Al kopen of wachten?

En weet je het nu al na al die adviezen van wachten en eerst verkopen en er voor gaan}):+
Je kan net zo goed een dobbelsteen laten beslissen;)
Nog maar een advies dan 😱 ,persoonlijk zou ik de GTR schorsen te koop zetten en de 1000 kopen,krijg je niet
het gewenste bedrag voor de GTR zet hem dan in het voorjaar weer te koop,dan is de kans groter dat je een betere prijs krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je in de reacties kan lezen lopen de meningen nogal uiteen.Als ik de aanbiedingen zie van de aangeboden GTR motoren hanteer je een hele nette vraagprijs maar ik denk ook dat nu verkopen lastiger is dan in het voorjaar als het motorvirus weer actief word. De dealers en handelaren die nu de motoren niet kwijt komen wachten wel tot het voorjaar. Maar in jouw situatie is het natuurlijk anders.
Ik denk dat je dat voor jezelf het beste kunt beoordelen wat je zou doen. Een gouden regel: Bij twijfel niet doen. Succes.👍
 
En weet je het nu al na al die adviezen van wachten en eerst verkopen en er voor gaan}):+
Je kan net zo goed een dobbelsteen laten beslissen;)
Nog maar een advies dan 😱 ,persoonlijk zou ik de GTR schorsen te koop zetten en de 1000 kopen,krijg je niet
het gewenste bedrag voor de GTR zet hem dan in het voorjaar weer te koop,dan is de kans groter dat je een betere prijs krijgt.
Hoe wil je een potentiële koper een proefrit laten maken met een geschorste motor?
 
Hoe wil je een potentiële koper een proefrit laten maken met een geschorste motor?
Was blijkbaar nog niet wakker:z, ik bedoelde te koop zetten en als er geen kopers zijn die een nette prijs willen betalen schorsen
en volgend voorjaar weer te koop zetten.
 
In je hersenen werkt het wel zo dat als je graag een motorfiets wilt, dat je dan de motorfiets die te koop staat ook de perfecte motorfiets vind. Als je over een maand zoekt, dan staat er (over het algemeen) ook weer een perfecte motorfiets te koop. Een Z100SX is niet het meest verkochte model, maar er zal wel af en toe een knappe te koop komen. Het model was ook niet gemaakt voor de armste doelgroep, dus de meesten zullen wel een flink aantal opties hebben.
 
Ik wil je niet ongerust maken maar met die wazige foto van de GTR ga je hem nooit verkopen,ik weet
niet of je het al gedaan heb maar zet hem op MP met veel duidelijke en scherpe foto,s,verkopen via het MF heb ik zeer slechte ervaringen mee.
Heb wel goede ervaring met MF . Op MF de motor gekocht. een Diversion
 
In je hersenen werkt het wel zo dat als je graag een motorfiets wilt, dat je dan de motorfiets die te koop staat ook de perfecte motorfiets vind. Als je over een maand zoekt, dan staat er (over het algemeen) ook weer een perfecte motorfiets te koop. Een Z100SX is niet het meest verkochte model, maar er zal wel af en toe een knappe te koop komen. Het model was ook niet gemaakt voor de armste doelgroep, dus de meesten zullen wel een flink aantal opties hebben.

Half waar...
Was al haast een half jaar op zoek naar de perfecte fiets.
Uiteindelijk maar de perfecte fiets gekocht, waa rik er al te veel van heb gehad ;)

Helemaal waar....

De meeste SXjes, zijn ruim voorzien van goodies.
En rijden ook best goed, comfi en handelbaar.
Echter de prijs was voor mij een issue..
(nieuw vanaf 14k, een demo vanaf 12k. dus afschrijving best hoog)


Best lastig hé, al die verschillende meningen:+
 
Jezus, straks komt er nog een topic over het wel of niet kopen van een scooter als tweede "motor'.



Doe gewoon wat jij wil.
Als je altijd je persoonlijke keuzes van een ander gaat laten afhangen...
 
Hebben jullie nog argumenten voor of tegen? Ik hoor het graag!
Niet doen, probleem is de verzekering. Als je de oude verkoopt dan kan je de opgespaarde no claim meenemen naar de nieuwe motor.
Als je een andere motor erbij koopt (ook al is het maar voor even) dan moet je bij nul beginnen.

De prijzen liggen in het najaar altijd lager dan in het voorjaar.
Hardnekkig broodje aap.
Als je daadwerkelijk op zoek gaat in de winter dan valt het op dat het particulier aanbod bijna geheel wegvalt. Alleen zakelijke verkopers doen nog zaken.
 
Niet doen, probleem is de verzekering. Als je de oude verkoopt dan kan je de opgespaarde no claim meenemen naar de nieuwe motor.
Als je een andere motor erbij koopt (ook al is het maar voor even) dan moet je bij nul beginnen.


Hardnekkig broodje aap.
Als je daadwerkelijk op zoek gaat in de winter dan valt het op dat het particulier aanbod bijna geheel wegvalt. Alleen zakelijke verkopers doen nog zaken.

Ligt aan je verzekering. Ik heb bij mijn koekblik ook de schadevrije jaren mee kunnen nemen van de motor.
 
Niet doen, probleem is de verzekering. Als je de oude verkoopt dan kan je de opgespaarde no claim meenemen naar de nieuwe motor.
Als je een andere motor erbij koopt (ook al is het maar voor even) dan moet je bij nul beginnen.

Ha Kabouter Puntmuts,

Bij de meeste verzekeraars krijg je met je 2e voertuig dezelfde no claim-korting als bij het 1e voertuig. Wij noemen dit de 2e objectregeling of partnerregeling. Het tweede object begint wel met 0 schadevrije jaren, tenzij je nog ergens schadevrije jaren hebt opgebouwd die niet in gebruik zijn bij een ander voertuig.

Als topicstarter later zijn huidige motor verkoopt kunnen de schadevrije die hij hierbij heeft opgebouwd overgezet worden op de nieuwe motor.

Bovenstaande uitleg is hoe het bij ons werkt. Het is altijd verstandig om even bij je eigen verzekeraar na te vragen hoe zij hiermee omgaan.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
 
Bedankt voor alle input!

Behoudens een aankoopkeuring ben ik een dezer dagen de trotse bezitter van deze SX
z1000sx.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan