Akrapovic: Decibel killers loskrijgen lukt niet ..

bramp

Die hard MF'er
3 aug 2009
512
0
Oostkamp
Is er hier iemand die toevallig ook met akrapovic's rijdt? Ik krijg de decibel killers niet los! Ik dacht dat het voldoende was om de boutjes eruit te draaien ... Ze zitten muurvast ...

Wie vertelt mij de truc?

afgewerkt.JPG
 
Met een tang goed vastpakken en met een hamer kleine tikjes tegen tang geven. Laatste stuk moet je wellicht schuin doen, omdat misschien de db-killer schuin naar beneden loopt. (heb geen akra).
 
Laatst bewerkt:
waterpomptang inderdaad en lekker wrikken en trekken met die handel.

Kan flink vast zitten inderdaad, soms moet iemand zelfs de motor vasthouden maar uiteindelijk springt het los.

pas wel op dat je de dempermond niet beschadigd door het wrikken.
 
1. Een stalen haak, eventueel zelf gemaakt van een tentharing, in de dB killer plaatsen.
2. Maak een stevig touw vast aan de haak en het andere eind aan een lantaarnpaal.
3. Trek nu volgas op en je zult horen dat het geluid vanzelf harder wordt... 8-)
 
Je mag je motor ook wel eens wassen :Y :Y :Y

OT: Wrikken niet echt een optie, met beleid het boutje laten "schrikken" door er een klap
(met een hamer) op de geven wil nog wel een werken.
Anders een klein beetje kruipolie er op spuiten even laten intrekken en blijven proberen.
 
dat is een mooi stukje gereedschap :P

Dat hoort bij de Laser uitlaten.
Ik had bij de aankoop van deze motor niet de "sport" db killers er bij gekregen.
Die heb ik later apart besteld en daar zaten deze haken bij.
En je hebt ze idd nodig als ze er een poosje inzitten.
Perfect om ze er netjes uit te halen.
Probleem is , net zoals bij de TS starter dat je er geen grip op hebt van buitenaf.
Daarom een plaatje gepost zodat hij misschien iets na kan maken.
 
Je mag je motor ook wel eens wassen :Y :Y :Y

OT: Wrikken niet echt een optie, met beleid het boutje laten "schrikken" door er een klap
(met een hamer) op de geven wil nog wel een werken.
Anders een klein beetje kruipolie er op spuiten even laten intrekken en blijven proberen.
En jij mag wel eens leren lezen :Y :Y :Y

Grapje! Zoals je in de tekst kunt lezen heeft hij de boutjes er al wel uit, maar zitten de DB-killers zelf muurvast in de demper! Dat is het probleem.
 
Ik heb vandaag wat 'hamertje tik' zitten doen, maar voorlopig geen resultaat. Ik neem aan dat de decibel killers er uit kunnen gezien de boutjes ... Ik heb vernomen dat dit alles moet gebeuren met koude uitlaten?

Ik heb ook een ritje gedaan, ik dacht dat ze door het trillen misschien wat los zouden komen, maar helaas ... nog steeds dat stomme standaardgeluid B|

Ik zal eens bij de brommerboer vragen als ze zo'n speciale sleutel hebben, dat zou wel helpen inderdaad.

Andere tips zijn steeds welkom!
 
Laatst bewerkt:
Truc no. 2;
1. Rijd door je eigen straat.
2. Sluit het gas voor het huis van die vervelende buurman.
3. Zet de dodemansknop op "off".
4. Geef even vol gas.
5. Zet de dodemansknop op "on".
6. Vraag aan die vervelende buurman of hij de DB killers terug wil geven en of hij een glasverzekering heeft.

Succes! *D
 
Truc no. 2;
1. Rijd door je eigen straat.
2. Sluit het gas voor het huis van die vervelende buurman.
3. Zet de dodemansknop op "off".
4. Geef even vol gas.
5. Zet de dodemansknop op "on".
6. Vraag aan die vervelende buurman of hij de DB killers terug wil geven en of hij een glasverzekering heeft.

Succes! *D

Geen buren :N

Maar de oplossing is duidelijk: een stevig haakje met een touw eraan vast. Touw vastbinden aan een paal of iets dergelijks. Haakje gaat in het gaatje van de DB killer. Dan voorzichtjes vooruit rijden :]

(En dan de revetten die doorschieten) |( _O- _O- _O-
 
Demper losmaken, laten zakken over een bezemsteel en voorzichtig "laten vallen". Door de tik op de bovenkant van de bezemsteel, schiet je db killer zo in de lucht. Werkte bij mij altijd :Y . En levert ook geen enkele schade op :) .
 
Demper losmaken, laten zakken over een bezemsteel en voorzichtig "laten vallen". Door de tik op de bovenkant van de bezemsteel, schiet je db killer zo in de lucht. Werkte bij mij altijd :Y . En levert ook geen enkele schade op :) .

Damn, dat ik daar niet aan gedacht heb voor het monteren ... Maar volgens mij is dit niet mogelijk omdat deze dempers aan de andere kant ook een gebogen stuk buis hebben. De bezemsteel zou er dus niet ver genoeg in kunnen ...

Ik zal er in ieder geval wat WD40 proberen tussen te spuiten. Helaas sluit het wel heeeeel nauw aan en is er bijna niets tussen te krijgen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan