Akrapovic uitlaatsysteem rammeld :(#$%

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.791
26
Enschede
Hoi,

Ik heb sinds kort een gixxer 1000 gekocht waarop een volledig akra uitlaat systeem opzit.
Nu rammeld/tikt het uitlaat systeem bij bepaalde toerentallen. Echt super irritant. :X

Ben al bij de lokale dealer geweest en die zei dat ik er firegum tussen de koppelstukken moest smeren. Dat meteen gedaan, het ging een paar dagen goed(totaal geen gerammel/getik meer) maar later brak het hard-geworden firegum af... :X

Ik heb niet echt pcies een id waar bij het uitlaat systeem het gerammel weg komt.. maar ik vind het uitlaatsysteem toch wel erg los zitten.

Wie o wie kan me helpen of kent dit probleem?? :Y
 
Laatst bewerkt:
zitten de flensen die direct aan de cilinderkop uitgang wel goed vast ?

zitten er overal trekveren op ?


Zijn die fensen die dingen die met inbussen aan de cilinderkop vast zitten en waarin de uitlaat buizen insteken??
in dat geval zitten die vast ja.


en ja er zitten overal trekveren

blokshot.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb je goed gedaan is echt :} machine. Ik zou zo gauw niet weten wat je nog meer zou kunnen gebruiken als de kliederkit _O- . Zou het als ik jou was gewoon proberen. Suc6


hehe thanks ;) ben er ook super blij mee :Y



ik zal eerst wel eens ff naar die veren kijken.. ik vind ze daar bij het spruitstuk nogal erg aan de slappe kant (kan ze vrij gemakelijk met m'n vingers eraf halen en op zetten..)
 
't is een vol titanium syteem, dat koelt af als een idioot. Kennis van me had een vol titanium systeem op een Blade en in no time koelde dat ding ook af, een paar tellen in de regen en gelijk alweer condens wolken uit de uitlaat tijdens het rijden ook al had ie al een heel groot stuk flink doorgereden. Als de boel afkoelt worden de onderlingen spelingen ook groter misschien en krijg je dus licht gerammel of lekkage langs de openingen.
Kun je niet een massieve pakking overwegen zoals ook wel bij gewone uitlaten gebruikt wordt? Of alle bevestigingen nalopen. Kan ook resonantie van de bochten zijn bijvoorbeeld. Is nog al erg dunwandig en superlicht, dus makkelijk in eigenfrequentie te krijgen.
 
klopt idd, het is een volledig titanium uitlaat systeem en het is naar paar tellen warm en ook zo weer afgekoeld, echt belachelijk snel..


bij SF tuning (motor tuner) zei die man dat die dingen in zo los horen te zitten en moeten rammelen maar als hij eenmaal op temperatuur is moet het gerammel ophouden..


het zit natuutlijk niet voor niets zo los inelkaar , de wanden zijn heel dun en het materiaal zet heel veel uit in de lengte.


nog een probleem is dat het gerammel heel moeilijk te traceren is. stationair rammeld hij nauwelijks alleen als ik er mee rij (dus het blok meer belast wordt)
 
Daarom zou ik eerder denken aan resonantie van de bochten zelf en geen rammelen van de onderlingen delen tegen elkaar. Maar goed, ik heb het niet gehoord o.i.d.
 
Daarom zou ik eerder denken aan resonantie van de bochten zelf en geen rammelen van de onderlingen delen tegen elkaar. Maar goed, ik heb het niet gehoord o.i.d.


toen ik dat firegum spul daarbij de spuitstukken gesmeerd heb, (dus daar was er geen speling meer bij de uitlaat buizen) toen was het rammel (voor een paar dagen) helemaal verdwenen..

dus bij de koppelstukken zelf zal het wel niet aan liggen..
 
toen ik dat firegum spul daarbij de spuitstukken gesmeerd heb, (dus daar was er geen speling meer bij de uitlaat buizen) toen was het rammel (voor een paar dagen) helemaal verdwenen..

dus bij de koppelstukken zelf zal het wel niet aan liggen..
Zit er niet een flens een klein beetje los als ie warm wordt? Een dunne koperen ring er tussen ofzo? Of een veerring tussen inbus en flens?
 
toen ik dat firegum spul daarbij de spuitstukken gesmeerd heb, (dus daar was er geen speling meer bij de uitlaat buizen) toen was het rammel (voor een paar dagen) helemaal verdwenen..

dus bij de koppelstukken zelf zal het wel niet aan liggen..

Dan zou het idd aan de dunwandigheid kunnen liggen. Als je die firegum pasta ook op een stukje van je uitlaat pijp hebt gesmeerd, heeft de pijp mee massa, en wordt het trillen waarschijnlijk minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan