akrapovic uitlaat voor 2004 R1

Peter0054

MF'er
20 nov 2002
86
0
Gelderland
Ik zit er aan te denken om een akrapovic uitlaat te kopen voor mijn 2004 R1.
Mijn vraag is alleen of iemand weet of dit een verbetering in de dip geeft die de R1 in het middengebied van het toerenbereik heeft? Je zou verwachten dat het iets beter zou moeten worden, omdat ook de catalysatoren uit het systeem worden gehaald, maar ik kan op de website van akra ook niets vinden wat mijn vraag positief bevestigd. Mensen met ervaring?

De slip-on:

bikephoto1_hi-res.jpg

bikephoto2_hi-res.jpg

bikephoto3_hi-res.jpg

full

tsja, uitdraaien van de fabrikant zelf :X

Maar vervangingsdempers en opnieuw afstellen maakt het mestal wel beter.

De evolution schijnt de dip er redelijk mooi uit te halen, zal eens informeren hoeveel dat van mijn zuurverdiende centjes gaat kosten :X

Dat met die powercommander: Bedoel je alleen de powercommander in combinatie met een originele demper of in combinatie met de akra?

Bedankt voor de info tot zover!! :)

Dat met die powercommander: Bedoel je alleen de powercommander in combinatie met een originele demper of in combinatie met de akra?

Het complete systeem van Igor (akra)in combinatie met een PC,bedoel ik!
Je kan ook alleen met een slip-on volstaan & een PC,maar een compleet
systeem is het beste (wel prijzig)

Ik zelf heb een complete Akra(racing line)op m'n 10R en die PC komt wel
als ie losgereden is!

gewoon een volledig akra systeem steken en daarna een PC3 USB en tata dipje weg (+ nog wat extra peekaas ofcourse)

Met een heel systeem ben je dat kut exupsysteem ook kwijt, net zoals ik en heb je toch gemiddeld tussen 10 en 15% meer vermogen.
Wat je ook doet, zoiezo even een powercommander zetten, voor een optimalere afstelling dan de fabriekafstelling en dippen 8-)

De evolution schijnt de dip er redelijk mooi uit te halen, zal eens informeren hoeveel dat van mijn zuurverdiende centjes gaat kosten :X

Voor een full Akra Evo, PowerCommanderIII usb en afstelwerkzaamheden ben je zo'n 3.000 euro armer. Beetje veel geld voor een 9 pk dipje niet :( ?

Toegegeven, de motor is wat zwak dus die pk's wil je wel hebben, bovendien zien de originele dempers er niet uit :+ :+ :+ ...

Is 900 euro voor t afstellen niet een beetje veel???
Voor een full Akra Evo, PowerCommanderIII usb en afstelwerkzaamheden ben je zo'n 3.000 euro armer. Beetje veel geld voor een 9 pk dipje niet :( ?

Toegegeven, de motor is wat zwak dus die pk's wil je wel hebben, bovendien zien de originele dempers er niet uit :+ :+ :+ ...

Kan iemand mij vertellen wat de slip-on's kosten?

Volgens mij rond de € 1000,00 inclusief Y-stuk.

Toch een van de mooiste aftermarket uitlaat systeem voor de '04 R1,
jammer dat ze een beetje duur zijn. Voor het geluid en het vermogen hoef
je het zeker niet te doen, standaard klinkt ze al geweldig :} :}
1000 eurie voor de looks? standaard vindt ik ze ook erg mooi.

Volgens mij rond de € 1000,00 inclusief Y-stuk.

Toch een van de mooiste aftermarket uitlaat systeem voor de '04 R1,
jammer dat ze een beetje duur zijn. Voor het geluid en het vermogen hoef
je het zeker niet te doen, standaard klinkt ze al geweldig :} :}
1000 eurie voor de looks? standaard vindt ik ze ook erg mooi.

Eerst zaterdag de nieuwe brommert maar eens ophalen en dan verder kijken.
Ik was zomaar een beetje aan het rondsnuffelen voor dempers.
Maar volgens mij is bijv. Laser of zo, toch ook niet veel goedkoper, of je moet bedoelen 1000 pleuro per demper??? :?

Eerst zaterdag de nieuwe brommert maar eens ophalen en dan verder kijken.
Ik was zomaar een beetje aan het rondsnuffelen voor dempers.
Maar volgens mij is bijv. Laser of zo, toch ook niet veel goedkoper, of je moet bedoelen 1000 pleuro per demper??? :?

1000 eurie voor beide dempers.

Advies prijs van de Laser X-treme is 830 euri en is om te :r

Advies prijs van de Laser Duotech is 838 euri en is ietsiepietsie minder om te :r

Exacte verkoopprijs zal dus rond de 800 euri zijn. Stuk goedkoper als die Akra's dus.

1000 eurie voor beide dempers.

Advies prijs van de Laser X-treme is 830 euri en is om te :r

Advies prijs van de Laser Duotech is 838 euri en is ietsiepietsie minder om te :r

Exacte verkoopprijs zal dus rond de 800 euri zijn. Stuk goedkoper als die Akra's dus.

Ik vind het verschil tussen de laser en akra nog meevallen. (Had een groter verschil verwacht, maar is nog wel veel euri)
In ieders geval muchos gracias voor de info.

(Of topic: Heb je misschien ook nog wat suggesties of links of ideeen, om de achterknippers en/of nummerbord bevestiging wat mooier te maken)

Ik vind het verschil tussen de laser en akra nog meevallen. (Had een groter verschil verwacht, maar is nog wel veel euri)
In ieders geval muchos gracias voor de info.

(Of topic: Heb je misschien ook nog wat suggesties of links of ideeen, om de achterknippers en/of nummerbord bevestiging wat mooier te maken)

Ikzelf heb gisteren (toevallig??) mijn kentekenplaathouder en knippers gemonteerd.
Heb nog geen piccies, eerst mooi weer worden, dan wassen en dan piccies 8-) :+
Kentekenplaathouder heb ikzelf ontworpen en laten maken. Heeft wel zes weken geduurd voor ik hem had. Witte led knipperlichtjes (past mooi bij het achterlicht unit) bij Louis besteld incl. belastingonafhankelijk knipperlichtrelais.
Hou / lees het topic R1 2004 maar eens in de gaten. Daar staat veel info en veel pics. Komend weekend plaats ik daar ook mijn kentekenplaathouder.

Edit: van de te koop aangeboden vervangingskentekenplaathouder (3x woord waarde :+ ) van o.a. Graves e.d. ben ik nog geen een (1) mooie tegengekomen.

Terug
Bovenaan Onderaan