Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers

Ja gelukkig heb ik nog een amazon op lpg van 1970 en een volvo 145 op lpg van 1972. *O* Ga ik daar gewoon dagelijks mee rijden. Enne 30.000km per jaar Is echt geen straf hoor om met dat soort oldtimers te rijden. _O-
Is altyd nog beter als welke hybride of andersoortige rijdende duracell koekblik -O-
Ik heb echt helemaal nix met dat moderne koekblik spul Zou voor mij echt een straf wezen als ik daar in gedwongen werd om te gaan rijden -O-
 
Laatst bewerkt:
_O-_O-
Jij woont net zoals al die kortzichtige ministers zeker in de randstad? _O-
Hier in het hoge noorden ben je al gauw 20 tot 30km aan het rijden voordat je bij je werk bent en dat is toch een beetje lastig fietsen.

_O-

dat jij te lui bent om te fietsen kan de regering ook niets aan doen he. als je jong bent is het niet een probleem (of zou dat niet mogen zijn) en je blijft er nog eens van in vorm ook

ga nu niet klagen dat ik als jonkie dit zeg tegen jouw niet meer 20'er
een collega van me welke al een paar jaar 50+ is fiets elke dag 2 uur lang, 1 in de ochtend en 1 in de middag. de meeste jonkies bij me op het werk zouden hem niet bij kunnen houden, ook niet na trainen dus qua tempo komt hij dan wel op 30+ hoor (ongeveer 43 enkel)

ik zou het zelf ook gaan doen op de fiets ware het niet dat de snelweg afstand voor mij al 75+ km is... met de fiets zou ik dan een retourtje op meer dan 160km per dag komen... nee dat is ook voor mij te ver. 40km is de grens, dat kan ik in een uur doen namelijk, net zoals ik het nu ook in een uur doe :)
 
Mooi.

Zou tijd worden dat er voor die woon/werk-barrels eens wegenbelasting betaald ging worden. Helaas treft dit ook de echte oldtimerliefhebbers, dat is jammer. Maar wanneer er op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van de oldtimerregeling dan houdt het een keer op natuurlijk.
 
Mooi.

Zou tijd worden dat er voor die woon/werk-barrels eens wegenbelasting betaald ging worden. Helaas treft dit ook de echte oldtimerliefhebbers, dat is jammer. Maar wanneer er op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van de oldtimerregeling dan houdt het een keer op natuurlijk.

ik had het voor de echte oldtimers beter gevonden om een km per jaar beperking te doen maarja...
 
Mooi.

Zou tijd worden dat er voor die woon/werk-barrels eens wegenbelasting betaald ging worden. Helaas treft dit ook de echte oldtimerliefhebbers, dat is jammer. Maar wanneer er op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van de oldtimerregeling dan houdt het een keer op natuurlijk.

Er word geen misbruik van gemaakt, maar er word .gebruik. van gemaakt.
Niets illegaals aan.

En bovendien, ik zie zelf echt zelden of nooit door de weeks een oldtimer op de weg.
Dus het gedeelte dat er dan 'misbruik' van maakt valt volgens mij best wel mee :)

Het meest erge is gewoon nog dat er weer vele ondernemers en daarmee gezinnen getroffen zullen worden door deze nieuwe diefstal wet, deze wet dient geen enkel doel. Het haalt geen geld op voor 'de staat' ? maar het kost de mensen alleen maar geld. Het brengt helemaal niets op, het lost niet op, het doet niks, het is gewoon weer het zoveelste bureaucratische monster.
Het erge is ook dat geen ene ondernemer meer weet wat hij kan verwachten, deze week is het de oldtimer markt, volgende week is het de transport sector die meer kan dokken. Je weet het gewoon niet.
Dat deze onzekerheid ervoor zorgt dat de mensen geen cent meer uitgeven is logisch, dat doen ze niet voor niets.

En wat te denken van de 'kennis economie' ( indoctrinatie centra all around maargoed :') ) , de brommer sector heeft ook flinke tikken gehad, en de jeugd weet straks niet eens meer het verschil tussen een bout of moer.

En dan zeggen ze dat regeren vooruitzien is.

Iedere jan lul ziet de gigantische shitstorm aankomen, maar de politiek gaat maar door met BBQ'en, sterker nog, ze gooien nog wat kolen op het vuur.

(ofzo :+ )
 
Mooi.

Zou tijd worden dat er voor die woon/werk-barrels eens wegenbelasting betaald ging worden. Helaas treft dit ook de echte oldtimerliefhebbers, dat is jammer. Maar wanneer er op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van de oldtimerregeling dan houdt het een keer op natuurlijk.
Idd, doordat veel stinkdiesels nu rondrijden moet ik nu mrb gaan betalen.... |(

En als ze gasgeven dan.....bah..... :r
 
Zo wat moeten die mensen met hun pas ingevoerde taxi dus "yountimer" mercedes natuurlijk lpg of diesel balen zeg.
Wel jammer dat ze het voor de rest kapot gemaakt hebben.
 
Zo wat moeten die mensen met hun pas ingevoerde taxi dus "yountimer" mercedes natuurlijk lpg of diesel balen zeg.
Wel jammer dat ze het voor de rest kapot gemaakt hebben.

Ze maken legaal gebruik van regels die de overheid in het leven heeft geroepen. Ze doen niks verkeerd. Het is de overheid die vroeger beter had moeten nadenken over deze regels.
De overheid overheid maakt veel kapot door niet goed na te denken over regel- en wetgeving en hier veelvuldig veel te wispelturig mee omgaat.
MRB, toeslagen, zorgpremie etc..

Misschien maak jij gebruik van toeslagen terwijl je het niet nodig hebt?
Of zou je die dan laten schieten om het niet kapot te maken voor anderen die het echt nodig hebben?
 
Laatst bewerkt:
hmmm niet alles gelezen hier maar ik vindt het opzich niet zo erg, ik ken mensen die een oude bak (auto) op gas hebben lopen en niks betaalden op zich niet erg als je een liefhebbers bent die op zondag een rondje gaat toeren (daar was de regeling ook voor bedoeld) maar ga je er lekker 20,000 (of meer :Y ) mee rijden maak je in mijn ogen misbruik en verpest je het voor de liefhebbers.

maar nu de overheid dit doet vind ik dat voor auto's het A label er ook af moet :Y waarom een vertegenwoordiger niet betalen terwijl hij 4 keer zo veel als mij rijd en ik moet wel betalen :? hij maakt zelf meer gebruik van de weg dan mij.

het zal wel aan mij liggen maar ik kan het niet meer volgen ;(



GR NEMO
 
....................waarom een vertegenwoordiger niet betalen terwijl hij 4 keer zo veel als mij rijd en ik moet wel betalen :?

Een vertegenwoordiger maakt die km voor zijn werk. Voor prive gebruik betaalt hij bijtelling.

Ons systeem zit zo in elkaar dat we alle kosten op een hoop gooien en ieder zijn bijdrage levert, soms inkomensafhankelijk maar meestal niet. In het ene geval in je voordeel en in het andere geval in je nadeel: huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoesag, zorgpremie, ww, wao etc...
 
En wat te denken van de LPG inbouw boeren, LPG biedt nu zo goed als geen enkele voordeel meer voor oldtimer bezitters, de LPG inbouw boeren kunnen hun tent wel sluiten.
.

wellicht dat ze werk kunnen halen uit de auto's van voor 1973, die nog geen LPG hebben.
ik bedoel, zat net te kijken naar mogelijke alternatieven voor m'n golf2 d. En dan kom ik best nog wat auto's tegen die nog geen LPG hebben.

de meeste volvo's hebben het al wel zag ik.
 
Laatst bewerkt:
Waarom dit dan?Volgens mij zijn auto's op lpg en diesel ouder dan 40 jaar ook gewoon HSB vrij?
waarschijnlijk om alle benzen 190's etc. naar verweggistan de bonjouren.

die de laatste jaren dus uit duitsland zijn geweerd en hier nooit een cent belasting hebben betaald.
 
Ik blijf het hypocriet vinden dat de overheid veel doet om de zogenaamde brandstofslurpende, vervuilende en stinkende oldtimers te weren terwijl dat wel auto's zijn die al een decennia of 3 rondrijden zonder blijkbaar al teveel gebreken (anders waren ze allang geschroot) terwijl er nu van die stink Jappen/Koreanen/Roemenen gemaakt worden die het nog niet eens 15 jaar uithouden. Wat is er dan economisch efficiënter of vervuilender?
 
Een vertegenwoordiger maakt die km voor zijn werk. Voor prive gebruik betaalt hij bijtelling.

Ons systeem zit zo in elkaar dat we alle kosten op een hoop gooien en ieder zijn bijdrage levert, soms inkomensafhankelijk maar meestal niet. In het ene geval in je voordeel en in het andere geval in je nadeel: huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoesag, zorgpremie, ww, wao etc...


mee eens, maar er word aan de eind van de rit geen wegenbelasting betaald wat de rest wel doet, maar idd er klopt in Nederland zo veel niet.

ik heb er nog wel wat oplossingen/ideeën voor dus als ze me in den haag willen in huren (voor een leuk bedrag ;) ) weten ze me te vinden ;)
 
Ik blijf het hypocriet vinden dat de overheid veel doet om de zogenaamde brandstofslurpende, vervuilende en stinkende oldtimers te weren terwijl dat wel auto's zijn die al een decennia of 3 rondrijden zonder blijkbaar al teveel gebreken (anders waren ze allang geschroot) terwijl er nu van die stink Jappen/Koreanen/Roemenen gemaakt worden die het nog niet eens 15 jaar uithouden. Wat is er dan economisch efficiënter of vervuilender?


joh het leuke is dat die oldtimers met een sloopregeling zijn afgevoerd en massaal naar Nederland zijn gegaan om dat je er hier geen belasting voor betaald ;)

en dit is nog maar het tipje van de ijsberg :Y en wij maar betalen :r
 
Ik blijf het hypocriet vinden dat de overheid veel doet om de zogenaamde brandstofslurpende, vervuilende en stinkende oldtimers te weren terwijl dat wel auto's zijn die al een decennia of 3 rondrijden zonder blijkbaar al teveel gebreken (anders waren ze allang geschroot) terwijl er nu van die stink Jappen/Koreanen/Roemenen gemaakt worden die het nog niet eens 15 jaar uithouden. Wat is er dan economisch efficiënter of vervuilender?
Ik weet dat dit hard aan gaat komen; O-)

Het gaat om geld, niet om het milieu. -O-


Aan oldtimers die veel rijden verdienen ze veel (brandstofaccijnzen), maar dat is nog altijd minder dan BPM, MRB én brandstof. Bovendien stimuleert dit de auto-markt omdat mensen oldtimers weg gaan doen en daarmee waarschijnlijk eerder iets anders gaan kopen.
 
Ja, en fietsen vinden ze fijn, en nieuwe auto's zonder mrb en zuinig verkopen vinden ze ook fijn. Weet jij hoeveel bpm en btw er op een auto zit, daar kun je heel wat brandstof voor kopen.
 
Ze maken legaal gebruik van regels die de overheid in het leven heeft geroepen. Ze doen niks verkeerd. Het is de overheid die vroeger beter had moeten nadenken over deze regels.
De overheid overheid maakt veel kapot door niet goed na te denken over regel- en wetgeving en hier veelvuldig veel te wispelturig mee omgaat.
MRB, toeslagen, zorgpremie etc..

Misschien maak jij gebruik van toeslagen terwijl je het niet nodig hebt?
Of zou je die dan laten schieten om het niet kapot te maken voor anderen die het echt nodig hebben?

De overheid maakt veel kapot, daar heb je helemaal gelijk in....maar kijk eens naar "het volk" zelf? Die maken minstens net zoveel zelf kapot door alsmaar de mazen van de wet op te zoeken en altijd het onderste uit de kan proberen te halen. Hoeveel mensen zouden ueberhaupt ooit een oldtimer hebben gekocht als deze nooit belastingvrijstelling had gehad als er geen lpg ingebouwd had mogen worden?

We schreeuwen altijd dat we eigenverantwoordelijkheid willen en dat de overheid zich niet te veel moet bemoeien met van alles en dat men niet zo veel regeltjes en wetten wil...Op het moment dat een wet wordt geschreven en niet tot op de punt en komma exact wordt omschreven wat er wel en wat er niet is toegestaan, komt dezelfde schreeuwende Nederlander en maakt gebruik van de niet geschreven komma's en punten en roept...dan hadden ze het maar beter moeten omschrijven :')

Jij zegt men maakt legaal gebruik van wet en regelgeving door daarmee geen belasting te betalen. Prima...

De overheid maakt legaal gebruik van de mogelijkheden om wet en regelgeving aan te passen.
 
De overheid maakt veel kapot, daar heb je helemaal gelijk in....maar kijk eens naar "het volk" zelf? Die maken minstens net zoveel zelf kapot door alsmaar de mazen van de wet op te zoeken en altijd het onderste uit de kan proberen te halen. Hoeveel mensen zouden ueberhaupt ooit een oldtimer hebben gekocht als deze nooit belastingvrijstelling had gehad als er geen lpg ingebouwd had mogen worden?

We schreeuwen altijd dat we eigenverantwoordelijkheid willen en dat de overheid zich niet te veel moet bemoeien met van alles en dat men niet zo veel regeltjes en wetten wil...Op het moment dat een wet wordt geschreven en niet tot op de punt en komma exact wordt omschreven wat er wel en wat er niet is toegestaan, komt dezelfde schreeuwende Nederlander en maakt gebruik van de niet geschreven komma's en punten en roept...dan hadden ze het maar beter moeten omschrijven :')

Jij zegt men maakt legaal gebruik van wet en regelgeving door daarmee geen belasting te betalen. Prima...

De overheid maakt legaal gebruik van de mogelijkheden om wet en regelgeving aan te passen.

Hoevaak zie jij een oldtimer op de snelweg? Het aantal valt echt enorm mee. De oude diesel mercedessen zie ik zelfs steeds minder rijden.

Ik had vanochtend de anwb bij mijn motor en die man vertelde dat hij een oldtimer landrover heeft op diesel waar hij straks 2400 per jaar aan belasting voor moet gaan betalen. Hij rijdt er max 2000km per jaar mee. Dus zijn oplossing is om een benzine versie te kopen en de carrosserie over zetten. Liefhebbers willen blijven rijden.

En het meest waardeloze is dat ik er niet van op aan kan dat de regels langer dan een jaar of twee blijven bestaan. Investeren in een oldtimer waarvan je vermoed dat je die door belastingregels niet meer kunt betalen is een moeilijke keuze.
 
Dat is dus voor mij ook het lullige, ik heb een oldtimer gekocht als tweede motor en opgeknapt, ding is bijna klaar en loopt en rijdt prima, ( :9 goed voor nog veel kilometers :+ ), maar heul financieel aantrekkelijk blijkt het dan niet meer te zijn. Achja, iig veel geleerd :D
 
De overheid maakt veel kapot, daar heb je helemaal gelijk in

Jij zegt men maakt legaal gebruik van wet en regelgeving door daarmee geen belasting te betalen. Prima...

Kijk bovenstaande was voldoende geweest om die 2 punten te bevestigen.
De rest van je wollige geleuter kon achterwege blijven. :9
 
Ze maken legaal gebruik van regels die de overheid in het leven heeft geroepen. Ze doen niks verkeerd. Het is de overheid die vroeger beter had moeten nadenken over deze regels.
De overheid overheid maakt veel kapot door niet goed na te denken over regel- en wetgeving en hier veelvuldig veel te wispelturig mee omgaat.
MRB, toeslagen, zorgpremie etc..

Misschien maak jij gebruik van toeslagen terwijl je het niet nodig hebt?
Of zou je die dan laten schieten om het niet kapot te maken voor anderen die het echt nodig hebben?

De enige toeslag die ik krijg is een beetje zorgtoeslag dus maak je niet druk.

Ik heb ook een escortje uit 79 helemaal gerestaureerd welke ik denk nog niet eens 500km per jaar gaat rijden maar daarvoor moet ik nu dus gaan boeten omdat andere massaal die benzen in aan het voeren zijn en dat bedoel ik met kapot maken.
Meer zoon verhaal van slapende honden wakker maken en dat is nu gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan