Helmen, geen verstand van.

Wat betreft dat lichte rijbewijs. Ik kreeg gewoon een vol vermogen Honda CBR600F uit 96 mee, is opzich wel wat tricky natuurlijk als je een ongeluk maakt, weet niet precies hoe het dan verzekeringstechnisch zit.
Overigens hebben de meeste zaken ook wel gewoon 25kW motoren staan hoor. Ga gewoon eens kijken of er wat tussen zit, test desnoods een minder mooi 25kW model, om vervolgens een andere zelfde type aan te schaffen en die dan begrenzen, ofzoiets.

Succes met uitzoeken!

Als jij een rijbewijs hebt voor 25kw en je rijdt volvermogen en ze komen er achter bij een ongeluk dan ben je niet verzekerd. Je rijdt dan namelijk zonder rijbewijs aangezien je die niet hebt voor vol vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Als jij een rijbewijs hebt voor 25kw en je rijdt volvermogen en ze komen er achter bij een ongeluk dan ben je niet verzekerd. Je rijdt dan namelijk zonder rijbewijs aangezien je die niet hebt voor vol vermogen.

Ja, dat weet ik, maar je hebt de verzekering natuurlijk niet zelf geregeld. De verzekering is via die dealer, op wiens motor jij mag rond rijden. Dus ik vroeg me af of er nog een bepaalde mate van aansprakelijkheid is bij de dealer waarvan jij een motor (waarvoor jij geen rijbewijs hebt) hebt meegekregen en via wie je verzekert zou zijn...

Rij zelf gewoon netjes op 25kW rond verder hoor, maar die proefrit toen kreeg ik zomaar een onbegrensde motor mee.
 
Misschien ook eens kijken naar de nieuwe Shoei Neotec?

mevrouw Beest heeft er net eentje aangeschaft en is daar erg tevreden over. Zelf heb ik net een C3 gekocht (omdat de Shoei nog niet werd geleverd).
Qua pasvorm ben ik best tevreden over de C3, maar ik had misschien beter ook even op de Neotec kunnen wachten. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen (winnaar Motoplustest) en de C3 is wat dat betreft ook wel wat gedateerd.

Maar zoals gezegd, ga kijken en passen!!

en het advies van oordoppen :Y :Y altijd doen, wees zuinig op je gehoor!
 
Laatst bewerkt:
Voor mij persoonlijk gaf, naast de pasvorm, de mogelijkheid van de communicatie kraag de doorslag voor de C3.
 
Ik heb die Airoh. Laatst reed ik over een dijk en toen zat die hele helm onder de vliegjes. Ik weet niet of de Schuberth dat ook heeft :+


Zoals iedereen zegt is passen het juiste advies.
Qua budget verschillen ze ook behoorlijk, die C3 kost volgens mij het dubbele.

Mijn ervaring met de Airoh is okee. Er zit wel wat ruis in, maar dat is op te lossen met oordoppen.
Geen van beide. De Airoh vind ik persoonlijk een helm uit een lagere klasse.

De Schuberth zou een hogere klasse moeten zijn maar dat valt toch aardig tegen, kan ik uit ervaring zeggen. Rubbers die niet helemaal aansluiten, een vizier wat met moeite open blijft staan als je meer dan 60 km/u rijdt en niet genoeg verluchting.
Sluitingen van Cezannee doen hun werk goed en rubbers houden de druppels tegen. Zonnevizier werkt ook goed. Als ik harder dan 60-70 rijd, dan gaat het vizier toch dicht ivm met vliegjes en wind.

Ook een minpuntje vind ik dat ie beslaat als je stil staat. Vizier op een kier en klaar. Heeft ook met de buitentemperatuur te maken merk ik.

Voor mij een prima helm in deze prijsklasse (heb €180 betaald op beurs). Ook vind ik 'm mooier dan de C3.

Succes met je keuze! *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw en ik hebben beide een c3 en willen niet meer anders, mijn oude helm was een caberg en die maakt bij 60 km/h meer lawaai als de c3 bij 120 km/u .
De ventilatie van de c3 is ook erg goed en niet te vergeten standaard een pinlock vizier.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw en ik hebben beide een c3 en willen niet meer anders, mijn oude helm was een caberg en die maakt bij 60 km/h meer lawaai als de c3 bij 120 km/u .
De ventilatie van de c3 is ook erg goed en niet te vergeten standaard een pinlock vizier.

Met die ventilatie ben ik het helaas niet eens. Misschien heeft dat ook met het soort motor en de houding te maken.
 
Met die ventilatie ben ik het helaas niet eens. Misschien heeft dat ook met het soort motor en de houding te maken.
vond de ventilatie ook erg mager :Y werd onwijs gaar met de helm dicht. moest het vizier openhouden -O-
 
Met die ventilatie ben ik het helaas niet eens. Misschien heeft dat ook met het soort motor en de houding te maken.


Heb zelf dan de Schuberth S2, maar daar hijg ik ook de boel op... Het ingebouwde zonnevizier beslaat dan gelijk. Het gebrek aan ventilatie zorgt er ook voor dat de helm zo 'stil' is.

Las dat Nolan ook een hele goede systeemhelm (N104) heeft uitgebracht.
nolan-n104.jpg


Ziet er ook een stuk 'frisser' uit dan de C3
 
Heb zelf dan de Schuberth S2, maar daar hijg ik ook de boel op... Het ingebouwde zonnevizier beslaat dan gelijk. Het gebrek aan ventilatie zorgt er ook voor dat de helm zo 'stil' is.

Las dat Nolan ook een hele goede systeemhelm (N104) heeft uitgebracht.
[afbeelding]

Ziet er ook een stuk 'frisser' uit dan de C3
Nolan heb ik ook een aantal van op m'n knar gehad. Die drukte allen heel erg bij m'n voorhoofd. Erg jammer, aangezien ze wel mooi en betaalbaar zijn.

@TS;
1. Bepaal eerst globaal je budget.
2. Ga dan passen welke echt goed zit.
(Wellicht zitten beide helmen niet goed... en dan!?)
3. Kijk dan welke je het mooist/beste vindt (pinlock/bluetooth/etc).
 
Als je een systeemhelm wil check dan ook de shoei Neotec. Iets zwaarder dan de C3, maar meer ruimte bij de kin en voelt degelijker. Vergelijkbare prijsklasse.

Zowieso, ga passen en als het kan proefrijden. En als het niet kan, ga naar een andere dealer waar je wel met een helm kan proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Airoh Cezannee. Ziet er leuk uit, zeker voor een systeemhelm. Het nadeel is dat ie ontzettend veel windgeruis veroorzaakt (althans bij mij dan). Heb nu oordoppen en niks meer te klagen. Voordeel is dat de ventilatie prima werkt :+, hoewel, zoals gezegd, het vizier snel beslaat bij stilstaan.
 
Bedankt voor alle reacties,
Ik zal morgen eens naar de winkel rijden en passen. Misschien is dan alles in één keer duidelijk.
M'n budget tot ongeveer 500 eu.
Moet een systeemhelm zijn en moet gewoon niet beslaan. Of iedergeval zoweinig dat het mij geen irritaties oplevert.

Geloof dat iedere helm wel last heeft van ruis, is dan niet anders dan maar oordopjes.
Misschien nog andere helmen over het hoofd gezien?
 
Twee helmen, wereld van verschil...

Airoh is licht in gewicht en verder een enorme kabaalmaker...
Zonder goede oordoppen is er niet mee te rijden, tenzij je al doof bent natuurlijk...

Schubert? Schijnt fluisterstil te zijn... kwaliteitsverschil is gewoon groot...

Toch komt het uiteindelijk vooral op pasvorm aan... ;)
 
Voor 500 euro kun je hoop helmpjes gaan halen. Shoei heeft ook goeie systeem helm en nieuwe HJC is ook niet slecht.
 
Bedankt voor alle reacties,
Ik zal morgen eens naar de winkel rijden en passen. Misschien is dan alles in één keer duidelijk.
M'n budget tot ongeveer 500 eu.
Moet een systeemhelm zijn en moet gewoon niet beslaan. Of iedergeval zoweinig dat het mij geen irritaties oplevert.

Geloof dat iedere helm wel last heeft van ruis, is dan niet anders dan maar oordopjes.
Misschien nog andere helmen over het hoofd gezien?
Is het nie al morgen geweest!? :?
Wat is het geworden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan