Akelig: geen protectie

Op de rechterrijstrook...
moest hij nu 110 rijden op de linkerstrook het zou een ander verhaal worden,
maar op de rechterstrook?

Dus een vrachtwagen moet volgens jouw redenering altijd aangereden worden??

trek toch maar een pak aan,
een helm lijkt al minder nodig (veel lijkt er niet te beschermen daarboven ;) )

Om nog maar te zwijgen van al die "gedrosselt auf 80 km/h" motoren die hier rondrijden, ook op de Autobahn.
 
Laatst bewerkt:
Op de rechterrijstrook...
moest hij nu 110 rijden op de linkerstrook het zou een ander verhaal worden,
maar op de rechterstrook?

Dus een vrachtwagen moet volgens jouw redenering altijd aangereden worden??

Zet nou eens een vrachtauto naast een motorrijder en kijk naar het verschil in omvang, waar kijk je dan makkelijker 'doorheen'?
 
Zet nou eens een vrachtauto naast een motorrijder en kijk naar het verschil in omvang, waar kijk je dan makkelijker 'doorheen'?

Dus moet je verplicht met je motor je maximum snelheid rijden om veilig te zijn?
wat een redenering is dit nu weer...

dus als je met je motor de afrit wilt nemen,
niet vertragen, want als ze je aanrijden ben je zelf de dommerd?
neen, de afrit nemen tegen 200+ om veilig te zijn?

Of vanaf welke snelheid ben je volgens jou veilig bezig?

ja hoor... _O-
 
trek toch maar een pak aan,
een helm lijkt al minder nodig (veel lijkt er niet te beschermen daarboven ;) )
hou je allereerst maar gewoon aan de snelheid.

lijkt me duidelijk dat duitsland een voorbeeld is van verhoogde schade door een hogere gehanteerde snelheid.

ik heb het idee dat veel v/d spookverhalen (dat vrouwtje vol met schaafwonden bijv.) op internet komen door een hoge snelheid.
iets in de trant van ''moet je me pak zien, blij dak hem aan had''
of '' moet je zien wat een schaafwonden, had ik maar een pak aan''.
ja, maar hoe hard reed je eigenlijk?

nogal wiedes als je met 120+ onderuit gaat, je je pak hard nodig had.
 
Laatst bewerkt:
Zet nou eens een vrachtauto naast een motorrijder en kijk naar het verschil in omvang, waar kijk je dan makkelijker 'doorheen'?

Die op 80 begrensde lichte motoren die je hier regelmatig op de Autobahn tegenkomt...

Voor iemand zo van achteren aanrijden, bestaat geen excuus. De betreffende bestuurder heeft gewoon enorm zitten slapen.
 
Dus moet je verplicht met je motor je maximum snelheid rijden om veilig te zijn?
wat een redenering is dit nu weer...

Waar beweer ik dat?

dus als je met je motor de afrit wilt nemen,
niet vertragen, want als ze je aanrijden ben je zelf de dommerd?
neen, de afrit nemen tegen 200+ om veilig te zijn?

Of vanaf welke snelheid ben je volgens jou veilig bezig?

ja hoor... _O-

In een auto zorg je voor ruimte rondom je voertuig, op een motor zorg je voor extra ruimte rondom je voertuig.
Dat betekend in de situatie van bijv. TS dat je om de 2 seconden goed in je spiegels kijkt en zo nodig gas geeft als je te dicht wordt benaderd.
Welke snelheid daar dan bij past hangt af van de situatie.
 
Die op 80 begrensde lichte motoren die je hier regelmatig op de Autobahn tegenkomt...

Voor iemand zo van achteren aanrijden, bestaat geen excuus. De betreffende bestuurder heeft gewoon enorm zitten slapen.

Natuurlijk bestaat er geen excuus en dat wil niet zeggen dat je dan niet naar jezelf hoeft te kijken...... ;)
 
Natuurlijk bestaat er geen excuus en dat wil niet zeggen dat je dan niet naar jezelf hoeft te kijken...... ;)

Misschien moet je onderstaande post van TS nog eens lezen.

Naar aanleiding van een paar opmerkingen wil ik graag wat aanvullingen plaatsen.

Ik reed de gemiddelde snelheid op de rechter baan, gewoon tussen het andere verkeer op nette afstand (ca. 100 meter). In DL houdt men (in het algemeen) wat grotere afstand als in Nederlnad gebruikelijk.

Het snelheidsverschil zal circa 20 tot 40 km geweeest zijn. Hij kwam van de linkerbaan en voegende in op de rij voertuigen op de rechterbaan. Ik heb het niet zien aankomen. Het was een complete verrassing voor mij.
Hij heeft me geraakt met zijn linkervoorzijde.


Ik had een geel hesje aan, maar volgens de literatuur hebben ze boven snelheidsverschillen van 50 km/h geen toegevoegde waarde.
Naar eigen waarneming (als fietser op het fietspad kijkend naar het snelverkeer) hebben ze in het donker geen toegevoegde waarde.
Wel merk ik dat het dragen van een geel hesje een posiiteve indruk achterlaat. Het wekt dus minder agressie en daardoor ook minder gevaar op.
 
Misschien moet je onderstaande post van TS nog eens lezen.

Had ik al gelezen.
Dan nog vind ik dat er geen wet hoeft te komen die het verplicht om beschermende kleding te dragen omdat hij "in een kluitje" rijdt.

Door simpelweg niet in een kluitje te rijden maar altijd 'door' het verkeer vergroot je je zichtbaarheid en blijf je ook alerter.
Dan nog steeds zie je zo'n ongeval niet aankomen maar de kans dat het je dan overkomt is een slordige 90% kleiner.
 
Had ik al gelezen.
Dan nog vind ik dat er geen wet hoeft te komen die het verplicht om beschermende kleding te dragen omdat hij "in een kluitje" rijdt.

Door simpelweg niet in een kluitje te rijden maar altijd 'door' het verkeer vergroot je je zichtbaarheid en blijf je ook alerter.
Dan nog steeds zie je zo'n ongeval niet aankomen maar de kans dat het je dan overkomt is een slordige 90% kleiner.

Jij vindt 100 m afstand t.o.v. de voorligger "op een kluitje" :?
Man, waar woon jij, de Sahara ofzo :?

Over het wel of niet dragen van beschermende kleding worden motorrijders het onderling toch niet eens. Ik ben voorstander, maar niet van een wettelijke verplichting. Dan krijg je daaraan verbonden keurmerken die het zwikkie nog weer onnodig veel duurder gaan maken. En hoe ga je als agent(e) om met iemand met een met kevlar versterkte spijkerbroek :? "Meneer/mevrouw, wilt u die broek even uittrekken, dan kan ik in het label zien of het een goedgekeurde broek is" _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Jij vindt 100 m afstand t.o.v. de voorligger "op een kluitje" :?
Man, waar woon jij, de Sahara ofzo :?

:+ Nee, in een kluitje.
De afstand t.o.v. de voorligger is prima.
Ik ben alleen benieuwd naar de afstand ten opzichte vd achterligger.

Over het wel of niet dragen van beschermende kleding worden motorrijders het onderling toch niet eens. Ik ben voorstander, maar niet van een wettelijke verplichting. Dan krijg je daaraan verbonden keurmerken die het zwikkie nog weer onnodig veel duurder gaan maken. En hoe ga je als agent(e) om met iemand met een met kevlar versterkte spijkerbroek :? "Meneer/mevrouw, wilt u die broek even uittrekken, dan kan ik in het label zien of het een goedgekeurde broek is" _O- _O-

Idem.
Alleen haak ik af bij 25 graden of hoger omdat ik anders oververhit raak.
 
:+ Nee, in een kluitje.
De afstand t.o.v. de voorligger is prima.
Ik ben alleen benieuwd naar de afstand ten opzichte vd achterligger.

Er is geen afstand t.o.v. de achterligger. De achterligger heeft een afstand t.o.v. degene die voor hem/haar rijdt. Hij/zij is daarvoor verantwoordelijk, niemand anders.
Te dicht op is bij mij over het algemeen inhouden en de ander laten inhalen. Dat soort gedonder wil ik niet achter me.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe de TS geraakt kan zijn met de linkerzijde van t voertuig terwijl hijzelf op de rechterbaan reed.......
 
Ik heb in men jeugd es de resultaten gezien van men buurman die een schuivertje gemaakt had met zen CBR aan 50 km/h; ( korte broek, hemdje, je kent het wel )

Nu ik zelf rondrijd op de motor zal je me nooit zien rijden zonder volledige uitrusting, warm of koud.
Ik hou men huid liever bij me, niet op het asfalt.
 
Er is geen afstand t.o.v. de achterligger. De achterligger heeft een afstand t.o.v. degene die voor hem/haar rijdt. Hij/zij is daarvoor verantwoordelijk, niemand anders.
Te dicht op is bij mij over het algemeen inhouden en de ander laten inhalen. Dat soort gedonder wil ik niet achter me.

Absoluut.

Maar als zij zich er niet aan houden hoef ik dat gedonder ook niet voor me want na mij is de volgende aan de beurt.
 
En dan houd je gewoon wat meer afstand. Dat is dan weer wel jouw verantwoordelijkheid ;)

Ik houd altijd zoveel afstand dat ik, of naar rechts kan of hem/haar met het gas kan lozen.
Verantwoordelijkheid genoeg dus. ;)
 
Op de rechterrijstrook...
moest hij nu 110 rijden op de linkerstrook het zou een ander verhaal worden,
maar op de rechterstrook?

Dus een vrachtwagen moet volgens jouw redenering altijd aangereden worden??
Tja, als ze hun voertuig naar links trekken (liefst op 2 cm van je voorbumper/voorwiel) dan is de kans wel groot dat ze een ongeval veroorzaken...
trek toch maar een pak aan,
een helm lijkt al minder nodig (veel lijkt er niet te beschermen daarboven ;) )
 
uhm, is hij niet geraakt?

Ja.

dan is de afstand wel duidelijk denk ik O-)

Doelde niet op de invoeger maar op de positie van degene die achter hem op de rechterstrook reed.
Dus afstand en positie.
Was die afstand bijv. 50 meter en vrij links in de strook dan kun je als motorrijder makkelijk worden afgedekt voor iemand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan