Al dat geflits is levensgevaarlijk

golliwog

Die hard MF'er
24 sep 2007
322
0
Je zit op de motor tegenwoordig meer op je snelheidsmeter te kijken dan dat je vol geconcentreerd op de weg kunt letten.

5 tot 10 km te hard dat heb je maar zo te pakken zonder dat je dat in de gaten hebt en wordt in ons landje van controles en onzinnige regeltjes genadeloos afgerekend. De flitsers en controles zijn onverbiddelijk.

De motorrijder gaat dus steeds minder op de weg letten en steeds meer op de snelheidsmeter en dat terwijl goed motorrijden voor 80 procent uit concentratie bestaat en vooral JE AANDACHT OP DE WEG HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!

LEVENSGEVAAARLIJK dus die flitsers en controles, ze leiden af van het werkelijke werk...Het zou verboden moeten worden.

Ga daar maar eens over nadenken meneer Spee en neem de tuinkabouter maar mee als sparringpartner.
 
Laatst bewerkt:
is waar aan kruispunte met flitspalen zit ik meer op mijn snelheid te letten dan op de weg. aan kruispunte heb je vaak dat er iemand nog afdraait terwijl jij eraan komt omdat ze je niet hebben gezien en ik zie hen dan ook laat omdat ik volop op mijn snelheid aan het letten ben
 
Ik begrijp jou gedachtengang maar hoe zit het dan met de auto?
Waarom kan je daarmee wel gewoon de toegestane snelheid rijden?
 
Ik begrijp jou gedachtengang maar hoe zit het dan met de auto?
Waarom kan je daarmee wel gewoon de toegestane snelheid rijden?
Cruise control, plus verreweg de meeste auto's reageren niet (zo fel) op een lichte beroering van het gaspedaal...

Maar TS, maak je niet druk, pluk de dag; pak een boete :9
 
Laatst bewerkt:
is waar aan kruispunte met flitspalen zit ik meer op mijn snelheid te letten dan op de weg. aan kruispunte heb je vaak dat er iemand nog afdraait terwijl jij eraan komt omdat ze je niet hebben gezien en ik zie hen dan ook laat omdat ik volop op mijn snelheid aan het letten ben

Kruispunten moet je sowieso met gematigde snelheid nemen, of dit nou gelijkwaardig is, voorrangsweg is of een kruispunt met verkeerslichten.
Er zijn altijd van die mongolen die gewoon dus niet op de weg letten (ivm hun snelheidsmetertje) en vrolijk doorrijden over het kruispunt zonder dat ze voorrang hebben.
En ja, als je dan te snel rijdt kun je dat niet meer aanremmen...
 
Laatst bewerkt:
Snap hem ook maar het is multi-tasking, en-en.
En afstandhouden en snelheid onder bedwang en spiegels kijken en op de weg letten en...
 
Snap hem ook maar het is multi-tasking, en-en.
En afstandhouden en snelheid onder bedwang en spiegels kijken en op de weg letten en...

precies.. als jij alleen op de weg let (dan lees ik.. asvalt) dan kom je ook niet ver.
Zoals HengHeng al zegt... je kan ook in je spiegels kijken en om je heen en je bediening bedienen, dus waarom ook niet ff die ene tel op je snelheidsmeter letten?
 
Je zit op de motor tegenwoordig meer op je snelheidsmeter te kijken dan dat je vol geconcentreerd op de weg kunt letten.

5 tot 10 km te hard dat heb je maar zo te pakken zonder dat je dat in de gaten hebt en wordt in ons landje van controles en onzinnige regeltjes genadeloos afgerekend. De flitsers en controles zijn onverbiddelijk.

De motorrijder gaat dus steeds minder op de weg letten en steeds meer op de snelheidsmeter en dat terwijl goed motorrijden voor 80 procent uit concentratie bestaat en vooral JE AANDACHT OP DE WEG HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!

LEVENSGEVAAARLIJK dus die flitsers en controles, ze leiden af van het werkelijke werk...Het zou verboden moeten worden.

Ga daar maar eens over nadenken meneer Spee en neem de tuinkabouter maar mee als sparringpartner.

probleem is vaak dat als je dus wel ECHT te hard rijd, je schrikt omdat je een flitser ziet..
Je remt dus onverwachts uit alle macht, en je achterligger is hier mss niet op berekend en rijd je van je motor!

En ook al rijd ik niet te hard, je knijpt toch altijd even in je rem, voor de zekerheid!
 
Misschien is een blackbird toch niks voor jouw ;). koop je gewoon een ybr125 dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.
 
probleem is vaak dat als je dus wel ECHT te hard rijd, je schrikt omdat je een flitser ziet..
Je remt dus onverwachts uit alle macht, en je achterligger is hier mss niet op berekend en rijd je van je motor!

En ook al rijd ik niet te hard, je knijpt toch altijd even in je rem, voor de zekerheid!

Mensen die dat voor mn neus doen, flits ik altijd even met groot licht.

Gewoon.... omdat ik dat leuk vind :+
 
Zeker nog nooit een bon gehad voor 5 km te hard

Nou, die zijn ook schokkend eejjj... :X

Komt bij dat het helemaal niet moeilijk is de juiste snelheid te rijden en daar hoef je echt niet steeds voor op je snelheidsmeter te kijken. Je voelt zo wanneer je versneld, dus kom nou niet met dat gemiep aanzetten...

Je moet eerlijk zijn, je vindt het gewoon niet leuk om jezelf aan de snelheid te houden en daarom kom je met allerlei smoesjes aanzetten en dat het flitsbeleid zo gevaarlijk is. Die onzin geeft meer aan dat je niet geschikt bent om motor te rijden, of dat je wel een spel wilt spelen, maar de gevolgen niet aan kunt... D'r is niets mis met te snel rijden, maar jank dan niet om een boete...

Zinloos topic dit... |(
 
Die blauwe clown vind het een dusdanig zinloos topic dat hij 4x moet reageren binnen het uur met een load of crap.

Eens kijken of ik het beter kan:

Het blijft lastig die flitsers, omdat het altijd het leukste is om op een 80 weg met 82 kmh een kruising over te steken. Dan wort het inderdaad wel heel listig om binnen de veilige flits zone te blijven. Beetje spanning kan toch geen kwaad })
 
Die blauwe clown vind het een dusdanig zinloos topic dat hij 4x moet reageren binnen het uur met een load of crap.

Tuurlijk... dit is eindelijk een topic waar ik legaal mijn load of crap kwijt kan... :)
Dit is zeg maar de vuilnishoop van MF... de titel wordt ook veranderd straks... "Het Centrale "Plemp je onzinpost hier" Topic... 8-)
 
Je zit op de motor tegenwoordig meer op je snelheidsmeter te kijken dan dat je vol geconcentreerd op de weg kunt letten.

5 tot 10 km te hard dat heb je maar zo te pakken zonder dat je dat in de gaten hebt en wordt in ons landje van controles en onzinnige regeltjes genadeloos afgerekend. De flitsers en controles zijn onverbiddelijk.

De motorrijder gaat dus steeds minder op de weg letten en steeds meer op de snelheidsmeter en dat terwijl goed motorrijden voor 80 procent uit concentratie bestaat en vooral JE AANDACHT OP DE WEG HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!

LEVENSGEVAAARLIJK dus die flitsers en controles, ze leiden af van het werkelijke werk...Het zou verboden moeten worden.

Ga daar maar eens over nadenken meneer Spee en neem de tuinkabouter maar mee als sparringpartner.

Nooit last van.
 
Jammer... net geen 5 reacties binnen het uur. op 3 minuten na. En je was nog wel zo goed op weg.

geintje Clown :+ . Leef je uit, laat het lopen. Kom op met die intens opgekropte frustratie over kruisingen op de weg en in het leven. Een clown kan niet altijd vrolijk zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan