Akelig: geen protectie

Wacht even...

Aan je naam te zien doet u aan racen :? Prima, maar dan graag zelf je ziektekosten betalen. Je doet immers aan een risicosport waarbij je de kosten op de samenleving af wendt.

Ik vind dat ongewenst.

Kijk, daar zat ik al die tijd al op te wachten :Y

Veel leuker om een ander de maat te nemen toch?

Als Lady Di haar lijstje wat verlengt ben ik idd vóór zelf betalen van gevolgen veroorzaakt door buitenissige risico's. Buiten wet- en regelgeving genomen wel te verstaan!

Bij races, cross en racedemo's wordt met zoveel regels de uiterste inspanning betracht om
uitwassen te voorkomen dat als je je dáár aan spiegelt we deze topic kunnen sluiten.
Wat zal het dan weer leuk worden op de weg... *D
 
Zelfs onder race-omstandigheden geldt dat argument van oververhitting niet. Een recreatief weggebruiker zal nooit in die staat geraken als hij met +/- de toegelaten snelheden rijdt. :N


Als ik tussen de uitlaatgassen in de brandende zon van stoplicht naar stoplicht kruip heb ik het denk ik warmer dan die meneer die met 2/300 over het circuit mag doorknallen hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Dat Franse agenten zonder pak rijden heeft een geschiedenis. Er gebeurden zeer veel ongelukken onder de motorpolitie. Onderzoek wees uit dat oververhitting en uitdroging hierbij belangrijke factoren waren. Er is daarom besloten om de agenten meer rijtraining te geven en zodoende hen zonder pak te laten rijden, het aantal doden is daarmee dramatisch afgenomen.

Ik heb het zelf ook niet zo op fransen, maar om het nou dramatisch te noemen dat minder van hen met de ambulance worden afgevoerd is wat overdreven :+
 
Ik rij zelf altijd met een goed pak aan maar ik heb grote moeite met alle commentaar die hier maar word gegeven op mensen die ervoor kiezen om dat niet te doen. Waarom is zoiemand een idioot, klootzak, asociaal of randdebiel? Waarom zijn jullie alemaal gretig om te zeggen "ik hoop dat' ie een keer op zijn bek gaat"? Waarom?
Het argument dat het zo zielig is voor agenten, ziekenbroeders en brandweermannen om een geschaafd mensen van het asfalt af te helpen is natuurlijk onzin; deze mensen hebben zelf dit beroep gekozen en worden er voor betaald.

Het argument kosten voor de samenleving is ook gelul. Er zijn zo veel andere manieren om ongezond te leven. Denk je daar ook aan als je een sigaretje op steekt? Of een Big mcWhopper fried chicken naar binnen werkt? Of zonder hand uit te steken met je fiets een weg oversteekt? Of je fietsverlichting niet aan doet? Of een paar biertjes teveel drinkt en dan naar huis loopt? Of naar een voetbalwedstrijd gaat? Of de hele week in je kantoorstoel zit weg te rotten en de lift naar beneden/boven neemt? Gaat bunjee jumpen op vakantie? of Skiën na een avond doorzakken?

Kom nou.

Laat andere mensen gewoon in hun waarde. Je kunt het zelf akelig vinden. Tuurlijk. Maar dan doe jij lekker wel je pak aan. Ben je geen beter mens mee.
 
Ik rij zelf altijd met een goed pak aan maar ik heb grote moeite met alle commentaar die hier maar word gegeven op mensen die ervoor kiezen om dat niet te doen. Waarom is zoiemand een idioot, klootzak, asociaal of randdebiel? Waarom zijn jullie alemaal gretig om te zeggen "ik hoop dat' ie een keer op zijn bek gaat"? Waarom?
Het argument dat het zo zielig is voor agenten, ziekenbroeders en brandweermannen om een geschaafd mensen van het asfalt af te helpen is natuurlijk onzin; deze mensen hebben zelf dit beroep gekozen en worden er voor betaald.

Het argument kosten voor de samenleving is ook gelul. Er zijn zo veel andere manieren om ongezond te leven. Denk je daar ook aan als je een sigaretje op steekt? Of een Big mcWhopper fried chicken naar binnen werkt? Of zonder hand uit te steken met je fiets een weg oversteekt? Of je fietsverlichting niet aan doet? Of een paar biertjes teveel drinkt en dan naar huis loopt? Of naar een voetbalwedstrijd gaat? Of de hele week in je kantoorstoel zit weg te rotten en de lift naar beneden/boven neemt? Gaat bunjee jumpen op vakantie? of Skiën na een avond doorzakken?

Kom nou.

Laat andere mensen gewoon in hun waarde. Je kunt het zelf akelig vinden. Tuurlijk. Maar dan doe jij lekker wel je pak aan. Ben je geen beter mens mee.

Bam! Iets met een spijker en een kop.
 
Bam! Iets met een spijker en een kop.

Of olifant en porseleinkast :Y Mijn posts maar even op nagelezen en kom dit niet tegen :?

Wel vingertjes omhoog naar anderen en zelf ongewenst gedrag vertonen langs het 60 km Durgerdammerdijk traject hè Losbollie :+
 
Laatst bewerkt:
Laat andere mensen gewoon in hun waarde. Je kunt het zelf akelig vinden. Tuurlijk. Maar dan doe jij lekker wel je pak aan. Ben je geen beter mens mee.

Je gaat voorbij aan het feit dat mensen blijkbaar de behoefte voelen zich moreel verheven te voelen boven andere mensen. Dat geeft het leven zin. Vroeger hadden we religie, als je maar leefde zoals de heer dat voorschrijft, dan was je goed. En wie dat niet deed was slecht.

Nu steeds minder mensen gelovig zijn, zoeken ze een andere vorm van "geloof". En de overheid is daar weer blij mee, want het biedt een middel om mensen te kunnen sturen.
 
Je gaat voorbij aan het feit dat mensen blijkbaar de behoefte voelen zich moreel verheven te voelen boven andere mensen. Dat geeft het leven zin. Vroeger hadden we religie, als je maar leefde zoals de heer dat voorschrijft, dan was je goed. En wie dat niet deed was slecht.

Nu steeds minder mensen gelovig zijn, zoeken ze een andere vorm van "geloof". En de overheid is daar weer blij mee, want het biedt een middel om mensen te kunnen sturen.


_O- _O-

en nog (kern van) waar(heid) ook :)
 
Je gaat voorbij aan het feit dat mensen blijkbaar de behoefte voelen zich moreel verheven te voelen boven andere mensen. Dat geeft het leven zin. Vroeger hadden we religie, als je maar leefde zoals de heer dat voorschrijft, dan was je goed. En wie dat niet deed was slecht.

Nu steeds minder mensen gelovig zijn, zoeken ze een andere vorm van "geloof". En de overheid is daar weer blij mee, want het biedt een middel om mensen te kunnen sturen.

Mike, doe mij dan maar religie :)
 
Zonder te veel sociaal/psychologisch te worden: ik ben wars van flaiming en blijf voorstander van goed beschermende kleding.

Of zoals de oude dorpsagent het zei:"makkelijk die leren pakken, hoef je alléén z'n kop te zoeken als die druiloor tussen de bomen door de dijk afvliegt" En hij kon zelf een stevig potje rijden!
 
Laatst bewerkt:
Kijk, daar zat ik al die tijd al op te wachten :Y

Veel leuker om een ander de maat te nemen toch?

Als Lady Di haar lijstje wat verlengt ben ik idd vóór zelf betalen van gevolgen veroorzaakt door buitenissige risico's. Buiten wet- en regelgeving genomen wel te verstaan!

Bij races, cross en racedemo's wordt met zoveel regels de uiterste inspanning betracht om
uitwassen te voorkomen dat als je je dáár aan spiegelt we deze topic kunnen sluiten.
Wat zal het dan weer leuk worden op de weg... *D

Leuk bedacht maar waar trek je de grens?
Bovendien; risicoloos leven is niet mogelijk.

sportongelukken - eigen schuld,
niet sporten-overgewicht - diabetes - eigen schuld

kinderen krijgen-bevalling met evt complicaties - eigen schuld
geen kinderen krijgen- borstkanker - eigen schuld

zo risicoloos mogelijk leven - oud worden - alzheimer - eigen schuld....... (en deze laatste is een hele dure voor de maatschappij!)
 
Laatst bewerkt:
Leuk bedacht maar waar trek je de grens?
Bovendien; risicoloos leven is niet mogelijk.

sportongelukken - eigen schuld,
niet sporten-overgewicht - diabetes - eigen schuld

kinderen krijgen-bevalling met evt complicaties - eigen schuld
geen kinderen krijgen- borstkanker - eigen schuld

zo risicoloos mogelijk leven - oud worden - alzheimer - eigen schuld....... (en deze laatste is een hele dure voor de maatschappij!)


Die grens bepalen we met z'n allen, wet- en regelgeving zoals gezegd. Vrijheid van keuze in ons huidig maatschappij. We studeren alléén rechten en vergeten de plichten.... O-)

Mensen die het nutteloos vinden om over kosten te praten moeten eens nagaan waar 45 ziektekostenverzekeringen voor nodig zijn.
Elk met hun eigen dure staf, gebouwen, reclamecampagnes en mensen die je vertellen dat dit of dat buiten de verzekering valt.
Geldt óók voor de energieverkopers, postbezorgers en andere verzelfstandigde zaken die ooit goed geregeld waren, Lady Di. Alles kost nu het tienvoudige en er kan steeds minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan