Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig zijn er nog verstandige en echte motorrijders, die erkennen dat veiligheid boven alles gaat. Ik rij nu ook op een CBF1000 met ABS. Ik heb al meerdere motorrijders weddenschappen gelegd dat ik ze eruit rem, zij waren natuurlijk ervaren en stoere rijders die niet in ABS geloven. Resultaat, zo stom zijn om mee te doen, geld kwijt en oh ja, 2 gingen eronderuit. Hoe stom kan je zijn???
Mij gaat het om de uitlaat trouwens. Heb nu goedhart benaderd en zij nemen contact op met Akra. Die zijn foto's wezen maken en komen hopelijk heel snel met een oplossing.
ben je nu niet zelf een stoer verhaal aan het ophangen
Wat ik gehoord heb is dat, als je een wheely maakt en je de achterrem gebruikt, daardoor het voorwiel stop vanwege het combined braking system. Hierdoor raakt de ABS door de war (want het achterwiel draait en het voorwiel niet?!), waardoor het ABS in storing gaat. Het waarschuwingslampje gaat dan branden. Het abs blijft dan uit totdat het contact uitgeschakeld wordt. Als je hem opnieuw start is ABS weer ingeschakeld.
Dus als je een stoppie wilt dan moet je eerst ff een wheelie maken...
bron: motormaf.nl (dacht ik)
Waar ik me ook druk om maak: hoe maak je een haarspeldbocht als je alleen remdruk op het achterwiel wil??
b.v. Mile Pajic kan er wat moois van maken en zeer zeker passend voor weinig
Nou niet echt. Het ging om remmen met een gangetje van niet meer dan 60km per uur op een parkeerplek, zoals je dat leert tijdens het lessen. Soms is het de enige manier een discussie te eindigen. (En je hebt gelijk, misschien wil ik mijn gelijk halen)