Airpod pro en helm

superduc again

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2004
14.208
5.494
dussen
Ik draag meestal een inear als ik motor rij
De laatste jaren een beats x en dat werkt best goed
Maar de beats x ging van de week kapot
Nu de nieuwe jabra gekocht , zijn oordopjes die je oor redelijk goed afsluiten maar in combinatie met een helm is het geen succes
Vroeg me af of iemand de airpod pro al geprobeerd heeft met een helm op
Ik krijg morgen weer nieuwe beats x ( garantie) maar als de noise canceling werkt zou dat best mooi zijn
Nadeel dat je als je je helm afzet je waarschijnlijk je airpods van de grond moet op rappen
Liefst geen discussie dat Apple beeld te duur is ( je hebt gelijk , lekker Samsung kopen )
 
apple is te duur.

doe jezelf en je portomonee een lol en ga voor iets anders.
Ik gebruik de QCY QS2 in ears en die zijn qua geluid, comfort en gebruiksgemak super. zijn rond de 20 euro op de alom bekende chinese website.
heb ze in mn helm geprobeerd. gaat wel, maar met afzetten vallen ze uit.
 
Even los van airpods; hoeveel dB van windruis zou nog doorkomen met in-ear oordopjes met muziek, iemand bekend met die cijfers?
 
Inmiddels op YouTube gezocht , werkt niet dus geen airpods pro bij het motorrijden
Ik heb niet weer een ritje gemaakt met de beats x en die doen het prima
 
Jajoh, je kan veel beter voor een goed setje gaan voor aan je helm dan lopen kloten met oortjes. Minder zooi mee te slepen, goed bedienbaar tijdens het rijden en veelzijdiger. Dan sluit je jezelf tenminste niet helemaal af van de geluiden om je heen.
Dan wel een setje goede oordoppen tegen windgeruis e.d. Als je die combo een keer gebruikt hebt, wil je niet anders meer
 
heb ze in mn helm geprobeerd. gaat wel, maar met afzetten vallen ze uit.

Ik draag altijd een helmuts, juist omdat ik woon-werk rij en dan als ik naar huis ga niet de wax in mijn haar door mijn hele helm wil smeren.
Mutsje gaat ieder weekend in de was en heb er meerdere.
Voordeel is ook dat oordopjes en mijn tunnels niet uitvallen als ik de helm afdoe.
 
De shure se215 zijn voor de prijs echt de beste onder je helm, sluiten je oren goed af, en op de snelweg heb ik hem meestal niet eens op vol volume.

Maar het best is denk ik gewoon doppen op maat laten maken, en een cardo setje met die speakers van jbl.
 
De shure se215 zijn voor de prijs echt de beste onder je helm, sluiten je oren goed af, en op de snelweg heb ik hem meestal niet eens op vol volume.

Maar het best is denk ik gewoon doppen op maat laten maken, en een cardo setje met die speakers van jbl.
Ik heb wel eens shure dopjes gehad , ik ben geen fan van die snoertjes over je oren en die Bluetooth set die ze verkopen is veels te lang en te bulky
gisteren kreeg ik mijn beats x weer binnen en die werken het fijnst , maakt eigenlijk niks uit welk merk je hebt want de silcone dopjes maken of ze goed afdichten of niet
 
Wat betreft de airpods pro , las ergens dat Apple er 65 miljoen heeft gemaakt voor dit jaar , en ze zijn nergens meer te koop
Er zit nu een maand lever tijd op, kun je dus zeggen dat ze veels te duur zijn en dat er betere zijn maar 16250000000$ omzet zegt wat anders
 
Ik heb wel eens shure dopjes gehad , ik ben geen fan van die snoertjes over je oren en die Bluetooth set die ze verkopen is veels te lang en te bulky
gisteren kreeg ik mijn beats x weer binnen en die werken het fijnst , maakt eigenlijk niks uit welk merk je hebt want de silcone dopjes maken of ze goed afdichten of niet
Oke, ja smaken verschillen, doordat het draad over je oren gaat blijft hij wel goed zitten als je je helm of/af doet. Dat je ook draadloze hebt wist ik niet, zal is kijken of dat voor mij wel een idee is.
 
in plaats van oordopjes zou je ook kunnen kijken naar de HeadWave (Headwave - Lautsprecher für Helme)
dit is een module die je op je helm "plakt" en muziek door je helm heen stuurt,
ik zelf heb geen ervaring met het apparaat, maar YouTube staat er vol van.
Maar verdrijf je het geluid van de wind dan niet door nog hardere muziek
Dat heb je met oortjes minder , ik hoef die niet veel harder te zetten dan ik normaal doe
 
De shure se215 zijn voor de prijs echt de beste onder je helm, sluiten je oren goed af, en op de snelweg heb ik hem meestal niet eens op vol volume.

Maar het best is denk ik gewoon doppen op maat laten maken, en een cardo setje met die speakers van jbl.
Ik rij met schuimpjes en die steken wat uit. Ook altijd een helmmuts of kol over de oren.

Zou ik die Sure dan nog kunnen gebruiken? Het zijn geen in-ear dingen als ik de plaatjes bekijk.
 
Gebruiken jullie dit soort oortjes ook op de snelweg bij een snelheid van bijvoorbeeld 130 kmh? (veel windruis)

Zo ja, welke helm en motor gebruiken jullie hiervoor?

Ik zou ook wel een muziekje willen voor de saaie snelwegkilometers maar ben bang voor de windruis als ik mijn oordoppen zou vervangen voor oortjes.
 
Gebruiken jullie dit soort oortjes ook op de snelweg bij een snelheid van bijvoorbeeld 130 kmh? (veel windruis)

Zo ja, welke helm en motor gebruiken jullie hiervoor?

Ik zou ook wel een muziekje willen voor de saaie snelwegkilometers maar ben bang voor de windruis als ik mijn oordoppen zou vervangen voor oortjes.
Waarom dan niet gewoon een bluetooth set in de helm? Dan heb je muziek en oordoppen. win-win.
 
Omdat ik nooit in de veronderstelling ben geweest dat zo'n n set schuimpjes kunnen vervangen wat betreft windruis dempen.

Dat kunnen zulke setjes wel?
En dan heb je niet een speciale helm nodig?
 
@superduc again
Omdat ik het even wilde uitproberen heb ik de AirPods Pro vandaag meegenomen op de motor en ze onderweg uitgeprobeerd en vergeleken met de Sena. Uiteraard geen doppen in gedaan, want dat gaat niet samen hè.
De helm is een Shoei Neotec systeem helm met dus ingebouwd de Sena. Het opzetten gaat redelijk, maar het lukte mij niet om de afsluiting goed te krijgen, dus de noise-cancellation werkt dan niet goed. Dan de helm afzetten: de eerste poging leidde er toe dat rechts het opzet doppie in mijn oor achter bleef. Nog een poging en toen vielen ze beide uit mijn oren (gelukkig stuiterden ze niet op de grond.
Dan het geluid: de Sena heeft een redelijk goed geluid en zit over, of althans op je oor. Het geluid van de AirPods Pro is in de helm wat vlakker dan normaal en ook minder dan van de Sena.
Ik vond het geen succes dus.
Nb normaliter rij ik met Alpine Pro op maat gemaakte oordoppen en dan de Sena soms voor de muziek en communicatie met de vrouw. Voordeel van de Sena is ook dat ik via het dashboard van de motor de muziek kan regelen. Met de AirPods zou dat via de iPhone moeten en dat is duidelijk ook een nadeel.

En de AirPods zijn gewoon te koop bij de AppleStore in Den Haag, Haarlem en Amsterdam. Hele stapels hebben ze ervan en bij Amazon geven ze aan dat ze er 29-12 zijn als je ze nu bestelt.
 
Omdat ik nooit in de veronderstelling ben geweest dat zo'n n set schuimpjes kunnen vervangen wat betreft windruis dempen.

Dat kunnen zulke setjes wel?
En dan heb je niet een speciale helm nodig?
Ik rijd met ls2 vector, met die shure dus en een helm muts, rijd het hele jaar met een helm muts, voel me soort naakt als ik zonder rijd.
En over het algemeen 40 km per uur te hard en 70% snelweg, regelmatig 140 km achter elkaar.

Niet om stoer te doen hoor, vergeef me als het er zo uit komt, maar heb nooit last van een hoofdpijn ofzo, en hoor de muziek altijd goed, en rijd met een vfr800 en cb1000r dus m'n hoofd altijd in de wind.
En Heb nooit last van "dove" oren als je aankomt op bestemming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan