Alarm lichten op XJR 1300

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
Hellas geen alarmlichten op mijn Xjr 1300 .Ivm file rijden misschien toch wel handig Nu de vraag is dit simpel op te lossen
 
Effe gebeld of t past met de choke. Hij zegt dat hij zich afvroeg wat die rare busjes op die schakelaar moeten maar das voor de choke :? . Dus daarover ook geen zorgen. Als nou de stekkers passen :t een mooiere oplossing is er gewoon niet, met jullie Ali schakelaars en kapotgakastjes ;)
 
Je hebt een dubbel polige schakelaar nodig en dan zo aansluiten als in kleur aangegeven op het schema
raw.jpg
 
't is allemaal al gezegd

je kan een schakelaar tussen de donkerbruine en de donkergroene draad zetten, met die schakelaar ingeschakeld heb je met zowel links als rechts ingeschakeld knipperlicht ineens alarmlicht, schakelaar uit geldt links is links en rechts is rechts
Zijn dat Yamaha XJR kleuren???

Onderstand een XJR schema en Yamaha gebruikt daar sinds jaar en dag die eerder genoemde groen en bruin voor. Witbruin vanaf de Clignoteur

Tevens zie je in onderstaand schema van de 2004 XJR dat er al alarmlicht op zit. En dat dat simpelweg doet door een dubbelpolige schakelaar die de twee knipperlichtcircuits doorverbindt met de clignoteur


Bekijk bijlage 1466653
 
Als je geen stuurschakelaartje van 2004 en later neemt moet je op je prachtige SP ergens een kapotgaand vies schakelaartje in een smerig gat boren, knippen in je ber=drading, dat is onder meer een reden dat er bij mij nergens alarmlicht op komt :r
 
Bedank voor het mee denken maar heb er het volste vertrouwen in dat Rob weet wat hij doet

En of het zin heeft alarmlichten dat weet ik niet maar opvallen doe je wel met die lampen aan
 
Met een dubbelpolige schakelaar zoals in mijn tekening aangegeven hoef je net je raw in te schakelen maar enkel de alarmschakelaar
Daarvan heb ik de details weggelaten, ja
Onderstand een XJR schema en Yamaha gebruikt daar sinds jaar en dag die eerder genoemde groen en bruin voor. Witbruin vanaf de Clignoteur

Tevens zie je in onderstaand schema van de 2004 XJR dat er al alarmlicht op zit. En dat dat simpelweg doet door een dubbelpolige schakelaar die de twee knipperlichtcircuits doorverbindt met de clignoteur

Met kleuren en de manier waarop, maar affijn, ieder zijn ding.
Ben wel effe aan het shoppen of de stekkers op het eerste gezicht uitwisselbaar zijn
 
Dat is niet het geval.

Wat wel is: de stekkertjes kan je uit de stekkerblokjes nemen en in de bestaande omprikkrn, dus met enige inventiviteit gaat het passen zonder solderen




1582135623878.png



1582135841861.png
 
Effe gebeld of t past met de choke. Hij zegt dat hij zich afvroeg wat die rare busjes op die schakelaar moeten maar das voor de choke :? . Dus daarover ook geen zorgen. Als nou de stekkers passen :t een mooiere oplossing is er gewoon niet, met jullie Ali schakelaars en kapotgakastjes ;)
De choke ook geen probleen helemaal goed
 
Anderhalfhonderd, maar me zwager heeft m voor 50 vanRaukema, de link die ik jou eerder gaf

Setje carbs nieuw 1600, gebruikt 40, bijvoorbeeld
 
Welke automaat? Dat schakelaar blok? Of heb je wat anders in elkaar geprutst?
Als het zoveel werk en gekloot was, is het misschien voor de mensen die dit ook willen doen handig om te vermelden hoe je het erin hebt geprutst.
 
Welke automaat? Dat schakelaar blok? Of heb je wat anders in elkaar geprutst?
Als het zoveel werk en gekloot was, is het misschien voor de mensen die dit ook willen doen handig om te vermelden hoe je het erin hebt geprutst.
Hoi hoi ik zal zodra ik weer met de motor ga rijden nog even verslag doen .Wat het monteren betreft is het met de geleverde kabel schoentjes een drama en moet je alles solderen En zorg er voor dat je niet je kabelboom verknipt haha Wordt vervolgt tzt
 
Terug
Bovenaan Onderaan