Airpod pro en helm

in plaats van oordopjes zou je ook kunnen kijken naar de HeadWave (Headwave - Lautsprecher für Helme)
dit is een module die je op je helm "plakt" en muziek door je helm heen stuurt,
ik zelf heb geen ervaring met het apparaat, maar YouTube staat er vol van.
Moet je ook even hier kijken, hetzelfde systeem. Werkt slecht en iedereen luisterd mee. De helm geeft geluid naar binnen en buiten, dus een enorm verlies van geluid. Is dus ook een ruimtelijk mono geluid, geen stereo. Moet ook raar zijn.

ik heb dit gekocht op kickstarter, levering april. En ja ik ken de risico's. Maar als het werkt dan is het in mijn ogen stukken beter dan wat er nu beschikbaar is. Ik gebruik nu de Bose QC20
1577563309893.png
 
Waarom geen setje voor in je helm?

Ik rij met Sena en oordoppen en zou nooit meer anders willen.
 
Moet je ook even hier kijken, hetzelfde systeem. Werkt slecht en iedereen luisterd mee. De helm geeft geluid naar binnen en buiten, dus een enorm verlies van geluid. Is dus ook een ruimtelijk mono geluid, geen stereo. Moet ook raar zijn.

ik heb dit gekocht op kickstarter, levering april. En ja ik ken de risico's. Maar als het werkt dan is het in mijn ogen stukken beter dan wat er nu beschikbaar is. Ik gebruik nu de Bose QC20
Bekijk bijlage 1453197
Waarom zou die beter zijn dan een goede set van Shure?

Hetzelfde principe als ik afga op de afbeelding.
 
Waarom zou die beter zijn dan een goede set van Shure?
Hetzelfde principe als ik afga op de afbeelding.

Ik zei niet dat ze beter zijn O-), de Shure geeft denk ik op zich een betere hi-fi kwaliteit. Maar wat ik niet fijn vind op de motor.
- Alles wat in de gehoorgang gaat wordt op zijn minst oncomfortabel gedurende een meerdaagse motorvakantie. Dat geldt voor mij voor schuimpjes en op maat gemaakte optolastieken, ik heb twee sets UltimateEar Monitors (UK) gehad. Op maat gemaakt is ook niet alles, je gehoorhang vervormd met de positie van je kaak.
- De geluids isolatie. De Shure heeft een passief rubber of siliconen isolatie, en dat laat een gedeelte van geluid door. Dat ze toch redelijk dempen heeft volgens mij te maken met het feit dat de 'speaker' een relatief zwaar blokje metaal is dat niet zomaar meetrilt of resoneerd met het ongewenste geluid. Deze werken ook op dat principe:
https://www.kickstarter.com/projects/flareaudio/isolate-switch-off-your-ears

Waarom geen setje voor in je helm?
Ik rij met Sena en oordoppen en zou nooit meer anders willen.

Spraak en GPS instructies zijn dan verstaanbaar, maar ik vind de resulterende muziek kwaliteit niet leuk om naar te luisteren. Als je oordopjes onder een koptelefoon gebruikt (als test..), dan krijg je ook niet dezelfde muziek terug door het volume open te draaien. Die oordopjes hebben variable demping over het frequentiebereik.

De Bose en deze Mplus zijn beide van het hybride type, dit legt dat eenvoudig uit.
ANC headsets aren't all the same: The three types of ANC · Jabra Blog
'lek' geluid maakt hier heel weinig uit, dus in ieder geval de bose zit gewoon super comfortable tegen de gehoorgang en blijft goed zitten door een clip in het buitenoor. MPlus is even afwachten, maar ze gebruiken een gepatenteerd 'Ecofit'.
Een nadeel van deze systemen is dat in ieder geval de Bose turbulenties niet aan kan. Dat zijn dus geluidgolven in het dikke subwoofer bereik. Als je zo kunt rijden dat je grotendeels geen turbulenties hebt, dat zijn ze gewoon erg goed. Maar je moet niet in druk verkeer zitten...

En dan het gemak om demping aan of uit te kunnen zetten, of zelfs regelen, is geweldig,
 
Terug
Bovenaan Onderaan