Al weer het 2e Grote XT-TT topic

Wie moet het 3e XT-TT topic openen?

  • Speedphreax

    Stemmen: 1 50,0%
  • Spietfriex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zpiedvriecs

    Stemmen: 0 0,0%
  • Waarom ik?

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Dames en heren,
Nadat =lvt= de XT rijders hier had verzameld 2,5 jaar geleden (waarvoor dank) was het al weer de hoogste tijd om een nieuw topic te openen, want we gingen al weer richting de 2500 posts.

Alle vragen, opmerkingen, anekdotes, foto's, etc etc over de XT en TT 125, 250, 350, 400, 500, 550 en 600, alsmede de XTZ660 kunnen hier gepost worden. Heb je handige adressen voor de zelfsleutelaars, wil je een XT kopen maar heb je er vragen over, staat er bij je opa op zolder nog een paar oude XT500's uit 1976 met een partij nieuwe originele uitlaten, ga je naar Dakar op je Tenere, etc etc, dan ben je hier aan het goede adres.
 
Laatst bewerkt:
En de 125, 250 en 350 dan? :]
.
IMGP2119.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren,
Nadat =lvt= de XT rijders hier had verzameld 2,5 jaar geleden (waarvoor dank) was het al weer de hoogste tijd om een nieuw topic te openen, want we gingen al weer richting de 2500 posts.

Alle vragen, opmerkingen, anekdotes, foto's, etc etc over de XT en TT 500, 550 en 600, alsmede de XTZ660 kunnen hier gepost worden. Heb je handige adressen voor de zelfsleutelaars, wil je een XT kopen maar heb je er vragen over, staat er bij je opa op zolder nog een paar oude XT500's uit 1976 met een partij nieuwe originele uitlaten, ga je naar Dakar op je Tenere, etc etc, dan ben je hier aan het goede adres.

Kijk, dat ziet er goed uit. Alleen is het mooier om met een foto van een oer XT de pagina te openen.

full


zo, das beter. Nu hoop ik maar dat ik ook eens langs mag komen met m'n XTX. Is toch ook een volwaardig lid van de XT famillie.

gr, Look.
 
Dames en heren,
Nadat =lvt= de XT rijders hier had verzameld 2,5 jaar geleden (waarvoor dank) was het al weer de hoogste tijd om een nieuw topic te openen, want we gingen al weer richting de 2500 posts.
Geen dank, it was my pleasure :)
Op naar de volgende 2500 :}
 
Goeiedag,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ... Ik wil een (lowbudget) xt600 kopen!
Mijn oog is op deze fiets gevallen --->http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-yamaha/84116840-xt-600-2kf-1989.html%3Freturn%3DeJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRlv5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUowroqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%253D%253D%26df%3D1 (marktplaats.nl/....)
De verkoper verklaard "Komen wat kosten aan".
Heeft iemand van de XT rotten enig idee aan wat voor een bedrag ik zou moeten denken?
Mischien heeft iemand ook nog wel overige tips and tricks?

Alvast bedankt!! :}

Ps. Op MP staan nog 2 voor het oog goed uitziende fietsen, maar die staan helaas zo'n g*dsk*lere end weg! -O-
 
Ik ben eigenlijk juist voor minder van dit soort topics. Just my two cents maar ik vind ze nogal onhandig. Waarom?

a. Je moet ze continu in de gaten houden om te zien of er wat nuttigs voorbij komt. Topic titel scannen gaat niet.

b. Er lopen allerlei discussies door elkaar waardoor sommige interessante discussies vaak ineens doodbloeden.

c. Vaak een hoop cafe-praat in dit soort topics

d. Dit soort topics zijn in de regel erg slecht doorzoekbaar.

e. Aparte topics opstarten over specifieke dingen worden vraag beantwoord met de dooddoener "Vraag dat maar in het grote xyz topic"

f. Het is een kunstmatige groepering binnen een groepering. Eigenlijk maak je een soort sub categorie onder Off/Allroads aan en daarbinnen heb je dan alleen een lange lijst met berichten. Net als bij hele oude forums.

Van mij mag het dus verboden worden :+
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ... Ik wil een (lowbudget) xt600 kopen!
Mijn oog is op deze fiets gevallen --->http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-yamaha/84116840-xt-600-2kf-1989.html%3Freturn%3DeJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRlv5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUowroqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%253D%253D%26df%3D1 (marktplaats.nl/....)
De verkoper verklaard "Komen wat kosten aan".
Heeft iemand van de XT rotten enig idee aan wat voor een bedrag ik zou moeten denken?
Mischien heeft iemand ook nog wel overige tips and tricks?

Alvast bedankt!! :}

Ps. Op MP staan nog 2 voor het oog goed uitziende fietsen, maar die staan helaas zo'n g*dsk*lere end weg! -O-

Ach, met een handvol ijzerdraad, en ty-wraps kom je een heel eind.... _O- , ennuh, hoezo ver weg?
 
2KF is een toffe XT600 versie (zie ook www.xt600.de) k&t + band moet voor 250€ wel kunnen (al zou ik een set banden kopen, bij rodamoto bv)
De jiffy staat wel erg schuin en totaal ziet er goed gebruikt uit, alleen wat dat zwarte ding is ad linkerkant bij de koplamp? Slotbak is wel geinig, ik heb nog een (DHZ) rekje liggen voor een 2KF. Achterremschijf ziet er ook wel oppig uit trouwens. Zo te zien wel steelflex voorremleiding. Dikke kans dat de achterbrug of pro-link lagers aan vervanging toe zijn. Voor talloze prijzen download de catalogus op kedo.com. Enne ver weg kopen is meteen motor uitproberen op de terugweg ! :]
O enne Speedphreax, doe ns on-topic posten dan... :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat ziet er goed uit. Alleen is het mooier om met een foto van een oer XT de pagina te openen.

[afbeelding]

zo, das beter. Nu hoop ik maar dat ik ook eens langs mag komen met m'n XTX. Is toch ook een volwaardig lid van de XT famillie.

gr, Look.

Now you'r talking......er hoort ook nog 1tje bij in bedrijfskleding!!!............. O-)


full
 
Ik ben eigenlijk juist voor minder van dit soort topics. Just my two cents maar ik vind ze nogal onhandig. Waarom?

a. Je moet ze continu in de gaten houden om te zien of er wat nuttigs voorbij komt. Topic titel scannen gaat niet.

b. Er lopen allerlei discussies door elkaar waardoor sommige interessante discussies vaak ineens doodbloeden.

c. Vaak een hoop cafe-praat in dit soort topics

d. Dit soort topics zijn in de regel erg slecht doorzoekbaar.

e. Aparte topics opstarten over specifieke dingen worden vraag beantwoord met de dooddoener "Vraag dat maar in het grote xyz topic"

f. Het is een kunstmatige groepering binnen een groepering. Eigenlijk maak je een soort sub categorie onder Off/Allroads aan en daarbinnen heb je dan alleen een lange lijst met berichten. Net als bij hele oude forums.

Van mij mag het dus verboden worden :+

Ik vind dit soort topic's eigenlijk best wel oke. Waarom ?

a. er komt continu nuttige info voorbij

b. veel discussie dus ook veel bruikbare tips.

c. ook de cafe-praat tussendoor is leuk.

d. als je iets terug zoekt kom je vaak ook weer andere leuke dingen tegen.

e. Voor neutrale kwesties kan je natuurlijk altijd een nieuw topic starten. Met gerichte vragen zit je gelijk bij de goede mensen.

f. Dat hier bij een groepje binnen een groep zou ontstaan is gelul. uiteindelijk delen we allemaal dezelfde passie en discuseeren we ook mee op andere forum's.

Dit soort topics moeten in de basis van een motor-forum worden opgenomen. :+

gr, Look. :W
 
Dames,
Ik wil van mijn XT500 de velgen laten polijsten, dikkere RVS spaken en de naven gespoten. Wat is hiervoor een normale prijs?
Ik heb nu dit opgekregen:
€ 140,00 2 set spaken, RVS, butted (met verdikking)
- 60,00 2 wielen uitrichten
- 60,00 2 velgen polijsten
- 50,00 2 naven stralen en poedercoaten
€ 310,00 Totaal

Hoe is deze prijs? Is dat scherp, kan dat beter?
 
Lijkt me een aardige prijs, interessanter is bij wie, ik stuur voortaan mn wielen naar jvd-wheels.com
 
Dames,
Ik wil van mijn XT500 de velgen laten polijsten, dikkere RVS spaken en de naven gespoten. Wat is hiervoor een normale prijs?
Ik heb nu dit opgekregen:
€ 140,00 2 set spaken, RVS, butted (met verdikking)
- 60,00 2 wielen uitrichten
- 60,00 2 velgen polijsten
- 50,00 2 naven stralen en poedercoaten
€ 310,00 Totaal

Hoe is deze prijs? Is dat scherp, kan dat beter?

Knoeiwerk is altijd te duur.....
 
waar kun je nog contactpunten en condensators voor een xt500 krijgen of heeft iemand de orginele onderdeel nrs. ervan?
 
Kep een vraagie.. ik heb sinds 2 weken mijn xt350 weer helemaal goed aan het lopen en ik ben nu bezig met de knipperlichten, want die doen het dus nog niet. Heeft er toevallig iemand een bedradingsschema hiervan?
En zitten het knipperlicht en de spanningsregelaar in 1 unit? want ik heb een zwart blokje boven het filter waar 'ik geloof' 5 draden heen gaan.

En mijn 2e vraag is: Wat voor velgen zitten er onder die xt op die foto bovenaan dit topic? want ik wil eigenlijk ook binnenkort andere velgen onder mijn motor planten. wil namelijk liever met gladde banden rijden ipv met noppen. En de gladde banden die op de ori velgen passen vind ik wat te smal eigenlijk.
 
XT350 Knipperlicht relais zit onder de tank (en nog nooit ergens samen in spanningsregelaar gezien), bedradings schema op www.xt350.de (downloads > schaltplan) en/of in de Clymers M480-3
De foto hierboven is mijn 'oude' XT355SM met Akront 3.5-17 en 4.25-17 velgen (ebay.de) en 120 en 150 Michelin Pilot Power banden, achtervelg wel iets off-center laten spaken anders eet de ketting de band op, meer weetjes op mn website.
.
O en Bolski ik vergeet de 400, waren ook een paar rijders van volgens LVT zn poll
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ... Ik wil een (lowbudget) xt600 kopen!
Mijn oog is op deze fiets gevallen --->http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-yamaha/84116840-xt-600-2kf-1989.html%3Freturn%3DeJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRlv5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUowroqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%253D%253D%26df%3D1 (marktplaats.nl/....)
De verkoper verklaard "Komen wat kosten aan".
Heeft iemand van de XT rotten enig idee aan wat voor een bedrag ik zou moeten denken?
Mischien heeft iemand ook nog wel overige tips and tricks?

Alvast bedankt!! :}

Ps. Op MP staan nog 2 voor het oog goed uitziende fietsen, maar die staan helaas zo'n g*dsk*lere end weg! -O-
De motor ziet er nou niet bepaald uit of hij elke dag lekker vertroeteld is door het baasje. Hij is behoorlijk gebruikt. Je zult in de loop van de tijd nog wel eea tegenkomen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je deze niet moet kopen. Heb je wel eens gekeken naar de XT van Bikevouwer?


Bikevouwer in "[TK] Yamaha XT600 (3tb) 1992"
 
waar kun je nog contactpunten en condensators voor een xt500 krijgen of heeft iemand de orginele onderdeel nrs. ervan?
Kedo heeft alles.
Condensator iets van 9,90 euro, punten 5,25 euro.

Originele onderdeelnummers kan je nazoeken op www.cmsnl.com.
Zij kunnen ook het meeste nog leveren, meestal duurder dan Kedo.
 
Laatst bewerkt:
XT350 Knipperlicht relais zit onder de tank (en nog nooit ergens samen in spanningsregelaar gezien), bedradings schema op www.xt350.de (downloads > schaltplan) en/of in de Clymers M480-3
De foto hierboven is mijn 'oude' XT355SM met Akront 3.5-17 en 4.25-17 velgen (ebay.de) en 120 en 150 Michelin Pilot Power banden, achtervelg wel iets off-center laten spaken anders eet de ketting de band op, meer weetjes op mn website.
.
O en Bolski ik vergeet de 400, waren ook een paar rijders van volgens LVT zn poll


Ok dankje.... daar moet ik wel mee uit de voeten komen!
En die velgen.. die heb je dus gewoon om laten spaken op de ori naven neem ik aan?

Ik heb trwns bij mij brommer een spanningsregelaar en knipperlichtrelais in één, dus vandaar dat k me afvroeg of dat bij de yamaha mss ook zo was, maar gelukkig dus niet:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan