Akrapovic uitlaatsysteem rammeld :(#$%

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.791
26
Enschede
Hoi,

Ik heb sinds kort een gixxer 1000 gekocht waarop een volledig akra uitlaat systeem opzit.
Nu rammeld/tikt het uitlaat systeem bij bepaalde toerentallen. Echt super irritant. :X

Ben al bij de lokale dealer geweest en die zei dat ik er firegum tussen de koppelstukken moest smeren. Dat meteen gedaan, het ging een paar dagen goed(totaal geen gerammel/getik meer) maar later brak het hard-geworden firegum af... :X

Ik heb niet echt pcies een id waar bij het uitlaat systeem het gerammel weg komt.. maar ik vind het uitlaatsysteem toch wel erg los zitten.

Wie o wie kan me helpen of kent dit probleem?? :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo voor de 10e keer de kappen er weer onder weg gehaald: :X

ik denk/hoop dat ik de rammelaar gevonden heb. Het is namelijk de linke uitlaatbuis die het rammelen vooroorzaakt. Ik heb de motor op de bok gezet en hem in de 4e versnelling gegooit en toen begon de uitlaat wel te rammelen rond de 2000rpm.
(stationair rammeld die niet/nauwelijks)

Toen heb ik de linke buis tegengehouden en was het geluid helemaal weg.

maar nu: ik heb het idee dat die veer tammelijk slap is. als in: ik kan hem zonder tang oid losmaken.. Ik zit er dus aan te denken om een andere veer te halen.
Maar waar kun je die krijgen??
 
Laatst bewerkt:
hehe thanks ;) ben er ook super blij mee :Y



ik zal eerst wel eens ff naar die veren kijken.. ik vind ze daar bij het spruitstuk nogal erg aan de slappe kant (kan ze vrij gemakelijk met m'n vingers eraf halen en op zetten..)

Heb ook volledig akrasysteem onder mijn fiets zitten, en daarvan heb je toch echt aardig wat kracht voor nodig om de veren erop te zetten.
 
Gelukkig heb je het gevonden! Nu nog verhelpen. ;)

Als je een veer meeneemt voor de lengte, kun je bij een lokale doe het zelf zaak /loodgieter/metaalshop/ motorzaak wel strakkere veren regelen. Bij de 2wielhandel waar ik werkt staat ook een doos vol veren val allerlei verschillende maten. Het lijkt me erg sterk dat het niet gaat lukken.
 
Kunnen gewoon gekocht worden bij akrapovic, ik koop ze zelf altijd op ebay.de.

http://cgi.ebay.co.uk/Akrapovic-Federn-kurz-lang-Offroad-Strasse-vieles-mehr_W0QQitemZ150118659189QQihZ005QQcategoryZ49774QQcmdZViewItem

Ik heb er nog een aantal liggen, kan ze evt ophalen in Nootdorp.

groet Rob
 
Kunnen gewoon gekocht worden bij akrapovic, ik koop ze zelf altijd op ebay.de.

http://cgi.ebay.co.uk/Akrapovic-Federn-kurz-lang-Offroad-Strasse-vieles-mehr_W0QQitemZ150118659189QQihZ005QQcategoryZ49774QQcmdZViewItem

Ik heb er nog een aantal liggen, kan ze evt ophalen in Nootdorp.

groet Rob



en is het al gelukt met het verwijderen van de rammel?


Nee nog niet, had het even opgelost vorige week door om de uitlaatbuis (daarbij het spruitstuk) een stuk isolatie alu tape om heen te plakken. Ik heb tot aan de MF mega meeting geen getik meer gehoord maar op de trugweg begon die weer. later thuis zag ik dat het tape losgelaten had en naar beneden gezakt was |(

Waarschijnlijk komt vandaag een vriend van me die nog een aantal veren heeft. dus hopenlijk zit daar een geschikte bij en is daarmee het gerammel voor goed weg :Y
 
Heb nooit gedacht dat de lokale scooter/brommer zaak een uitkomst zou bieden :) :+

heb daar uitlaatveertjes gevonden, mooie korte strakke veren. De orginele vervangen door deze (dit ging wel met enige moeite want het zijn echt strakke veren)

en problem solved :) geen rerammel/getik meer :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan