Akra op fireblade ABS

Zoals onze meester van het voetballen altijd zegt;

Elk voordeel heb z'n nadeel. :+


@Superblackbird:
Ik had het verkeerd begrepen denk ik. En wat betreft die hellinghoeksensor. Ik wist niet dat dit ook tot het ABS systeem hoorde.
 
Gelukkig zijn er nog verstandige en echte motorrijders, die erkennen dat veiligheid boven alles gaat. Ik rij nu ook op een CBF1000 met ABS. Ik heb al meerdere motorrijders weddenschappen gelegd dat ik ze eruit rem, zij waren natuurlijk ervaren en stoere rijders die niet in ABS geloven. Resultaat, zo stom zijn om mee te doen, geld kwijt en oh ja, 2 gingen eronderuit. Hoe stom kan je zijn???

Mij gaat het om de uitlaat trouwens. Heb nu goedhart benaderd en zij nemen contact op met Akra. Die zijn foto's wezen maken en komen hopelijk heel snel met een oplossing.


ben je nu niet zelf een stoer verhaal aan het ophangen :P
 
ben je nu niet zelf een stoer verhaal aan het ophangen :P

Nou niet echt. Het ging om remmen met een gangetje van niet meer dan 60km per uur op een parkeerplek, zoals je dat leert tijdens het lessen. Soms is het de enige manier een discussie te eindigen. (En je hebt gelijk, misschien wil ik mijn gelijk halen)
 
Wat ik gehoord heb is dat, als je een wheely maakt en je de achterrem gebruikt, daardoor het voorwiel stop vanwege het combined braking system. Hierdoor raakt de ABS door de war (want het achterwiel draait en het voorwiel niet?!), waardoor het ABS in storing gaat. Het waarschuwingslampje gaat dan branden. Het abs blijft dan uit totdat het contact uitgeschakeld wordt. Als je hem opnieuw start is ABS weer ingeschakeld.

Dus als je een stoppie wilt dan moet je eerst ff een wheelie maken... :)

bron: motormaf.nl (dacht ik)

Waar ik me ook druk om maak: hoe maak je een haarspeldbocht als je alleen remdruk op het achterwiel wil??

Vwb verschillen abs-non abs... ook ik was aardig verrast door de verschillen. De officiële hugger schijnt niet toepasbaar te zijn op het abs-model. Bij Molenaar zeggen ze dat het wel kan, bij mijn dealer ook... (zal te maken hebben met het gewicht wat je zelf in de schaal brengt met een evt passagier)

Allerlei accessoires passen niet vanwege het abs... braking wave discs, tail tidy, off. Honda hugger (moet aangepast worden vanwege extra slangetjes)... en blijkbaar bepaalde uitlaten ook al niet B|

Maar waarschijnlijk moeten alle dealers de aangepaste producten nog op de markt gooien... de fireblade abs is er nog maar net... *D

Ik hoop dat je je akra geïnstalleerd krijgt zonder al te veel sloopwerk...

Ennu ... We want pictures!!! Ook in het CBR1000RR topic !!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik gehoord heb is dat, als je een wheely maakt en je de achterrem gebruikt, daardoor het voorwiel stop vanwege het combined braking system. Hierdoor raakt de ABS door de war (want het achterwiel draait en het voorwiel niet?!), waardoor het ABS in storing gaat. Het waarschuwingslampje gaat dan branden. Het abs blijft dan uit totdat het contact uitgeschakeld wordt. Als je hem opnieuw start is ABS weer ingeschakeld.

Dus als je een stoppie wilt dan moet je eerst ff een wheelie maken... :)

bron: motormaf.nl (dacht ik)

Waar ik me ook druk om maak: hoe maak je een haarspeldbocht als je alleen remdruk op het achterwiel wil??

Volgens "Das Motorrad" geen problemen met wheelies en stoppies. Exemplarisch probleempje?
De haarspeldbocht is simpel: onder de 30 km/u heb je alleen achterwielrem als je op het voetpedaal trapt. Alleen bij snelheden daarboven treedt C-ABS in werking.....
 
Appart, gisteren een test gelezen waarin werd gesteld dat stoppies verleden tijd zijn op de ABS Blade. Blijkbaar nogal wat wisselende ervaringen tijdens tesen

:?
 
Nou niet echt. Het ging om remmen met een gangetje van niet meer dan 60km per uur op een parkeerplek, zoals je dat leert tijdens het lessen. Soms is het de enige manier een discussie te eindigen. (En je hebt gelijk, misschien wil ik mijn gelijk halen)

Hmmm, je spreekt je nu een beetje tegen met je vorige post die voor mij was.

Wie gaat er nu op een parkeerplaats 60km/u rijden en dan maximaal remmen?
Vaak zijn parkeerplekken niet de schoonste stukjes asfalt... En, met een noodstop
haal je altijd risico's naar voren.

Op papier wil je het veilig, maar in de praktijk ben je dus gewoon een kerel die zich
makkelijk laat uitlokken :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan