Akrapovic bestellen uit VS, wie helpt?

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
8.573
1.901
Rotterdam
Wie o wie kan mij helpen bij het bestellen van een Akrapovic uitlaatsysteem uit de VS?

Aangezien de dollar zeer gunstig is (vanmorgen gecheckt; $1.58) en het sowiezo qua
prijs erg aantrekkelijk is om in de US of A te kopen wou ik weten wie er ervaring
heeft met een betrouwbare internet shop waar ik met een gerust hart kan bestellen.

In een ander topic las ik over www.tobefast.com, hier zou zeer gunstig en betrouwbaar
ingekocht kunnen worden.
Aangezien ik niet over een Visacard/creditcard beschikt, wordt het al een lastig verhaal.

Dus hierbij mijn vraag; wie wilt voor mij via de bovenstaande site (of een ander betrouwbaar adres waar je ervaring mee hebt) een Akrapovic uitlaatsysteem bestellen?

Ik zie zoiets absoluut niet zitten, iemand die dit al eens gedaan heeft weet misschien hoe je de belasting perikellen kan omzeilen. Of in iedergeval kan proberen te beperken.

Uiteraard zorg ik ervoor dat het geld netjes wordt overgemaakt, plus een vergoeding voor de genomen moeite.
 
Even op ebay.com kijken, zorgen dat je koopt bij een verkopen met veel positieve feedback (vaak ook een ebay store) dan kan t eigenlijk niet mis gaan! :)

Geld met PayPal gemakkelijk en veilig over te maken *O*
 
Even op ebay.com kijken, zorgen dat je koopt bij een verkopen met veel positieve feedback (vaak ook een ebay store) dan kan t eigenlijk niet mis gaan! :)

Geld met PayPal gemakkelijk en veilig over te maken *O*

En met paypal hoef je geen creditcard te hebben :-)
 
:^

1.) Lid worden van ebay
2.) Lid worden van PayPal
3.) Paypal koppelen aan je eigen bankrekening en dan kopen via ebay. Geld wordt automatisch afgeschreven en je hebt geen creditcard nodig *D


Heb net zelf een nieuwe Arai gekocht en het scheelde me meer dan de helft van de prijs waarvoor ze hier in de winkel liggen.

Hou wel rekening met:

1.) Invoerrechten
2.) BTW
3.) Inklaringskosten

Zal nog even wat meer specifiekere info zoeken qua kosten :)
 
Bedankt voor de reactie's en tips tot dusver :}

Het systeem met Paypal was mij al bekend, alleen heb ik dus echt
het 'lef' niet om toch aardig wat geld over te maken, en dan maar hopen
dat het goed wordt bezorgd. :$

Is er misschien iemand bereid om het voor mij te bestellen?
Ik zorg uiteraard voor de financieen en een vergoeding.
Net even gekeken op Ebay, en er wordt dus een systeem aangeboden
die ik erg graag zou willen hebben...
 
Interessant verhaal dit! Ben dan weliswaar niet op zoek naar spul voor mijn motor maar wel naar een nieuwe spiegelreflex camera en dat scheelt heeeel veel met hier. Ben dus benieuwd hoe dat inklaren etc in zijn werk gaan en of het te omzeilen is.
 
Bedankt voor de reactie's en tips tot dusver :}

Het systeem met Paypal was mij al bekend, alleen heb ik dus echt
het 'lef' niet om toch aardig wat geld over te maken, en dan maar hopen
dat het goed wordt bezorgd. :$

Is er misschien iemand bereid om het voor mij te bestellen?
Ik zorg uiteraard voor de financieen en een vergoeding.
Net even gekeken op Ebay, en er wordt dus een systeem aangeboden
die ik erg graag zou willen hebben...

ebay werkt goed

hoef je niet bang voor te zijn dat het fout kan gaan
ja hewt kan overal fout gaan maar dit is aardig waterdicht
(heb ik begrepen dus hang me er niet aan op ;) )

en ik zag ook op hun site dat je via western union kan betalen dus geen probleem toch?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's en tips tot dusver :}

Het systeem met Paypal was mij al bekend, alleen heb ik dus echt
het 'lef' niet om toch aardig wat geld over te maken, en dan maar hopen
dat het goed wordt bezorgd. :$

Is er misschien iemand bereid om het voor mij te bestellen?
Ik zorg uiteraard voor de financieen en een vergoeding.
Net even gekeken op Ebay, en er wordt dus een systeem aangeboden
die ik erg graag zou willen hebben...

Jij hebt het lef niet.
Maar..... wat doe je dan als het bij die ander fout gaat met zijn betaling??????
 
Bedankt voor de reactie's en tips tot dusver :}

Het systeem met Paypal was mij al bekend, alleen heb ik dus echt
het 'lef' niet om toch aardig wat geld over te maken, en dan maar hopen
dat het goed wordt bezorgd. :$

Is er misschien iemand bereid om het voor mij te bestellen?
Ik zorg uiteraard voor de financieen en een vergoeding.
Net even gekeken op Ebay, en er wordt dus een systeem aangeboden
die ik erg graag zou willen hebben...

Je hoeft volgens mij geen geld meer te storten op je paypal. Tegenwoordig hangt die gewoon aan je banrekeningvast. maar dat kun je zelf wel uitzoeken op www.paypal.com

Gebruik het zelf al een jaar of 5 en nog nooit problemen mee gehad, zowel paypal als ebay, zelfde bedrijf trouwens, zijn gewoon goed bezig.

Als je uiteindelijk iets hebt gevonden let dan goed op de transportkosten, en vergeet niet dat er mogelijk ook nog invoerrechten moeten worden betaald.
Daar ontkom je niet aan als je bij een bedrijf koopt.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/ zal je vast wel wat over kunnen vinden.

sc6
 
Jij hebt het lef niet.
Maar..... wat doe je dan als het bij die ander fout gaat met zijn betaling??????

Kijk, ik heb geen Paypal account. Dus dus moet nog worden aangemaakt, deze linken met je bankrekening, dan Paypal linken met Ebay.
Daarna de spullen bestellen, betalen via Ebay (Paypal dus) en dan maar hopen dat
het goed gaat.

Aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb, wil ik dit liever aan iemand
overlaten die dit traject al eens doorlopen heeft. :)
 
Kijk, ik heb geen Paypal account. Dus dus moet nog worden aangemaakt, deze linken met je bankrekening, dan Paypal linken met Ebay.
Daarna de spullen bestellen, betalen via Ebay (Paypal dus) en dan maar hopen dat
het goed gaat.

Aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb, wil ik dit liever aan iemand
overlaten die dit traject al eens doorlopen heeft. :)



Je zou ook kunnen vragen of iemand je wil helpen met je EIGEN account.
Het is echt niet lastig hoor ;)
 
Nou okee dan, ik ga een poging wagen om een account aan te maken...

Kan iemand mij vertellen of het werkt om er 'Gift' of iets anders op te laten zetten om
de invoerbelasting te ontduiken? :P

Ik zat er aan te denken om het te laten versturen in een blanco doos, zonder reclame of wat dan ook, en een A4'tje met mijn adres erop te laten plakken.
De factuur zou ik dan achteraf in een enveloppe opgestuurd kunnen krijgen })

Zou dit werken?

Zoja, wat gaat het me dan kosten? (Akra systeem kost 899 dollar)
En zo niet, hoeveel zou ik dan kwijt zijn?
 
Je zou kunnen vragen of ze het erop willen zetten, of het helpt .....

Momenteel zijn ze gewoon strenger wat er allemaal binnenkomt.
Heb nu meerdere dingen uit het buitenland (via Ebay) besteld en de ene keer kreeg ik geen invoerkosten en de andere keer wel.
Toch was het met de invoerkosten goedkoper dan dat ik het gewoon in NL kocht.

Laatste rekening die ik achteraf kreeg bestond uit:
€12.50 aangiftekosten + 19% omzetbelasting + 2,7 % inportheffing + 3% voorschotprovisie
 
Je zou kunnen vragen of ze het erop willen zetten, of het helpt .....

Momenteel zijn ze gewoon strenger wat er allemaal binnenkomt.
Heb nu meerdere dingen uit het buitenland (via Ebay) besteld en de ene keer kreeg ik geen invoerkosten en de andere keer wel.
Toch was het met de invoerkosten goedkoper dan dat ik het gewoon in NL kocht.

Laatste rekening die ik achteraf kreeg bestond uit:
€12.50 aangiftekosten + 19% omzetbelasting + 2,7 % inportheffing + 3% voorschotprovisie

Okee, maar wat ik me dan afvraag; over welk bedrag betaal je die 19% omzetbelastig en 2,7% importbelasting en 3% voorschotprovisie?

Is dat het verkoop bedrag in de VS (in mijn geval 899 euro), of de netto verkoopprijs hier in nederland?
 
ze zijn idd strenger de laatste tijd, er wordt meer op gelet.

het beste kan je vriend/kennis de boel als particulier laten versturen, zonder org. verpakking en factuur.

edit:
je betaald invoerrechten over de waarde eu-grens (dus factuurprijs + verzendkosten)
daar gaat de btw overheen
voorschotprovisie over dit totaal, maar ik vind dat vreemd dat ze dat doorbelasten, want je betaald contant.
ik heb ook wel eens 17,50 inklaren betaald, verschilt per courier.
 
Laatst bewerkt:
ze zijn idd strenger de laatste tijd, er wordt meer op gelet.

het beste kan je vriend/kennis de boel als particulier laten versturen, zonder org. verpakking en factuur.

edit:
je betaald invoerrechten over de waarde eu-grens (dus factuurprijs + verzendkosten)
daar gaat de btw overheen
voorschotprovisie over dit totaal, maar ik vind dat vreemd dat ze dat doorbelasten, want je betaald contant.
ik heb ook wel eens 17,50 inklaren betaald, verschilt per courier.

Jammer dat ik geen vrienden en/of kennissen in Amerika heb wonen '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan