Al kopen of wachten?

de-poelier

Die hard MF'er
27 feb 2012
438
393
Zoals sommigen van jullie wel gezien hebben ben ik bezig met de verkoop van mijn GTR, en wil deze vervangen door een Z1000SX.

Nu heb ik een mooi exemplaar op het oog wat goed geprijst is, en vol zit met de juiste opties, en kleur etc. Gewoon exact wat ik zoek.

Ik ben bang dat als ik wacht tot ik mijn eigen motor heb verkocht, dat deze fiets inmiddels weg is.
Op zich heb ik de middelen om de nieuwe motor alvast aan te kopen, zo lang ik de GTR uiteindelijk maar verkocht krijg. Tegen de juiste prijs. Als ik op MP kijk, lijkt het mij redelijk te verwachten dat dat gaat lukken, maar het is natuurlijk geen zekerheid.

Verder zit ik dan met de kosten van twee motoren, hoewel dat natuurlijk erg meevalt.

Ik sta echt in een tweestrijd wat te doen. Aan de ene kant ben ik gewoon een klein kind: ik wil een nieuw speeltje het liefst gister hebben. En ik denk dat er wel een goed argument is om hem ook op korte termijn aan te kopen.
Van de andere kant is er een risico dat ik mijn huidige motor niet tegen het door mij gewenste minimum verkocht krijg.

Hebben jullie nog argumenten voor of tegen? Ik hoor het graag!
 
Als je het geld hebt om de nieuwe al te kopen, kun je geduld opbrengen bij de verkoop van de oude, dus ook betere prijs daarvoor.

Doen dus.
 
Ik weet niet hoe het zit met een motor, ik heb de auto die te koop straat gewoon meeverzekerd met de nieuwe auto. Hier geen extra kosten voor. Zo kunnen mensen altijd proefrijden. Houderschapsbelasting zal niet heel erg veel zijn.

Ik zou hem gewoon kopen en dan de ander verkopen...
 
als je de middelen hebt en het exact is wat je wilt dan zou ik er gewoon voor gaan. Wat ik niet zou doen is af gaan op marktplaats interesse met de verkoop als argument. Mijn ervaring is dat er enkel testrijders en extreme laagbieders op marktplaats zitten, maar dat kan aan mij liggen :). Mogelijk dat inruilen bij een dealer een optie is? heb je geen sores aan huis, en als de prijs goed is ben je meteen klaar.
 
als je de middelen hebt en het exact is wat je wilt dan zou ik er gewoon voor gaan. Wat ik niet zou doen is af gaan op marktplaats interesse met de verkoop als argument. Mijn ervaring is dat er enkel testrijders en extreme laagbieders op marktplaats zitten, maar dat kan aan mij liggen :). Mogelijk dat inruilen bij een dealer een optie is? heb je geen sores aan huis, en als de prijs goed is ben je meteen klaar.
Nee, was puur op basis van vraagprijzen.
Inruil kreeg ik echt veel te weinig voor...
 
Nee, was puur op basis van vraagprijzen.
Inruil kreeg ik echt veel te weinig voor...

vraagprijs =/= wat je krijgt op MP (is niet gelijk aan)

Wat je er voor vraagt wil niet zeggen dat je dat ook krijgt.
Ook als je onder de gemiddelde Marktplaats prijs gaat zitten wil niet zeggen dat je dat krijgt, er zullen altijd mensen zijn die zich afvragen, waarom is die goedkoper (of duurder)
En het blijft vraag&aanbod: aanbod is er, wellicht de vraag niet.

Als je het kan hebben dat je mogelijk je oude motor aan de straatstenen niet kwijt krijgt, dan waarom niet.
 
Vlak voor de herfst/winter is niet het beste moment om te verkopen. Dus deze nieuwe nu tegen een mooie prijs kopen en dan je huidige in de schuur tot het weer mooi wordt en dan voor een goede prijs verkopen
Zo zou ik het dus ook doen. Je kunt het lijden, je hebt je perfecte motor gezien, doen dus.
En wacht gewoon een paar maandjes, dan raak je je GTR beter kwijt en voor een bedrag waar jezelf mee kan leven.
 
Ik wil je niet ongerust maken maar met die wazige foto van de GTR ga je hem nooit verkopen,ik weet
niet of je het al gedaan heb maar zet hem op MP met veel duidelijke en scherpe foto,s,verkopen via het MF heb ik zeer slechte ervaringen mee.
 
Ik ga nog nieuwe foto's maken inderdaad. Ik wilde afgelopen zondag in elk geval de advertentie klaar hebben (staat ook op MP), maar het was alleen maar aan het regenen, regenen, regenen.
 
Precies. Op marktplaats staan motoren die niét verkocht zijn. Motoren die snel verkopen staan er maar heel kort op. Dus beetje gechargeerd staan op mp vooral te dure motoren.

van 0 naar 120 in een halve seconde?
Nee ale beslissingen zorgvuldig afwegen. Wikken en wegen,..dat dus.
 
De prijzen liggen in het najaar altijd lager dan in het voorjaar. Als je stallingsruimte hebt en je hebt het geld voor je oude motor niet direct nodig, zou ik nu gaan voor een andere motor en je oude motor lekker laten staan. Verzeker hem WA, dat kost bijna niets en wacht desnoods het voorjaar af.
 
En desnoods (bij aanschaf van de SX en de GTR later de verkoop in) kan je met de GTR de 'donkere dagen' door rijden...
Hou je de SX netjes..

Of gewoon geduld hebben en wachten tot de GTR verkocht is.
Een motor is makkelijker te kopen dan te verkopen.
En een SX, zijn wat makkelijker te vinden, een Tourer is al aardig aangekleed.

Mijn mening?
Wachten tot de GTR weg is.
Maar geloof dat ik de enige ben met dit ideeO-)
 
Verzeker hem WA, dat kost bijna niets en wacht desnoods het voorjaar af.
Schorsen is ook een optie. Kost 24,10 en je hoeft geen belasting of verzekering te betalen. Is bij een motor meestal niet zo hoog dus zet minder zoden aan de dijk dan bij een zware auto. Afhankelijk van de situatie is wel verzekeren tegen diefstal of brand een optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan